Jak zarabiać na blogach.

Założenie bloga i zarabianie pieniędzy blogowaniem to ekscytujący pomysł. Możesz być swoim szefem, prowadzić elastyczny styl życia i pracować z dowolnego miejsca.

Pierwszym krokiem do zarabiania blogów jest założenie bloga.

Potrzebujesz nazwy domeny, aby uruchomić WordPress. Potrzebujesz także przestrzeni internetowej. To tutaj przechowywane są twoje treści, więc każdy może je odwiedzić.

Koszt prowadzenia bloga jest niski. Za około kilkadziesiąt złotych rocznie możesz uzyskać unikalną nazwę domeny i konto hostingowe. Z którego hostingu WordPress powinieneś skorzystać? Istnieje wielu zdolnych i niedrogich dostawców hostingu.

Proces instalacji jest łatwy. Przejście bloga do sieci zajmie ci około 5 minut. Oto przewodnik na temat tworzenia bloga . Postępuj z nim a będziesz wiedział jak na nim zarobić.

 

Najlepsze sposoby zarabiania pieniędzy na blogach

Po założeniu bloga spójrzmy na najpopularniejsze opcje zarabiania na blogach .

Eksperymentuj, testuj i nie spiesz się, wybierając metody pasujące do twojego tematu i odbiorców. Nie zmuszaj go, bo przekonasz się, że najlepsze metody zarabiania pojawią się z czasem naturalnie.

Wybierz kilka poniższych metod, aby zdywersyfikować swoje dochody i zamienić swojego bloga w prawdziwy biznes. Większość tych opcji pozwala zarabiać na blogu bez reklam.

1. Marketing partnerski: skieruj odwiedzających do zakupu produktów

amazon

amazon

 

Marketing partnerski to praktyka polecania produktów i usług odwiedzającym oraz uzyskiwania prowizji, jeśli zdecydują się dokonać zakupu. Tysiące firm, które wypłacą tobie prowizję od sprzedaży, którą generujesz za pośrednictwem swoich treści.

Większość dużych witryn medialnych, korzysta z marketingu afiliacyjnego w celu uzupełnienia dochodów czytelników.

Podejście do marketingu afiliacyjnego można podsumować w 5 następujących krokach:

  1. Znajdź możliwości na swoim rynku i produkty, które znasz. Możesz wejść na bardzo szeroki rynek, który przemawia też do szerokiego grona odbiorców i oferuje wiele produktów na sprzedaż. Nisze takie jak zdrowie, uroda i fitness.
  2. Następnie publikujesz niesamowite treści informacyjne, które naprawdę odpowiadają na pytania prawdziwych ludzi. Pomaga to zbudować odbiorców.
  3. Publikujesz również treści oparte na produktach, takie jak recenzje, porównania, przewodniki i instrukcje krok po kroku. Są niesamowite i edukacyjne i pomagają ludziom lepiej korzystać z produktu, pokazują, jak produkt może poprawić ich życie. Produkty, które polecasz, muszą być odpowiednie, przydatne i cenne dla odbiorców oraz ich potrzeb, które chcą spełnić.
  4. Zarabiasz bez banerów reklamowych.  Umieszczasz linki partnerskie naturalnie w samej treści . Ślepota na banery to dobrze znane zjawisko, które zostało udowodnione w kilku badaniach dotyczących śledzenia wzroku i wykazało, że goście zwykle ignorują banery.
  5. Zawsze pamiętaj o ujawnieniu swoich relacji z promowaną firmą.

Jak znaleźć programy partnerskie, do których możesz dołączyć?

  • Amazon ma duży program partnerski, w którym możesz zarobić prowizję w wysokości do 10% od wszystkiego, co sprzedają. Rozważ także skorzystanie z usługi takiej jak Genius . Pomaga zlokalizować linki partnerskie do odwiedzających pochodzących z niektórych obszarów geograficznych, aby odzyskać część utraconych przychodów.
  • Skimlink skanuje zawartość i automatycznie wstawia odpowiednie linki od tysięcy sprzedawców. Nie musisz się martwić dołączaniem do programów partnerskich i myśleniem o ręcznym umieszczaniu linków.
  • Możesz także bezpośrednio odwiedzić witrynę firmy i sprawdzić, czy ma program partnerski. Jeśli skontaktujesz się z firmą, wyjaśnisz swoją sytuację to zapytaj, czy chcieliby zgodzić się na zawarcie z tobą umowy partnerskiej.

2. Uzyskaj finansowanie społecznościowe od swoich wiernych fanów dzięki subskrypcjom i darowiznom

Ten dotyczy przede wszystkim zarabiania na odbiorcach bezpośrednio. Jeśli zbudowałeś bardzo zaangażowaną grupę odbiorców dla swojej sprawy, masz też bardzo skuteczną strategią monetyzacji gdzie umożliwia ci finansowanie.

W zamian możesz wynagrodzić tych, którzy ci płacą, rezerwując im dostęp premium do niektórych treści.

Patreon to platforma, która może pomóc Ci zaakceptować fundusze od prawdziwych fanów. Robi to wielu blogerów wideo.

Ponad 50 000 twórców korzysta z Patreon, a ponad 1 milion prawdziwych fanów jest miesięcznie aktywnymi klientami płacącymi. 35 twórców zarabia.

Niektórzy twórcy sprzedają również markowe towary, takie jak koszulki, bluzy i kubki do kawy swoim wiernym fanom.

Jason Kottke, jeden z pierwszych blogerów, pozwala fanom wykupić roczne członkostwo w celu obsługi swojego bloga. I to nawet bez obiecywania ekskluzywnych treści.

PayPal oferuje również  te  przyciski i może to być sposób na nagrodzenie za pomoc udzieloną czytelnikom.

Możesz także ograniczyć dostęp do niektórych (lub wszystkich) swoich treści i pozwolić swoim prawdziwym fanom uzyskać do nich dostęp, płacąc niewielką opłatę.

WordPress ma wtyczki, które mogą pomóc w stworzeniu zapory na własnych treściach, takich jak  wtyczka Memberful WP . Alternatywą jest opublikowanie listy mailingowej premium, za którą ludzie muszą płacić, aby się zapisać.

Jest tak wiele możliwości i lojalna publiczność prawdziwych fanów otwiera wszystkie drzwi do eksperymentowania i zobaczenia, co działa najlepiej.

 

3. Bezpośrednio współpracuj z markami i publikuj treści sponsorowane

Wpływający są postrzegani jako bardziej godne zaufania źródło rekomendacji produktów niż tradycyjna reklama.

W zależności od tematu niszowego może istnieć wiele firm, które chcą, aby ich produkty i usługi zostały sprawdzone, wykorzystane przez osoby wpływowe.

Może istnieć możliwość utworzenia sekcji ogłoszeń drobnych lub tablicy ogłoszeń. Istnieją wtyczki WordPress , które pozwalają markom publikować swoje oferty za opłatą.

Firmy, które chcą, aby recenzowano ich produkty, regularnie kontaktują się z większością twórców. Niektórzy płacą za tę usługę. Niektórzy wysyłają prezenty, płacą za wycieczki lub pobyty hotelowe lub po prostu dają swoje produkty za darmo.

Niektóre, szczególnie te, które są bardzo wpływowe w branży modowej, mogą wydawać tysiące dolarów na sponsorowany post.

Wiele agencji współpracuje bezpośrednio z osobami wpływowymi, aby znaleźć odpowiednie możliwości sponsorowania.

Negatywnym aspektem zarabiania na sponsorowanych treściach jest to, że treści, które ostatecznie tworzysz, mogą być mniej przydatne dla użytkowników w porównaniu z najlepszymi treściami.

Jeśli możesz zawrzeć umowę z odpowiednią firmą i masz całkowitą swobodę tworzenia świetnych treści, ta opcja jest bardzo atrakcyjna. Pamiętaj tylko, aby ujawnić, że jest to post sponsorowany.

Odkryjesz również, że wiele firm skontaktuje się z tobą bezpośrednio, prosząc o zakup opinii lub linków tekstowych. Mimo że wielu je akceptuje, polecam zignorować te oferty.

Sprzedaż linków rujnuje zaufanie użytkowników, nie jest to coś w rodzaju wyszukiwarek, a akceptując je, ryzykujesz zbanowanie w wynikach wyszukiwania.

 

Jak znaleźć reklamodawców na swoim blogu

Oto niektóre ze sposobów wyszukiwania firm, które mogą być zainteresowane sponsorowaniem twoich treści:

  • Wyszukaj w Google swoje słowa kluczowe i wyrażenia związane z twoimi treściami. Zajrzyj do „list sponsorowanych” i innych obszarów reklamowych wyników wyszukiwania i zobacz, jakie firmy wydają na nie reklamy.
  • Sprawdź Facebook, Twitter i inne media społecznościowe. Zidentyfikuj powiązane marki, które wydają pieniądze na reklamy na tych platformach.
  • Wykonaj analizę konkurencji. Przejdź do konkurentów i innych odpowiednich stron i sprawdź, które firmy się tam reklamują. Jaka marka jest na pasku bocznym? Kto sponsoruje podcast? Jaką firmę opisuje marketing e-mailowy?
  • Zidentyfikuj konferencje, targi i podobne wydarzenia w branży, w której pracujesz. Znajdź oficjalne strony internetowe tych wydarzeń i przejrzyj listę firm uczestniczących, sponsorujących lub uczestniczących
  • Zrób listę wszystkich tych przedsiębiorstw, które odkryłeś. Odwiedź ich witryny, dowiedz się o firmie i znajdź dane kontaktowe.

Jak zdobyć reklamodawców na swoim blogu, tworząc zestaw multimedialny

Jednym ze sposobów lepszego „sprzedania się” na etapie negocjacji jest posiadanie pięknego zestawu medialnego.

Twój zestaw multimedialny powinien dać potencjalnym sponsorom szansę poznania zakulisowych faktów i historii w celu uzupełnienia twoich treści. Jest to CV dla twojego bloga i narzędzia sprzedaży.

Pakiet informacji, który przedstawia bloga zainteresowanym reklamodawcom i odpowiada na ich pytania.

Polecam opracowanie zestawu nośników. Może to być profesjonalnie wyglądający plik PDF wysyłany pocztą e-mail.

Co powinienem zawrzeć w zestawie multimedialnym?

Twój zestaw multimedialny powinien zapewnić potencjalnemu reklamodawcy natychmiastowy dostęp do kluczowych danych demograficznych, ruchu i innych danych, które pomogą im zdecydować, czy sponsorować cię.

Powinien być dokładny, spójny i aktualny.

4. Twórz i sprzedawaj własne produkty i kursy

Zainwestuj swój czas w stworzenie produktu lub usługi, która jest naprawdę pomocna dla twoich prawdziwych fanów. Coś, co rozwiązuje problem i zapewni im trwałą wartość.

Produkt, który sprzedajesz, powinien być powiązany z tym, co reprezentujesz i o czym mówisz.

Jesteś postrzegany jako ekspert i autorytatywna postać w tej dziedzinie i zbudowałeś grupę ludzi, którzy ci ufają i podążają za tobą.

Wybierz problem odbiorców i zaspokuj ich. Wejdź i skoncentruj się na zaspokajaniu ich potrzeb i odpowiadaniu na pytania.

Utwórz treść raz, umieść ją w stałej formie, takiej jak ebook, seminarium internetowe lub prywatna strona członkowska i sprzedawaj ją w kółko, aby zapewnić ci ciągłe przychody.

To podejście jeden do wielu pomaga skalować twoje wysiłki i zarabiać więcej pieniędzy niż osobisty coaching jeden na jednego. Nie ogranicza się to do ilości czasu, jaki masz w ciągu dnia.

Zasadniczo powstrzymuje cię to od wymiany godzin na dolary.

Istnieje wiele witryn,, które mogą pomóc w prowadzeniu kursów online na dowolny temat.

W Udemy jest ponad 20 000 instruktorów, którzy oferują prawie 50 000 kursów między nimi i zarobili średnio ponad 8 000 USD.

Możesz naliczyć jednorazową opłatę lub zachęcić ludzi do zapisania się na cykliczne członkostwo miesięczne.

Będziesz sprzedawał produkt tak, jak robisz to w marketingu afiliacyjnym, ale w tym przypadku sprzedajesz produkt, którego jesteś właścicielem i uzyskujesz całkowity zysk.

Stworzenie produktu zajmuje więcej czasu i wysiłku. Musisz także wziąć pod uwagę obsługę klienta. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, zapewnia bardziej pasywny dochód niż prowadzenie indywidualnego coachingu lub konsultacji.

 

5. Bądź freelancerem i sprzedawaj swoje usługi pisania lub coachingu

Ten koncentruje się bardziej na wiarygodności, autorytecie i zaufaniu, które zbudowałeś jako twórca posiadający umiejętności w określonym temacie.

  • Zostać konsultantem i obciążać klientów za świadczenie usług, w których się specjalizujesz.
  • Trenerem i naliczać opłaty za prywatne sesje jeden na jednego z tobą.
  • Możesz również skupić się bardziej na aspekcie niezależnym i zarabiać na tworzeniu treści i pisaniu na innych stronach.

Wiele witryn szuka wpływowych i autorytatywnych współpracowników, którym by zapłaciliby. Niektórzy szukają pomocy w zakresie copywritingu, w której wysyłasz treści jako ghostwriter bez publicznego ujawnienia swojego nazwiska.

Wszystko to jest czasochłonne. W zależności od imienia i nazwiska możesz nie płacić najwięcej, ale możesz ćwiczyć pisanie, a płatności sumują się z czasem.

Wadą pracy na własny rachunek jest to, że nie jest to pasywny dochód i aby móc uzyskać te opłaty, trzeba ciągle produkować coś wartościowego.

 

6. Reklamy blogów, takich jak banery Google Adsense

Google Adsense i inne możliwości reklamy displayowej są jednym z najprostszych sposobów na zarabianie na swoim blogu.

To proste, ponieważ Adsense automatyzuje proces sprzedaży, wyświetlania i optymalizacji reklam.

Umieszczasz fragment kodu, a Google wyświetla reklamy tekstowe i graficzne, które są odpowiednie dla odbiorców i treści.

Nie musisz reklamować swoich możliwości sponsorowania. Szukać reklamodawców. Negocjować ofert i zarządzać płatnościami i fakturami.

Po prostu dołącz do Adsense, wybierz sposób, w jaki ma wyglądać twoja reklama, dopasowując wygląd i styl, zainstaluj kawałek kodu i zaczną się wyświetlać reklamy.

Możesz także umieszczać reklamy bez AdSense. Alternatywą dla użytkowników WordPress jest wypróbowanie platformy WordAds stworzonej przez osoby stojące za WordPress.

Istnieje wiele innych sieci reklam displayowych, takich jak AdThrive , Media.net (która jest wersją Google Adsense w Yahoo! / Bing), BlogHer (dla blogów z żeńską publicznością), Sovrn i Mediavine .

Alternatywą jest sprzedaż reklam displayowych bezpośrednio zainteresowanym reklamodawcom.

Zidentyfikuj produkty odpowiednie dla odbiorców. Następnie po prostu skontaktuj się z firmą. Zapytaj, czy byliby zainteresowani sponsorowaniem twojego bloga w zamian za stałą miesięczną opłatę.

Odkrywanie, podejście i ogólnie kontakt z reklamodawcami może być bardzo czasochłonnym procesem w porównaniu do zautomatyzowanych opcji takich jak powyższe.

Wyświetlaj sieci reklamowe płatne za kliknięcie, które odwiedzający umieszcza w reklamie, lub za wyświetlenie reklamy banerowej.

Jednym z negatywnych aspektów zarabiania na reklamach displayowych jest to, że twój blog musi być bardzo popularny, aby zarabiać na życie. Potrzebujesz dużej liczby odwiedzających, aby uzyskać wyższe przychody.

Platformy z reklamami często płacą mniej niż 0,01 USD za wyświetlenie. W zależności od zapotrzebowania na omawiany temat kliknięcie może ci przynieść od kilku centów do kilku dolarów.

Wielu twórców próbuje zwiększyć współczynnik klikalności, wyświetlając kilka reklam na stronie lub stosując bardziej natrętne formaty, takie jak wyskakujące okienka. Metody te nie są zbyt przyjazne dla użytkownika, a dzięki ich użyciu stracisz odbiorców.

Warto również zastanowić się, jak zaawansowani są twoi użytkownicy i czy używają adblockerów w swoich przeglądarkach.

Jeśli twoja publiczność składa się z wielu ludzi młodszych i zaawansowanych technologicznie, być może zostawiasz dużo pieniędzy na stole, używając ignorowanych reklam banerowych.

 

3 składniki potrzebne do zarabiania pieniędzy na blogach

Po pierwsze, są to składniki niezbędne do uzyskania przychodów z twojego bloga. Upewnij się, że nad nimi pracujesz, zanim zaczniesz zarabiać na blogach.

1. Twoje treści muszą być przydatne i cenne

Nie możesz po prostu „sprzedać”, ponieważ wpłynie to na twoją umiejętność budowania odbiorców. Reklamy sprzedaży i banery reklamowe nie są tym, co ludzie chcą konsumować.

Nie uwierzysz, ile osób spodziewa się dobrze, publikując czysto marketingowe szablony wiadomości i banery reklamowe. Samo powiedzenie ludziom o jakimś produkcie i poproszenie ich o zakup nie zachęci nikogo.

Musisz mieć wiedzę specjalistyczną w swoim temacie i tworzyć wartość poprzez publikowane treści.

Najlepszym i najskuteczniejszym sposobem zarabiania na blogu jest brak reklam.

Najlepsze treści to treści odnoszące się do odbiorców, które ludzie uważają za przydatne i cenne, i które w naturalny sposób integrują odpowiednie produkty i inne komunikaty promocyjne.

 

2. Musisz skupić się na rynku zakupów

Temat, na którym się koncentrujesz, wymaga rynku kupna i musi być nastawiony na monetyzację.

Niektóre tematy są trudniejsze niż inne, więc upewnij się, że twój temat ma odbiorców zainteresowanych wydaniem pieniędzy, jeśli chcesz zarabiać.

Zbadaj problemy, które chcesz rozwiązać. Skorzystaj z Planera słów kluczowych Google, aby zobaczyć, czego szukają ludzie i ile firm płacą za dotarcie do tych osób.

Znajdź na rynku produkty, które są odpowiednie dla twojego tematu i odbiorców, do których próbujesz dotrzeć. Twórz treści skierowane do osób, które chcą dokonać zakupu.

Kiedy ludzie uświadamiają sobie potrzebę, którą muszą zaspokoić, przystępują do wyszukiwania informacji i sprawdzają różne alternatywy przed podjęciem decyzji o zakupie.

Ludzie rozpoczynają polowanie na produkty, wyszukując w Google, gdy są gotowi podjąć decyzję i kupić. Musisz dobrze pozycjonować te wyszukiwania, by znajdować się w pobliżu ich portfeli.

Możesz być tym, który pomaga im ocenić alternatywy, publikując przydatne recenzje produktów, szczegółowe porównania produktów i oferty rabatowe.

 

3. Musisz zbudować lojalną publiczność

Zarabianie w Internecie polega na budowaniu autorytetu i zaufania wśród odbiorców. Potrzebujesz ruchu do swoich treści, szczególnie ukierunkowanego ruchu od określonej grupy osób.

Bez osób odwiedzających twoje treści i bez lojalnej i ukierunkowanej grupy docelowej ciężko będzie uzyskać przychód.

Zmień sposób myślenia o monetyzacji. Wszystkie duże witryny sprzedają reklamy banerowe według kosztu tysiąca wyświetleń, co zmusza ich do ścigania wyświetleń stron.

Dlatego codziennie publikują dużą ilość treści i raportują na wszystkie popularne tematy.

Ścigają wizyty, starają się zwiększyć liczbę wyświetleń strony i sprzedawać jak najwięcej reklam.

Ta strategia stawia cię jako twórcę na bieżni ciągłego tworzenia treści. Dłuższe trzymanie się tego nie jest realistyczne i wypali cię.

Grupą docelową jest to, co można zarabiać i do kogo sponsorzy chcą dotrzeć. Nie potrzebujesz też milionów lojalnych gości. 1000 prawdziwych fanów wystarcza na większość projektów.

Jeśli zarabiasz, sprzedając własny produkt lub prowadząc marketing partnerski dla prawdziwych fanów, możesz odejść od bieżni.

Następnie możesz starać się produkować więcej ponadczasowego rodzaju treści, które nie są łatwo psujące się i są o wiele cenniejsze niż treści, które są natychmiast przestarzałe.

 

Czy powinienem rzucić pracę, aby zarobić na blogowaniu?

Możliwe jest zarabianie na blogach, ale ważne jest, aby mieć realistyczne oczekiwania.

Pomysł porzucenia pracy, pozostawienia za sobą wyścigu szczurów i zrobienia czegoś na własnych warunkach to fantazja, która przemawia do wielu pracowników z całego świata.

To świetny pomysł, wspaniałe marzenie i zdecydowanie coś, co może zmotywować cię do osiągania wielkich rzeczy.

Utknięcie w nudnej pracy, czytając o wszystkich ludziach, którzy zdecydowali się podążać za swoją pasją, może kusić cię do rezygnacji z pracy i podążenia niekonwencjonalną ścieżką.

Ale blogowanie nie jest schematem szybkiego wzbogacania się.

Nie wskakuj w to, zakładając, że tylko odwaga, by podążać inną ścieżką, jest jedyną rzeczą, która ma znaczenie, podczas gdy wszystko inne to tylko małe szczegóły, które można później wypracować.

Większość blogerów nie osiągnie żadnego dochodu. Niektórzy dokonają tylko zmiany kieszeni. Tylko nieliczni mogą zrobić tak dobrze, że mogą rzucić pracę, a planowanie jest kluczowe w tym procesie.

W końcu wszyscy muszą płacić rachunki i po prostu odejście z pracy, aby założyć blog, o którym myślałeś, w większości przypadków nie jest zbyt odpowiedzialne.

Zachowaj swoją codzienną pracę, ale zacznij poważnie pracować nad swoim pomysłem w wolnym czasie (lub w godzinach pracy, jeśli możesz sobie z tym poradzić).

Zaczynasz mały, nie podejmując zbyt wielu niepotrzebnych ryzyk.

Utrzymywanie stałej wypłaty jest pocieszające w takich sytuacjach. Pozwala ci utrzymać poziom życia, inwestując czas w rzeczy, które mogą poprawić twoje życie w przyszłości.

Rozpoczęcie startu polega nie tyle na tym, by stać się bogatym, ile na osiągnięciu wygodnego zysku z hobby.

A zbudowanie bloga, na którym można zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby zastąpić codzienną pracę, jest bardzo ciężką pracą i nie nastąpi z dnia na dzień.

W ciągu tych długich miesięcy możesz zarabiać na swojej pensji lub oszczędnościach, pracując nad powiększaniem grona odbiorców.

 

Wnioski.

Pracuj ciężko nad swoim blogiem. Pracuj konsekwentnie przez dłuższy czas. O ile nigdy się nie poddasz, w odpowiednim czasie odniesiesz sukces, a twoja firma zacznie zarabiać jeszcze większe pieniądze.

Wszystko sprowadza się do tego, że musisz podjąć działania w swoich rękach. Nie wystarczy przeczytać wszystkie porady „zostań ProBloggerem” – musisz zacząć coś tworzyć.

Załóż blog, znajdź odbiorców i połącz się z nimi. Rób to codziennie przez długi czas, zanim zaczniesz powoli uzyskiwać wyniki i zacząć żyć marzeniem o marketingu internetowym.

  • Następnie możesz rzucić pracę w ciągu dnia i skupić się całkowicie na swoim blogu.
  • Użyć autorytetu zbudowanego na swoim blogu, aby uzyskać bardziej prestiżową lub lepiej płatną pracę .
  • Zaakceptować wysokie opłaty za mówienie na imprezach.
  • Uzyskać ofertę wydawniczą i napisać książkę bestsellerów.
  • Rozszerzyć swoją markę, organizując wydarzenia tematyczne w prawdziwym świecie, w którym pieniądze mogą być jeszcze większe.
  • Sprzedać swojego bloga, jeśli przy stole jest akceptowalna oferta i czujesz, że zrobiłeś, co możesz dla tego tematu.

 

Dziekuje

Zostaw odpowiedź