Katalogować, czy nie katalogować?

Katalogi. Czy wszyscy wiedzą co to jest katalog stron www? Jaki jest wkład katalogów w pozycjonowanie serwisów internetowych? Czy katalogowanie stron ma sens? Jeśli tak, do jakich katalogów dodawać serwisy?

W poniższym tekście postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości.

Uwaga!
Na początek fundamentalna rada.
Do katalogowania stron nie należy wykorzystywać systemów automatycznych. Najwłaściwszym sposobem jest ręczne dodawanie wpisów wraz z unikalnymi opisami.

1. Co to jest katalog stron?

Katalog stron jest to usługa, która polega na zebraniu w sposób encyklopedyczny zasobów sieci i udostępnianiu ich, oraz rozpropagowaniu informacji o pogrupowanych tematycznie stronach internetowych. Dostępne są dwa rodzaje katalogów. Katalog stron www moderowany i jego przeciwieństwo, katalog niemoderowany. Istnieją również dwa rodzaje akcesu, czyli dostępności katalogów. Pierwszy wariant to katalog stron darmowy. W drugiej opcji wpis do katalogu jest płatny, a treści podlegają moderacji.

2. Zalety i słabsze strony stosowania katalogów

Pozytywy:
A. katalogi bezpłatne

− nie geneują dodatkowych kosztów za dokonany wpis
− jest to niezwykle ekonomiczny pomysł na dodanie mocy pozycjonowaniu
− w sieci istnieje ogromna ilość katalogów bezpłatnych.

B. katalogi płatne

− wpisy w płatnych katalogach indeksowane są o wiele szybciej niż w wypadku ich darmowych odpowiedników
− płatne katalogi posiadają rozległą sieć linków o ugruntowanej pozycji
− proces akceptacji wpisów jest o wiele szybszy niż w wypadku bezpłatnych wersji katalogów
− treść katalogu jest ujęta w jednolite i logiczne ramy organizacyjne.

katalog

 

Negatywy:
A. katalogi bezpłatne

− linki z tych przestrzeni mają niestety niewielką wartość dla pozycjonowanej strony
− katalogi nie są moderowane i brak cenzury powoduje dużą ilość spamu
− do dużych uciążliwości należy zaliczyć czas oczekiwania na zatwierdzenie wpisu
− większość katalogów wykorzystuje narzędzie dla webmasterów, które pozwala usuwać doczepione do wpisów linki (Disavow Tolos)

− jest ono źródłem danych dla bazy tworzonej przez Google, a dotyczącej spamu.

B. katalogi płatne

− dodanie wpisu do katalogu płatnego niestety obciążone jest opłatą.

3. Katalogowanie vs pozycjonowanie

W jaki sposób katalog stron pozycjonowanie wspiera i czy jest możliwym podwyższenie pozycji serwisu poprzez działy tematyczne katalogu?
Urozmaicenie struktury linków ma niebagatelne znaczenie w okresowej ocenie serwisu, dokonywanej przez roboty wysyłane przez przeglądarki. Dlatego obecność portalu w wielu miejscach sieci jest ze wszech miar pożądana. Link Building serwisu wygląda wtedy imponująco i dostaje dużo punktów od programów indeksujących.

Pamiętać należy, że dzisiejszy algorytm wyszukiwania wspierany jest przez wiele programów dozorujących, jak choćby Panda i Pingwin, a także przez system sztucznej inteligencji. Wyszukiwarka uczy się bezbłędnie rozpoznawać linki naturalne i nie mylić ich z zapleczową masówką.

Zostaw odpowiedź