Znaczenie SEO dla Twojej firmy

Konsumenci żyją dziś w cyfrowym świecie. Według Accenture szacunkowe 94% nabywców B2B twierdzi, że przed dokonaniem zakupu szuka w Internecie. Marki, które nie podejmą inicjatywy, aby wykorzystać i zrozumieć  znaczenie SEO  , pozostaną w tyle i stracą dużą wartość, jaką mogłyby wnieść do swojej działalności.

W sektorze B2C widać także dominację świata online. Statista informuje, że globalny e-commerce osiągnie 4,5 biliona dolarów do 2021 roku. Do tego czasu e-commerce będzie stanowił 17,5% całkowitej sprzedaży detalicznej, ponad dwukrotnie więcej niż w 2015 roku. Ponadto, GE Capital Retail Bank informuje, że 81% ludzi twierdzi, że że szukają informacji w Internecie, zanim podejmą decyzję o zakupie.

Świat cyfrowy wpływa również na lokalne firmy w wyszukiwaniu lokalnym. Raport LSA-Acquisio wykazał, że 75% wyszukiwań na urządzeniach mobilnych powoduje wizytę w sklepie w ciągu 24 godzin, a 30% z tych wizyt powoduje zakup.

Współcześni konsumenci postrzegają internet jako integralną część zakupów. Niezależnie od tego, czy kupują online, czy osobiście, korzystają z Internetu, aby dowiedzieć się więcej o dostępnych produktach i firmach. Dlatego rynek cyfrowy nie może zostać przeoczony przez żadną firmę.

Inwestowanie w SEO może jednak wydawać się przytłaczające. Firmy chcą wiedzieć, że czas i inwestycje finansowe zapewnią im duży zwrot zarówno teraz, jak i w przyszłości. Oto, co każda organizacja powinna wiedzieć o  znaczeniu SEO .

Zrozumienie głównych zasad SEO

Optymalizacja wyszukiwarek opisuje strategię obejmującą prawie każdy aspekt tworzenia witryny i rozwoju treści. Skuteczne wykonanie zapewnia konsumentowi wyjątkowe wrażenia z użytkowania, co dodatkowo buduje ich zaufanie do firmy.

Głównym celem SEO jest wykazanie swojej wartości wyszukiwarkom. Gdy poznają Twoją wartość, Twoje strony będą miały wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania zapytań dotyczących Twojej zawartości. Znaczenie SEO  pochodzi od jego zdolności, aby pomóc klientom znaleźć łatwo.

Jak działa optymalizacja wyszukiwarek

Google „czyta” witryny internetowe dostępne za pomocą ich pająków. Te pająki szukają kluczowych fragmentów informacji, które sygnalizują im tematy i wartość treści na każdej stronie internetowej. Pająki oczywiście nie potrafią naprawdę czytać. Oznacza to, że będą szukać określonych warunków i zbadać organizację witryny, aby znaleźć wskazówki na temat wartości witryny. Oto niektóre aspekty SEO, które stanowią podstawę każdej strategii.

Aspekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

  • Optymalizacja słów kluczowych

Słowa kluczowe są często omawiane, gdy ludzie omawiają  znaczenie SEO . Słowa kluczowe odnoszą się do terminów, o których piszesz, próbując dopasować słowa kluczowe używane przez twoją grupę docelową podczas wyszukiwania.

Należy jednak pamiętać, że same słowa kluczowe nie wystarczą. Google nie chce, aby tekst był wypełniony niekończącymi się powtórzeniami tego samego słowa kluczowego lub wyrażenia kluczowego. Tekst taki jak ten czyta się źle i przyczynia się do pogorszenia komfortu użytkowania.

Zamiast tego Google chce zobaczyć słowa kluczowe o wysokiej wartości, ale także słowa semantyczne. Semantyczne słowa kluczowe odnoszą się do innych terminów, których prawdopodobnie użyjesz podczas omawiania określonego terminu. Na przykład, jeśli piszesz na temat „jak uprawiać ogród”, prawdopodobnie zobaczysz terminy dotyczące nasion, nawozu, działek i różnych rodzajów warzyw lub kwiatów.

znaczenie SEO

Zwróć uwagę na obecność semantycznych słów kluczowych w opisach meta trzech pierwszych wyników witryny dla tego zapytania.

Stosowane przez ciebie terminy semantyczne dają Google lepszy wgląd w to, co dokładnie omawiasz na ten temat i jaki poziom głębi oferujesz. Treści, które nie wykorzystują wielu powiązanych słów kluczowych, mogą być postrzegane jako płytkie i nie oferujące wartości, którą klienci chcą zobaczyć.

  • Budowa i organizacja witryny

Google i jego algorytm analizują również organizację witryny. Przejrzysta mapa witryny ułatwia Google poruszanie się po stronie. Pomaga także upewnić się, że pająk nie przeoczy żadnej ze stron witryny podczas skanowania domeny.

Przejrzysta mapa witryny i łatwa nawigacja również wpływają na komfort użytkowania. Gdy użytkownicy mogą łatwo poruszać się po Twojej witrynie, lepiej angażują się w treść. Zwiększa również ich zdolność do konwersji, a następnie staje się płatnym klientem.

Część konstrukcji witryny obejmuje również prędkość ładowania witryny. Strony, które ładują się powoli na dowolnym urządzeniu, będą słabo oznaczone przez Google, a także porzucone przez widzów, którzy znajdą się na stronie. Marki muszą poświęcić trochę czasu, aby dokładnie rozważyć sposób, w jaki budują swoją witrynę , w tym zdjęcia i filmy, których używają, aby mieć pewność, że wszystko zostało stworzone w celu zapewnienia optymalnego czasu ładowania.

znaczenie SEO

  • Błędy strony

W witrynie również negatywnie wpływają na SEO. Witryny zakłócają wrażenia użytkownika i utrudniają odwiedzającym znalezienie treści, które chcą zobaczyć. Google patrzy z góry na tego typu błędy i będą miały negatywny wpływ na ranking stron. Część SEO polega na przeprowadzeniu audytu witryny i sprawdzeniu, czy wszystkie strony błędów, źle wykonane przekierowania, duplikaty stron i podobne rodzaje błędów są usuwane.

znaczenie SEO

Prosty audyt witryny będzie wyglądał mniej więcej tak i wskaże wszelkie błędy, które mogą wystąpić w witrynie. Możesz przeprowadzić audyt witryny za pomocą różnych programów, ale zalecamy zatrudnienie firmy SEO, która przeprowadzi audyt Twojej witryny, aby mogła jak najszybciej ją poprawić.

  • Optymalizacja mobilna

Oczywiście SEO nie byłoby kompletne bez dyskusji na temat optymalizacji mobilnej. Google zauważył, że więcej wyszukiwań odbywa się teraz na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. W odpowiedzi zaktualizowali swoje wymagania, aby poprawić optymalizację mobilną.

Od 2015 r. Google wdrożyło tak zwaną aktualizację mobilegeddon. Zgodnie z tą aktualizacją witryny, które nie były dostosowane do urządzeń mobilnych, zostaną zranione w rankingach. Gotowość do pracy na urządzeniach mobilnych może przybierać różne formy, w tym mieć wyznaczoną witrynę mobilną lub używać responsywnego projektu w celu dostosowania witryny do ekranu o dowolnym rozmiarze.

znaczenie SEO

Ponieważ Google zaimplementowało pierwsze indeksowanie na urządzeniach mobilnych, teraz konieczne jest, aby wszystkie witryny miały także responsywną witrynę mobilną. Dzięki tej nowej aktualizacji Google najpierw koncentruje się na mobilnej budowie witryny. Wyszukiwarka uszeregowuje witryny w zależności od wygody użytkowników urządzeń mobilnych.

Tak więc, jeśli twoja strona ma wersje na komputery i urządzenia mobilne, to ta, która będzie indeksowana, to strona mobilna. Jeśli więc masz niereagującą witrynę mobilną, z pewnością przegapisz duży potencjalny ruch i konwersję dla Twojej firmy.

Aby odnieść sukces w świecie mobilnym, marki muszą korzystać z SEO mobilnego, aby mieć pewność, że ich treść została poprawnie utworzona. Strona powinna być łatwa w nawigacji za pomocą palców. Powinien również ładować się dobrze na urządzeniach mobilnych, być łatwy do odczytania i unikać wyskakujących okienek lub innych rodzajów tekstu, które mogłyby zakłócać wrażenia użytkownika mobilnego.

Aby w pełni zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych, marki muszą skupić się na tworzeniu witryn dla użytkowników mobilnych, a nie na tworzeniu witryny działającej na ich urządzeniach.

  • Pokonywanie zastrzeżeń wobec SEO

Najczęstsze zastrzeżenia zgłaszane przez firmy dotyczące SEO dotyczą czasu i inwestycji. Rzeczywiste wyniki inicjatywy SEO mogą zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy, co utrudnia znalezienie środków do zainwestowania w optymalizację.

Na szczęście istnieją pewne wyniki biznesowe, które marki widzą od razu po inwestycji SEO. Chociaż najbardziej znaczące wyniki mogą zająć trochę czasu, pozytywne zmiany widoczne w SEO mogą od razu przynieść korzyści klientom , a tym samym firmie.

  1. Poprawiona widoczność wraz z poprawą rankingu witryn . Gdy marki naprawiają błędy w swoich witrynach i wybierają określone słowa kluczowe, dla których chcą zoptymalizować treść, zaczną zdobywać pozycje w rankingu. Chociaż mogą od razu nie dostać się do czołowych miejsc SERP, wciąż mogą zwiększyć swoją widoczność i zacząć widzieć lepszą wydajność organiczną.
  2. Lepsze zaangażowanie użytkowników witryny . Gdy marki zaczynają zwracać uwagę na  znaczenie SEO,  a tym samym zaczynają oczyszczać swoje strony internetowe, poprawią komfort użytkowania. Ludziom łatwiej będzie poruszać się po stronie i znajdować to, czego potrzebują. Poprawi to reputację strony. Zwiększy także zaangażowanie użytkowników i zachęci klientów do konwersji.
  3. Lepsze wrażenia użytkownika . Czyszczenie błędów witryny pomoże wyeliminować zduplikowane treści, błędy lub słabe przekierowania. Poprawi to również komfort użytkowania.

Marki często obawiają się inwestycji finansowych w SEO. Zatrudnienie kilku nowych pracowników może być obciążeniem dla budżetu, szczególnie gdy ludzie dodają narzędzia potrzebne do maksymalizacji optymalizacji witryny. Na szczęście istnieją również sposoby na obejście tego stresu.

Agencje SEO mogą zapewnić markom dostęp do wysoce doświadczonych specjalistów. Ci partnerzy agencji już korzystają z głównych narzędzi SEO, co zmniejsza potrzebę dalszych inwestycji. Ponieważ marki nie muszą martwić się dodatkowymi wynagrodzeniami pracowników lub wypłacaniem świadczeń, mogą również zmniejszyć niektóre wydatki.

Ci, którzy nie chcą iść drogą agencyjną, mogą również rozpocząć pracę z SEO w swoim obecnym wewnętrznym zespole marketingowym. Zapewnienie możliwości szkolenia może pomóc tym specjalistom w nauce podstaw, aby mogli zacząć tworzyć udaną witrynę.

Gdy jednak marki długo przyjrzą się  znaczeniu SEO , zobaczą, że korzyści będą się mnożyć, im dłużej będą koncentrować się na sile optymalizacji. W miarę poprawy SEO zyski, które otrzymasz, znacznie przewyższą początkową inwestycję.

Znaczenie SEO  teraz iw przyszłości

1. Budowanie marki

Budowanie marki może pomóc w tworzeniu silnych organizacji. Gdy ludzie rozpoznają twoje logo, kolory i imię z pozytywną reputacją, która Cię poprzedza, może pomóc w budowaniu większego zaufania z perspektywami. SEO i marketing cyfrowy mogą pomóc w tym wykorzystać.

znaczenie SEO

Te najlepsze wyniki zapytania „jak zaprojektować kuchnię” stały się liderami branży i zbudują większe zaufanie wśród ludzi.

Jak już wspomniano, konsumenci korzystają z Internetu w celu poszukiwania rozwiązań, produktów i usług. Silna obecność w Internecie zbuduje Twoją markę i zwiększy Twój udział w rynku. Twoja witryna będzie regularnie pojawiać się w wynikach wyszukiwania dotyczących Twojej organizacji. Klienci poznają twoje imię i firmę.

Silna obecność online obejmie wiele kanałów. Kompletna strategia SEO będzie wymagała zastosowania platform, takich jak media społecznościowe. Twoja marka będzie obecna dla klientów przez całe ich cyfrowe życie, zwiększając rozpoznawalność i potencjalnych klientów.

2. Lepsze pozycje na SERP

Twoja pozycja w SERP będzie odgrywać dużą rolę w liczbie otrzymywanych kliknięć. Według Advanced Web Ranking , same trzy najwyższe pozycje w SERP otrzymują średnio 60% wszystkich kliknięć. Oznacza to, że im wyższa jest Twoja witryna, tym więcej rezultatów uzyskasz dzięki swoim wysiłkom.

Skupienie się na  znaczeniu SEO  pomoże Ci poprawić swoje rankingi. Ponieważ Google uznaje wartość, jaką Twoja witryna oferuje użytkownikom w tym sektorze, będziesz zajmować wyższą pozycję. SEO pomaga lepiej komunikować się z algorytmami wyszukiwarek. Twój temat stanie się bardziej przejrzysty dla pająków wyszukiwarek. Poinformujesz także wyszukiwarki, które zapytania będą dla Ciebie istotne.

Klienci kojarzą wyższe pozycje w SERP z liderami branży. Algorytm Google starannie sortuje zawartość, aby znaleźć materiał, który zapewnia największą wartość dla klienta i działa na rzecz oddzielenia treści, której ludzie mogą zaufać, od tych, których nie mogą.

Klienci wiedzą, że algorytm Google zazwyczaj zwraca im witryny, które zapewnią im najlepszą odpowiedź. To buduje zaufanie. Gdy zdobędziesz kilka najwyższych pozycji w SERP, stanowi doskonałą platformę do promowania siebie jako lidera branży i kogoś, komu mogą zaufać ci konsumenci.

3. Większy ruch

Gdy budujesz swoje rankingi , będziesz w lepszej pozycji, aby zwiększyć ruch. Najlepsze praktyki SEO obejmują optymalizację zarówno tytułów, jak i opisów meta, aby wyjaśnić Twój temat. Dzięki temu Twoi klienci dokładnie wiedzą, co oferuje Twoja sztuka. Klienci chcą wiedzieć, że Twoja witryna zaspokoi ich potrzeby. Optymalizacja tych aspektów witryny pomoże nam przekonać ich do kliknięcia.

Kiedy połączysz te elementy z silniejszymi pozycjami witryny uzyskanymi dzięki optymalizacji, zobaczysz wzrosty natężenia ruchu. Więcej osób przyjdzie na twoją stronę. Gdy wprowadzasz do swoich witryn więcej osób, zapewnisz im także większe możliwości zostania potencjalnymi klientami, a następnie konwersji. Nie   można nie doceniać znaczenia SEO, jeśli chodzi o organiczny wzrost przychodów.

4. Wyższy odsetek ruchu staje się potencjalnym klientem

SEO zwiększy również procent twojego ruchu, który staje się potencjalnymi klientami. SEO koncentruje się na zrozumieniu tego, co potencjalni klienci chcą zobaczyć, a następnie na zaspokojeniu tych potrzeb. Dlatego stworzenie silnej strategii SEO spowoduje, że strona będzie bardziej dostosowana do Twoich docelowych klientów.

Dzięki SEO musisz przeanalizować ścieżkę sprzedaży i określić, co ludzie chcą zobaczyć na każdym etapie. Będziesz mógł zmapować osobisty klient docelowy do etapów podróży kupującego, a tym samym stworzyć bardziej efektywną treść.

Dzięki treściom, które lepiej angażują użytkowników, łatwiej będzie Ci prowadzić potencjalnych klientów przez lejek sprzedaży. Klienci będą mogli znaleźć żądaną treść, a Ty będziesz wiedział, jak przenieść je na wyższy poziom. Spowoduje to wyższy odsetek konwersji na każdym etapie.

5. Rozwój biznesu poza granicami geograficznymi

Dzięki tradycyjnemu marketingowi firmy często pozostają ograniczone swoim bezpośrednim obszarem geograficznym. Promujesz się na przykład za pomocą bezpośredniej poczty, audycji radiowych i billboardów, które widzą tylko ludzie mieszkający w Twojej okolicy.

Dzięki SEO masz możliwość rozszerzenia zasięgu poza swój region. Możesz robić interesy z ludźmi w całym kraju.

Rozumiejąc  znaczenie SEO  i tworząc zoptymalizowaną witrynę, Twoja strona może zajmować wysokie pozycje w SERP dla osób w wielu różnych lokalizacjach. Gdy Twoje treści są trafne, pojawią się niezależnie od tego, czy potencjalny mieszkaniec mieszka w sąsiedztwie, czy tysiące mil stąd.

SEO zapewnia zatem Twojej organizacji większe pole do rozwoju. Masz szansę poszerzyć grono potencjalnych odbiorców i tym samym zwiększyć zasięg. Będziesz mógł rozwijać swoją działalność na poziomie, który wcześniej nie byłby możliwy.

6. Lepsze zrozumienie tego, co klienci chcą widzieć

Klienci dzisiaj lubią wiedzieć, że firmy rozumieją swoje bolączki. Chcą współpracować z firmami, które odpowiadają na ich indywidualne potrzeby. Współcześni klienci chcą pielęgnować relacje z biznesem i nie mogą być postrzegani tylko jako liczba.

Poziom osobistej obsługi Amazon, w tym osobistych rekomendacji, nie byłby możliwy bez SEO i marketingu cyfrowego.

Aby obsługiwać tych klientów, zarówno online, jak i offline, chcesz dokładnie zrozumieć swoich klientów. Oznacza to sięganie głębiej niż celowanie w osoby w określonym przedziale wiekowym. Chcesz zrozumieć zachowanie ludzi i dlaczego podejmują określone działania.

Przed SEO i marketingiem cyfrowym firmy polegały na badaniach rynku i podstawowej analizie własnych towarów. Na przykład wykorzystali badania rynku, aby określić trendy w swoich nawykach konsumenckich, i wykorzystaliby dane dotyczące sprzedaży, aby zobaczyć, które produkty i usługi były najbardziej popularne wśród klientów. SEO oferuje jednak zupełnie nowy poziom zrozumienia klienta.

Zwracając uwagę na  znaczenie SEO , zaczniesz monitorować zachowanie klientów w swojej witrynie. Zobaczysz współczynniki odrzuceń, częstotliwość klikania witryny i miejsca odwiedzin, liczbę porzuconych koszyków oraz liczbę stałych klientów.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych możesz słuchać i brać udział w rozmowach tych konsumentów. Możesz otrzymywać informacje zwrotne zarówno od osób sfrustrowanych Twoją organizacją, jak i tych zadowolonych. Możesz użyć tych informacji, aby ulepszyć swoją ofertę. Zachowania te były znacznie trudniejsze, jeśli nie niemożliwe, do śledzenia przed narodzinami SEO i mierzenia tych wskaźników.

Znaczenie SEO , a wtórne śledzenie zachowań strony, poprawia zdolność producentów do zrozumienia swoich klientów. Pragnienie konsumenta spersonalizowanego doświadczenia i poczucia, że ​​marka dba o nich, ponieważ staje się możliwa wyjątkowa jednostka.

Przed SEO i marketingiem cyfrowym marki były ograniczone tym, co mogli ustalić na podstawie szeroko zakrojonych badań rynku i analizy behawioralnej ich organizacji. Jednak dzięki SEO mogą analizować zachowania klientów na poziomie intymnym, tworząc znacznie lepszą jakość marki.

SEO wymaga od marek inwestycji. Bez natychmiastowych rezultatów, takich jak te, które może przynieść tradycyjna kampania reklamowa, wykonanie tego skoku może być trudne. Gdy zaczniesz rozumieć długoterminowe  znaczenie SEO  dla Twojej organizacji, łatwiej będzie zrobić pierwsze kroki w kierunku cyfrowego sukcesu. Im dłużej inwestujesz w SEO i im bardziej intensywne jest Twoje zaangażowanie, tym łatwiej będzie zobaczyć, jak korzyści wynikające z tej strategii łatwo opłacą włożony wysiłek.

Zostaw odpowiedź