Najlepsza lista kontrolna SEO dla twojej witryny

Podziel się:

Jaka jest najlepsza lista kontrolna SEO dla twojej witryny. Kiedyś ocenianie strony internetowej było tak proste, jak napisanie kilku artykułów o niskiej jakości, wypełnienie ich listą słów kluczowych i wykonanie jakiegoś trudnego sztucznego budowania linków. Cóż, na pewno już tak nie jest. Na naszej liście kontrolnej SEO jest o wiele więcej niż tylko to.

Dziś żyjemy w pandzie, po erze Penguina, dwóch głównych aktualizacjach algorytmów, które pomogły Google usunąć lub obniżyć ranking milionów stron. Jako właściciel firmy lub bloger nie jest już łatwo oszukiwać system i oceniać złe treści ponad dobre.

Ranking witryny oznacza teraz przestrzeganie zestawu reguł (listy kontrolnej SEO), tworzenie wysokiej jakości treści i zdobywanie wysokiej jakości linków. Ranking stał się trudniejszy, co jest dobrą rzeczą, ponieważ powstrzymuje spamujących graczy SEO i pomaga zasługującym na nie stronom uzyskać pozycję w SERP.

Aby pomóc Ci skutecznie zoptymalizować nową witrynę pod kątem głównych wyszukiwarek, stworzyliśmy nie tylko obszerną listę kontrolną SEO dla stron, ale także podajemy wskazówki, jak najlepiej wykorzystać każdy element na liście.

Bez zbędnych ceregieli, oto szczegółowa lista kontrolna SEO dla twojej witryny, którą możesz przejść, aby upewnić się, że jesteś na właściwej drodze.

Wymagania wstępne dotyczące SEO

Najpierw na naszej liście kontrolnej SEO znajdują się wymagania wstępne dotyczące SEO. Jeśli koncentrujesz się tylko na pozycji swojej witryny w SERP, tracisz ogólny obraz.

Zainstaluj Google Analytics

Aby naprawdę zmierzyć SEO i zrozumieć, jak konwertuje się ruch organiczny, musisz zainstalować Google Analytics – prawdopodobnie najlepsze darmowe narzędzie analityczne na rynku.

seo

Google Analytics pomoże Ci uchwycić i zrozumieć krytyczne dane, takie jak:

  • Ile uzyskasz ruchu organicznego w porównaniu z ruchem z innych źródeł marketingu cyfrowego
  • Jak wysokiej jakości jest ruch w sieci wyszukiwania, który uzyskuje twoja witryna i na podstawie jakich słów kluczowych
  • Jak skuteczny jest ruch organiczny pod względem wartości (wystarczy porównać koszt słów kluczowych zgodnie z Google AdWords)
  • Ile stron w twojej witrynie ładuje się wolno i wpływa na ogólne wrażenia użytkownika

Dodanie kodu śledzenia Google Analytics do twojej witryny jest dość proste. Jeśli korzystasz z systemu CMS takiego jak WordPress, po prostu zainstaluj wtyczkę Google Analytics.

Dodaj swoją witrynę do Google Search Console

Google Search Console, wcześniej znane jako Narzędzia dla webmasterów, jest nieocenionym narzędziem dla każdego, kto koncentruje się na poprawianiu SEO swojej witryny. Dodając i weryfikując do niego swoją witrynę, będziesz mógł analizować jej wydajność na więcej niż jeden sposób.

Lista kontrolna SEO Konsola GoogleKorzystając z tego bezpłatnego narzędzia Google, możesz uzyskać dokładniejszy wgląd w:

  • Liczba osób odwiedzających twoją witrynę za pomocą wyszukiwania
  • Sposób, w jaki użytkownicy twojej witryny znajdują Ciebie i współczynnik klikalności witryny
  • Jakie urządzenia (komputery stacjonarne, urządzenia mobilne itp.) Są powszechnie używane do uzyskiwania dostępu do twojej witryny
  • Które ze stron w twojej witrynie są najskuteczniejsze

Chociaż jest to część technicznego SEO (o czym powiemy więcej za chwilę), skonfigurowanie Google Search Console zajmuje tylko kilka minut, więc nie zrobienie tego byłoby błędem.

Skonfiguruj i zweryfikuj Google Moja Firma

Google Moja Firma to kolejne bezpłatne narzędzie od Google, które umożliwia utworzenie profilu firmy w Google, aby informacje o twojej firmie były widoczne, gdy ktoś wyszuka w Google nazwę twojej marki.

Informacje biznesowe, takie jak adres firmy, numer telefonu, godziny pracy i opinie, są wprowadzane i weryfikowane przez Google w Twoim profilu Google Moja Firma.

Google Moja Firma odgrywa również ważną rolę, pomagając Ci wyświetlać się w wynikach wyszukiwania lokalnego, pomagając Ci wyświetlać się na mapie podczas wyszukiwania lokalnego.

Dodaj swoją witrynę do Narzędzi dla webmasterów Bing

Nie ma wątpliwości, że Google pod każdym względem króluje nad Bing i to właśnie tam większość ruchu pochodzi od wyszukiwarek. Nie oznacza to jednak, że należy ignorować dodawanie witryny do Narzędzi dla webmasterów Bing. Wciąż jest to część naszej technicznej listy kontrolnej SEO.

Lista kontrolna SEO Bing WebmasterPoniżej podano kilka mocnych powodów, dla których Bing odgrywa ważną rolę na arenie SEO:

  • Jeśli chodzi o ukierunkowany ruch w sieci wyszukiwania, kto nie chce więcej? Nawet jeśli ruch organiczny, który otrzymujesz z Bing, stanowi niewielki procent całkowitego ruchu w twojej witrynie, nadal jest bardzo trafny. Co oznacza, że ​​ma duże szanse na konwersję w leady lub sprzedaż.
  • Bing istnieje już od dłuższego czasu i nadal się rozwija. W rzeczywistości, według ostatnich raportów, udział Bing w liczbie wyszukiwań i rynku rośnie szybciej niż wielki tata wyszukiwania, Google.
  • Chociaż Google Search Console ma większość funkcji dostępnych w Bing Webmaster Tools, niektóre z nich są unikalne dla Bing. Na przykład Bing Webmaster Tools ma dostęp do danych Yahoo, podczas gdy Google nie.

Google jest głównym źródłem ruchu organicznego, a Bing jest drugorzędna. Skoncentruj się więc na obu, jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu liczby odwiedzających witrynę.

Zainstaluj Yoast SEO (WordPress) lub Podłącz SEO (Shopify)

Yoast SEO i Plug In SEO to narzędzia dla witryn WordPress i Shopify, które ułatwiają optymalizację witryny pod kątem SEO, przeprowadzając Cię przez najlepsze praktyki SEO bez konieczności znajomości kodu lub zostania ekspertem SEO.

Jeśli myśl o implementacji treści kanonicznych, unikaniu powielania treści lub upewnianiu się, że masz odpowiednią długość znaków dla tytułów i opisów meta, wydaje się przesadna, Yoast SEO lub podobne narzędzie dla twojej witryny jest koniecznością.

Badanie słów kluczowych

Następna sekcja naszej listy kontrolnej to Badanie słów kluczowych. Badanie słów kluczowych to proces identyfikacji słów i wyrażeń, według których chcesz uzyskać ranking.

Badanie słów kluczowych jest podstawą całej strategii SEO, ponieważ słabe badanie słów kluczowych może spowodować, że w ogóle nie będziesz w rankingu lub ranking słów kluczowych, które zapewniają ruch w twojej witrynie, ale minimalną liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż.

Prawidłowe badanie słów kluczowych składa się z dwóch etapów. Pierwszym jest znalezienie słów kluczowych, a drugim wybranie odpowiednich słów kluczowych do oceny. Omówmy każdy.

Może cię zainteresuje?

Oto sposoby na znalezienie słów kluczowych do oceny:

  1. Skorzystaj z Planera słów kluczowych Google, aby przeanalizować pomysły na słowa kluczowe

Planer słów kluczowych Google to bezpłatne narzędzie do badania słów kluczowych, które pomaga odkryć słowa kluczowe związane z twoją firmą i powiązaną miesięczną liczbą wyszukiwań tych słów kluczowych.

Z naszego doświadczenia wynika, że ​​Planer słów kluczowych Google najlepiej sugeruje słowa kluczowe w porównaniu z innymi platformami.

  1. Przeprowadź badanie konkurencji

Czy wiesz, że możesz wpisać adres URL swojej konkurencji i zobaczyć każde słowo kluczowe, dla którego się zajmują, oraz dokładną stronę, która jest w rankingu?

Jest to często pomijana, ale skuteczna strategia, która może pomóc Ci odkryć słowa kluczowe kierujące ruch do twojej konkurencji.

Jednym z naszych ulubionych narzędzi do tego jest SEMRush.

Po prostu wpisz adres URL, a SEMRush wyświetli listę słów kluczowych, według których witryna jest oceniana.

Jeśli jeszcze tego nie wiesz, jest to dosłownie kopalnia informacji, która może wynieść twoje SEO na wyższy poziom.

  1. Sprawdź listę podobnych wyszukiwań Google

Zauważyłeś kiedyś to małe okienko u dołu wyników wyszukiwania? To ten, który mówi „Wyszukiwania podobne do…”.

Powiązane wyniki wyszukiwania Google pokazują frazy kluczowe, których faktycznie szukają użytkownicy, a które są powiązane z pierwotnie wyszukiwaną frazą.

Innymi słowy, oprócz tego, czego szukałeś, inni również wyszukują te frazy.

Nasza rada jest taka, aby używać go jako dodatkowego narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych. Będziesz chciał podzielić badania słów kluczowych i badania wtórne na dwie części.

Omówmy teraz drugą część prawidłowego badania słów kluczowych: Wybór odpowiednich słów kluczowych

Chcesz podzielić wybrane słowa kluczowe na dwie kategorie o określonych cechach dla każdej z nich:

Kategoria 1 to strony związane z usługami

Strony związane z usługami obejmują stronę główną i strony usługowe i są zazwyczaj skierowane do odwiedzających w fazie zakupu w drodze do zakupu. Dlatego przy wyborze słów kluczowych dla stron związanych z usługami słowa kluczowe powinny mieć następujące cechy:

  1. Stosowność – znaczenie dla biznesu.
  2. Zamiar zakupu – co oznacza, że ​​jeśli ktoś wyszukuje to słowo kluczowe, jest gotowy do zakupu. Typowe słowa wskazujące na zamiar zakupu mogą obejmować zakup, usługę, firmę lub produkt.
  3. Stosunkowo duża głośność – miesięczna liczba wyszukiwań, która jest duża w porównaniu z podobnymi słowami kluczowymi.

Kategoria 2 to strony blogów

Blogi są zazwyczaj skierowane do odwiedzających w fazie edukacyjnej podróży zakupowej. Dlatego przy wyborze słów kluczowych dla stron blogów słowa kluczowe powinny mieć następujące cechy

  1. Stosowność – znaczenie dla biznesu.
  2. Zamiar edukacyjny – co oznacza, że ​​jeśli ktoś szukał tego słowa kluczowego, jest w fazie uczenia się. Popularne słowa, które mają charakter edukacyjny, są zwykle formułowane jako definicje, pytania lub porównania.
  3. Stosunkowo duża głośność – miesięczna liczba wyszukiwań, która jest duża w porównaniu z podobnymi słowami kluczowymi.

Użyj kategorii, aby przypisać słowa kluczowe o prawidłowej intencji do odpowiednich stron w twojej witrynie.

W większości przypadków będziesz chciał trzymać się z daleka od słów kluczowych składających się z jednego słowa, ponieważ są one zwykle zbyt szerokie, aby były trafne, i ogólnie mają prawie bezkonkurencyjną konkurencję.

Ogólnie rzecz biorąc, im więcej słów w wyrażeniu, tym bardziej trafne jest słowo kluczowe. Chociaż możesz spodziewać się mniejszej liczby wyszukiwań dla dłuższych słów kluczowych, niekoniecznie jest to złe, jeśli to słowo kluczowe ma duży zamiar zakupu.

Techniczne SEO

Techniczne SEO obejmuje czynności, które wykonujesz, które poprawiają indeksowanie i indeksowanie twojej witryny. Im łatwiej wyszukiwarkom będzie czytać twoją witrynę, tym łatwiej będzie im zrozumieć zawartość twojej witryny i tym większe masz szanse na rangę.

Utrzymuj puls na szybkości strony

Szybkość strony to czas, w jakim strona ładuje się i wyświetla całą zawartość strony i jest to ważny czynnik SEO, który należy wziąć pod uwagę.

Nie potrzeba fizyki, aby zrozumieć, że ludzie chcą, aby strony internetowe ładowały się szybko. Google myśli tak samo i dlatego używa ogólnej szybkości witryny jako sygnału rankingowego.

Jeśli prędkość jest niska, pająki wyszukiwarek mogą indeksować mniej stron. Lepsza prędkość strony nie tylko poprawia rankingi, ale także zapewnia lepsze konwersje.

Najszybszym sposobem na zwiększenie szybkości witryny jest użycie sieci CDN, takiej jak Cloudflare, do buforowania witryny, aby była ona szybciej wyświetlana użytkownikom.

Niektóre z innych sprawdzonych metod SEO, które mogą pomóc w zwiększeniu szybkości strony w witrynie, obejmują włączenie kompresji, zmniejszenie przekierowań, korzystanie z pamięci podręcznej przeglądania i optymalizację obrazów.

Prostym sposobem sprawdzenia szybkości strony jest bezpłatne narzędzie o nazwie Google PageSpeed ​​Insights. Używając go, staraj się uzyskać wynik powyżej 80, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Popraw jakość swoich stron

Jeśli twoje strony internetowe nie są dostępne dla wyszukiwarek lub nie są dobrej jakości, nie możesz oczekiwać, że zajmą pozycję w rankingu.

Użyj narzędzia SEO, takiego jak Screaming Frog lub Google Search Console, aby przeskanować swoją witrynę i upewnić się, że:

  1. Upewnij się, że plik robots.txt nie zawiera błędów indeksowania. Ponadto na stronach, które chcesz uszeregować w rankingu, nie ma niewłaściwych tagów „noindex”, w przeciwnym razie nie zostaną one nawet zaindeksowane. Pająki wyszukiwarek powinny być w stanie dotrzeć do wszystkich stron twojej witryny, z wyjątkiem tych, które chcesz celowo ukryć.
  2. Na żadnej stronie nie ma zduplikowanej treści. Chociaż Google może przegapić powielone treści i nie ukarać Cię za to, na pewno Cię to nie wynagrodzi. Dlatego upewnij się, że wszystkie strony mają unikalną zawartość.
  3. Nie ma stron z cienką lub słabą zawartością, ponieważ Google preferuje witryny z odpowiednią treścią, która oferuje prawdziwą wartość.

Napraw uszkodzone linki

Uszkodzone linki odnoszą się do linków do stron, które nie mogą załadować się w twojej witrynie i są wyświetlane jako negatywny alert dla wyszukiwarek oraz jako błąd 404 dla odwiedzających twoją witrynę.

Z tego powodu najlepiej jak najszybciej naprawić uszkodzone linki.

Uszkodzone linki mogą wystąpić z wielu powodów, takich jak usunięta strona lub zmiana adresu URL.

Istnieje również kilka sposobów naprawy uszkodzonych linków. Zawierają:

– Przekierowanie linku do odpowiedniej strony

– Publikowanie treści z podanym adresem URL

– Naprawienie problemu, który spowodował błąd

Możesz sprawdzić, czy twoja witryna ma niedziałające linki, korzystając z bezpłatnego narzędzia do sprawdzania uszkodzonych linków AHREFS.

Zadbaj o responsywność swojej witryny internetowej

Ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu za pomocą smartfonów i tabletów, twoja witryna nie może ryzykować, ponieważ nie odpowiada. Rniezależnie od urządzenia, z którego ktoś odwiedza naszą witrynę, musi mieć świetne wrażenia. Jest to jeden z absolutnych punktów obowiązkowych na naszej liście kontrolnej SEO.

Zapytaj dowolną renomowaną firmę zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych, a przekonasz się, że każda z nich zgadza się co do znaczenia, jakie w strategii SEO ma strona przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Responsywne projektowanie stron internetowych ma następujące zalety SEO:

1. Google kocha responsywność: Ponieważ ruch mobilny w lokalnych witrynach rośnie w zawrotnym tempie, nic dziwnego, że Google zaleca posiadanie witryny dostosowanej do komórek.

Zdecydowanie nie należy zapominać, że w zeszłym roku Google ogłosił nawet znaczenie posiadania treści i witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Obecnie większość konsumentów używa tych gadżetów do szukania i kupowania prawie wszystkiego. Wyobraź sobie, że masz najlepsze produkty na rynku, ale nikt nie może ich kupić w Twoim sklepie internetowym, ponieważ przyciski witryny nie działają, gdy są używane na iPhone’ach lub twoje menu nie reaguje na tabletach. Spowodowałoby to frustrujące doświadczenie użytkownika i doprowadziłoby do opuszczenia twojej witryny bez zakupu.

Najlepsza lista kontrolna SEO dla twojej witryny 1

Dlatego można śmiało powiedzieć, że posiadanie responsywnego projektu strony internetowej faworyzuje Cię w Google i pomaga osiągnąć lepszą pozycję w SERP.

2. Jedna centralna witryna internetowa: Posiadanie oddzielnej witryny mobilnej, tworzenie do niej unikalnych linków wstecznych i rozwijanie jej obecności nie ma sensu – zwłaszcza, gdy trudno jest określić ranking witryn mobilnych. To podwójna ciężka praca za niewielki zwrot. Jednak sensowne jest posiadanie jednej witryny internetowej dla wszystkich urządzeń. Wszystko staje się łatwiejsze, gdy koncentrujesz się na jednym adresie URL. Niezależnie od tego, czy chodzi o zdobywanie autorytetów, tworzenie linków zwrotnych czy zwiększanie liczby udostępnień w mediach społecznościowych

3. Niższy współczynnik odrzuceń: Wyobraź sobie to – osoby odwiedzające twoją niezbyt responsywną witrynę na swoich smartfonach mają trudności z poruszaniem się po niej. Wynik? Odeszli. twój współczynnik odrzuceń rośnie. A twoje rankingi spadają. Ponieważ Google postrzega wysoki współczynnik odrzuceń jako brak odpowiednich treści. Natomiast responsywna witryna utrzymuje zaangażowanie użytkowników i zapewnia im to, czego szukają. Prosty.

4. Lepsze wrażenia użytkownika: Strona internetowa, która jest responsywna, jest oczywiście przyjazna dla użytkownika. Co automatycznie przyciąga więcej punktów w oczach Google. Pamiętaj, że im większe zaangażowanie użytkowników witryny, tym większe szanse na to, że będzie ona wyższa w rankingu.

Miej dobrze utrzymaną mapę witryny XML

Nasza lista kontrolna SEO nie byłaby dobra, gdybyśmy nie obejmowali map witryn XML. Mapy witryn XML istnieją już od dawna, ale ich znaczenie wzrosło po niesławnej aktualizacji algorytmu Google Panda.

Najlepsza lista kontrolna SEO dla twojej witryny 2

Mapa witryny XML pomaga szybciej indeksować zawartość, powiadamiając wyszukiwarki o wszelkich zmianach lub aktualizacjach. Informuje również Google, że jesteś oryginalnym wydawcą treści, a nie inną witryną, która je dystrybuowała lub kurowała.

Pamiętaj, że jednym z aspektów pracy Google Panda jest pozbycie się zduplikowanych treści z SERP. Jeśli nie masz odpowiedniej mapy serwisu XML, oryginalna treść może zostać usunięta z wyników wyszukiwania, jeśli witryna udostępniająca lub dystrybuująca treść zostanie zindeksowana przed tobą.

Podczas przeglądania mapy witryny należy pamiętać o trzech rzeczach:

1. Utrzymuj go w czystości: Czy zablokowałeś indeksowanie niektórych stron w swojej witrynie? Czy masz strony niekanoniczne? Czy używasz przekierowań w swojej witrynie? Jeśli tak, musisz wykluczyć je i inne niepotrzebne strony z mapy witryny. Jeśli mapa witryny nie jest czysta, nie zostanie zauważona przez Google. Możesz sprawdzić, czy mapa witryny zawiera błędy w Google Search Console.

2. Aktualizuj: Ponieważ mapa witryny jest odpowiedzialna za informowanie Google o aktualizacjach w twojej witrynie, oczywiste jest, że musisz ją aktualizować. Upewnij się, że jest aktualizowana za każdym razem, gdy dodajesz nową zawartość do witryny.

3. Zachowaj mniej adresów URL: Ponieważ Google nie indeksuje map witryn zawierających więcej niż 50 000 adresów URL, lepiej mieć mniej adresów URL o wyższej jakości. W ten sposób ważne strony będą regularnie indeksowane.

Upewnij się, że twoja witryna jest bezpieczna za pośrednictwem protokołu HTTPS

W 2014 roku Google ogłosił, że HTTPS będzie czynnikiem rankingowym i nie bez powodu.

W Google chodzi o wygodę użytkownika i bezpieczeństwo.

HTTPS to zaszyfrowana wersja protokołu HTTP, która zabezpiecza połączenie z odwiedzaną witryną internetową, co utrudnia włamanie i kradzież danych.

Jeśli twoja witryna wyświetla ikonę kłódki na pasku adresu przeglądarki, jest bezpieczna.

Sprawdź liczbę zindeksowanych stron

Ważne jest, aby wiedzieć, ile stron twojej witryny jest faktycznie zaindeksowanych w Google.

Czemu?

Ponieważ powinny odpowiadać rzeczywistej liczbie stron w twojej witrynie, które chcesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania. W przypadku nierównej luki możesz sprawdzić liczbę niedozwolonych stron w twojej witrynie.

Możesz sprawdzić indeksowanie swoich stron internetowych, wpisując site: domena.com w Google lub Bing.

Dodaj linki wewnętrzne do swojej strony

Łącze wewnętrzne występuje, gdy łączysz się z inną stroną w witrynie.

Linki wewnętrzne mają dwie główne zalety dla twojej strony:

– W przypadku odwiedzających, linki wewnętrzne pomagają im znaleźć informacje powiązane z aktualnie czytanymi treściami.

– W przypadku wyszukiwarek linki wewnętrzne pomagają poprawić indeksowanie witryny, liczbę przeglądanych stron na sesję i pomagają obniżyć współczynnik odrzuceń – wszystkie czynniki wpływające na ranking.

Nie przesadzaj z linkami wewnętrznymi, ponieważ mogą wydawać się one nienaturalne dla wyszukiwarek, ale kieruj się najlepszą oceną i zamieszczaj linki, gdy jest to istotne i konieczne.

Regularnie sprawdzaj linki wewnętrzne

Wysokiej jakości linki wychodzące to nie jedyne ważne linki, które powinieneś sprawdzić w swojej witrynie.

Chcesz, aby twoja witryna była nie tylko wygodna dla użytkownika, ale także lepiej indeksowana. Skoncentrowana i dobrze przemyślana struktura linków wewnętrznych pomaga efektywnie dystrybuować pagerank w całej witrynie. W tym miejscu pomocny byłby audyt SEO.

Lista kontrolna SEO

Podczas sprawdzania lub audytu linków wewnętrznych, oto trzy pytania, na których musisz się skupić:

  • Jak daleko znajdują się twoje ważne strony od strony głównej twojej witryny? Jeśli znajdują się więcej niż trzy kliknięcia od strony głównej, spróbuj je zbliżyć. Wewnętrzna struktura linków nie powinna być skomplikowana ani zbyt głęboka.
  • Czy w witrynie są jakieś uszkodzone linki? Naprawianie lub usuwanie niedziałających linków jest zdrowym rozsądkiem, ponieważ są one szkodliwe dla odwiedzających i wyszukiwarek. Zajmij się nimi tam i wtedy.
  • Czy prowadzisz swoich gości przez wiele przekierowań? Jeśli tak, musisz zaktualizować linki przekierowujące – zwłaszcza jeśli mają zbyt wiele przekierowań. Spowoduje to wysłanie pozytywnego sygnału do robotów wyszukiwarek, a także poprawi czas ładowania.
  • Konsekwentne kontrolowanie linków wewnętrznych przyniesie w dłuższej perspektywie świetne wyniki w pozycjonowaniu. Więc poświęć kilka minut, aby to zrobić. To będzie tego warte.

Popraw budżet indeksowania witryny

Nie, budżet na indeksowanie nie ma nic wspólnego z budżetem SEO, ale jest istotną częścią naszej listy kontrolnej SEO. Budżet na indeksowanie to po prostu liczba stron twojej witryny zaindeksowanych przez wyszukiwarkę w ciągu jednego dnia. Zaloguj się do Google Search Console, aby zobaczyć budżet indeksowania witryny.

SEO Checklist Crawl-Stats

Znajomość budżetu na indeksowanie to tylko jedna część równania. Druga część faktycznie pracuje nad optymalizacją lub zwiększeniem go.

Tak samo, jak opłaca się oszczędzać na budżecie SEO, opłaca się oszczędzać na budżecie na indeksowanie. Oto jak to zrobić:

  • Wyeliminuj każdą zduplikowaną stronę w swojej witrynie, ponieważ za każdym razem, gdy roboty wyszukiwarek odwiedzają zduplikowane strony, tracisz budżet na indeksowanie.
  • Zapobiegaj indeksowaniu stron o zerowej wartości SEO (takich jak regulamin i polityka prywatności). Po prostu dodaj je do pliku robot.txt pod regułą Disallow i gotowe.
  • Pozbądź się zepsutych linków lub napraw je, aby roboty wyszukiwarek nie marnowały na nie Twojego budżetu SEO.

W miarę postępów zauważysz pozytywne skutki zarezerwowania budżetu na indeksowanie dla stron, które naprawdę zasługują na przeszukiwanie, indeksowanie i ranking.

Pozycjonowanie poza stroną – cel: budowanie autorytetu

Pozycjonowanie poza witryną obejmuje wszystkie działania, które wykonujesz, aby poprawić ranking poza witryną.

Pozycjonowanie poza stroną jest ważne dla twojej strategii SEO, ponieważ pomaga budować wpływy, a wraz z nimi przychodzi ruch.

Oto przegląd 2 najważniejszych działań SEO poza stroną, które możesz wykonać:

  1. Twórz linki zwrotne do swojej witryny

Linki zwrotne to linki do twojej witryny z innej witryny. Linki zwrotne są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym SEO, ponieważ linki zwrotne można postrzegać jako cyfrowy znak Google, że twoja strona musi mieć znaczenie, jeśli inni łączą się z nią jako zasobem.

Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, myśląc o linkach zwrotnych:

– Zawsze preferowane są linki zwrotne z witryn o wyższym autorytecie niż twój

– Lepiej mieć linki zwrotne z wielu różnych witryn niż linki z kilku witryn

– Linki zwrotne mają większą wagę, gdy pochodzą ze stron powiązanych z twoją

– Kontekstowe linki zwrotne, linki w treści strony, mają znacznie większą wagę niż linki ze stopki lub paska bocznego witryny

Najlepszym sposobem na uzyskanie linków zwrotnych jest tworzenie treści, zazwyczaj postów na blogu, które warto udostępniać. Do stron, które są postrzegane jako źródło wiarygodnych informacji, często podaje się linki zwrotne. Stwórz więc świetne treści, jeśli chcesz mieć linki wsteczne.

Zwiększ liczbę pozytywnych recenzji

Pozytywne recenzje, podobnie jak linki zwrotne, wysyłają do Google sygnały, że twoja firma ma autorytet.

Oto trzy sposoby, w jakie pozytywne recenzje pomagają poprawić twoje SEO:

– Recenzje zapewniają więcej słów kluczowych, które Google może zaindeksować i powiązać z twoją firmą

– Recenzje mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, zwane fragmentami recenzji, co może mieć pozytywny wpływ na współczynnik klikalności (który jest kolejnym czynnikiem rankingowym SEO).

– Recenzje są drugim najważniejszym czynnikiem rankingowym dla lokalnych rankingów paczek

Chociaż istnieje mnóstwo platform z recenzjami, jeśli chodzi o poprawę SEO, zachęcamy do uzyskiwania recenzji na stronie Google Moja Firma.

SEO na stronie

Przejdźmy teraz do następnej sekcji naszej listy kontrolnej, SEO na stronie. Pozycjonowanie na stronie obejmuje wszystkie kroki podejmowane dla każdej strony, co pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest strona i jakie słowo kluczowe lub słowa kluczowe są istotne, jeśli w ogóle.

Zoptymalizuj tagi tytułów

Tagi tytułów nie są tym samym, co nagłówki czy tagi H1; mają do odegrania swoją rolę na naszej liście kontrolnej SEO. Dlatego każda strona w twojej witrynie powinna mieć dobrze napisany tag tytułowy, który jest unikalny na swój sposób.

Kiedy ludzie przeglądają strony wyników wyszukiwania, pierwszą rzeczą, którą widzą, jest tag tytułu. Jeśli przyciągnie ich uwagę, to świetnie. Jeśli nie, twoja witryna zostanie przewinięta.

Tagi tytułowe, a także metatagi, nie tylko poprawiają współczynnik klikalności witryny w SERP, ale także pomagają uzyskać wyższy CTR w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.

Jak długi powinien być twój tag tytułowy? Najlepszym miejscem jest od 70 do 50 znaków. Jeśli jest za długi, zostaje skrócony przez wyszukiwarki. Jeśli jest za krótkie, nie przekazuje wiadomości.

Ponadto włączenie podstawowego słowa kluczowego do tagu tytułu (najlepiej na początku) może pozytywnie wpłynąć na rankingi w wyszukiwarkach. Spróbuj wplatać słowo kluczowe w taki sposób, aby wyglądało naturalnie i czytelnie. Jeśli to możliwe, użyj nazwy marki, aby zwiększyć współczynnik klikalności, ale za wszelką cenę unikaj upychania słów kluczowych.

Uwzględnij swoje kluczowe słowo kluczowe w swojej H1: tylko jedno na stronie

Poza SEO, tagi nagłówka, takie jak znacznik H1, są używane w projektowaniu stron internetowych do zmiany rozmiaru nagłówków.

Z tego powodu witryny, które nie zostały zoptymalizowane pod kątem SEO, mają zwykle wiele tagów H1, co jest błędem, ponieważ na każdej stronie powinien znajdować się tylko jeden nagłówek H1.

Upewnij się, że znacznik H1 zawiera słowo kluczowe focus, jak najbliżej początku, a znacznik H1 pojawia się przed innymi znacznikami nagłówka.

Uwzględnij swoje kluczowe słowo kluczowe na całej stronie

Pisząc kopię swojej strony, pamiętaj o dodaniu słowa kluczowego w całym tekście.

Najlepszą praktyką jest utrzymywanie gęstości słów kluczowych na poziomie 1-2%. Oznacza to, że na każde 100 słów, które masz na stronie, chcesz 1-2 razy dołączyć słowo kluczowe dla tej strony

Napisz jasny opis meta

Według Ahrefs, umieszczenie głównego słowa kluczowego i słów kluczowych z długiego ogona w opisie meta nie ma większego wpływu na ranking strony. Przynajmniej nie tyle, co tytuł strony. Niemniej jednak ważne jest, aby stworzyć mocny opis i całkowicie pomóc w optymalizacji strony.

Lista kontrolna SEO

Skuteczne pozycjonowanie to nie tylko wywyższanie pozycji, ale także przyciąganie uwagi użytkownika wyszukiwania. Chodzi o to, aby wyróżnić się na tle konkurencyjnych witryn i przyciągnąć większy ruch.

Gdy ktoś wyszukuje określone wyszukiwane hasło, które jest (naturalnie) zawarte w opisie meta, jest ono automatycznie podświetlane. Co może prowadzić do lepszego współczynnika klikalności – nie tylko w SERPach, ale także w serwisach społecznościowych, w których strona jest udostępniana.

Dlatego upewnij się, że masz meta opis lub fragment rozszerzony dla każdej ważnej strony w witrynie. Trzymaj go poniżej 160 znaków, ponieważ cokolwiek więcej niż to zostanie obcięte w wynikach wyszukiwania. Możesz użyć do tego niektórych wtyczek SEO, takich jak wtyczka Yoast SEO.

Powiedz tak dla przyjaznych dla SEO adresów URL

Struktura adresu URL odgrywa ważną rolę w SEO. Oto, co musisz zrobić, aby odpowiednio uporządkować adresy URL i uczynić je bardziej przyjaznymi dla wyszukiwarek:

  • Spraw, aby każdy adres URL był czytelny dla ludzi, ponieważ im bardziej czysty i dostępny jest adres URL, tym bardziej pomaga w SEO.
  • Użyj docelowych słów kluczowych w adresach URL. Takie postępowanie pomaga wskazać, o czym jest strona, jeśli nie ma tekstu kotwicy. Ale co ważniejsze, użytkownicy mogą zobaczyć słowo kluczowe w adresie URL w SERP, co poprawia CTR.
  • Unikaj brzydkich parametrów adresu URL. Jeśli adres URL nie jest jasny i dobrze sformatowany, ludzie i wyszukiwarki mogą się pomylić. Dawno minęły czasy, kiedy można było mieć długi ciąg liczb i znaków, czyli parametry dynamiczne w adresie URL i nadal mieć dobrą pozycję w rankingu.
  • Staraj się, aby adresy URL były krótkie i ukierunkowane, około 50 do 60 znaków. Przepisz je, jeśli są jawnie długie. Chociaż główne wyszukiwarki nie mają problemów z długimi adresami URL, mogą być dość kłopotliwe, gdy ludzie kopiują, wklejają, osadzają i udostępniają w mediach społecznościowych. To powiedziawszy, krótkie adresy URL mogą również pomóc w rankingach.

Oprócz tego spróbuj dopasować tytuły stron do adresów URL, usunąć niebezpieczne znaki interpunkcyjne i mieć mniej folderów.

Pracuj nad wydłużeniem czasu przebywania

Google śledzi wiele rzeczy, w tym czas, jaki użytkownik spędza na stronie po kliknięciu z SERP – co nazywa się czasem przebywania.

Zdrowy rozsądek mówi, że twoja strona musi być wystarczająco lepka, aby odwiedzający spędzali więcej czasu na jej przeglądaniu. Google się z tym nie zgadza.

Ponieważ celem wyszukiwarek jest łączenie użytkowników z najbardziej odpowiednią treścią, czas przebywania pomaga im odfiltrować strony, które nie są tak istotne dla słowa kluczowego, którego szukał użytkownik. Innymi słowy, im dłuższy czas przebywania, tym więcej miłości od Google otrzymujesz. Im skuteczniejsze będą twoje działania SEO.

Lista kontrolna SEO

Jak więc skrócić czas wyświetlania witryny? Tylko upewnij się, że:

  1. Regularne tworzenie i publikowanie wysokiej jakości wartościowych treści, tak aby osoby odwiedzające twoją witrynę miały powód, by tu zostać i wrócić. Możesz także wykorzystać treści wideo, aby zwiększyć wartość i zwiększyć zaangażowanie.
  2. Miej solidną strukturę linków wewnętrznych, aby Twoi użytkownicy byli zaangażowani i nie wracali do strony wyników wyszukiwania. Mając to na uwadze, Wikipedia prawdopodobnie ma na przykład najwyższy czas przebywania!
  3. Dbaj o to, aby projekt i nawigacja po witrynie były proste i przejrzyste. Zbyt dużo bałaganu na stronach może skłonić użytkownika do powrotu.
  4. Wreszcie, poznaj znaczenie zamiaru słów kluczowych. Staraj się, aby treść na stronie była odpowiednia dla podstawowego słowa kluczowego.

Optymalizuj obrazy

Następnym punktem naszej listy kontrolnej SEO jest optymalizacja obrazu. Wyszukiwarka grafiki Google jest niezwykle popularna i stanowi świetny sposób na zwiększenie ruchu. Dlatego odpowiednia optymalizacja obrazu jest ważna nie tylko dla ludzi, ale także dla wyszukiwarek.

Oto trzy rzeczy, które możesz zrobić, aby skutecznie zoptymalizować obrazy:

  • Zoptymalizuj obrazy pod kątem SEO, znacznie zmniejszając rozmiar pliku. Zrób to bez wpływu na jakość obrazu.
  • Zmień nazwę pliku na bardziej opisową, aby wyszukiwarki nie miały trudności ze znalezieniem ich.
  • Dodaj informacyjny tekst alternatywny (tekst alternatywny) lub tagi alt do każdego obrazu, aby wyszukiwarki mogły je zrozumieć i miejmy nadzieję, ustawić je wyżej. Możesz w tym celu użyć głównego słowa kluczowego lub powiązanych słów kluczowych.
  • Aby zwiększyć swoje szanse z obrazami do pozycjonowania, zapoznaj się z wytycznymi Google dla webmasterów, w których znajdziesz wskazówki dotyczące publikowania obrazów, których należy przestrzegać, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Omówmy teraz ostatnią sekcję na naszej liście kontrolnej, śledzenie wyników.

Wyniki śledzenia

Może to być ostatnia pozycja na liście kontrolnej, ale w rzeczywistości jest to jedna z pierwszych rzeczy, które należy zrobić, gdy optymalizujesz stronę pod kątem nowego słowa kluczowego.

Ten prosty krok pozwoli Ci od samego początku dokładnie monitorować skuteczność strategii SEO na podstawie słów kluczowych.

Naszym ulubionym narzędziem do śledzenia słów kluczowych jest SEMRush, ale istnieje wiele innych narzędzi, takich jak AHREF, które mogą Ci pomóc.

Nawet Google Search Engine Console ma wbudowany moduł do śledzenia słów kluczowych, chociaż śledzi średnią pozycję w czasie zamiast dokładnych / rzeczywistych pozycji, co nie jest idealne, ponieważ rankingi mogą zmieniać się dosłownie codziennie.

Wniosek

Masz to – listę kontrolną SEO, która faktycznie pomoże twojej witrynie osiągnąć pozycję nad innymi konkurencyjnymi witrynami.


Podziel się:

Dodaj komentarz