Link Building – pozycjonowanie stron

Link Building – pozycjonowanie stron. Publikowanie świeżych treści wysokiej jakości jest nadal najważniejszym sposobem na poprawę SEO witryny. Drugim najważniejszym czynnikiem pozycjonowania stron są linki wewnętrzne jak i zewnętrzne.

Link building są to szeroko rozumiane działania mające na celu zwiększenie liczby linków zewnętrznych -przychodzących do pozycjonowanej strony. Link ma na celu przeniesienie mocy pozycjonowanej strony źródłowej na stronę docelową. Jednymi z najpopularniejszych typów linków dochodzących są: linki z forów, komentarze, wpisy w katalogach, posty na blogach, zaplecza.

 

Linki naturalne i nienaturalne

Osoby, które starają się poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pozycjonowania stron internetowych, prędzej czy później spotkają się z takimi określeniami jak „linki naturalne” oraz „linki nienaturalne”.

Warto zatem wyjaśnić, na czym polega różnica między nimi i w jaki sposób przekłada się ona na efekty pozycjonowania.
Linki naturalne to te, które zostały pozyskane poprzez spontaniczne reklamowanie danej strony przez innych użytkowników sieci. Dodanie tych linków nie może zatem być związane z działaniami webmasterów domeny. Linki naturalne często przybierają formę słów odsyłających, na przykład „tutaj” albo „na stronie”.

Niekiedy wykorzystywane są również frazy brandowe, czyli zawierające nazwę marki. Linkami nienaturalnymi określa się natomiast te linki, które zostały dodane w celu manipulacji przepływem PageRank.

Google zastrzegł sobie prawo nakładania kar na webmasterów, którzy wykorzystują tego typu linki. Karą może być filtr algorytmiczny albo ręczny.
Powyższe informacje stanowią wystarczającą odpowiedź na pytanie dotyczące tego, dlaczego podział linków na naturalne i nienaturalne ma tak duże znaczenie.

Zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google wartościowe są wyłącznie linki naturalne, natomiast pozyskiwanie linków w niedozwolony sposób może przynieść efekty odwrotne od oczekiwanych i zakończy budowę Link Building.

Link Building

Link Building

 

Linkowanie

Przechodząc do tematu linkowania warto pamiętać o tym, że przy budowaniu zaplecza i wykorzystywaniu go do pozycjonowania serwisów, trzeba wiedzieć, że linki zwrotne muszą wyglądać naturalnie dla wyszukiwarek.

Należy być tutaj ostrożnym w działaniu, bowiem jeśli wyszukiwarki zorientują się, że duża część odsyłaczy do pozycjonowanej strony pochodzi ze stron jednego właściciela, to wtedy mogą uznać je za nienaturalne i nie liczyć ich w ocenie strony. Jakie są najczęściej popełniane błędy:

1). Należy wiedzieć, że rażącym błędem popełnianym przez wiele osób w trakcie linkowania swoich serwisów między sobą jest umieszczanie linka do jednej strony na każdej podstronie serwisu.

Warto wiedzieć, że wyszukiwarki mogą w stosunkowo prosty sposób zidentyfikować tak umieszczone linki i uznać je za nienaturalne, co ostatecznie jest dla nas stratą. Ponownie nie ma tutaj reguł, ale możemy umownie (nieformalnie) przyjąć, że 15% podstron serwisów linkujących do jednego adresu to wartość w miarę bezpieczna.

Część osób stosuje jeszcze większe bariery bezpieczeństwa i pozycjonowane serwisy linkują wyłącznie ze strony głównej, a wspomnianą wcześniej regułę 15% stosują do linkowania zaplecza między sobą.

Ponadto pamiętajmy o tym, aby odsyłacze najlepiej umieszczać w tekście, tak aby wyglądały naturalnie, a nie w stopce w ramce obok serwisu- tak nie buduje się Link Building

2). No i trzeba powiedzieć, że największym błędem popełnianym przy linkowaniu stron jest łączenie wszystkich stron między sobą. Jak nazywa się takie działanie?

Takie działanie nazywa się „crosslinking” i trzeba go się wystrzegać. Wyszukiwarki potrafią się w prosty sposób zorientować, że strony należą do jednej siatki i są dobre do pozycjonowania stron.

Niestety nie istnieje do chwili obecnej żaden prawidłowy schemat linkowania, ale nie możemy zapominać o tym, że linki mają sprawiać wrażenie naturalnych.

 

Czy łatwo zdobyć poleconych przez Reflinki?

Reflinki jest to nasz specjalny link/adres URL, który otrzymujemy po zarejestrowaniu się na stronę, która posiada program partnerski.

Jeśli ktoś zarejestruje się na stronę z naszego linku otrzymamy wynagrodzenie. W zależności od programu partnerskiego może to być wynagrodzenie jednorazowe lub otrzymywanie X% zarobków od naszych poleconych.

Jak zatem widać reflinki jest to kolejna metoda zarabiania przez Internet. Po krótkim wyjaśnieniu czym są reflinki czas odpowiedzieć na pytanie czy jest to łatwa metoda zarabiania i czy poleconych łatwo się zdobywa.

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo zależy to od kilku czynników. Jeśli ktoś ma rozbudowane media społecznościowe, prowadzi własną stronę lub blog regularnie odwiedzany czy posiada kanał YT, to będzie mu dużo łatwiej zdobyć poleconych.

Właściwie wystarczy dodać reflink i zacząć proces zarabiania przez Internet. Dużo trudniej mają osoby, które nie posiada wyżej wymienionych narzędzi do promowania linków.

W takim przypadku pozostaje promowanie się na różnych forach, social mediach i inne metody promocji jaki przyjdą do głowy aby budować Link Building. Efekty tego mogą być różne, na pewno trzeba być cierpliwym, ale i to nie gwarantuje sukcesu.

Wiadomo, że im lepsza promocja linku tym lepsze będą efekty. Dużo zależy też od programu partnerskiego i jakości poleconych. Wiadomo, że jeśli chce się zarabiać konkretne kwoty na bux, to potrzeba setek, a nawet tysięcy aktywnych poleconych.

Natomiast w Innych programach wystarczy zdobyć kilku, którzy będą dużo zarabiać, najlepiej trafić na tak zwanego wieloryba, który zarobkami będzie przewyższał wszystkich innych, ale nie jest to proste.

W kwestii zarabiania przez Internet reflinki mają bardzo duży potencjał, ale na pewno nie można powiedzieć, że to prosta metoda zarabiania szczególnie, gdy nie ma się własnego miejsca do ich promowania.

reflink

reflink

 

Własne artykuły oraz linki – ich dodawanie

 

Na początek warto wspomnieć, że system kar i bonusów niejako wymusza na nas posiadanie identycznej liczby artykułów i odnośników w systemie – zaczynamy od dodawania własnego artykułu. Ile powinien liczyć znaków tekst pojedynczego artykułu?

Należy wiedzieć, że tekst artykułu powinien liczyć minimalnie od 400 do 600 znaków. W jaki sposób dodać artykuł? Aby dodać artykuł, po zalogowaniu do systemu SeoDopalacz. pl kliknijmy opcję „Artykuły” i „Dodajmy artykuł”.

Natomiast w polu „Tematyka” określmy główną tematykę artykułu, a w kolejnym kroku ją doprecyzujmy. Podając przykład umieśćmy nasz artykuł w kategorii „Komputery” i „Hardware”.

Znów obok w polu „Wyłączność” możemy określić, jak długi czas będziemy mogli korzystać z artykułu sami na wyłączność. Dopiero po przekroczeniu danej wartości na przykład 25, tekst zostanie udostępniony innym uczestnikom systemu.

Znów w największym polu oznaczonym jako „Treść” wpiszmy główną treść wiadomości.

Nad tym okienkiem w prawym górnym narożniku pola tekstowego się licznik wprowadzonych i pozostałych do wprowadzenia znaków. Jak już wcześniej wspomnieliśmy tekst powinien zamykać się w 400 – 600 znakach.

Po wprowadzeniu treści i określeniu kategorii poniżej okienka „Treść” kliknijmy przycisk „Dodaj artykuł”. Natomiast sam dostęp do wprowadzonych wcześniej artykułów jest możliwy po wybraniu opcji „Artykuły” i „Twoje artykuły”.

Należy wiedzieć, że na odpowiedniej podstronie możemy przeglądać wprowadzone artykuły oraz kasować je. Mamy już wprowadzony artykuł, więc przyszedł teraz moment na dodanie linka.

Należy wiedzieć, że w tym celu po zalogowaniu się do systemu przechodzimy do menu „Linki” i wybieramy opcję „Nowy link”. Pokażą się nam widoczne pola do wypełnienia i kiedy je wypełnimy klikamy przycisk „Dodaj link”.

Natomiast podgląd dodanych linków jest możliwy po wybraniu opcji „Linki” a następnie „Twoje Linki”. Na liście ujrzymy wszystkie dodane przez nas odnośniki. Znów każdy z wpisów możemy poddać ewentualnej edycji oraz korekcie.

 

Jeśli macie swoje sugestie to zapraszam do komentowania.

 

Zostaw odpowiedź