Zdefiniuj Content Marketing

zdefiniuj content marketing

 

Co: zdefiniuj content marketing

Jestem pewien, że zadajesz sobie pytanie: „Jak definiuje się content marketing, co robi, dla kogo i jak go używać?”

Cóż, jest jedno słowo, które doskonale obejmuje marketing treści… wszelkie domysły

To jest kręgosłup!

Google definiuje kręgosłup jako główne wsparcie systemu lub organizacji.

Jeśli chodzi o marketing – wszystko i mam na myśli WSZYSTKO, co jest poparte treścią. Ta strategiczna forma marketingu kładzie nacisk na tworzenie i dystrybucję cennych, odpowiednich i spójnych treści.

Aby lepiej zdefiniować content marketing, możesz porównać go do promocji swoich produktów lub usług. Tworząc treści sprzedażowe, dosłownie próbujesz przekonać ludzi, że twoja marka jest najlepsza i że twoje produkty i usługi są właśnie dla nich!

Ale prawdziwy content marketing polega na dostarczaniu potencjalnie i aktualnym klientom naprawdę trafnych i przydatnych treści, które pomogą im rozwiązać ich problemy.

Zamiast sprzedawać coś od razu, bierzesz udział w powolnej grze – podobnie jak w organicznym zasięgu Marketing mediów społecznościowych.

Twoim celem powinno być tworzenie treści tworzących konwersację, która ostatecznie przyniesie wzrost sprzedaży.

Aby dodatkowo zdefiniować marketing treści, możesz rozumieć go jako treść, która przemawia do bólu lub problemów potencjalnego klienta. I mówi o twoim „dlaczego” lub twoich wartościach.

Jak i dlaczego

Być może zastanawiasz się: „Teraz, gdy mogę zdefiniować content marketing, jak wykorzystać go, aby przynieść korzyści mojej firmie?”

Odpowiedź: Historie!

Czy możesz pomyśleć o jednej osobie, która nie lubi słuchać dobrej historii?

Nie! Jestem pewien, że nie możesz. To dlatego, że historie są uniwersalnymi narzędziami stosowanymi w każdej dziedzinie życia, zwłaszcza w marketingu.

Dlaczego więc historie?

My, ludzie, jesteśmy stworzeniami emocjonalnymi, co oznacza, że ​​„czujemy” rzeczy. Opowiadanie historii pozwala nawiązać i rozwinąć połączenie z bazą klientów, odwołując się do nich emocjonalnie, ułatwiając w ten sposób przyswajanie informacji.

Dzięki odpowiednio spreparowanej narracji możesz przywołać szczęście, nadzieję i pilność za pomocą jednej wiadomości.

Wraz z szybkim rozwojem wszystkich rzeczy cyfrowych niezbędne jest zrozumienie, w jaki sposób tłumaczyć historię firmy, produkty i usługi na różnych platformach internetowych, bez konieczności sprzedaży w dobrej cenie.

Więc powiedz, nie sprzedawaj.

Robert McKee z Story Seminar powiedział kiedyś: „Opowiadanie historii jest obecnie najpotężniejszym sposobem na przekazywanie pomysłów światu”. Pomysł ten udowodniono raz po raz, po prostu pomyśl o sile narracji w wiadomościach w marketing i wszystko wokół ciebie.

Teraz cyfrowe opowiadanie historii wymaga innej perspektywy i zmienionego zestawu najlepszych praktyk ze względu na cały „szum” występujący w mediach internetowych.

Być może zastanawiasz się: „Jaki hałas?”. Cóż, wyobraź sobie, że przewijasz swoją stronę na Facebooku – co widzisz?

Teraz twoja odpowiedź na to pytanie stawia Cię w jednej z dwóch kategorii: ślepota na reklamy lub przeciążenie reklamy.

Ślepota reklam ma miejsce, gdy przeglądasz swój kanał na Facebooku i celowo lub przypadkowo nie zauważasz reklam. Możesz rozpoznać, że one tam są, ale w każdym razie nonszalancko je przewijasz.

Przeciążenie reklamy występuje, gdy zobaczysz wszystkie obecne reklamy i poczujesz się „przeciążony” przez ich nadmierną obecność w pliku danych.

Reklama cyfrowaZdjęcie dzięki uprzejmości Top Rank Marketing.

Spójrz na tę infografikę. Chociaż dotyczy to tylko lat 1996–2010, wiemy, że liczba ta wciąż rośnie – wystarczy pomyśleć o tym, jak dynamicznie zmienił się twój kanał na Facebooku w ciągu ostatnich 5 lat! Właśnie dlatego umiejętność prawidłowego zdefiniowania content marketingu jest tak ważna – przestanę przewijać swój kanał, aby znaleźć szybki przepis lub wideo z hackem na temat zwykłego postu.

Jak więc wyróżniasz się wśród wszystkich historii opowiadanych online każdego dnia? Postępuj zgodnie z tymi profesjonalnymi wskazówkami.

  1. Każda historia nie jest dobrą historią – Upewnij się, że twoja historia łączy się z czymś większym niż Ty. Mówiąc najprościej, powinieneś wypełnić lukę dla odbiorców docelowych. Dowiedz się, jakie są ich potrzeby i powiedz im, jak możesz je zaspokoić. Jestem pewien, że widziałeś bardzo kontrowersyjną kampanię Colina Kaepernicka Nike „Wierz w coś, nawet jeśli oznacza to poświęcenie wszystkiego”. To dobra historia, prawda? I ma to związek z celem większym niż odzież sportowa.Strategia marketingu treści
  2. Zbuduj lukę ciekawości – W content marketingu często staramy się tworzyć treści o niewielkich rozmiarach, aby zwalczyć krótką uwagę konsumentów. Ale może wszystko źle zrozumieliśmy… Sprowadza się to do tego odwiecznego powiedzenia: „Ludzie mają czas na co i dla kogo chcą mieć czas”. Pomyśl o tym, kiedy ostatnio zaangażowała Cię reklama – co sprawiło, że zwróciłeś na nią uwagę? Być może istniała luka ciekawości między tym, co wiedziałeś, a tym, co chciałeś wiedzieć. Pozostajesz zaangażowany wystarczająco długo, aby znaleźć odpowiedź. Teraz, jeśli możesz to zrobić w rozmiarze „do snacka”, zrób to, ale nie bój się dać im czegoś, co naprawdę mogą przeżuć!
  3. Promocyjny lub edukacyjny – Content marketing wykracza poza zabezpieczenia sprzedaży i inne informacje dotyczące konkretnego produktu, ale oferuje wartość dla klienta.Pamiętaj, że nawet ty, jako marketer, jesteś również konsumentem. Prawdopodobnie kupiłeś coś online od marek – od małych po dobrze znane. Postaw się więc w sytuacji swoich klientów. Czy nie jesteś zmęczony wiarą w obietnice i robieniem zakupów, aby dowiedzieć się później, że to, co mówili, było nieprawdziwe? Kiedy stajesz się wiarygodnym źródłem informacji, zyskujesz lojalność i zaufanie konsumentów. A twoje firmy będą częściej odkryte przez właściwych ludzi. Określenie typu zawartości, który chcesz utworzyć, jest równie ważne, jak zdefiniowanie grupy docelowej.

Teraz chcę ponownie przejrzeć zawartość „do przechwycenia” vs. „mały rozmiar”. Oto kilka przykładów marketingu treści w rozmiarach umożliwiających przechowywanie:

Ten 60-sekundowy film marketingowy LYFE Hack może pomóc właścicielom małych firm skoncentrować się na tym, co ważne i poświęcić czas na to, co najważniejsze. Odpowiada również na ból: „Czy naprawdę ważne jest zdefiniowanie grupy docelowej? Jeśli tak, to dlaczego?

 

Zdefiniuj content marketing

Dlaczego ona jest przydatna? Dla 16-letniej dziewczyny, która robi zakupy w Forever 21, staje się żywą ikoną stylu oddychania AKA, wzorową postacią tego, jak powinny wyglądać, kiedy wychodzą z domu rano. Jak osiągają ten wygląd? Kupując w Forever 21.

Żadne z tych źródeł nie sprzedało niczego bezpośrednio, ale raczej pozycjonowało każdą organizację jako myślącego lidera oraz źródło informacji i inspiracji w swoich obszarach perspektywicznych.

Teraz, jeśli chodzi o treści marketingowe o niewielkich rozmiarach, dobrym przykładem jest ten post na blogu: Znaczenie mediów społecznościowych. Kolejnym dobrym przykładem jest to DARMOWE seminarium internetowe o potrojeniu sprzedaży poprzez marketing cyfrowy przedstawiony przez naszego guru marketingu cyfrowego Melody Hosler.

Ponownie, żaden fragment treści nie sprzedał ci niczego bezpośrednio, ale jestem pewien, że bardziej interesujesz się tym, co robimy jako firma i czujesz inspirację do przeglądania naszej witryny i blogowania.

I kto wie, możesz także poczuć natchnienie, by poczuć 21 lat! Tak czy inaczej, doświadczyłeś siły, jaką posiada content marketing! TAK!

Kilka innych przykładów marketingu treści to studia przypadków, eBooki, seminaria internetowe, biuletyny, fora, podcasty, listy kontrolne, białe księgi, prezentacje, infografiki itp., które można przerobić na przekąskę lub gryźć.

Pod względem tematyki czasem musisz opowiedzieć nową historię lub zaoferować nowe spojrzenie na to, kim jest twoja firma i co robią. Nie bój się wyjść poza pudło, a może nawet trochę… punny!

Definiowanie content marketingu

 

Pamiętaj o tym podczas definiowania content marketingu

Coś do zapamiętania, dobry content marketing to inwestycja! Ważne jest, abyś miał do tego narzędzie mierz swój content marketing osiągnięcie.

Czy wiesz, że średnio tylko 41% właścicieli małych firm jest przekonanych, że ich działania w zakresie marketingu treści działają? Oznacza to, że jest jeszcze 59% właścicieli małych firm, którzy nie są w stanie naprawdę ocenić, czy ich strategia jest skuteczna.

Inną przydatną statystyką, o której należy pamiętać, jest to, że 82% ludzi odczuwa pozytywne połączenie z firmą, która korzysta z content marketingu! Zazwyczaj prowadzi to do 3-krotności potencjalnych klientów na każdy wydany dolar marketingowy.

I to nie są tylko potencjalne szanse, to wysokiej jakości potencjalne kontakty – co oznacza, że ​​ludzie mieli kontakt z treściami, które konkretnie rozwiązały ich problem. Takie niestandardowe treści mogą przyciągnąć twoją grupę docelową z dokładnością zbliżoną do laserowego – to naprawdę blisko!

Bez tych danych nigdy nie będziesz w stanie odpowiednio zoptymalizować swoich strategii i uzyskać maksymalnych rezultatów!

Ale przy odpowiednich optymalizacjach możesz spodziewać się:

  • Więcej kliknięć
  • Wyższe współczynniki konwersji
  • Wyższy potencjał sprzedaży dodatkowej
  • Większa częstotliwość zakupów

Upewnij się więc, że dysponujesz odpowiednimi narzędziami analitycznymi do dokładnego pomiaru wysiłków związanych z marketingiem treści. W ten sposób możesz zwiększyć wskaźniki sukcesu w krótszym czasie.

Kto, kiedy i gdzie

Po tym wszystkim możesz zgadnąć, kto powinien korzystać z content marketingu?

Jeśli myślisz sobie: „Wszyscy”, masz 100% racji!

Każdy, czy to marketer, właściciel firmy czy kurator treści, wszyscy powinni wiedzieć, jak zdefiniować content marketing i jak z niego korzystać na korzyść swojej marki!

W rzeczywistości wiele dużych, wybitnych organizacji korzysta z content marketingu – P&G, Microsoft, Cisco Systems i John Deere są częścią tej listy.

I nie czuj się zniechęcony, ponieważ twoja firma nie jest tego rozmiaru! Małe firmy i sklepy jednoosobowe odnoszą sukcesy również dzięki content marketingowi. Dlaczego? Ponieważ to działa.

Upewnij się, że tworzysz treści tak często i konsekwentnie, jak to możliwe. Częstotliwość powinna zależeć od tego, co ma największy sens dla twojej firmy.

Pamiętaj, aby korzystać z mediów internetowych, z którymi grupa docelowa jest najbardziej zaangażowana. Obejmuje to miejsca takie jak blog twojej firmy i serwisy społecznościowe!

Podsumowanie: zdefiniuj content marketing

Powiedziałem Ci, jak zdefiniować marketing treści i wdrożyć go, używając podejścia kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego. Przeczytałeś statystyki, w jaki sposób może pomóc w rozwoju twojej firmy i dlaczego ważne jest, aby mierzyć swój sukces w zakresie optymalizacji.

Mamy nadzieję, że zyskałeś nowe spojrzenie na content marketing, jego cel i sposób robienia tego dobrze! Nadszedł czas – teraz, gdy wiesz, jak zdefiniować marketing treści w świecie marketingu cyfrowego, nadszedł czas, aby spróbować.

Ale na wypadek, gdybyś był zdezorientowany, od czego zacząć, oto lista punktów akcji i rzeczy do przemyślenia:

  1. Zdefiniuj content marketing dla swojej firmy
    • Jakie jest twoje „dlaczego”?
    • Jaki problem lub problemy rozwiązują Twoje produkty / usługi?
    • Jakiej historii lub historii użyjesz do zaoferowania rozwiązań?
    • Kto jest waszym obiorcą docelowym? Uwaga, ta ostatnia jest celowo ostatnia. Gdy już zdefiniujesz, dlaczego, co i jak, możesz łatwo określić, kto.
    • Jaka będzie twoja treść cenny i odpowiedni?
  2. Utwórz niestandardową strategię
    • Jak zabierzesz się do tworzenia treści?
      • Masz zespół wewnętrznie do obsługi takiego projektu?
      • Powinieneś zlecić marketing treści?
      • Ppotrafisz tworzyć spójne treści, które są interesujące i przydatne? Pamiętaj, że jest to strategia długodystansowa, więc tworzenie jednego content marketingu nie wystarczy. Aby stworzyć prawdziwy efekt kuli śnieżnej, potrzebujesz kilku niezmiennie dobrej jakości elementów, aby piłka się toczyła.
      • Jak często będziesz publikować nowe treści?
    • Jakich mediów użyjesz, aby zobaczyć swoje treści?
    • Jak zmierzysz swój sukces w marketingu treści?
  3. Realizuj swoją strategię
  4. Zacznij widzieć pozytywne wyniki
  5. Zoptymalizuj wyniki, aby uzyskać jeszcze większy zwrot

Co zrobić, jeśli już korzystasz z content marketingu, ale chcesz ulepszyć swoją obecną strategię?

  1. Zmieniaj format tworzonej zawartości, wypróbowując co najmniej jeden z nich:
    • Jak: Naucz swoich klientów, jak coś zrobić. Przykład: Jak korzystać z produktu w wyjątkowy sposób.
    • Kompilacja: Kompiluj treści innych podmiotów na temat. Przykład: Niezbędna rada od 5 ekspertów na wybrany temat.
    • Kawałek do rozważenia: Podsumuj swoje ustalenia i opinie na wybrany temat. Przykład: Jak IGTV na zawsze zmieniło świat marketingu.
    • Przyczyna lub przyczyna i wpływ: Wyjaśnij, dlaczego coś jest i jak wpływa na całą społeczność. Przykład: dlaczego marketing treści jest bardziej skuteczny niż tradycyjne reklamy.
  2. Twórz treści na każdym etapie podróży klientów, od świadomości do zakupu.

Lejek sprzedażyZdjęcie dzięki uprzejmości EZ.

Mamy nadzieję, że powyższe listy są na dobrej drodze do tworzenia treści, które są naprawdę gwiezdne.

 

Zostaw odpowiedź