Jak zarabiać pieniądze od Google

W miarę jak rynek przesuwa się z fizycznych lokalizacji sklepów do sklepów e-commerce, Google stał się cennym narzędziem pomagającym dużym i małym firmom dotrzeć do docelowych odbiorców online. Nauczenie się, jak zarabiać pieniądze od Google, jest ważnym pierwszym krokiem do sukcesu Twojej nowoczesnej firmy.

Istnieją dwa podstawowe sposoby wykorzystania Google do docierania do klientów: 1) bezpłatne (lub bezpłatne) ruchy w wyszukiwarkach i 2) płatne reklamy w wyszukiwarkach. Poniżej opisaliśmy, jak zarabiać pieniądze od Google, korzystając z obu tych strategii, podając wskazówki, które pomogą Ci w pełni wykorzystać możliwości marketingu w wyszukiwarkach .

1.Optymalizacja wyszukiwarek: wykorzystanie Google do wyszukiwania potencjalnych klientów i klientów

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób zarabiać od Google w kółko – optymalizacja wyszukiwarek lub SEO to jedna z najpopularniejszych taktyk stosowanych przez małe firmy. SEO to proces optymalizacji witryny i jej zawartości pod kątem wyszukiwarek takich jak Google. Celem jest ułatwienie wyszukiwarkom „indeksowania” (lub czytania) treści, aby mogły one określić, kiedy Twoje strony będą najlepiej wyświetlane odbiorcom.

Korzyści z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

SEO może wiązać się z pewnymi kosztami, takimi jak wynajęcie specjalistycznej agencji SEO, która pomoże Ci zacząć. Jednak jedną z największych zalet tej taktyki jest to, że SEO jest w większości bezpłatne! Nie musisz płacić Google pieniądze, aby umieścić swoje treści wyżej na stronie wyników wyszukiwania. Zamiast tego algorytm Google określa, która treść jest najbardziej odpowiednia i przydatna dla użytkowników wyszukiwarek.

Dla małych marek oznacza to, że nadal jest bardzo możliwe konkurowanie z większymi odpowiednikami online. Duże firmy z dużymi budżetami nie mają tu przewagi, ponieważ każda firma jest w stanie tworzyć atrakcyjne, dobrze zbadane i przydatne treści. Im więcej czasu i energii poświęcisz na tworzenie świetnych treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, tym więcej zyskasz.

Kolejną wielką zaletą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest to, że tworzona treść działa długo po jej opublikowaniu. Chociaż reklama może mieć określoną długość życia, treści SEO publikowane online będą znajdować się przez odpowiednich użytkowników wyszukiwarek przez wiele lat. Oznacza to, że Twoje treści nadal zapewniają zwrot z inwestycji, który potencjalnie może nagradzać Twoją markę przez wiele lat.

Jak zacząć korzystać z SEO

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zarabiać pieniądze od Google, musisz dowiedzieć się więcej o SEO. W Twojej strategii SEO znajduje się wiele ruchomych części, z których wszystkie mogą wpływać na twoją pozycję w wyszukiwarce. Ponieważ jest to tylko ogólny przewodnik, przedstawimy Ci kilka zadań, które musisz wykonać, aby rozpocząć.

  1. Audyt SEO

Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii SEO, jest ustalenie, jaka jest Twoja witryna. Niezależnie od tego, czy wykonujesz je sam, czy zatrudniasz agencję SEO, aby uzyskać pomoc, musisz uzyskać audyt SEO .jak zarabiać pieniądze od Google

Audyt SEO pokaże mocne strony i obszary, które wymagają poprawy, jeśli chodzi o SEO.

Audyt zazwyczaj obejmuje następujące elementy witryny:

  • Upewnij się, że wszystkie adresy URL są przyjazne SEO.
  • Zoptymalizuj strukturę menu i witryny.
  • Zidentyfikuj problemy z prędkością witryny.
  • Sprawdź optymalizację na stronie – tytuły, opisy, nagłówki, SEO treści, SEO obrazów, wewnętrzna struktura linków itp.
  • Sprawdź optymalizację poza stroną – oceniaj przychodzące linki, jednocześnie identyfikując i usuwając złe linki zwrotne.

Jeśli SEO nie jest Twoją specjalnością, powinieneś pozostawić audyt SEO profesjonalistom. Współpracuj z agencją SEO specjalizującą się w tego typu audytach. Wykorzystają swoją wiedzę i doświadczenie, aby zidentyfikować obszary wymagające pewnej pracy i określić, co już robisz dobrze.

Po uzyskaniu informacji z audytu będziesz w stanie podejmować bardziej świadome decyzje, podejmując dalsze kroki w celu poprawy SEO.

  1. Badanie słów kluczowych

Badania słów kluczowych odgrywają istotną rolę w tym, jak zarabiać pieniądze od Google. To dlatego, że słowa kluczowe są ważną częścią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Słowa kluczowe, które wybierzesz do kierowania, mogą zrobić różnicę między przyciągnięciem dużej liczby trafnych użytkowników a przyciągnięciem osób, które po prostu nie są odpowiednie dla Twojej marki.

Badanie słów kluczowych może się nieco skomplikować, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO. Ale oto kilka podstawowych kroków, które możesz podjąć, aby zbadać możliwości słów kluczowych dla swojej firmy:

  • Zidentyfikuj tematy, które są odpowiednie i przydatne dla odbiorców, i przeprowadź burzę mózgów niektórych słów kluczowych, które użytkownicy wyszukiwarek mogliby wpisać, aby znaleźć informacje na te tematy.
  • Dodaj dodatkowe słowa kluczowe do listy, burzy mózgów uzupełniające lub podobne tematy, które dotyczą również Twojej firmy.
  • Skorzystaj z Google Keyword Planner lub innego narzędzia, aby określić liczbę wyszukiwań i konkurencję.
  • Wybierz słowa kluczowe, które są najbardziej odpowiednie z niskim lub średnim poziomem konkurencji i wyższą liczbą wyszukiwań.

Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc w badaniach SEO. Jednak niektóre firmy nie mają czasu ani specjalistycznej wiedzy, aby korzystać z tych narzędzi. Wiele małych firm zleca badania słów kluczowych ekspertom SEO, którzy mogą szybko i dokładnie znaleźć najlepsze słowa kluczowe, aby pomóc im przyciągnąć trafniejszy ruch przez Google.

jak zarabiać pieniądze od Google

Planer słów kluczowych Google to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego można identyfikować nowe możliwości słów kluczowych. 

  1. Treść zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek

Po zidentyfikowaniu listy słów kluczowych, które pomogą Ci przyciągnąć odpowiedni ruch z wyszukiwarek, nadszedł czas, aby rozpocząć tworzenie treści. Twórz blogi, eBooki, strony docelowe, dodatkowe strony internetowe i inne rodzaje treści. Treść powinna być odpowiednia dla odbiorców i zapewniać wartość przy użyciu wybranych słów kluczowych.

Oprócz pisania świetnych treści, musisz również upewnić się, że są one sformatowane dla wyszukiwarek. Oto kilka podstawowych wskazówek dotyczących formatowania SEO:

  • Użyj słowa kluczowego w tytule i co najmniej jednym z podtytułów.
  • Użyj słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach treści.
  • Uwzględnij słowo kluczowe w tytule, opisie, tagach i tekście obrazu.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek? Sprawdź nasz post na temat 5 głównych zasad tworzenia treści przyjaznych SEO . Pomoże to w tworzeniu lepszych treści.

2.Reklamy Google: wydawaj pieniądze, aby zarabiać pieniądze

Być może wiesz już o korzyściach płynących z reklamy PPC i o tym, jak reklamy Google mogą pomóc Ci rozwinąć firmę. Być może nie wiesz, że jeśli chcesz nauczyć się konsekwentnie zarabiać od Google w miarę upływu czasu, musisz zanurzyć się w reklamach PPC za pomocą Google Ads. Reklamy PPC pomagają uzupełnić Twoją organiczną strategię SEO, poprawiając widoczność online i przyciągając większy ruch z powrotem do Twojej witryny.

Korzyści z Google Ads

Jedną z największych zalet reklam Google PPC jest to, że pomagają Twojej marce zobaczyć natychmiastowe wyniki. Po uruchomieniu kampanii Google Ads zaczniesz widzieć ruch przychodzący do Twojej witryny. Zapewnia to natychmiastową satysfakcję, której wiele innych taktyk marketingu cyfrowego po prostu nie może zapewnić, dając markom natychmiastowy wzrost ruchu.

Kolejną zaletą reklam PPC jest to, że pomagają w zwiększeniu ukierunkowanego ruchu w Twojej witrynie. Kiedy używasz bardzo szczegółowych i trafnych słów kluczowych w swoich kampaniach reklamowych PPC, starasz się kierować reklamy tylko do użytkowników wyszukiwarek, którzy są zainteresowani Twoimi produktami, usługami lub marką.

Podobnie możesz użyć słów kluczowych, które wskazują na wysoką chęć zakupu. Pozwala skupić się na konwersjach sprzedażowych, a nie tylko na generowaniu świadomości marki.

Reklamy PPC są również łatwe do jednoznacznego zmierzenia, co pozwala lepiej zrozumieć ich wartość w ramach ogólnej strategii marketingu cyfrowego. Dzięki Google Ads możesz zobaczyć, ile ruchu generują Twoje reklamy i jakie kolejne kroki podejmują te osoby po kliknięciu reklam.

Mierzalność reklam PPC pozwala nie tylko określić skuteczność kampanii, ale także zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Jak zacząć korzystać z reklam Google PPC

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pracy z reklamami PPC Google i nauczeniem się, jak zarabiać pieniądze od Google, jest utworzenie konta Google Ads. Możesz założyć konto w ciągu kilku chwil w witrynie Google Ads. Dzięki temu możesz szybko rozpocząć pierwszą kampanię. Pokażemy Ci, jak utworzyć kampanię, abyś wiedział, jak zarabiać na reklamach Google.

  1. Wybierz typ i nazwę kampanii.

Najpierw wybierz cel / zadanie, które próbujesz osiągnąć w kampanii.

jak zarabiać pieniądze od Google

Następnie, w zależności od celu, Google pokaże najlepsze typy kampanii, które pomogą Ci się tam dostać.

jak zarabiać pieniądze od Google

Zalecamy zacząć od reklam w wyszukiwarce dla pierwszej kampanii. Gdy dowiesz się więcej o tym, jak zarabiać pieniądze od Google i platformy reklamowej, możesz poeksperymentować z innymi typami kampanii. Ale na razie trzymaj się sieci wyszukiwania.

  1. Wybierz lokalizację, w której chcesz wyświetlać swoje reklamy.

Wybierz obszar geograficzny, na który chcesz kierować reklamy. Może być tak mały, jak chcesz (określone kody pocztowe lub promień mil wokół określonego adresu) lub tak duży (całe kraje). Wybierz najbardziej odpowiedni na podstawie docelowej grupy demograficznej.

kierowanie geograficzne

Możesz naprawdę zawęzić grono odbiorców za pomocą funkcji kierowania geograficznego w Google Ads.

  1. Wybierz strategię ustalania stawek i ustaw dzienny budżet.

Gdy zaczniesz, będzie dostępna domyślna strategia ustalania stawek. Aby zapewnić większą kontrolę nad ustalaniem stawek, należy ręcznie ustawić stawki za kliknięcia lub konwersje, w zależności od celu. Google zasugeruje, która opcja jest najlepsza na podstawie tego, co powiedziałeś Google, że chcesz robić reklamy. Następnie musisz wybrać dzienny budżet, będzie to maksymalna kwota, jaką Google obciąży Cię za dzień. (Istnieje duża szansa, że ​​osiągniesz to maksimum przez większość dni.) Wybierz dzienne maksimum, które jest rozsądne na podstawie twojego budżetu.

strategia licytacji

Możesz ręcznie ustawić stawki lub pozwolić Google wykonać pracę, aby zmaksymalizować liczbę kliknięć / konwersji.

Tutaj również chcesz ustawić maksymalny koszt kliknięcia.

  1. Utwórz pierwszą grupę reklam.

Możesz dodać jedną lub wiele grup reklam do swoich kampanii Google Ads. Wybierz „Dodaj grupę reklam” i podaj nazwę grupy reklam, wybierając słowa kluczowe.

Jeśli pracujesz z małym budżetem, określaj stawki za tanie słowa kluczowe, aby zmaksymalizować ekspozycję, ponieważ ustalanie stawek za drogie słowa kluczowe wyczerpuje budżet dość szybko.

jak zarabiać pieniądze od Google

Tworzenie grup reklam za pomocą Google Ads jest łatwe, a Google daje nawet sugestie.

  1. Napisz tekst swojej reklamy.

Napisz tekst reklamy, który zawiera słowo kluczowe w nagłówku (limit 30 znaków na nagłówek) oraz w treści reklamy. Twój tekst reklamy powinien angażować się, jednocześnie wyraźnie informując o tym, co użytkownik wyszukiwarki uzyska dzięki kliknięciu reklamy. Masz także do 30 znaków w drugim i trzecim nagłówku. Twój wyświetlany adres URL pojawi się pod nagłówkami, jak pokazano poniżej.

Na koniec możesz wprowadzić do 2 różnych opisów, podając więcej szczegółów na temat tego, co reklamujesz. Każdy opis musi mieć maksymalnie 90 znaków. Możesz również dodać dodatkowe opcje do swojej reklamy, jeśli chcesz.

Dodatkowa wskazówka: Czy promujesz ofertę ograniczoną czasowo? Następnie użyj minutnika! Jeśli znasz strategię FOMO (Fear Of Losing Out), skorzystaj z niej na swoją korzyść. W rzeczywistości badania wykazały, że ta siła psychologiczna zwana awersją do strat jest skutecznym sposobem na zwiększenie CTR reklam i współczynników konwersji.

  1. Twoja kampania jest gotowa

Po sfinalizowaniu żądanego tekstu w reklamie wystarczy przejść do następnego kroku, aby zobaczyć recenzję wszystkiego, co właśnie przeszliśmy. Google pokaże ustawione przez Ciebie parametry budżetu, w których Twoja reklama będzie wyświetlana użytkownikom, oraz podsumowanie grup reklam, słów kluczowych i reklam. Po kliknięciu strzałki rozwijanej zobaczysz także bardziej szczegółowe podsumowanie reklamy. W tym momencie Twoja reklama jest kompletna i gotowa. Możesz teraz zacząć przyciągać ruch, potencjalnych klientów i konwersje.

jak zarabiać pieniądze z Google

Powyższe kroki to tylko podstawowy przegląd tego, jak zacząć. Istnieje wiele innych opcji, które można dostosować lub użyć, aby osiągnąć określone cele. Im lepiej poznasz funkcje i opcje Google Ads, tym lepiej nauczysz się zarabiać na Google.

3.SEO + Google Ads = zwycięska kombinacja

Jeśli naprawdę chcesz dowiedzieć się, jak zarabiać pieniądze od Google, musisz zastosować zintegrowane podejście do strategii marketingowej w wyszukiwarkach. Oznacza to stosowanie zarówno ekologicznych taktyk SEO, jak i płatnych kampanii reklamowych Google, aby zmaksymalizować liczbę nowych potencjalnych klientów i klientów, których przyciągasz do swojej witryny.

Dlaczego SEO i Google Ads to zwycięska kombinacja? Cóż, bardzo dobrze się uzupełniają, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowego ruchu z Google.

Optymalizacja wyszukiwarek jest wysoce skuteczna i zasadniczo bezpłatna w tym sensie, że nie musisz płacić Google za to. SEO wymaga jednak trochę czasu, aby wykorzystać swoją magię. Ponieważ musisz wyprodukować wiele wysokiej jakości treści i dać czas na rozpoznanie przez Google i kliknięcie przez użytkowników wyszukiwarki.

Z drugiej strony reklamy Google PPC pomagają uzyskać natychmiastowy ruch. Umieszczają Twoją markę i jej komunikat na górze strony wyników wyszukiwania, zapewniając szybki i łatwy ruch z powrotem do Twojej witryny.

T Hough to wymaga inwestycji góry (i dużo wiedzy o tym, jak zbudować i utrzymać kampanie reklamowe), zapewnia idealną komplementarną taktykę do ekologicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Teraz, gdy wiesz, jak zarabiać pieniądze w Google, możesz zacząć robić kroki niezbędne do uzyskania lepszej widoczności dla swojej firmy. Wykorzystaj kombinację płatnych reklam w wyszukiwarkach i optymalizacji wyszukiwarek, by uzyskać bezpłatne wyniki. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z reklam w płatnych wynikach wyszukiwania lub SEO, możesz mieć trudności z ustaleniem, od czego zacząć. Tutaj może się przydać cyfrowa agencja marketingowa.

Zostaw odpowiedź