Reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców mogą być rozwiązaniem problemu marketingowego Twojej firmy.
Tak, Facebook nadal króluje.
To znaczy w świecie mediów społecznościowych. A dlaczego nie, skoro od 2018 r. Ma ponad 2,2 miliarda użytkowników. Nie ma wątpliwości, że znajduje się w czołówce popularnych platform mediów społecznościowych.
Dla przedsiębiorców, którzy muszą dotrzeć do widowni, gdzie lepiej szukać! Mówiąc dokładniej, przedsiębiorcy zawsze chcą poszerzać grono odbiorców i budować swoją bazę klientów.
Wejdź na Facebooka z niezrównaną liczbą użytkowników. Facebook i przedsiębiorcy wydają się pasować. Ale jeśli przyjrzysz się uważniej, reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców są jeszcze lepiej dopasowane.
Spis Treści
Wszystko o reklamach na Facebooku
Dzięki zasięgowi Facebook jest idealną platformą marketingową. Wszystkie firmy mogą z niego korzystać bez względu na ich charakter.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który właśnie uruchomił własny startup, nie możesz znaleźć lepszego kanału, który pomógłby Ci się rozwijać. I to nie tylko jakikolwiek wzrost, ale długoterminowy wzrost oparty na popularności i różnorodności Facebooka.
Jednak niektórzy uważają reklamy na Facebooku za zbyt skomplikowane. Gigant mediów społecznościowych znany jest z algorytmu, który może wydawać się tak głęboki jak morze.
Niech ten przewodnik po reklamach na Facebooku dla przedsiębiorców pomoże Ci uporządkować labirynt. Piękno reklam na Facebooku polega na tym, że pomaga połączyć markę z tymi, którzy mają największe szanse na twoje produkty lub usługi.
Właściwa grupa docelowa będzie łatwiej niż kiedykolwiek dotrzeć. Można je osiągnąć za pomocą:
- Dane demograficzne
- Zainteresowania
- Lokalizacja
- Zachowania
Te funkcje kierowania są szczególnie korzystne dla małych firm i przedsiębiorców. Wydasz tylko swój budżet, aby dotrzeć do najlepszych potencjalnych klientów.
To niesamowite wiadomości dla każdej firmy, która ma ograniczony budżet. Pomoże to zwiększyć zwrot z inwestycji (ROI). Ale zanim zaczniesz czerpać korzyści z korzystania z reklam Facebooka dla przedsiębiorców, najpierw spójrzmy na różne rodzaje reklam.
Rodzaje reklam na Facebooku
Opłaca się znać różne rodzaje reklam na Facebooku. Im więcej wiesz, tym więcej możesz zdecydować, który z nich będzie najlepszy dla Twojej firmy. Są to wszystkie reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców, ale musisz zdecydować, który z nich będzie dla Ciebie odpowiedni.
Reklamy karuzelowe świetnie nadają się do podkreślenia różnych zalet produktu lub do wyróżnienia różnych produktów. Ten format wykorzystuje do 10 zdjęć lub filmów do wyróżnienia i jest przedstawiony na powyższym obrazku przykładowym.
Działa świetnie dla sprzedawców e-commerce, ponieważ pozwala użytkownikom zobaczyć wiele produktów ze swojego sklepu internetowego. Możesz również promować wiele wpisów lub ofert dla użytkowników i sprawdzać, które z nich przyciągną więcej potencjalnych klientów.

Reklamy kolekcji są oferowane tylko na urządzenia mobilne. Pozwala przedsiębiorcom polecać jeden lub więcej produktów. Zainteresowani klienci muszą tylko kliknąć produkt, który chcą kupić.
Jeśli chcesz promować swoje produkty wśród osób, które najprawdopodobniej będą nimi zainteresowane, skorzystaj z dynamicznych reklam. Klient, który już odwiedził stronę produktu, będzie idealny do wyświetlania dynamicznych reklam, podobnie jak ci, którzy porzucili zakup w koszyku.
Śledzi użytkowników
Facebook śledzi wszystkich użytkowników, którzy byli w Twojej witrynie, oglądali określone produkty lub dodawali produkty do koszyka, ale nie zostali wyewidencjonowani.
Facebook następnie automatycznie wypełnia dynamiczne reklamy produktów dla każdego użytkownika na podstawie konkretnego produktu, na który patrzyli. Zwykle jest to bardzo skuteczne w popychaniu ciepłych potencjalnych klientów przez lejek sprzedaży do zamkniętych klientów!
Reklamy Instant Experience, znane wcześniej jako Canvas, są formatem reklam pełnoekranowych. Wyróżnia je to, że mogą ładować 15 razy szybciej niż witryna mobilna inna niż Facebook.
To interaktywna reklama, która pozwala użytkownikom na interakcję z Twoimi treściami na Facebooku. Jest on jednak dostępny tylko na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu formatowi reklamy użytkownicy mogą przesuwać zdjęcia, przechylać je i powiększać / pomniejszać, po prostu przesuwając palcami.
Wiodące reklamy umożliwiają przechwytywanie nazwiska, adresu e-mail i innych podstawowych informacji od odbiorców. Są zaprojektowane tak, aby ludzie nie musieli zbyt dużo pisać, aby przekazać Ci swoje informacje.
Ołowiane reklamy są zwykle używane do zapisywania się na próbę produktu i pobierania subskrypcji newslettera.

Następujące typy reklam można ustawić tak, aby pojawiały się w Facebook Messenger jako reklamy Messenger:
- Reklamy karuzelowe
- Dynamiczne reklamy
- Reklamy fotograficzne
- Reklamy wideo
Wystarczy wybrać Facebook Messenger jako pożądane miejsce docelowe. Istnieje również opcja wyświetlania reklam „kliknij, aby Messenger” w swoim kanale.
W tych reklamach pojawia się przycisk wezwania do działania. Przycisk otwiera rozmowę na czacie z twoją stroną. Umożliwia to konwersacje jeden na jednego między klientami a sprzedawcami.
Jest to idealne rozwiązanie dla firm prowadzących lub usługowych, które muszą rozmawiać z klientami w celu ich konwersji.
Reklamy fotograficzne
Jeśli dopiero zaczynasz od reklam na Facebooku, reklamy fotograficzne to jedna z najłatwiejszych opcji. Są proste i łatwe do utworzenia. Wystarczy kilka kliknięć, aby ulepszyć istniejący post ze zdjęciem ze strony na Facebooku.
Aby przeciwstawić się ich prostocie, możesz wykorzystać swoją kreatywność, aby się wyróżnić.
Czy masz jakieś zdjęcia i klipy wideo i nie wiesz, co z nimi zrobić? Możesz użyć reklam pokazu slajdów, aby zrobić z nich film.
Możesz tworzyć krótkie reklamy wideo, które są interesujące i przyjemne dla oczu. Ten typ reklamy pozwala także dodawać muzykę i tekst. Możesz także użyć zdjęć stockowych, jeśli nie masz własnych.
Reklamy wideo działają lepiej niż obrazy statyczne 9 razy na 10 w mediach społecznościowych. Mogą wyświetlać twoje produkty na wiele różnych sposobów. Możesz pokazać je podczas akcji, a także cały swój zespół.
Ten rodzaj reklamy może również służyć jako rodzaj złośliwości Twojego produktu skierowanej do odbiorców.

Jak korzystać z reklam na Facebooku
Poniższy przewodnik krok po kroku pomoże Ci zmaksymalizować korzyści płynące z korzystania z reklam Facebooka dla przedsiębiorców. Ci, którzy chcą zrozumieć korzyści płynące z reklam Facebooka dla przedsiębiorców, mogą przyjrzeć się procesowi i uczyć.
Ale przede wszystkim. Zanim zaczniesz korzystać z reklam Facebooka dla przedsiębiorców, upewnij się, że masz stronę biznesową Facebooka.
Gdy już go masz, możesz przejść do Menedżera reklam na Facebooku lub Business Managera i utworzyć kampanię.
KROK 1: Wybierz swój cel
Wykonaj następujące kroki, aby wybrać swój cel.
- Zaloguj się do Facebook Ads Manager.
- Wybierz kartę Kampanie.
- Kliknij Utwórz, aby rozpocząć nową kampanię reklamową na Facebooku.

Do wyboru masz 11 celów marketingowych. Twój wybór celu marketingowego będzie zależeć od tego, co chcesz osiągnąć.
- Świadomość marki
- Dosięgnąć
- Aplikacja instaluje się
- Sprzedaż katalogowa
- Konwersje
- Zaręczynowy
- Generowanie potencjalnych klientów
- Wiadomości
- Odwiedziny w sklepie
- ruch drogowy
- Wyświetlenia wideo
Pamiętaj, że cele reklamy powinny być zgodne z celami. Jeśli Twoim celem są konwersje, możesz wybrać płatność za działanie. Najlepszym tego przykładem jest sprzedaż.
Teraz, jeśli Twoim celem jest ekspozycja, zapłacisz za wyświetlenia. Najlepszym tego przykładem są wyświetlenia i ruch. Opcje dla każdego celu będą się różnić w zależności od tego, którego chcesz użyć.
Największym na wynos jest to, że nie chcesz wybierać celu, który nie jest zgodny z Twoimi celami. Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie na swojej stronie na Facebooku, nie prowadź kampanii o ruchu w witrynie, która kieruje ludzi do Twojej witryny.
KROK 2: Wybierz nazwę swojej kampanii
Musisz nazwać swoją kampanię reklamową na Facebooku. Aby to zrobić, po prostu przewiń w dół i wprowadź żądaną nazwę w dostępnym polu tekstowym.
Następnie musisz zdecydować, czy chcesz skonfigurować test podziału A / B, czy nie. Włączenie optymalizacji budżetu to także wybór, którego należy dokonać na poziomie kampanii. Jest to szczególnie przydatne, jeśli zamierzasz korzystać z wielu zestawów reklam.
Musisz wybrać jedną z różnych dostępnych opcji. Ponownie opcje te będą się różnić w zależności od wybranego celu. Po wybraniu opcji, których chcesz użyć, kliknij Skonfiguruj konto reklamowe, aby kontynuować.
KROK 3: Skonfiguruj swoje konto

W tej części procesu musisz podać kilka ważnych szczegółów konta. Wprowadź swój kraj, preferowaną walutę i strefę czasową, a następnie kliknij Kontynuuj.
Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz zmienić dowolną z tych opcji w przyszłości, musisz utworzyć inne konto reklamowe.
Uważaj więc na swoje wybory. Ci, którzy już założyli konto, nie muszą przechodzić przez tę część. Po prostu przejdź bezpośrednio do kierowania reklamy na odbiorców.
KROK 4: Dotrzyj do odbiorców
Na poziomie zestawu reklam wybierasz odbiorców docelowych i wprowadzasz wszystkie funkcje kierowania na ich temat, o których wspominaliśmy wcześniej. Najbardziej skuteczną strategią jest zrozumienie odbiorców i umiejętność łączenia się z nimi.
Zacznij budować grupę docelową reklamy, przewijając w dół. Pierwszą opcją jest dodanie tych osób, które mają już historię interakcji z Twoją firmą na Facebooku.
Aby rozpocząć, musisz wybrać docelową lokalizację, wiek, płeć i język. Podczas dokonywania wyboru sprawdź wskaźnik wielkości widowni po prawej stronie ekranu. Ten wskaźnik pokazuje potencjalny zasięg reklamy.
Nadszedł czas na szczegółowe kierowanie. Istnieją dwa pola, dzięki którym możesz ustawić odbiorców tak szczegółowo, jak chcesz:
- Szczegółowe targetowanie – To pole obejmuje lub wyklucza osoby na podstawie trzech kategorii: zachowań, danych demograficznych i zainteresowań. Nie bój się być bardzo konkretnym w tej dziedzinie.
- Znajomości – To pole pozwala także na kierowanie lub wykluczanie osób. Ale tym razem kierujesz reklamy na osoby, które już mają połączenie ze swoją stroną na Facebooku, aplikacją lub wydarzeniem, którym zdarzyło się zarządzać. Jeśli więc chcesz promować nowy produkt wśród osób, które już znają Twoją markę, wybierz „Osoby, które lubią Twoją stronę na Facebooku”.
KROK 5: Wybierz miejsca docelowe reklamy
Wybierz, gdzie będą wyświetlane reklamy. Ci, którzy dopiero zaczynają korzystać z reklam Facebooka dla przedsiębiorców, przekonają się, że automatyczne miejsca docelowe są najprostszym wyborem.
Jeśli wybierzesz tę opcję, Facebook umieści Twoje reklamy w miejscach, w których Facebook uważa, że mają największe szanse na uzyskanie najlepszych wyników. Znajdziesz swoje reklamy umieszczone w serwisach Facebook, Messenger, Instagram i Audience Network.
Reklamy na Facebooku można umieszczać w określonych lokalizacjach. Łatwiej będzie ci to zrobić, gdy zdobędziesz więcej doświadczenia. Oto twoje opcje:
- Rodzaj urządzenia – komputer stacjonarny, telefon komórkowy lub jedno i drugie
- Urządzenia mobilne i systemy operacyjne – Android, iOS lub oba
- Platformy – Facebook, Messenger, Instagram lub sieć odbiorców; zawiera również kilka różnych podwariantów w każdej kategorii
KROK 6: Ustaw budżet i harmonogram

Teraz możesz zdecydować, ile pieniędzy chcesz wydać na reklamy na Facebooku. Reklamy na Facebooku dla działających przedsiębiorców to te, które mają przydzielony im odpowiedni budżet.
Istnieją dwie opcje do wyboru. Jeden to budżet dzienny, a drugi to budżet dożywotni.
Masz możliwość natychmiastowego uruchomienia go lub zaplanowania na przyszłość. Jeśli jest to ten ostatni, należy ustawić datę początkową i końcową. Następnie są zaawansowane opcje budżetu. Korzystając z nich, możesz uzyskać szczegółowe informacje na temat wykorzystania pieniędzy na reklamy.
Kluczowym faktem jest świadomość, że wyświetlanie płatnej reklamy bez daty zakończenia w nieokreślonym, bieżącym budżecie jest lepsze niż prowadzenie krótkiej 3-tygodniowej kampanii reklamowej.
Powodem jest to, że Facebook przechodzi przez tzw. „Fazę uczenia się”. Im dłużej ma czas na analizę reklam, tym mądrzej jest wiedzieć, komu wyświetlać reklamę, aby uzyskać więcej wyników przy najniższych kosztach.

Dożywotnie, zaplanowane budżety są dobre na sprzedaż, wydarzenia lub inne kampanie czasowe lub tymczasowe. Po dokonaniu wszystkich tych wyborów spójrz na wskaźnik wielkości odbiorców po dokonaniu wyboru. Jeśli jesteś z niego zadowolony, kliknij Kontynuuj.
KROK 7: Utwórz reklamę
Aby utworzyć reklamę,
- Wybierz preferowany format reklamy i
- Wpisz tekst i elementy multimedialne reklamy.
Dostępne formaty będą się różnić. Będą one zależeć od celów kampanii, które ustaliłeś na samym początku.
Chcesz, aby Twoja reklama wyglądała dobrze we wszystkich potencjalnych miejscach docelowych, takich jak wiadomości na komputery i urządzenia mobilne. Aby mieć pewność, że tak się stanie, musisz użyć narzędzia podglądu znajdującego się na dole strony.
Sprawdź swoje wybory i sprawdź, czy jesteś z nich zadowolony. Aby złożyć zamówienie, wystarczy kliknąć zielony przycisk Potwierdź. Wszystko, co musisz teraz zrobić, to poczekać na wiadomość e-mail z Facebooka z informacją, że Twoja reklama została już zatwierdzona.
Dlaczego reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców są idealne dopasowanie
Omówiliśmy podstawy korzystania z reklam na Facebooku. W tym momencie zajmiemy się tym, dlaczego reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców są idealnie dopasowane. Jeśli będziemy rozmawiać o wpływie na przedsiębiorców, przekonasz się, że znalezienie czegoś, co może konkurować z Facebookiem, jest prawie niemożliwe.
Gigant mediów społecznościowych jest idealną platformą do budowania wzrostu, który jest zarówno zrównoważony, jak i długoterminowy. A kluczem do stworzenia tego rodzaju wzrostu jest generowanie świadomości, w której Facebook jest tak świetny.
Nowa lub mała firma, która chce przynajmniej konkurować na równych zasadach, znajdzie Facebooka jako sprzymierzeńca. Rzeczywiście, w takich przypadkach można uznać Facebooka za doskonały korektor. Masz możliwość dotarcia do nowych perspektyw i zbudowania swojej marki.
Jako przykłady przyjrzymy się dwóm omówionym wcześniej celom marketingowym lub kampaniom:

Te dwa stanowią świetny przykład, ponieważ pokazują siłę reklam na Facebooku dla przedsiębiorców. Ekspozycja reklamy jest zmaksymalizowana do samego końca.
W obu kampaniach reklamodawca lub właściciel firmy płaci za każdy tysiąc wyświetleń swojej reklamy. W przeciwieństwie do reklam wyświetlanych w modelu opartym na kliknięciu.
Model CPM
Model CPM lub modelu kosztu tysiąca wyświetleń jest niesamowity dla przedsiębiorców, którzy wciąż budują swoje marki.
Dlaczego? Ponieważ ten model umożliwia reklamodawcy wygenerowanie największej liczby wyświetleń swoich reklam przy najmniejszym wydatku na reklamę.
Ekspozycja na reklamę to ekspozycja marki, a użycie tego typu modelu sprawia, że jest to najbardziej opłacalna opcja dostępna dla Ciebie.
Korzystanie z reklam na Facebooku dla przedsiębiorców jest niezwykle duże korzystny dla tych, którzy chcą założyć własną firmę lub stronę internetową. Zyskują niedrogi ruch, jednocześnie zapewniając swoim stronom internetowym lub firmom dobry start.
Czego nie lubić? Masz szansę na szeroko uznanym kanale, który faworyzuje tych, którzy oczekują długoterminowego wzrostu. Proces konfigurowania jest dość łatwy i, powiedzmy, przyjazny dla użytkownika.
Reklamy na Facebooku również dają Ci szansę zaprezentowania swoich produktów lub usług na kilka różnych sposobów. U ich podstaw reklamy na Facebooku są naprawdę przeznaczone dla przedsiębiorców, którym brakuje czasu i zasobów.
Krótko mówiąc, są idealne dla małych firm, takich jak Twoja.
Dodatkowe wskazówki dotyczące korzystania z reklam na Facebooku dla przedsiębiorców
Zastosuj reklamy na Facebooku dla przedsiębiorców i zobacz, jak korzystają z własnej kampanii. Niech te dodatkowe wskazówki będą podstawą Twojej strategii lub strategii.
- Baw się ze swoją grupą docelową
Facebook oferuje wiele różnych opcji kierowania. W ramach tych opcji kierowania możesz kierować na „albo” lub „i”.
Na przykład, jeśli chcesz kierować reklamy na rodziców, możesz ustawić, że docelowa grupa odbiorców musi być rodzicem ORAZ interesować się Magazynem Rodziców, lub możesz ustawić, aby był skierowany do rodziców LUB osób, które są zainteresowane Magazynem Rodziców.
Możesz zobaczyć, dlaczego zwężenie odbiorców w ten sposób może być korzystne. Dzięki drugiej opcji Twoja reklama może być wyświetlana osobom, które wcale nie są rodzicami, są zainteresowane tylko magazynem dla rodziców.
W zależności od wielkości budżetu reklamowego możesz jednocześnie uruchamiać wiele zestawów reklam, testując różnych odbiorców! Ale zajmiemy się tym nieco później.
- Cały czas korzystaj z wysokiej jakości zdjęć i filmów
Upewnij się, że korzystasz wyłącznie z wysokiej jakości zdjęć i filmów. Ostatnią rzeczą, jakiej chciałbyś, to wyłączyć odbiorców. Gwarantuje to słaba jakość zdjęć i filmów.
Nie można przecenić znaczenia zarówno obrazów o wysokiej rozdzielczości, jak i filmów używanych w reklamach. Reprezentują twoją markę! Są tym, co ludzie widzą po raz pierwszy i to, co ma najbardziej trwały wpływ, nawet zanim zobaczysz swoją stronę internetową lub media społecznościowe.
Jeśli sprzedajesz produkt, twoje zdjęcia powinny być tego produktu w działaniu, co oznacza, że musisz pokazać, że jest używany przez klientów i czerpać z niego korzyści.
- Dokładnie monitoruj wydajność

Uważnie monitoruj skuteczność swojej kampanii reklamowej na Facebooku. Musisz, jeśli chcesz zobaczyć, gdzie wprowadzić zmiany.
Jeśli dana kampania nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz przełożyć budżet na taki, który ma się dobrze.
Nawiązaliśmy do tego wcześniej, ale testowanie jest kluczowe w przypadku reklam na Facebooku dla przedsiębiorców! Przetestuj swoje reklamy na Facebooku, aby zobaczyć, czy rzeczywiście wprowadzasz jakieś ulepszenia w istotnych danych.
Wszystkie nowe kampanie należy przetestować w stosunku do poprzednich, aby sprawdzić, jak daleko zaszedłeś. Testowanie pomaga ci na bieżąco śledzić, czego chcą Twoi odbiorcy, a będziesz wiedział, co i jak dostosować. Możesz przetestować wszystko, od typów kampanii, przez odbiorców po typy reklam i nie tylko.
Facebook nadal króluje…
Facebook rzeczywiście znajduje się na szczycie hierarchii mediów społecznościowych. Jazda siłą napędową społeczności oznacza czerpanie ogromnych korzyści dla wszystkich, którzy zdecydują się to zrobić. A jeśli nie masz pewności, aby wyświetlać reklamy swojej firmy na Facebooku, nasz zespół może Ci w tym pomóc.