Jak zwiększyć wyniki optymalizacji

Na dzisiejszym rynku cyfrowym optymalizacja wyszukiwarek wydaje się być tematem, który ma każdy właściciel małej firmy. To dlatego, że większość konsumentów korzysta z wyszukiwarek takich jak Google, aby znaleźć marki, produkty i usługi, których najbardziej potrzebują. Ale jak zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?

W rankingu wyszukiwarki bierze udział wiele różnych czynników. A poprawa rankingu nie jest łatwym zadaniem.

Właśnie dlatego opracowaliśmy najlepszy przewodnik, jak zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Skorzystaj z poniższych pomocnych wskazówek, aby rozpocząć zwiększanie zasięgu online.

Ile czasu zajmuje poprawienie rankingu Google?

Pytanie, które często zadajemy, brzmi: „Ile czasu zajmuje zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?”. To świetne pytanie! Ponieważ czas to pieniądz, prawda? Dokładnie.

Prawdziwa odpowiedź na to pytanie jest taka, że ​​zależy to od wielu różnych czynników. Oto tylko kilka elementów, które mogą wpłynąć na czas potrzebny na poprawę rankingu Google:

  • Umiejętność – Czy masz własne umiejętności, aby poprawić swoje SEO? Czy w ogóle wiesz, co musisz zrobić, aby zacząć? Twoje umiejętności SEO wpływają na to, jak szybko możesz poprawić swój ranking.
  • Budżet – Z jakim budżetem pracujesz? Im większy budżet, tym więcej możesz zrobić z góry, aby zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jeśli pracujesz z ograniczonym budżetem, musisz bardziej strategicznie podejmować kroki.
  • Konkurencja – Im więcej masz konkurencji w swojej branży i obszarze, tym dłużej może zająć zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ważną rolę odegra również to, jak dobrze radzi sobie konkurencja z własnym SEO.
  • Aktualna strona – W jakim stanie jest twoja aktualna strona? Im więcej pracy musisz zrobić, aby ulepszyć różne elementy swojej witryny, tym dłużej zajmie Ci zobaczenie zmian w ranking Google.

Pamiętając o tych czynnikach. Niezależnie od tego, gdzie jesteś w procesie optymalizacji, zmiana pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce (SERP) zajmie trochę czasu. To nie dzieje się z dnia na dzień.

Istnieje jednak kilka kroków, które można podjąć, aby zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek wcześniej niż później. (Omówimy je szczegółowo w następnej sekcji).

Nadal możesz się zastanawiać, ile czasu zajmuje ogólnie zajęcie pozycji w Google?

Ahrefs przeprowadził badanie, w którym stwierdzono, że średnio strony, które znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników, miały ponad 2 lata, a średnia wieku stron w rankingu nr 1 wynosiła około 3 lata.

Biorąc to pod uwagę, badanie wykazało również, że w przypadku 6% najlepszych stron wiele z nich było w stanie dotrzeć do pierwszej dziesiątki znikąd w ciągu około 2 do 6 miesięcy.

To świetna wiadomość dla firm, które dopiero zaczynają swoje działania SEO od zera! Lub dla tych, którzy przez jakiś czas zaniedbywali SEO.

Bez względu na to, od czego zaczynasz, możesz zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek przy odrobinie strategii i dużo pracy! Porozmawiajmy o tym, jak zacząć.

9 sposobów na zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Jak wspomniano wcześniej, czas potrzebny na zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek zależy od wielu czynników. Istnieją jednak pewne działania, które możesz dziś podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu SERP. Oto tylko kilka sposobów na poprawę SEO:

1. Zacznij od audytu strony SEO.

Jeśli chcesz znaleźć najlepsze sposoby na zwiększenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek w swojej witrynie, zacznij od audytu witryny SEO. Audyt pomoże ci zidentyfikować mocne i słabe strony twojej witryny.

W ten sposób będziesz mógł wykorzystać swoje mocne strony, jednocześnie wprowadzając strategiczne ulepszenia słabszych obszarów swojego SEO.

Audyt witryny SEO polega na spojrzeniu na:

  • Struktura twojej witryny
  • Architektura informacji
  • Istniejąca treść

Celem audytu jest zidentyfikowanie obszarów, które wymagają uwagi, abyś mógł zacząć opracowywać strategiczny plan poprawy. Chociaż sam audyt nie pomoże Ci poprawić SEO, jest to pierwszy ważny krok w skutecznym i wydajnym zwiększeniu wysiłków SEO.

Techniczny audyt SEO wymaga użycia szeregu narzędzi, które pomogą określić, w jaki sposób różne obszary twojej witryny przyczyniają się do twojego SEO. Przeciętny mały biznes nie ma dostępu do tego rodzaju narzędzi ani własnego doświadczenia w ich obsłudze i interpretacji wyników.

Z tego powodu wiele marek zdecyduje się na współpracę z doświadczoną agencją SEO, która może przeprowadzić techniczny audyt SEO i zaoferować strategiczne rekomendacje na podstawie tego, co znajdą.

2. Popraw nawigację w witrynie.

Google chce zapewnić swoim użytkownikom najlepszą możliwą obsługę wyszukiwarki. Z tego powodu wyszukiwarka nagradza witryny zapewniające pozytywne wrażenia użytkownika (UX). Częścią oferowania pozytywnego UX jest zapewnienie łatwej nawigacji w witrynie.

Jeśli odwiedzający witrynę nie mogą znaleźć tego, czego szukają, najprawdopodobniej opuszczą twoją witrynę.

Wpływa to na współczynnik odrzuceń i czas spędzany przez użytkowników w witrynie, a także na liczbę przeglądanych stron. Wszystko to wpływa na ranking wyszukiwarek.

Nie wspominając o tym, że zła nawigacja często powoduje negatywne postrzeganie twojej marki. Może to skłonić ich do spojrzenia na konkurentów i uzyskania tego, czego potrzebują.

Opracowanie przejrzystej struktury nawigacyjnej jest istotnym pierwszym krokiem, aby pomóc odwiedzającym znaleźć to, czego szukają w twojej witrynie. Zasadą nawigacji jest, aby nigdy nie robić strony większej niż 3 kliknięcia. Oznacza to, że każda strona w twojej witrynie, nawet na najgłębszych poziomach, powinna być osiągalna za pomocą zaledwie 3 kliknięć.

3 kliknięcie nawigacji strony

Ten model pokazuje wizualnie, jak powinna wyglądać nawigacja witryny za pomocą 3 kliknięć.

Ponadto menu nawigacyjne powinno być wyraźnie oznaczone w sposób, który ma sens dla osób odwiedzających witrynę. Osoby, które znajdą się w twojej witrynie, nie powinny przez jakiś czas klikać, aby znaleźć to, czego szukają.

Zamiast tego powinno być jasne z twojego menu, gdzie znajdują się pewne informacje i jak można je znaleźć na stronie głównej.

3. Napraw zduplikowaną zawartość.

Zduplikowane problemy z treścią mogą negatywnie wpłynąć na twoje działania związane z optymalizacją wyszukiwarek. Google chce nagradzać te witryny, które mają unikalną treść. Dlatego karzą witryny za pomocą duplikatów. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać witrynę pod kątem zduplikowanych treści i naprawiać te problemy, zanim zaczną obniżać pozycję w rankingu SERP.

Jednym z najczęstszych problemów z powieloną treścią jest wiele wersji tej samej strony. Na przykład możesz mieć http://www.site.com i http://site.com. Google rozpoznaje te dwie witryny jako dwie różne strony o identycznej treści. .

 

Aby rozwiązać ten problem, musisz skonfigurować odpowiednie reguły przekierowań w swoim .htaccess. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zapytaj administratora witryny lub specjalistę ds. Projektowania stron internetowych.

Innym częstym problemem, jeśli chodzi o powielanie treści witryny, są jej części, które są zbyt podobne do innych stron witryny. Może się to zdarzyć z wielu powodów.

Być może freelancer, którego zatrudniłeś do napisania kopii witryny, nie był tak ostrożny, jak powinien, gdyby pisał unikalne treści. A może pracujesz w branży, w której często stosuje się bardzo popularne frazowanie i używasz frazowania identycznego z innymi stronami na ten sam temat.

Bez względu na przypadek, będziesz musiał zlokalizować i naprawić tę zawartość, aby upewnić się, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na twoje pozycje w rankingu SERP.

Narzędzia takie jak Copyscape świetnie nadają się do identyfikacji zduplikowanych treści. Po użyciu narzędzia do znajdowania dopasowanych treści możesz rozwiązać te problemy, zanim zaczną wpływać na twoje SEO.

Będziesz musiał regularnie sprawdzać, czy nie ma zduplikowanych treści, ponieważ za każdym razem, gdy dodajesz nowe strony lub posty na blogu do swojej witryny, mogą wystąpić problemy z powielaniem treści.

4. Zoptymalizuj witrynę pod kątem urządzeń mobilnych.

Optymalizacja witryny mobilnej nie jest już opcjonalna dla firm. Od 2015 r. Google karze teraz witryny, które nie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Dlaczego? Ponieważ ponad 55% wszystkich wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. Konsumenci używają witryn takich jak Yelp jako katalogów wyszukiwania. I polegając na mapach Google w celu zidentyfikowania lokalnych firm, które mogą teraz zaspokoić ich potrzeby.

Optymalizacja witryny mobilnej nie jest ważna tylko dla firm konsumenckich. Marki B2B muszą również upewnić się, że ich strona jest łatwa w nawigacji i czytaniu z mniejszych ekranów.

W rzeczywistości badanie przeprowadzone przez Search Engine Watch pokazuje, że 77% biznesmenów korzysta ze smartfonów do badania nowych produktów lub usług dla swojej firmy. Jeśli chcesz, aby twoje treści były dostępne dla odbiorców docelowych, kiedy najbardziej ich potrzebują, optymalizacja mobilna jest koniecznością.

użytkownicy mobilni

Liczba użytkowników mobilnych zaczęła przewyższać użytkowników komputerów stacjonarnych.

Jeśli dopiero budujesz swoją witrynę, upewnij się, że witryna została stworzona z myślą o użytkownikach mobilnych. Poszukaj usług projektowania stron internetowych WordPress, które kładą nacisk na optymalizację urządzeń mobilnych, aby mieć pewność, że twoja nowa strona będzie dostępna dla osób korzystających z urządzeń mobilnych.

Jeśli twoja witryna istnieje już od jakiegoś czasu, skontaktuj się z ekspertem od projektowania stron internetowych, aby sprawdzić, czy jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeśli nie, podejmij kroki, aby upewnić się, że reaguje on na urządzenia mobilne, zanim stracisz cenny ruch mobilny!

5. Zoptymalizuj witrynę pod kątem szybkości.

Szybkość witryny to kolejny czynnik brany pod uwagę przez algorytm Google przy ustalaniu pozycji witryny pod kątem SERP.

Im dłużej trwa ładowanie strony, tym bardziej sfrustrowany staje się konsument. Może to spowodować opuszczenie witryny i przejście do strony konkurencji.

Według danych z Akamai, jeśli ładowanie witryny trwa dłużej niż 3 sekundy, możesz stracić prawie 50% odwiedzających witrynę.

Aby poprawić współczynniki odrzuceń, a tym samym swój ranking SERP, musisz wprowadzić pewne zmiany w witrynie, aby poprawić szybkość witryny. Oto kilka czynników wpływających na czasy ładowania:

  • Rozmiar pliku obrazu – Ładowanie większych plików graficznych trwa dłużej, co wpływa na szybkość witryny. Kompresuj i optymalizuj pliki obrazów, aby nie zmniejszały czasu ładowania.
  • Buforowanie przeglądarki – Gdy przeglądarka ładuje stronę witryny, ładuje wiele zasobów. Buforowanie przeglądarki przechowuje te zasoby lokalnie na komputerze użytkownika, więc nie trzeba ich ponownie ładować – dzięki czemu strony ładują się szybciej.
  • Obsługa skryptów – Pliki JS i CSS mogą spowolnić szybkość witryny, więc upewnij się, że naprawdę potrzebujesz tych dodatków, aby ulepszyć witrynę przed ich użyciem. (Jeśli nie wiesz, o czym mówimy, zapytaj osobę, która projektuje twoją witrynę).

Gdy poprawisz szybkość witryny, nie tylko zapewnisz lepszy UX. Ale zwiększasz również współczynniki konwersji. Nie wspominając, Google weźmie to pod uwagę przy obliczaniu rankingu witryny w SERP.

6. Twórz wysokiej jakości treści, które dodają wartości.

Spójne treści wysokiej jakości odgrywają istotną rolę, pomagając twojej firmie zwiększyć wyniki optymalizacji wyszukiwarek. Bez względu na to, jakie zmiany wprowadzisz w strukturze witryny, świetna treść nie zastąpi.

Twoje treści powinny być nie tylko badane i dobrze napisane. Ale musi być także przydatny dla odbiorców docelowych. Jeśli treść twojej witryny nie stanowi wartości dla czytelników, nie pomoże Ci to w optymalizacji optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Jednym z najlepszych sposobów na przyspieszenie tworzenia treści jest utworzenie bloga biznesowego. W tym miejscu będziesz regularnie publikować nowe artykuły na blogach dotyczące tematów istotnych dla twojej branży i klientów.

Świetnym miejscem do rozpoczęcia burzy mózgów potencjalnych tematów ze swoim zespołem jest zastanowienie się nad pytaniami, które mogą napotkać publiczność lub wyzwaniami, przed którymi stają. Sprostanie tym wyzwaniom w postach na blogu nie tylko pomaga przyciągnąć uwagę odbiorców, ale także zapewnia, że ​​treść stanowi pewną wartość.

Pierwszym krokiem w tworzeniu zoptymalizowanej jakości treści są badania słów kluczowych. Musisz zidentyfikować trafne słowa kluczowe, których używa grupa docelowa, aby znaleźć marki takie jak twoja.

Następnie należy rozważyć włączenie obrazów do treści. Badania wykazały, że ludzie naturalnie uwielbiają oglądać obrazy niż wszystkie teksty w artykule. Przyciąga uwagę czytelników i lepiej przekazuje twój pomysł. W rzeczywistości, na podstawie badań przeprowadzonych przez Backlinko, strony lub artykuły, które mają co najmniej 1 obraz, mają lepszą pozycję w wyszukiwarkach niż artykuły, które tego nie robią.

Teraz nadszedł czas, aby rozpocząć tworzenie treści! Jeśli nie masz w domu osoby zajmującej się tworzeniem treści, możesz poprosić o pomoc kilka osób w zespole, które są już silnymi pisarzami.

Inną opcją jest współpraca z agencją marketingu cyfrowego, która świadczy usługi pisania blogów. Może to pomóc w uzupełnieniu czasu potrzebnego pracownikom na pracę nad innym materiałem.

7. Wstaw i popraw swoje metadane.

Jeśli chcesz zająć wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania Google, musisz ułatwić Google rozszyfrowanie, o czym są twoje strony. Upewnij się, że wstawiasz metadane lub poprawiasz istniejące metadane na swoich stronach, to niezawodny sposób na zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek na stronach witryny.

Oto kilka elementów, które należy wziąć pod uwagę przy optymalizacji metadanych:

  • Tytuł – Jest to tytuł, który będzie wyświetlany w górnej części okna przeglądarki, a także nagłówek na SERP. Uwzględnij słowa kluczowe na początku tytułu.
  • Opis – Opis jest ważny, ponieważ pojawia się na serwerze SERP i informuje użytkowników o stronie. Utwórz jasny i dokładny opis krótkiej strony, jednocześnie podkreślając wybrane słowa kluczowe.
  • Tagi Alt – Alternatywne opisy tekstowe lub znaczniki alt służą do opisywania wszelkich obrazów, filmów lub multimediów wizualnych używanych na stronach. To nie tylko informuje Google o twoich obrazach, ale pomaga wyszukiwarce określić, kiedy dostarczyć tę treść w wynikach wyszukiwania obrazów.

tagi alt

Oto przykładowy wygląd tagu alt podczas wprowadzania metadanych w WordPress.

Nabierz nawyku stosowania tych najlepszych praktyk w odniesieniu do każdej opublikowanej strony lub postu na blogu. Tworzenie zajmuje trochę więcej czasu, ale jest to istotny sposób na zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Im dokładniej Google może określić, co znajduje się na twoich stronach, tym skuteczniej wyszukiwarka może dostarczać właściwe wyniki właściwym użytkownikom we właściwym czasie.

8. Dołącz przychodzące i wychodzące hiperłącza.

Łączenie to kolejny ważny sposób na zwiększenie wyników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Strategie wsteczne mogą się nieco skomplikować.

Jednak najlepszym sposobem na zwiększenie liczby linków z powrotem do treści jest napisanie treści, do których warto połączyć. Im więcej cennych treści tworzysz i udostępniasz innym, tym bardziej prawdopodobne jest, że inne witryny będą łączyły się z twoimi treściami.

Oprócz zewnętrznych linków z powrotem do twojej witryny, będziesz również chciał wewnętrznie linkować do własnych stron witryny.

Za każdym razem, gdy masz możliwość linku do odpowiedniej strony witryny lub postu na blogu w ramach własnych treści, skorzystaj z niej. Pomoże to nie tylko zwiększyć wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ale także poprowadzi czytelników do innych treści, które mogą być dla nich pomocne.

9. Upewnij się, że treść jest łatwa do odczytania.

Mówiliśmy już o znaczeniu tworzenia wysokiej jakości treści w spójny sposób. Jeśli jednak treść ta nie jest łatwa do odczytania dla odwiedzających, mogą nie poświęcić czasu na jej przeczytanie.

Zapewnienie, że treść jest sformatowana w sposób łatwy w nawigacji i czytaniu, jest ważnym elementem dłuższego utrzymywania odwiedzających w witrynie. Co wpływa zarówno na SEO, jak i współczynniki konwersji.

Jednym z najlepszych sposobów formatowania treści w celu łatwiejszego jej przyswojenia jest użycie nagłówków i podtytułów.

Te tytuły pomagają podzielić zawartość na różne tematy. Ułatwienie czytelnikom określenia, jakie rodzaje informacji będą zawarte w każdej sekcji. Jest to szczególnie ważne w przypadku blogów o długim kształcie, ponieważ czytelnicy mogą łatwo zgubić się w treści.

Inną wskazówką dotyczącą formatowania jest użycie punktów wypunktowanych i list numerowanych do podziału bardziej złożonych tematów.

Punktory oferują czytelnikom małą przerwę od dużych fragmentów tekstu, jednocześnie łatwo rozkładając informacje na bardziej przyswajalne fragmenty. Listy numerowane mogą pomóc w rozbiciu procesu lub ułatwić zrozumienie listy elementów.

Pogrubienie i kursywa to także twój przyjaciel.

Jeśli chcesz podkreślić niektóre elementy tekstu lub upewnić się, że coś wystaje do czytelnika, pogrub frazę lub wpisz kursywę.

Wszystkie te taktyki pomogą poprawić czytelność twojego utworu i ułatwią zajętym czytelnikom skanowanie i uzyskiwanie potrzebnych informacji szybko i skutecznie.

formatowanie postów na blogu

Najlepsze posty na blogu są sformatowane w taki sposób, aby czytelnicy mogli szybko skanować i uzyskiwać najważniejsze informacje.

Uzyskaj pomoc Ulepszanie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Jeśli chcesz zwiększyć swoje wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, musisz mieć oko na wszystkie ruchome elementy, które wpływają na SEO. Jak wspomnieliśmy wcześniej, optymalizacja wyszukiwarek jest procesem ciągłym, który wymaga starannej uwagi i ciągłego wysiłku, aby znaleźć się wśród pierwszych kilku wyników Google SERP.

Zostaw odpowiedź