Wyszukiwarki i optymalizacja stron

Eksponowana pozycja na listach wyszukiwania to dobry początek.

Wyszukiwarki internetowe są źródłem około 80% ruchu na stronach www. Dlatego właściciele przeglądarek stawiają serwisom internetowym twarde warunki i to oni torują drogi rozwoju sieci.
Wszyscy też wiedzą, że przeglądarki poddawane są ciągłym przeróbka. Algorytm wyszukiwania zmienia się wraz ze zmieniającą się rzeczywistością internetu. Niewidzialna ręka rynku sprawia, że wyszukiwarki stoją murem za potrzebami użytkowników. Algorytmy wyszukiwania promują strony, które jak najlepiej odpowiadają na zapotrzebowanie poszukujących wiedzy internautów.

Najlepszym sposobem, idącym zbieżnie z wytycznymi najnowszych algorytmów, jest optymalizacja. Ten sposób z niewielkimi zmianami króluje od kilku dziesięcioleci. Zmienia się jedynie pod wpływem udoskonaleń wprowadzanych do algorytmów wyszukiwania, które skuteczniej reagują na tak zwane sztuczki z czarnego kapelusza. Jest to niestety ciemna strona pozycjonowania. Zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce przechytrzyć system. Znaleźć boczne wejście i obejść przepisy. Ot, taka ludzka natura.

Wyszukiwarki i Optymalizacja

Optymalizacja stron internetowych to zadanie, które nie ma końca.  Wie o tym każdy posiadacz strony www. Konkurencja jak wszędzie jest bezwzględna i bezlitosna. Walka o najwyższe pozycje na listach wyszukiwania trwa nieprzerwanie dzień i noc. Odpadają najsłabsi i tylko najwytrwalsi dostają się na szczyty. Optymalizacja jest też pierwszym krokiem w długiej drodze. Następnym jest pozycjonowanie seo.

seo

seo

Warto wiedzieć, z jakich narzędzi skorzystać, aby pomóc serwisowi wejściu i pozostaniu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

– Google Analytics

Pozycjonowanie i optymalizacja dzięki panelowi administratora Google Analytics są dziecinnie proste. Nieskomplikowane, a przy tym bardzo skuteczne. Dzięki statystykom wszystko mamy jak na dłoni. System filtrowania danych jest łatwy w obsłudze i intuicyjne. Dzięki temu wyciąganie wniosków jest również bardzo proste również dla wyszukiwarki. A decyzje podjęte na podstawie prezentowanych danych są zwykle trafne.

– Social media

Już teraz wielu z nas nie wyobraża sobie nieobecności w mediach społecznościowych. Wyścig do zainteresowania użytkowników gromadzi tłumy chętnych. Bo nic nie jest lepszą rękojmią niż polecenie z ust dobrego znajomego. Warte jest o wiele więcej niż najlepiej opracowane ekspertyzy fachowców. Pochlebne słowo może sprawić cuda i wpłynąć na gusta i decyzję potencjalnych klientów. W czarodziejski sposób wpływa na ludzkie osądy.

– AdSense i Google AdWords

Oba programy organizują zarządzanie reklamą na stronie. Pierwszy z listy zajmuje się propagowaniem reklamy wizualnej. Współpracuje z nim kod śledzący. Marketing pozwala na serwowanie treści zgodnych z oczekiwaniami internautów.
Kolejny z programów reaguje na słowa kluczowe. I zgodnie z ich listą wyświetla rekord z linkiem do strony w obszarze wyników wyszukiwania najczęściej omiatanym przez wzrok użytkownika.
Oba programy wspomagają pozycjonowanie stron seo.

– Mapy Google

Szczególnie przydatne w pozycjonowaniu lokalnym, ale nie tylko. Wizualizuje parametry lokalizacyjne firmy i dodaje elementy wirtualnej rzeczywistości.

Jeśli masz pytania to zapraszam do komentowania.

Zostaw odpowiedź