Treść na stronie www

Prosty poradnik – Treść na stronie www. Jeśli strona www ma być widoczna w wynikach wyszukiwania musi być przyjazna pod względem SEO.

Prezentacja i optymalizacja treści musi przebiegać harmonijnie na wielu płaszczyznach. Treść serwisu to nie tylko teksty. Są to wszystkie elementy znajdujące się w zasobach witryny. W skład zestawu wchodzi między innymi: grafika, fotografie oraz materiały wideo.

Optymalizowanie strony to dostosowanie jej do wymogów stawianych przez wyszukiwarki i odbiorców. Jest to praca ciągła i szukanie kompromisów by obie strony były zadowolone.

Kilka słów na temat optymalizacji treści wyrażonej słowem:

Unikalna treść

Pamiętaj!!! Kopiuj-wklej to nawyk z przeszłości. Teksty muszą być oryginalne. Powielanie treści z innych lokalizacji sieci nie wchodzi w grę. Tak samo powielanie tego samego tekstu w różnych miejscach portalu będzie rozpoznane przez program indeksujący jako duplicate content. Poza tym użytkownik, który natknie się na tę samą informację kolejny raz po dokonanym skoku, może się zniechęcić. Jak wykazują sondaże, tak właśnie się dzieje. Taka jest prawidłowa treść na stronie www.

Key words 

Wyrażenia kluczowe stanowią odnośniki przy pozycjonowaniu. Muszą być zawarte w tekście, aby można się było odnieść do nich, zamieszczając w sieci teksty z poszczególnymi słowami i frazami identycznymi z oryginałem. Google jest wyszukiwarką zdeterminowaną przez algorytm do reagowania na treści. Przeszukuje ona zasoby strony i w ten sposób kwalifikuje tematykę. Bez słów kluczowych zawartych w tekstach, tytułach, nagłówkach i tytułach podstron trudno jej zdefiniować profil tematyczny. Podstawowy zestaw słów kluczowych powinien zaistnieć dodatkowo w formie odmienionej oraz w zestawieniach kolokacyjnych i frazeologizmach. Wszystkie chwyty dozwolone. Język jest giętki i można nim żonglować dowolnie. Byleby tylko nie gwałcić podstawowych zasad gramatycznych, stylistycznych i nie zapominać o interpunkcji.

tresc na stronie www

treść na stronie www

Objętości tekstów

Teksty są przeznaczone dla użytkowników. Powinny więc wyczerpywać tematykę i odpowiadać na pytania zainteresowanych. Zapytanie jest formułowane w wyszukiwarce i ona jest pośrednikiem pomiędzy witryną a internautą, dlatego tak wiele pracy trzeba poświęcić, aby teksty spełniały wymogi optymalizacyjne dla obu stron uczestniczących w tej grze. Użytkownik nie znajdując odpowiedzi na nurtujące go pytanie, poszuka jej gdzie indziej.

Transparentność

Uważaj. Ukrywanie części tekstu na stronie nie jest dobrym pomysłem. Algorytm programów wyszukujących i indeksujących strony www już od dawna potrafi radzić sobie z takimi próbami manipulacji przekazem i wpływaniem na ranking, co jest oficjalnie zabronione. Filtr nałożony przez wyszukiwarkę może wyrzucić stronę poza wyniki wyszukiwania. Jest to trudne do naprawienia.

Content marketing

Ważny zestaw narzędzi marketingu treści jest imponujący. Chcąc wyrazić się w pełni, znajdzie się odpowiedni model prezentacji wśród tych propozycji. Audiobooki, tutoriale, blogi, media społecznościowe – opcji jest dużo więcej na prawidłową treść na stronie www.

Klarowność prezentacji

Teść w postaci tekstów powinna być podana we właściwy sposób. Sposób organizacji tekstu przez stosowanie hierarchii nagłówków, sekcje, akapity i list oraz wypunktowania spowoduje, że klienci odwiedzający stronę będą mieli ułatwione zadanie podczas wyłuskiwania informacji potrzebnej do zaspokojenia głodu wiedzy.

Aktualizowanie zawartości

Nowe treści powinny się pojawiać na stronie regularnie. Jest to też jeden z warunków pomyślnej indeksacji.

Zostaw odpowiedź