Reputacja marki w mediach społecznościowych

Istnieje niezliczona ilość narzędzi, które pomogą Ci zarządzać reputacją marki w Internecie, ale nic nie jest bliskie mediom społecznościowym, jeśli chodzi o szybkie i produktywne wyniki. Jeśli odpowiednio je zoptymalizujesz, Twoje konta w mediach społecznościowych pomogą zwiększyć każdy aspekt twojej działalności, od świadomości marki po ranking wyszukiwarek, opinie klientów i łatwiejsze wykrywanie.

Błąd popełniany przez większość firm polega na koncentrowaniu się na dwóch lub trzech najpopularniejszych sieciach społecznościowych. Chociaż jest oczywiste, że poświęcisz najwięcej czasu i wysiłku na utrzymanie świeżości swoich profili na Twitterze i Facebooku, nie zaniedbuj także innych sieci społecznościowych.

Większość firm używa swojej witryny do generowania konwersji i nie pozostawia wiele miejsca na dobrą narrację. Właśnie w to wchodzą media społecznościowe. Publikując wiadomości i historie, możesz zbliżyć swoją markę do docelowych odbiorców i zbudować społeczność lojalnych, powracających klientów. Oto, co musisz wiedzieć.

Ostrożnie wybierz nazwę

Jeśli chodzi o wybór nazwy firmy w mediach społecznościowych, eksperci zalecają zachowanie jak największej spójności. Nie kopiuj jednak treści między kontami. Różne media społecznościowe preferują różne treści, a to, co działa na Instagramie, może nie działać na Facebooku i odwrotnie.

To, co chcesz zrobić, to zdywersyfikować wysiłki, aby twoi klienci chcieli śledzić wszystkie twoje profile i uczyć się czegoś nowego. Pamiętaj jednak, aby zachować głos marki, aby ludzie Cię rozpoznali.

Najlepszym sposobem, aby Twoi klienci Cię rozpoznali, jest użycie tych samych lub podobnych uchwytów we wszystkich profilach, chyba że jesteś ograniczony liczbą znaków lub dostępnością.

Wypełnij swój profil treścią

Nie opuszczaj swojego profilu i nie pozwól, aby twój ostatni post był twoim nowym zdjęciem profilowym. Pamiętaj, aby wypełnić swój profil ciekawymi i świeżymi treściami. Pamiętaj również o podaniu wszelkich istotnych danych kontaktowych, adresu i opisu firmy. To sprawi, że Twój profil będzie wyglądał legalnie i zapewni niezbędne informacje Twoim klientom.

Zweryfikuj swoje konta

Jeśli możesz, zdecydowanie staraj się zweryfikować swoje konta w mediach społecznościowych. Weryfikacja pozwala odwiedzającym wiedzieć, że jesteś autentyczny i zapobiega nadużyciom twojej marki. Zapobiega także pomyłkom między markami o podobnych nazwach. Jednak nie wszystkie platformy mediów społecznościowych pozwalają użytkownikom to zrobić, więc zdecydowanie sprawdź warunki weryfikacji swojego profilu.

Mają regularny harmonogram wysyłania

Sam profil w mediach społecznościowych nie przyniesie Ci wiele dobrego pod względem świadomości marki lub wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz, aby twoje profile w mediach społecznościowych miały największy wpływ, musisz utworzyć regularny harmonogram publikowania. Publikowane przez Ciebie treści i aktualizacje muszą być trafne, świeże i wciągające. Postaraj się publikować różne treści na różnych kontach, aby zainteresować wszystkich obserwujących. Niektóre rodzaje treści, które możesz publikować, obejmują artykuły na blogu, aktualizacje firmy, wiadomości o sprzedaży i promocjach itp.

Monitoruj aktywność

W 96% przypadków niezadowoleni klienci nie będą narzekać na markę, ale chętnie wypowiedzą się w mediach społecznościowych. Gdy ktoś opublikuje negatywne zdanie i oznaczy Twoją markę, musisz być gotowy na odpowiedź. Jedynym sposobem na to jest regularne śledzenie aktywności w mediach społecznościowych. Nie możesz tego zrobić w ciągu minuty. Zazwyczaj zespół lub oddany pracownik monitoruje wszystkie wzmianki i utrzymuje nieskazitelną obecność marki.

Zachowaj swoje odpowiedzi profesjonalnie

W pewnym momencie napotkasz negatywne komentarze na temat swojej firmy. Chociaż możesz chcieć bronić swojego imienia od samego początku, może to czasem bardziej cię zranić. Jeśli chcesz rozwiązać problem w zdrowy sposób, musisz wykazać się empatią wobec klienta.

Absolutnie najgorsze, co możesz zrobić, to usunąć negatywne komentarze. Wydaje się to, że próbujesz coś ukryć i tylko wzmocni negatywny wizerunek twojej marki. Zamiast tego staraj się być jak najbardziej profesjonalny w swoich odpowiedziach. Nie próbuj uciszyć negatywnej krytyki, ale zamiast tego staraj się naprawić i uszczęśliwić swojego klienta, oferując publicznie wymianę lub zwrot pieniędzy.

Zostaw odpowiedź