Techniki tworzenia linków SEO

W przeciwieństwie do innych artykułów, które mogłeś przeczytać, budowanie linków nie jest martwe. W rzeczywistości żyje i kopie, tylko w odnowionej formie. Co wyraźnie oznacza, że ​​stare i nieaktualne wskazówki i techniki tworzenia linków nie działają.

Jeśli chcesz skorzystać z praktycznych wskazówek dotyczących budowania linków już dziś, musisz nadążać za nowymi zasadami określonymi przez Google i inne wyszukiwarki.

Teraz, zanim przejdziemy do „mięsnej” części naszych wskazówek dotyczących budowania linków i zrozumiemy, jak je zastosować, najpierw przyjrzyjmy się…

Co rozumiemy przez „linki zwrotne”?

Wiele firm dzisiaj nie jest jasne, co to jest link wsteczny i jak go zdobyć. Mówiąc najprościej, link zwrotny to dowolny link umieszczony na innej zewnętrznej stronie internetowej. Stąd termin „linki wychodzące” lub „linki zewnętrzne”.

Celem, który powinieneś mieć, jest uzyskanie jak największej liczby odpowiednich linków, zamiast uzyskiwania linków zewsząd. Pamiętaj, że linki te muszą pochodzić z renomowanych źródeł. Jeśli chodzi o ranking online i imponujące Google, kluczem jest znaczenie wraz z jakością.

backlinking

Co sprawia, że ​​linki zwrotne są tak ważne?

Google nigdy nie była pierwszą wyszukiwarką, która została uruchomiona, ponieważ w Internecie byli już duzi gracze, którzy pomagali ludziom znajdować witryny w latach 90-tych. Ponieważ jednak Internet nie był tak duży, jak obecnie, po prostu umieścił witryny w rankingu na podstawie treści i nic więcej.

Dzisiaj Google działa inaczej. Dzięki popularnemu algorytmowi PageRank mieli większą moc niż jakakolwiek inna wyszukiwarka. Uzbrojony w tę najnowocześniejszą technologię Google nie tylko przeanalizował zawartość strony, ale także dał pierwszeństwo liczbie witryn z linkami do niej.

linki do budowania linków

Chociaż w tamtych czasach był to zdecydowanie zmieniacz gier, cały model PageRank przeszedł poważne aktualizacje. Jednak znaczenie linków nie spadło. Nawet dzisiaj Google uzna, że ​​linki zwrotne (zarówno pod względem ilości, jak i jakości) są jednym z najsilniejszych sygnałów w rankingu.

4 szkodliwe porady dotyczące budowania linków, które należy unikać

Zanim przejdziemy do sposobu uzyskiwania linków zwrotnych do swojej witryny, ważne jest, aby wiedzieć, jakiego rodzaju linków zwrotnych należy unikać za wszelką cenę.

Nikt nie powstrzymuje cię przed uzyskaniem linku zwrotnego z dowolnego miejsca i na tym polega ryzyko. Jeśli zdecydujesz się użyć niewłaściwego typu linków, będziesz mieć większą szansę na ukaranie przez Google. W zależności od tego, jak złe są te linki, możesz otrzymać karę algorytmiczną lub manualną.

Upewnij się więc, że…

1. Powiedz „Nie” najbardziej nieistotnym linkom

Chociaż nie da się w 100% zabezpieczyć przed nieistotnymi linkami, powinieneś przynajmniej spróbować trzymać się z dala od większości. Skoncentruj się na byciu istotnym z budowaniem linków w jak największym stopniu.

2. Powiedz „Nie” sieciom publicznym

Kupowanie linków zwrotnych jest łatwe w Internecie, zwłaszcza z sieci publicznej. I to czyni ich złymi. Nie znajdziesz tych sieci, które nazywają siebie publicznymi, ale takie są. Żadna „prywatna sieć blogów” nie reklamuje się na otwartej przestrzeni.

Należy tu zrozumieć, że sieci publiczne źle wpływają na tworzenie linków. Nie tylko dlatego, że brzmią nieetycznie, ale także dlatego, że Google nigdy ich nie faworyzował. W rzeczywistości każda witryna wykorzystująca taką sieć trafia do złych książek Google. Co oznacza, że ​​ich ranking może rzucić.

Google dokładnie wie, jak rozpoznać te sieci publiczne, dzięki tym czerwonym flagom.

  • Czerwona flaga # 1: Na stronie głównej tych sieci znajduje się ogromna liczba linków wychodzących, a Google wie, że normalna strona główna nie będzie łączyła się z 50-60 stronami internetowymi.
  • Czerwona flaga # 2:Te linki wychodzące w ogóle nie są istotne dla sieci ani dla siebie nawzajem. Link do strony z hazardem może znajdować się obok linku do bloga fitness.
  • Czerwona flaga # 3:Większość treści publikowanych w tych sieciach pochodzi z epoki sprzed Google-Pandy. Innymi słowy, jest super cienki (nie więcej niż 300 słów).

3. Powiedz Nie, aby postępować zgodnie z komentarzami na blogu

W dalszej części tego postu na blogu komentowanie blogów w celu tworzenia linków nie jest złe. Jest źle tylko wtedy, gdy źle to zrobisz.

Blog, który akceptuje linki do podążania w komentarzu, zwykle widzi, że spamerzy go wypełniają. Ogromna liczba niepowiązanych linków wychodzących to duża czerwona flaga.

Ściśle mówiąc, nie chcesz, aby twój link znajdował się w tym samym sąsiedztwie linków zwrotnych. Ponieważ przebywanie w „złym sąsiedztwie” wyśle ​​niewłaściwy sygnał do Google. Im bardziej unikniesz takiego środowiska, tym lepiej dla SEO twojej witryny.

4 Powiedz „Nie” łączom paska bocznego / stopki

Ludzie mogą argumentować, że nie ma nic złego w umieszczeniu linku zwrotnego na pasku bocznym lub w stopce. Jednak nadal istnieje ryzyko takiego umieszczenia linków, ponieważ wyglądają one jak linki sponsorowane / płatne. Nawet jeśli twój zamiar jest prawdziwy, Google nie miałby pojęcia.

Sprzedawanie wszelkiego rodzaju linków wstecznych jest niezgodne z zasadami Google, ale właśnie to robią dostawcy. Znów znajdziesz się w złej okolicy. Istnieje prawdopodobieństwo, że większość z tych witryn nie ma związku z Twoim linkiem. Nie oznacza to jednak, że sprzedawca mówi „tak” praktycznie każdej ofercie, która przychodzi ze względu na pieniądze.

Przyjrzyjmy się teraz poradom dotyczącym budowania linków, których możesz użyć dzisiaj, aby poprawić ranking swojej witryny w wyszukiwarkach…

# 1: Buduj prawdziwe relacje

Wraz z rozwojem sieci społecznościowych i marketingu influencerów, znaczenie budowania relacji stało się różnorodne. Jeśli chcesz przetrwać online i rozwijać swój biznes, potrzebujesz relacji. Jeśli chcesz uzyskać więcej akcji społecznościowych, musisz budować relacje. A jeśli chcesz linki w dobrej ilości i wysokiej jakości, zgadłeś, musisz zainwestować w budowanie relacji.

Większość czarnuchów SEO nie skupia się na takich wskazówkach i technikach tworzenia linków, ponieważ zmierzają w złym kierunku. Ale ludzie, którzy zbudowali dobre relacje w świecie marketingu online, przysięgają.

Nie musisz nawet prosić o link, gdy masz odpowiednie relacje. I tak ich przyciągniesz. Oczywiście warunkiem tego jest regularne publikowanie treści wysokiej jakości, które zapewniają prawdziwą wartość.

Ponieważ większość dobrych relacji zaczyna się od tego, co możesz zaoferować drugiej osobie, musisz skoncentrować się na dawaniu na początkowych etapach. Blogerzy i osoby wpływowe z chęcią Ci pomogą, jeśli zechcesz im pomóc.

Pierwszym krokiem do budowania świetnych relacji jest znalezienie wspaniałych (i odpowiednich) osób do nawiązania kontaktu. Niezależnie od tego, czy je przeszukasz, czy przeszukujesz na Twitterze, zależy od Ciebie.

 

Po tym, jak umieścisz blogerów i osoby wpływowe, z którymi chcesz się rozwijać, połącz się z nimi w mediach społecznościowych.

  • Śledź ich na LinkedIn / Twitterze
  • Polub ich posty na Twitterze
  • Komentuj posty na blogach i aktualizacje statusu na Facebooku
  • Odpowiedz na ich komentarze.
  • Zadawaj im pytania

Lub jeśli znajdziesz blog lub forum odpowiednie dla twojej niszy, możesz wyszukać posty lub wątki, w których możesz dołączyć do dyskusji. Pamiętaj, aby podać wartość w swoich odpowiedziach lub komentarzach. W ten sposób nie musisz się martwić, umieszczając odpowiedni link z powrotem na swojej stronie. Ale zachowaj ostrożność przy pisaniu zakotwiczeń, abyś nie pojawił się jako spamer.

 

Jest to proces powolny, ale sprawdzony, aby budować dobre, godne relacje. Kiedy czujesz, że dzielisz odpowiednie wibracje z określoną osobą, możesz skontaktować się z nią za pośrednictwem poczty e-mail. I miejmy nadzieję, że odkryjesz wszelkie możliwości linkowania wstecznego. Może nie dać ci mnóstwo linków, ale dostarczy ci najlepszych.

# 2: Poproś o linki zwrotne

Budowanie linków wysokiej jakości nie musi być skomplikowane. W rzeczywistości czasami jest to tak proste, jak proszenie blogerów lub innych odpowiednich stron internetowych o link do Ciebie. Nie ma znaczenia, czy twoja witryna jest nowa, czy znasz niewiele osób w swojej niszy. Zawsze możesz dotrzeć do małych i średnich witryn, które już zawierają linki do stron podobnych do twojej.

Ponadto ten link niekoniecznie musi być osadzony w treści. Jeśli możesz uzyskać link kontekstowy, świetnie. Jeśli nie, możesz nawet poprosić o link na stronie zasobów lub innej odpowiedniej stronie w witrynie.

Chodzi o to, że tak długo, jak kontaktujesz się z odpowiednimi witrynami bez spamowania, powinieneś otrzymać pozytywną odpowiedź. Jeśli strona, na której budujesz linki do ofert cennych dla ich odbiorców, wielu z nich chętnie do Ciebie odsyła.

Oto wiadomość e-mail z prośbą o link zwrotny w kreatywny sposób …

 

# 3: Twórz i publikuj treści badawcze

Mówiąc o wskazówkach dotyczących tworzenia linków, w jaki sposób możemy zapomnieć o dobrze zbadanych treściach?

Jeśli istnieje jeden rodzaj treści, który jest trudny do utworzenia, ale ma dużą szansę na uzyskanie linków zwrotnych, należy zbadać treść w postaci ebooków, raportów i artykułów. W porównaniu ze zwykłymi treściami jest tylko na innym poziomie ze względu na wartość, którą zapewnia czytelnikom.

Najbardziej udane blogi spędzają dziś czas na tworzeniu treści popartych prawdziwymi badaniami. Co nie tylko sprawia, że ​​ich treść jest wiarygodna, ale także przyciąga linki zwrotne. Faktem jest, że dobre, zbadane treści nie zostaną zignorowane przez strony internetowe, które chcą linkować do świetnych treści.

linki do budowania linków

Chodzi o to, aby tworzyć treści, które pokazują obszar specjalizacji twojej marki. Twoim celem powinno być pokazanie czytelnikom, że to, co mówisz, jest prawdziwą okazją i jest poparte danymi faktycznymi. Nie oznacza to jednak, że twoje treści powinny być zbyt techniczne. Pisz w języku zrozumiałym dla odbiorców i połączonym z nimi.

Aby upewnić się, że twoje treści nie spadają na nudną stronę, pamiętaj o dołączeniu elementów wizualnych, które pomogą czytelnikom lepiej zrozumieć dane. Każdy wydawca w twojej niszy, który chce zwiększyć wartość dla swoich czytelników, nie zawaha się przed linkowaniem do Twoich treści.

# 4: Inteligentnie korzystaj z analiz przypadków

Istnieje kilka wskazówek dotyczących budowania linków, które prawie gwarantują uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych. Co nie tylko pomoże Ci pod względem SEO, ale także zwiększy liczbę obrotów biznesowych na swój sposób. Wykorzystanie studiów przypadków dla linków zwrotnych jest jedną z takich technik, która nigdy nie zawodzi, gdy zostanie wykonana prawidłowo.

Jeśli twoja firma publikuje na swojej stronie studia przypadków, masz możliwość uzyskania linków zwrotnych za ich pomocą. Skontaktuj się ze swoimi partnerami, dostawcami lub klientami i zapytaj ich, czy byliby zainteresowani współpracą nad studium przypadku, które opublikują na swojej stronie internetowej.

Przez większość czasu firmy chcą pokazać swoim odbiorcom / czytelnikom, w jaki sposób dany produkt pomógł im poprawić działalność. Jeśli twój produkt pomaga im zrobić znacznie więcej, będą chcieli go udostępnić. Ponieważ podkreśla to także ich własne możliwości jako firmy. W zamian otrzymujesz link zwrotny, który jest bardziej wartościowy.

linki zwrotne treści

# 5: Wykorzystaj infografiki, aby uzyskać więcej linków

Wszyscy wiedzą, jak skuteczne może być blogowanie gości, jeśli chodzi o tworzenie odpowiednich linków zwrotnych. Ale czy wiesz, że możesz uzyskać jeszcze więcej linków z zaufanych źródeł za pomocą infografiki?

Rdzeń obu tych technik jest taki sam: zachęcanie ludzi do publikowania treści. Ale infogroficy przenoszą budowanie linków na zupełnie nowy poziom.

Wiele razy zauważysz witryny publikujące infografiki, ale tak naprawdę nie zawracają sobie głowy podaniem linku do źródła. Może to wynikać z faktu, że infografika sama w sobie daje uznanie twórcy. Możesz jednak podejść do wszystkich witryn publikujących infografikę i poprosić o link zwrotny.

infograficzne łącze zwrotneW tym momencie możesz również skontaktować się ze stronami internetowymi, które opublikowały infografiki podobne do twojej. Poproś ich, aby nie tylko udostępnili twoją infografikę, ale także link do twojej witryny.

# 6: Twórz artykuły oparte na listach wysokiej jakości

Jeśli jesteś w Internecie wystarczająco długo, powinieneś już znać moc artykułów lub artykułów opartych na listach. Są dosłownie wszędzie, głównie dlatego, że działają tak dobrze pod względem udostępniania udziałów, komentarzy i tak, linków zwrotnych. Spośród wielu wskazówek dotyczących budowania linków, ta może być najbardziej niedoceniana.

Według BuzzSumo posty na liście generują najwięcej linków zwrotnych w porównaniu do innych formatów treści, w tym infografiki i filmów.

Pamiętaj, że łatwo jest pomylić się z postami na liście. Istnieje wiele artykułów opartych na listach, które są okropne pod względem dostarczania wartości. Nie chcesz tego robić.

Powinieneś dążyć do tworzenia postów listowych, które są pełne wartości i są łatwe do odczytania. Z każdym elementem wpisu na liście twoi odbiorcy powinni dowiedzieć się czegoś nowego. Ponieważ widząc w nich prawdziwą wartość, nie zawahają się z nią połączyć.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby wyróżnić swój post na liście:

  1. Pracuj nad swoim nagłówkiem i spraw, by był on urzekający.
  2. Napisz wstęp, który tak naprawdę wprowadza czytelnika do tematu.
  3. Uporządkuj punkty listy w możliwie najbardziej logiczny sposób.
  4. Wyjaśnij szczegółowo każdy punkt i upewnij się, że jest on użyteczny
  5. Ułatw skanowanie i czytanie przy użyciu mniejszych akapitów.

Najlepsze w listach jest to, że można je łatwo tworzyć w porównaniu z innymi rodzajami artykułów. Ale właśnie dlatego mogą odpalić. Upewnij się, że poświęcasz wystarczająco dużo czasu na jego utworzenie.

# 7: Daj autentyczne referencje

Jeśli się rozejrzysz, przekonasz się, że referencje są powszechne w Internecie, szczególnie na stronach docelowych sprzedających produkty / usługi. Wykorzystywanie referencji do budowania linków jest sprawdzoną wskazówką wśród wielu porad dotyczących budowania linków, które możesz wdrożyć. Powodem tego jest fakt, że jest to scenariusz korzystny dla obu stron.

linki referencji
Przekonasz się, że firmy internetowe chętnie przyjmą twoje referencje i opublikują je na swojej stronie internetowej. Nawet jeśli jesteś nowy w produkcie, mogą zaoferować ci bezpłatną kopię lub próbkę w zamian za twoją recenzję. Budowanie linków zwrotnych za pomocą referencji to prawdziwa technika, z którą Google nie ma problemu.

Jeśli masz na to ochotę, wykonaj następujące kroki, aby rozpocząć:

  1. Zrób listę wszystkich swoich klientów, a także produktów, których obecnie używasz.
  2. Następnie zrób listę produktów, z których korzystałeś, a jeśli będzie to możliwe, będziesz w stanie przedstawić opinię.
  3. Jeśli jesteś istniejącym klientem, skontaktuj się z nim i zapytaj, czy możesz przesłać swoje referencje.
  4. Jeśli nie jesteś użytkownikiem produktu, poproś o kopię recenzji / próbkę.
  5. Gdy otrzymasz pozytywną odpowiedź, przekaż swoją opinię w kilku słowach i dołącz link do swojej witryny.

Powodem, dla którego działa to lepiej, jest to, że dajesz coś przed zapytaniem. I to robi różnicę.

# 8: Odzyskaj wzmianki o marce

Czy znajdujesz strony internetowe / blog, w których wspominasz o tobie lub o swojej marce bez linków do ciebie? Zdarza się to częściej niż myślisz. Może istnieć wiele powodów, dla których nie otrzymujesz linku w odpowiednim miejscu. Ale głównie dlatego, że nie zrobili dodatkowego kroku.

Jedną z wielu prostych, ale skutecznych wskazówek dotyczących budowania linków jest znalezienie miejsc, w których wspomniano o tobie, i poproszenie ich o link do ciebie.

Każda wzmianka o marce jest okazją do zdobycia bardzo odpowiedniego linku zwrotnego. Jest to również łatwiejsze, ponieważ już Cię znają, a może nawet utrzymują Cię na wysokim poziomie.

Oto jak możesz to zrobić:

  1. Spróbuj znaleźć wszelkie wzmianki o marce w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter.
  2. Następnie skorzystaj z narzędzi takich jak BuzzSumo, aby jeszcze bardziej rozszerzyć swoje wyszukiwanie i dowiedzieć się, o czym mówi cała twoja marka.
  3. Zrób listę wszystkich wzmianek i zaznacz te, które nie dały Ci uznania, abyś mógł skontaktować się z prośbą o link.

# 9: Strategiczny komentarz do postów na blogu

Komentarze na blogach były od dawna nadużywane, gdy można je strategicznie wykorzystać do:

  1. Promowanie treści
  2. Zróżnicowanie tekstu kotwicy
  3. Tworzenie naturalnego profilu linku zwrotnego

Komentarze na blogu mogą pójść nie tak, gdy są wykorzystywane do spamowania i upychania słów kluczowych w nadziei na uzyskanie linków zwrotnych dla SEO. Takie techniki spamowania (jak ta poniżej) nie działają i nigdy nie będą działać.zły link do blogaAby skorzystać z komentarzy na blogu, musisz przyjąć bardziej strategiczne podejście.

Oto dwa kroki, aby to zrobić:

Krok 1: Znajdź odpowiednie blogi o wysokiej jakości

Jeśli chodzi o tworzenie linków zwrotnych, ważne jest, aby skupiać się tylko na wysokiej jakości blogach w swojej niszy, aby linki były trafne. W rzeczywistości możesz już mieć listę obserwowanych blogów, które są dobre na początek. Możesz również przeglądać strumień na Twitterze, aby znaleźć więcej takich blogów do komentowania.

Jeśli żadna z powyższych opcji nie działa dla Ciebie, najbardziej oczywistym krokiem byłoby poszukiwanie blogów w Google z zapytaniem: „temat niszowy + blog”

Krok 2: Poproś o komentarz

Dawno minęły czasy, kiedy komentarze zostały opublikowane bez zgody właściciela bloga. Dzisiaj większość dobrych blogów wyśle ​​komentarz do moderacji. Jeśli więc nie podasz prawidłowego linku, Twój komentarz może nie zostać zatwierdzony

Pamiętaj o ostrożnym komentowaniu:

  • Pole nazwy: Tutaj wpisujesz swoje imię i nic więcej. Oprzyj się potrzebie podania nazwy firmy lub produktu, w przeciwnym razie może to zostać uznane za spam.
  • Pole email: Podaj adres e-mail firmy, aby wyglądać bardziej autentycznie. Jeśli nie, adres Gmail też by się sprawdził.
  • Pole strony: Pozostaw to pole puste, aby pokazać właścicielowi bloga, że ​​nie próbujesz spamować.
  • Pole komentarza: Zrób komentarz związany z linkiem, łącząc go z punktem zamieszczonym w poście na blogu. Dopilnuj, aby ten komentarz był wystarczająco rozbudowany i nie cienki.

link do komentarza na blogu

# 10: Organizuj konkursy i prezenty

Mimo że firma może wykorzystać wiele skutecznych wskazówek dotyczących budowania linków, wiele z nich pozostaje niezauważonych. Jedną z takich technik budowania linków jest utrzymanie konkursy / prezenty. Nie można zaprzeczyć, że ludzie online uwielbiają brać udział w konkursach / prezentach. Są również popularne wśród wielu nisz zawodowych.

Jak więc skorzystać z konkursu, aby zbudować linki zwrotne? To proste: musisz stworzyć odpowiednie konkursy lub prezenty, w których warunkiem uczestnictwa jest ponowne połączenie. Możesz mieć wiele nagród na wielu poziomach i ogłaszać zwycięzców za pośrednictwem mediów społecznościowych.

SEO w mediach społecznościowych
Upewnij się, że nagrody, które rozdajesz, są istotne, w przeciwnym razie Twoi odbiorcy nie uznaliby ich za wystarczająco interesujących do wzięcia udziału. Te konkursy mogą również pomóc wirusowi w witrynie i przyciągnąć więcej linków. Cały pomysł prowadzenia konkursu polega na zachęcaniu do zwiększenia liczby linków zwrotnych i ruchu do twojej witryny.

Wskazówki budowania linków, które sprawią, że będziesz profesjonalistą

Ta lista wskazówek dotyczących budowania linków nie obejmuje wszystkich, biorąc pod uwagę ciągłe nowe aktualizacje od Google. Jednak powinno to być więcej niż wystarczające, aby przejść do rankingu w wyszukiwarkach.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu tych technik, mamy do tego tylko ekspertów SEO. Ponadto, jeśli masz więcej wskazówek na temat tworzenia linków, którymi chcesz się podzielić, chętnie je usłyszymy! Upuść je w komentarzach poniżej.

Zostaw odpowiedź