Pierwsza strona w wynikach wyszukiwania

Jakie zrobić techniki SEO aby była ona jako pierwsza strona w wynikach wyszukiwania. Czy 80% udział w ogólnej wartości to dużo, czy mało? Nie trzeba oczywiście odpowiadać na to pytanie. Takie właśnie zaangażowanie w całości ruchu sieciowego mają wyszukiwarki.

To z list wyszukiwania prowadzi osiem na dziesięć odwiedzin na stronach www.
i właśnie dlatego trzeba dbać, by serwisy były przystosowane do wymagań, jakie stawiają browsery. Niestety częste zmiany programów wyszukujących nastręczają wielu kłopotów branży zajmującej się dostosowaniem stron www do wymogów wyszukiwania.

Kierunek przystosowania

Najlepszym sposobem, dopasowującym zarazem serwis do zadań współpracy z wyszukiwarkami jest optymalizacja. Zmienia się tylko na skutek wprowadzanych zmian w algorytmie wyszukiwania. Optymalizacja stron internetowych to zadanie, polegające na dostosowaniu struktury serwisu do (w tym miejscu należy pogodzić wymagania trzech stron rozgrywki):
— oczekiwań właścicieli serwisów
— wymagań stawianych przez wyszukiwarki i ich algorytmy wyszukiwania
— użytkowników, którzy powinni być w tym tercecie najważniejsi.

Optymalizowanie serwisu jest zadaniem na pełny etat, a czas jego jest nieokreślony. Nawet po pierwszym okresie gruntownych zmian, kiedy to wprowadzane są zalecenia pokontrolne wynikające z wykonanego audytu, konieczne są bieżące zmiany, wynikające z korekt algorytmu wyszukiwania.
Optymalizacja jest też pierwszym z kroków na tej drodze. Kolejne etapy są coraz trudniejsze. Chociaż wiadomo przecież, że grunt to solidne podstawy. Dlatego wszystkie prace prowadzone na etapie optymalizacji będą rzutowały na osiągane wyniki. Kolejnym odcinkiem, na którym trzeba podjąć prace jest pozycjonowanie seo i doprowadzenie jej jako pierwsza strona w wynikach wyszukiwania.

pierwsza-strona-w-wynikach-wyszukiwania

pierwsza strona w wynikach wyszukiwania

Pomocne narzędzia

Do pracy należy się zabrać korzystając z optymalnego zestawu narzędzi.

a) Media społecznościowe — social media

Gdzie tkwi siła social media? Ich mocą są znajomości. Nic tak nie wpływa na decyzje zakupowe, jak poręczenie i polecenie z ust dobrego znajomego, który zna się na rzeczy.
Wielu z właścicieli stron www nie wyobraża sobie, że mogłoby ich nie być w kręgu mediów społecznościowych. Jest to wyścig do pierwszej strony w wynikach wyszukiwania. Wyścig zorganizowany o palmę pierwszeństwa do zainteresowania użytkowników. Wciąż gromadzi on tłumy zainteresowanych.

b) Google Analytics

Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja są dzięki panelowi Google Analytics dziecinnie proste. Nieskomplikowane i bardzo skuteczne. Statystyki dają ogólne pojęcie o sytuacji serwisu. W łatwy sposób można filtrować dane i wyciągać z nich właściwie wnioski.

c) AdWords i Google AdSense

Obie aplikacje działają na rzecz systemu działań, który nazywa się — pozycjonowanie stron seo.
Platformy aranżują zarządzanie przekazem reklamowym w ramach serwisu. Drugi z listy jest platformą zarządzającą reklamą wizualna. Wyświetla banery reklamowe związane aktywnością odwiedzającego serwis internauty. Jest to tak zwana reklama śledząca, czyli remarketing, który pozwala na prezentowanie treści dostosowanych do oczekiwań gościa.
Pierwszy program związany jest z rozmieszczonymi w treści platformy słowami kluczowymi. I zgodnie z ich treścią wyświetla wpis z odnośnikiem w obszarze ekranu komputera, w który najczęściej pada wzrok użytkownika internetu.

Zostaw odpowiedź