Grid

shows list of posts, pages, images, products and any custom post types!

Blog Posts

Google Analytics – Odsłony i Odwiedziny

Poradniki SEO
0
Google Analytics - Odsłony i Odwiedziny 1
Narzędzia takie jak Google Analytics są niezbędne dla każdego właściciela witryny. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w śledzeniu statystyk, próba interpretacji wszystkich dostępnych danych może wydawać się przytłaczająca. Na przykład różnica między wyświetleniami strony a odwiedzinami może być trudna do zrozumienia, ponieważ terminy brzmią bardzo podobnie. Aby podejmować decyzje oparte…

Czy mogę chronić prawa autorskie do mojej witryny?

Poradniki SEO
0
Czy mogę chronić prawa autorskie do mojej witryny? 3
Prawa autorskie. Wkładasz dużo pracy w tworzenie swojej witryny, więc z pewnością warto chronić ją przed złodziejami treści i powielaczami. Ta chęć mogła skłonić cię do zastanowienia się: „w jaki sposób mam prawo autorskie do mojej witryny?” A co ze wszystkimi poszczególnymi elementami na stronie? Zdecydowanie sensowne byłoby wiedzieć, jak…

Skuteczna strategia – Budowanie linków

Linki Zwrotne
0
Skuteczna strategia budowania linków
Budowanie linków. Linki są ważne w SEO. Dlatego budowanie linków powinno być częścią twojej holistycznej strategii SEO . Ale co ważniejsze, budowanie linków powinno być częścią twojej strategii wzrostu strony. Linki powinny bezpośrednio generować ruch na Twojej stronie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strategiach budowanie linków i innych istotnych umiejętnościach SEO, powinieneś…

Link Building – pozycjonowanie stron

Linki Zwrotne
0
Link Building - pozycjonowanie stron
Link Building – pozycjonowanie stron. Publikowanie świeżych treści wysokiej jakości jest nadal najważniejszym sposobem na poprawę SEO witryny. Drugim najważniejszym czynnikiem pozycjonowania stron są linki wewnętrzne jak i zewnętrzne. Link building są to szeroko rozumiane działania mające na celu zwiększenie liczby linków zewnętrznych -przychodzących do pozycjonowanej strony. Link ma na…

Najlepsze bezpłatne blogi

Moje Blogowanie
0
bezpłatne-blogi
Szukasz darmowych witryn blogowych, które pomogą ci zacząć dzielić się swoim pisaniem ze światem? Niezależnie od tego, czy chcesz po prostu udostępniać aktualizacje rodzinie i znajomym, czy chcesz założyć blog i poszerzyć grono odbiorców, przygotowaliśmy dziewięć świetnych witryn, w których możesz założyć bezpłatne blogi. Postaramy się też skierować Cię w…

Galleries

Pages

Portfolios

Google Analytics - Odsłony i Odwiedziny 4

Google Analytics – Odsłony i Odwiedziny

5 sposobów zarabiania pieniędzy w witrynie (bez reklam, produktów i marketingu afiliacyjnego) 5

5 sposobów zarabiania pieniędzy w witrynie (bez reklam, produktów i marketingu afiliacyjnego)

Czy mogę chronić prawa autorskie do mojej witryny? 6

Czy mogę chronić prawa autorskie do mojej witryny?

Skuteczna strategia budowania linków

Skuteczna strategia – Budowanie linków

Link Building - pozycjonowanie stron

Link Building – pozycjonowanie stron

bezpłatne-blogi

Najlepsze bezpłatne blogi

jak-założyć-bloga

Jak założyć bloga podróżniczego na WordPress (i zarabiać pieniądze)

e-mail marketing

Najlepsze narzędzia usług e-mail marketingowych

keyword-research-tool

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje)

Content Marketing

Treść na stronie www

pierwsza-strona-w-wynikach-wyszukiwania

Pierwsza strona w wynikach wyszukiwania

link-building

Pozycjonowanie stron blogami Presell Pages

Testimonials

Google Analytics - Odsłony i Odwiedziny 7

Narzędzia takie jak Google Analytics są niezbędne dla każdego właściciela witryny. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w śledzeniu statystyk, próba interpretacji wszystkich dostępnych danych może wydawać się przytłaczająca. Na przykład różnica między wyświetleniami strony a odwiedzinami może być trudna do zrozumienia, ponieważ terminy brzmią bardzo podobnie.

Aby podejmować decyzje oparte na danych, ważne jest, aby wyjaśnić to zamieszanie i wiedzieć, co śledzisz. Na szczęście poznanie różnic między tymi dwoma parametrami nie jest trudne i może zmienić sposób postrzegania sukcesu witryny.

W tym artykule przyjrzymy się odsłonom stron i odwiedzinom i omówimy, czy mogą one wpłynąć na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pokażemy Ci również, gdzie znaleźć te liczby w Google Analytics. Chodźmy!

Zrozumienie wyświetleń stron a odwiedziny

Odsłona strony ma miejsce za każdym razem, gdy ktoś załaduje twoją witrynę w przeglądarce internetowej. Załóżmy na przykład, że odwiedzający znajduje twój post na blogu za pomocą wyszukiwarki. Jednak jedno z ich rozszerzeń przeglądarki uniemożliwia poprawne wyświetlanie niektórych treści, więc muszą ponownie załadować stronę. W takim przypadku raport analityczny zarejestruje dwa wyświetlenia stron, mimo że wygenerował je ten sam użytkownik (i to w krótkim czasie).

Z drugiej strony wizyta na stronie ma miejsce, gdy ktoś dotrze do twojej witryny z zewnętrznego źródła, spoza domeny twojej witryny. Na przykład, jeśli użytkownik znajdzie artykuł online, a następnie ponownie załaduje stronę, nadal liczy się to jako jedna wizyta. Jeśli jednak opuszczą twoją witrynę, wyszukają nowe słowo kluczowe w Google, a następnie ponownie trafią na twoją stronę, liczą się to jako dwie wizyty.

Aby zrozumieć te dane, należy również przyjrzeć się „sesjom” witryny. Sesja to całkowity czas, jaki użytkownik spędza w witrynie w określonym czasie. Podczas jednej sesji narzędzie analityczne zazwyczaj śledzi wszystkie działania, takie jak wyświetlenia i zaangażowanie w elementy lub formularze.

Sesja zwykle wygasa po 30 minutach braku aktywności (przynajmniej tak, jak Google Analytics definiuje „sesje”). Są to przydatne dane do śledzenia, ponieważ dają szerszy kontekst wyświetleniom i wizytom.

Dlaczego zrozumienie wyświetleń stron i odwiedzin ma znaczenie dla twojej witryny

Głównym powodem, dla którego te dwa wskaźniki są ważne, jest to, że mogą uświadomić Ci potencjalne problemy w twojej witrynie. Na przykład, wbrew powszechnemu przekonaniu, duża liczba odsłon nie zawsze oznacza, że ​​docierasz do szerokiego grona odbiorców.

Załóżmy na przykład, że liczba wyświetleń stron jest wysoka, a odwiedziny niskie. Może to wskazywać na możliwe problemy z wrażeniem użytkownika (UX) w twojej witrynie. Użytkownicy mogą uznać nawigację za mylącą lub nie być w stanie zlokalizować potrzebnych informacji, co powoduje, że wielokrotnie odwiedzają te same strony.

Z drugiej strony niektóre strony mogą mieć wysoką liczbę wyświetleń ze względu na charakter treści. Na przykład czytelnicy mają tendencję do wielokrotnego odwoływania się do materiałów instruktażowych, więc samouczki mogą wyświetlać wyższą liczbę wyświetleń niż inne rodzaje stron.

W niektórych przypadkach duża liczba wyświetleń strony jest pożądanym wskaźnikiem, zwłaszcza jeśli zarabiasz na swojej witrynie dzięki reklamom PPV. Jednak generalnie najlepiej jest zachować równowagę między wyświetleniami strony a odwiedzinami, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z korzystania z witryny.

Z drugiej strony, wysokie odwiedziny strony są generalnie pozytywne, ponieważ wskazują, że twoja witryna jest popularna. Jeśli jednak liczba odwiedzin jest wysoka, a liczba wyświetleń niewielka, może to oznaczać, że Twoi odbiorcy nie pozostają w pobliżu wystarczająco długo, aby dokonać konwersji. W takim przypadku warto przejrzeć wezwania do działania i propozycje wartości, aby upewnić się, że są jasne i angażujące.

Jak odsłony i odwiedziny wpływają na SEO

Jako pojedyncze dane, wyświetlenia stron i odwiedziny prawdopodobnie nie będą bezpośrednio czynnikami rankingowymi. Jednak mogą nadal w pewnym stopniu wpływać na twoje SEO. Wyszukiwarki mogą wykorzystywać te liczby do obliczania innych istotnych czynników związanych z tankowaniem, takich jak UX w twojej witrynie.

Na przykład boty Google mogą interpretować dużą liczbę odsłon jako znak, że twoja witryna jest popularna. Wzrost ruchu organicznego może znacznie poprawić twoje SEO, zwłaszcza jeśli jest kierowany z witryn o wysokim autorytecie. Jednak dokładna formuła tego obliczenia jest nieznana, więc nie możemy być tacy, jak wpływowe są te dane.

Wiemy, że Google preferuje witryny, które są angażujące i łatwe w nawigacji. Wysoki stosunek liczby odsłon do odwiedzin zazwyczaj wskazuje, że użytkownicy spędzają dużo czasu w witrynie, co jest pozytywnym czynnikiem w rankingu. Jeśli jednak wysoka liczba wyświetleń strony wynika ze słabego UX lub nieistotnej treści, może to negatywnie wpłynąć na twoje SEO.

Jak mierzyć wyświetlenia stron i odwiedziny za pomocą Google Analytics

Google Analytics zapewnia bogactwo informacji o twojej witrynie. Pod warunkiem, że poprawnie wstawiłeś kod śledzenia (lub użyłeś wtyczki Google Analytics), możesz śledzić wszystkie działania w witrynie, w tym wyświetlenia stron i wizyty.

Pamiętaj, że Google Analytics używa nieco innej terminologii do opisywania wizyt. Ogólnie traktuje wizyty jako „sesje”, a unikalnych użytkowników jako „użytkowników”. Ten ostatni wskaźnik jest również podzielony na dwie kategorie: nowych i powracających użytkowników. Na początku może to być trochę zagmatwane, ale warto pamiętać, że „sesje” zawsze będą równe lub wyższe niż „użytkownicy” (ponieważ ta sama osoba może odwiedzać wiele razy).

Możesz uzyskać dostęp do tych danych za pośrednictwem Publiczność > Przegląd:

Google Analytics umożliwia również bardziej szczegółowe śledzenie nowych i powracających użytkowników. Kiedy nawigujesz do Zachowanie > Nowi a powracającymożesz porównać dane, takie jak średni czas trwania sesji, współczynnik odrzuceń i konwersje:

Porównanie nowych i powracających użytkowników w Google Analytics.

Pamiętaj, że możesz również śledzić dane o nazwie „nowi użytkownicy”, które nie są tym samym, co „nowi użytkownicy”. Google wyjaśnia, że ​​mierzy aktywność nowych użytkowników na podstawie użycia plików cookie, więc te wskaźniki będą bardzo podobne.

Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem po interfejsie Google Analytics.

Wniosek

Koncepcja wyświetleń strony i odwiedzin może na początku wydawać się myląca. Jednak gdy zrozumiesz różnicę, może to pomóc w zidentyfikowaniu potencjalnych problemów w twojej witrynie. Na przykład duża liczba wyświetleń strony może wskazywać, że odwiedzający nie mogą znaleźć potrzebnych im informacji, dlatego warto śledzić je w połączeniu z innymi danymi.

Podsumujmy szybko różnicę między tymi dwoma danymi:

  1. Wyświetlenie strony następuje za każdym razem, gdy przeglądarka ładuje twoją witrynę. Dlatego jeden odwiedzający może generować wiele wyświetleń strony.
  2. Wizyta ma miejsce za każdym razem, gdy ktoś przejdzie na twoją stronę z zewnętrznego źródła, takiego jak wyniki wyszukiwania Google lub inna witryna.

Aby rozpocząć śledzenie wszystkich tych danych, możesz dodać Google Analytics do swojej witryny lub skorzystać z innego narzędzia do analityki internetowej.

Czy masz pytania dotyczące wyświetleń stron i odwiedzin? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej!

5 sposobów zarabiania pieniędzy w witrynie (bez reklam, produktów i marketingu afiliacyjnego) 8

Dla większości ludzi pierwsze rzeczy, które przychodzą na myśl, gdy myślą o zarabianiu na stronie internetowej, to reklama i sklepy internetowe. Jednak te techniki nie działają w przypadku każdej witryny. Dlatego dobrze jest wiedzieć, jak zarabiać w witrynie bez reklam i produktów.

Na szczęście istnieje wiele innych strategii zarabiania na życie online. Niezależnie od rodzaju posiadanej witryny możesz znaleźć metodę, która najlepiej pasuje do twojej marki, aby zmaksymalizować potencjał przychodów.

W tym poście omówimy, dlaczego reklamy lub produkty mogą nie być najlepszym źródłem przychodów dla twojej witryny.

Następnie dowiemy się, jak możesz bez nich zarabiać na swojej witrynie.

Wady polegania na reklamach i produktach w celu zarabiania pieniędzy w witrynie

Nie można zaprzeczyć, że w twojej witrynie można zarabiać za pomocą reklam i produktów. Udowodniło to wiele odnoszących sukcesy sklepów internetowych, blogów i innych witryn. Jednak nie są one najlepszym źródłem przychodów dla każdej witryny.

Po pierwsze, reklamy są nieefektywnym sposobem zarabiania na witrynie. Aby zarobić coś bliskiego znacznej ilości pieniędzy, potrzebujesz ogromnej liczby obserwujących dla swojej witryny. Jak na ironię, reklamy mogą uniemożliwić zdobycie obserwujących.

Reklamy mogą odwracać uwagę od treści i odciągać użytkowników od witryny, potencjalnie obniżając współczynnik konwersji. Obniżają również jakość projektu witryny i sprawiają, że wydajesz się mniej renomowany. Bez zaufania trudno będzie ci utrzymać odbiorców.

Produkty stanowią inny zestaw wyzwań. Największym problemem jest to, że na początek potrzebujesz sporej ilości zmian. Będziesz musiał zainwestować w stworzenie swojego produktu, zanim zaczniesz na nim zarabiać.

Co więcej, możesz nie mieć gotówki na rozpoczęcie, zwłaszcza jeśli twoja witryna jest bardzo nowa. Zakłada się, że masz już unikalny pomysł na produkt, który Twoi użytkownicy będą chcieli kupić. Proces sprzedaży produktów jest długi i potencjalnie kosztowny.

Pięć sposobów zarabiania w witrynie (bez reklam i produktów)

Jeśli nie masz pieniędzy na rozpoczęcie linii produktów i nie chcesz ryzykować negatywnego wpływu na współczynnik konwersji, jaki mogą przynieść reklamy, nadal istnieją sposoby na zarabianie pieniędzy w Internecie. Kluczem jest znalezienie tego, który najlepiej pasuje do twojej witryny i użytkowników.

1. Organizuj osobiste wydarzenia i pobieraj opłaty za wstęp

Społeczności internetowe są bez wątpienia cenne. Jest jednak coś w osobistym spotkaniu, które przemawia do wielu osób. Organizowanie osobistych wydarzeń związanych z twoją witryną i pobieranie opłat za wstęp może pomóc w uzyskaniu pewnych przychodów.

To, jak rozległe powinno być twoje wydarzenie, będzie zależeć od liczby osób, które Twoim zdaniem weźmie w nim udział. Może to być duża konferencja lub tak mała, jak spotkanie lokalne. Tak czy inaczej, ważne jest, aby zastanowić się, ile Twoim zdaniem ludzie będą skłonni zapłacić za wejście.

Musisz również uwzględnić koszt miejsca, jedzenia i innych potrzeb. Jeśli uważasz, że nie będziesz w stanie pokryć kosztów wydarzenia i osiągnąć zysku, ta metoda może nie być dla Ciebie.

Zwykle organizowanie osobistego wydarzenia działa najlepiej, jeśli masz już dużą społeczność internetową. Osoby, które są naprawdę oddane twojej witrynie i innym jej użytkownikom, z większym prawdopodobieństwem podejmą wysiłek, aby w niej uczestniczyć i będą chętniej za nią zapłacić.

Weźmy na przykład WordCamps. Chociaż te wydarzenia są non-profit, liczba zaangażowanych osób pokazuje, jak zaangażowana jest społeczność WordPress i ich chęć interakcji twarzą w twarz, a nie tylko przez ekran:

Dla niektórych zorganizowanie dużej imprezy może wydawać się trudne. Jeśli jednak uda Ci się tego dokonać, miejmy nadzieję, że osiągniesz zysk w domu, dając jednocześnie użytkownikom twojej witryny okazję do wzajemnej interakcji i bardziej zaangażuj się w swoją społeczność.

2. Kupuj, przewracaj i sprzedawaj strony internetowe

Jeśli masz umiejętności projektowania i programowania, możesz zająć się „odwracaniem” witryn internetowych. Proces polega na kupowaniu witryn, wprowadzaniu w nich ulepszeń, a następnie ponownej sprzedaży z zyskiem.

Chociaż sprzedaż czegoś, w co włożyłeś tyle wysiłku, może wydawać się dziwna, witryna z dość dużą liczbą obserwujących może kosztować tysiące dolarów. Jeśli twoja witryna ma przyzwoitą liczbę stałych użytkowników i nie chcesz już jej utrzymywać, sprzedaż nie jest złą opcją.

Jeśli jednak nie chcesz rozstać się z własną witryną, zawsze możesz kupować i odwracać witryny w witrynie. Rynki online, takie jak Broker witryn i Flippa, są popularnymi miejscami, w których można znaleźć tanie witryny do kupowania i ulepszania, a następnie do ponownej sprzedaży później:

Strona internetowa Flippa.

Ta metoda jest najłatwiejsza, jeśli masz już pewne umiejętności projektowania i programowania. Jeśli jesteś profesjonalnym programistą i chcesz poszerzyć swoje portfolio i swoje dochody, odbijanie witryn może być skutecznym sposobem na zrobienie tego.

3. Przyjmuj darowizny od użytkowników

Przyjmowanie darowizn od użytkowników może być prostym sposobem na zebranie pieniędzy potrzebnych do prowadzenia witryny. Jeśli publikujesz wysokiej jakości treści, możesz być zaskoczony liczbą osób chętnych do współpracy i pomocy w utrzymaniu witryny online.

Ta metoda działa najlepiej w przypadku witryn związanych z organizacjami charytatywnymi lub innymi szczytnymi celami. Chociaż istnieją blogi, które korzystają z darowizn, najłatwiej jest przekonać użytkowników do przekazywania środków, gdy twoja witryna jest zgodna z ich wartościami.

Weźmy na przykład Humane Society of the United States. W swojej witrynie mają wiele przycisków wezwania do działania (CTA), które zachęcają użytkowników do darowizny i łączą je z wysokiej jakości zdjęciami zwierząt, aby przyciągnąć uwagę użytkowników:

jak zarabiać na swojej stronie dzięki darowiznom

Jeśli prowadzisz organizację non-profit, dodawanie możliwości darowizn na swojej stronie jest koniecznością. Możesz również spróbować, jeśli udostępniasz bezpłatne treści, takie jak posty na blogu. Chociaż prawdopodobnie nie będzie to regularne ani znaczące, nadal możesz przynieść trochę pieniędzy od wdzięcznych czytelników.

4. Twórz ekskluzywne treści dla płacących członków

Tworzenie płatnych treści może być jednym z najprostszych sposobów zarabiania pieniędzy w twojej witrynie. Często nie musisz wkładać dużo dodatkowej pracy. Po prostu nadal tworzysz posty na blogu, zajęcia online lub inne treści, w których się specjalizujesz, i pobierasz opłaty za dostęp do niektórych z nich.

Jedyną trudną częścią jest zapewnienie właściwej równowagi między treściami bezpłatnymi i płatnymi. Oferowanie zbyt dużej ilości treści za darmo może sprawić, że użytkownicy poczują, że nie potrzebują treści, za które płacisz. Z drugiej strony pobieranie opłat za zbyt dużą zawartość może zniechęcić odwiedzających.

Z tego powodu płatne treści lub członkostwa działają najlepiej w przypadku witryn, które mają już ugruntowaną liczbę obserwujących. Jeśli Twoi użytkownicy już wiedzą, że warto zapłacić za twoje treści, jest bardziej prawdopodobne, że zechcą to zrobić.

Ponadto witryny edukacyjne oferujące kursy online lub seminaria internetowe często mogą skutecznie korzystać z tej metody. Możesz zapewnić bezpłatne kursy dla początkujących, a następnie pobierać opłaty za kursy dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Codecademy to udany przykład:

Strona główna Codecademy.

Oferują wiele bezpłatnych kursów, wiedząc, że studenci, którzy chcą dowiedzieć się więcej, zapłacą później za członkostwo i kursy zaawansowane. Codecademy jest teraz platformą dla wielu osób, które chcą po raz pierwszy rozpocząć naukę kodu.

5. Zmieniaj i promuj swoje treści

Posiadanie wielu strumieni przychodów to sprytne posunięcie. Jeśli na przykład zdarzy się jakiś powolny okres dla Twojego bloga, twoje oferty wpływowe na Instagramie mogą być w stanie Cię pokryć, dopóki sytuacja się nie poprawi. Promowanie krzyżowe treści może pomóc Ci zarobić więcej na wszystkich platformach.

Bez względu na to, jaką masz witrynę i jaki jest obszar twojej specjalizacji, możesz tworzyć coraz szerszą gamę treści, korzystając z wielu mediów. Na przykład, jeśli prowadzisz bloga fitness, możesz również tworzyć filmy z treningami w YouTube i udostępniać podcast, w którym przeprowadzasz wywiady ze sportowcami.

Chociaż autopromocja może na początku wydawać się trochę niezręczna, promocja krzyżowa to doskonały sposób na budowanie marki i autorytetu w branży. Na przykład rozważ BobWP:

Blog BobWP.

Bob Dunn prowadzi pouczający blog WooCommerce, a także podcast. Otrzymuje sponsoring dla obu i wykorzystuje każdą platformę do promowania drugiej. Kierując ruch z podcastu na swojego bloga i odwrotnie, w pełni wykorzystuje oba źródła przychodów.

Wniosek

Reklamy i produkty to zazwyczaj metody zarabiania pieniędzy na stronie internetowej. Jednak te strategie nie zawsze są najlepsze. Reklamy mogą spowodować, że użytkownicy stracą zaufanie do twojej witryny, a produkty wymagają wcześniejszych inwestycji, których możesz nie mieć.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieje kilka innych sposobów zarabiania na swojej stronie internetowej, w tym:

  1. Organizuj osobiste wydarzenia i pobieraj opłaty za wstęp.
  2. Kupuj, przewijaj i sprzedawaj witryny internetowe.
  3. Przyjmuj darowizny od użytkowników.
  4. Twórz ekskluzywne treści dla płacących członków.
  5. Zmieniaj i promuj swoje treści.

Masz pytania dotyczące zarabiania w witrynie bez reklam i produktów? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej!

Czy mogę chronić prawa autorskie do mojej witryny? 9

Prawa autorskie. Wkładasz dużo pracy w tworzenie swojej witryny, więc z pewnością warto chronić ją przed złodziejami treści i powielaczami. Ta chęć mogła skłonić cię do zastanowienia się: „w jaki sposób mam prawo autorskie do mojej witryny?” A co ze wszystkimi poszczególnymi elementami na stronie? Zdecydowanie sensowne byłoby wiedzieć, jak chronić prawa autorskie do logo lub posta na blogu.

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś nad tym pytaniem, ten post jest dla Ciebie. W nim omówimy dwa warunki własności intelektualnej – Prawo autorskie i znak towarowy. Następnie omówimy, w jaki sposób możesz zastosować te warunki do swojej witryny (i do której części witryny odnoszą się poszczególne warunki), w tym instrukcje krok po kroku dotyczące zgłaszania roszczeń dotyczących praw autorskich lub znaków towarowych w USA.

Uwaga – to nie jest porada prawna. Ma to być ogólne wprowadzenie do tematu znaku towarowego i praw autorskich dla użytkowników WordPress. Jeśli masz konkretne pytania, zalecamy konsultację z prawnikiem.

Różnice między znakami towarowymi i prawami autorskimi

Ludzie często używają praw autorskich i znaków towarowych zamiennie. Ale chociaż oba dotyczą własności intelektualnej, to dwa terminy dotyczą różnych rzeczy:

Prawa autorskie dotyczą oryginalnych dzieł, w tym „” dzieł literackich, dramatycznych, muzycznych, artystycznych i niektórych innych dzieł intelektualnych ”.

Jeśli chcesz chronić cały post na blogu lub a zdjęcie, które zrobiłeś (AKA dzieło kreatywne), korzystasz z praw autorskich:

  • Wszystkie oryginalne treści tworzone w witrynie są chronione prawem autorskim.
  • Obejmuje to twórcze prace, takie jak fotografie, projekty, artykuły pisane i inne.
  • Gdy praca twórcza stanie się namacalna (tj. Publikacja), wejdzie w życie prawo autorskie.
  • Podczas gdy twoje oryginalne dzieło jest chronione prawem autorskim domyślnie, łatwiej jest uzyskać rekompensatę i chronić swoje treści za pomocą zarejestrowanego prawa autorskiego.
  • Istnieje coś, co nazywa się zasadą „dozwolonego użytku”, co to oznacza? Oznacza że ​​niektóre lub wszystkie twoje dzieła chronione prawem autorskim mogą czasami być dostępne publicznie.

Znaki towarowe

Znaki towarowe mają zastosowanie do „słów, nazw, symboli, dźwięków lub kolorów, które odróżniają towary i usługi od tych produkowanych lub sprzedawanych przez inne osoby i wskazują źródło towarów”.

Jeśli chcesz chronić nazwa twojej strony lub twój logo, używasz znaku towarowego.

  • Zarejestrowanych znaków towarowych nigdy nie można używać bez pozwolenia. Dlatego chronisz najcenniejsze części swojej marki znakami towarowymi.
  • Znaki towarowe obejmują wszelkie elementy, które odróżniają towary lub usługi sprzedawane przez twoją firmę.
  • Na przykład znaki towarowe obejmują symbole, kolory, jingle, znaki słowne, nazwy firm i inne.
  • Nazwy osobiste nie mogą być znakami towarowymi, chyba że są powszechnie uznawane i niepowtarzalne, takie jak Cabela lub Ford.

Dlaczego mam prawa autorskie do mojej witryny?

Prawa autorskie i znaki towarowe pomagają po wygenerowaniu obserwowania i utworzeniu firmy o wartości. W ten sposób nikt nie próbuje stworzyć duplikatu z twoim nazwiskiem i logo – lub czymś, co wygląda lub brzmi podobnie.

To nie jest absolutna konieczność wszystko witryny i wielu blogerów nie przejmuje się tym. Ale jeśli poważnie traktujesz swojego bloga jako firmę, zarejestrowanie odpowiednich praw autorskich i znaków towarowych może zaoferować dodatkową ochronę przed naśladowcami.

Może cię zaciekawi:

Jakie mam prawo autorskie do mojej strony i uzyskać moje znaki handlowe?

W Stanach Zjednoczonych dzieła twórcze są domyślnie chronione prawem autorskim. Tak, nadal jesteś technicznie chroniony, nawet jeśli nie zarejestrujesz proaktywnie praw autorskich.

Oznacza to, że ilekroć utworzysz coś wyjątkowego, na przykład post na blogu, jest on automatycznie własnością Ciebie. Nie oznacza to jednak, że masz jakąkolwiek prawną dźwignię, jeśli ktoś zdecyduje się ukraść twoje artykuły lub logo.

W rzeczywistości często wszystko, co możesz zrobić bez zarejestrowanego prawa autorskiego, to wysłać list zaprzestania działalności. Ale jeśli nauczysz się, jak korzystać z praw autorskich do logo i wszystkich innych elementów swojej witryny, łatwiej będzie Ci uzyskać odszkodowanie.

Krótko mówiąc, prawa autorskie najlepiej nadają się do ochrony twojego bloga i artykułów. To samo dotyczy fotografii. Jeśli chodzi o ograniczenie innych osób do używania nazwy i logo twojej firmy, w tym miejscu mają zastosowanie znaki towarowe w celu dalszej obrony.

Jak zarejestrować prawa autorskie

Aby zarejestrować prawa autorskie, przejdź do portalu rejestracji praw autorskich. Tutaj płacisz niewielką opłatę (od 35 USD do 55 USD w momencie pisania tego artykułu) i przesyłasz artykuły oraz inne treści, które chcesz chronić. Wielu blogerów wykonuje ten proces raz lub dwa razy w roku, ponieważ za każdym razem możesz przesyłać duże partie artykułów i innych nieruchomości.

prawa autorskie

To miłe, ponieważ strona zawiera różne rodzaje treści podzielone na kategorie, aby dowiedzieć się więcej o każdym z nich. Jak widać, blogi i strony internetowe są umieszczane w obszarze „Inne treści cyfrowe”.

Aby się zarejestrować, kliknij przycisk „Zaloguj się do elektronicznego biura rejestracji praw autorskich”.

Zaloguj sie
Zaloguj sie

Kliknij przycisk dla nowych użytkowników.

nowy użytkownik
nowy użytkownik

Następnie przejdź przez proces przesyłania treści, które chcesz chronić zgodnie z prawem autorskim. Jak wspomniano, możesz rozważyć przesłanie wszystkiego w jednej partii, np. Witryny, wszystkich aktualnych zdjęć, artykułów, filmów, dzieł sztuki i produktów.

dane osobowe - jak prawa autorskie do logo i innych elementów
dane osobowe - jak prawa autorskie do logo i innych elementów

Po uzyskaniu praw autorskich do mojej witryny, w jaki sposób mogę uzyskać znaki handlowe?

Teraz nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak chronić prawa autorskie do logo i nazwy strony.

Zacznij od przejścia na stronę Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Na stronie Znaki towarowe zobaczysz kilka przycisków służących do poznawania znaków towarowych, ich stosowania i wyszukiwania.

strona znaku towarowego
strona znaku towarowego

Jednym z narzędzi do rozważenia jest Szukaj w bazie danych znaków towarowych przycisk. W elektronicznym systemie wyszukiwania znaków towarowych można wyszukiwać określone słowa, które pojawiają się w nazwie lub logo twojej firmy. W połączeniu z wyszukiwaniem projektu daje to dobre narzędzie przed podjęciem decyzji o zastosowaniu. Na przykład możesz zmienić nazwę nowego bloga, gdy zdasz sobie sprawę, że jest już zajęty.

wyszukiwania słowa
wyszukiwania słowa

Aby złożyć wniosek, wróć do strony głównej i kliknij przycisk Złożyć wniosek online przycisk.

złożyć wniosek online
złożyć wniosek online

Dostępne są trzy formularze w zależności od tego, o co się ubiegasz. Jeśli nie masz pewności, który formularz wybrać i jak go wypełnić, zalecamy skontaktowanie się z prawnikiem na temat ochrony praw autorskich do logo i uzyskanie bardziej profesjonalnych informacji na temat ochrony witryny.

Czy twoja strona jest chroniona? Czy wiesz, jak chronić prawa autorskie do logo i innych elementów strony?

Jeśli kiedykolwiek zadałeś pytanie „Czy muszę chronić prawa autorskie do mojej witryny”, odpowiedź jest następująca: jeśli planujesz zarabiać na swojej witrynie, znaki towarowe i prawa autorskie zapewniają lepszą ochronę. Jeśli to tylko hobby lub dziennik, tak naprawdę nie ma sensu.

Upewnij się więc, że dokładnie zapoznałeś się z tym przewodnikiem, aby upewnić się, że jesteś właścicielem praw autorskich do logo, swojej witryny, nazwy bloga i potencjalnie mniejszych części, takich jak posty i obrazy. O tak, i nie zapomnij chronić wszelkich wzorów lub oryginalnych produktów, które sprzedajesz.

Jeszcze raz najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z tej porady i skorzystanie z niej podczas rozmowy z prawnikiem. Jeśli masz jakieś podstawowe pytania dotyczące praw autorskich lub znaków towarowych części witryny, daj nam znać w komentarzach poniżej.

Skuteczna strategia budowania linków

Budowanie linków. Linki są ważne w SEO. Dlatego budowanie linków powinno być częścią twojej holistycznej strategii SEO . Ale co ważniejsze, budowanie linków powinno być częścią twojej strategii wzrostu strony. Linki powinny bezpośrednio generować ruch na Twojej stronie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strategiach budowanie linków i innych istotnych umiejętnościach SEO, powinieneś sprawdzić nasze wpisy. Nie tylko piszemy o SEO ale  dowiesz się, jak umieścić te umiejętności w rzeczywistej praktyce!

Połącz wpisy w ramach strategii wzrostu

Linki pomogą Twoim stronom osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ten post wyjaśnia, dlaczego .  To jednak nie jedyne, co robią linki. Linki zwrotne pomogą również w uzyskaniu większego (odesłania) ruchu do Twojej witryny za pośrednictwem tych linków. Kiedy ustalisz strategię budowanie linków, powinieneś pamiętać: powód, dla którego linki zostały wymyślone .Miał na celu wysłanie cię na strony, które również mogą ci się spodobać. Wykorzystaj budowanie linków jako strategię zwiększania liczby odbiorców witryny. Umieszczaj linki w witrynach, które faktycznie generują ruch do Twojej witryny.

Dobry link, przede wszystkim, przyciąga ruch do Twojej witryny.

Krok 1: Poznaj swoich odbiorców

Jeśli chcesz, aby twoi widzowie się nie rozrastali, musisz dowiedzieć się, jak poszerzyć grono odbiorców lub znaleźć nowych odbiorców. Powinieneś wiedzieć dwie rzeczy: kto jest teraz moją publicznością i jak wyglądają moi idealni odbiorcy. Na przykład w Yoast.com zaczęło od grupy docelowej składającej się głównie z programistów (webowych), ale chcieli dotrzeć do widowni składającej się z bardziej ogólnej grupy użytkowników WordPressa (przy jednoczesnym zachowaniu ich początkowej publiczności programisty). Dostosowali  treści do tej nowej grupy ludzi, ale aby dotrzeć do tych „nowych” odbiorców, ważne były również linki z innych stron internetowych . Powinieneś przeprowadzić badania, aby poznać swoich odbiorców .

Krok 2: Zrób listę stron internetowych, które są atrakcyjne dla Twoich odbiorców

Jeśli masz jasny obraz swojej obecnej i pożądanej publiczności, możesz utworzyć listę stron internetowych, które mogą Ci pomóc w dotarciu do nowych odbiorców. Znajdź te witryny, które już trafiają do twoich docelowych odbiorców. Linki z tych stron mogą pomóc ci dotrzeć do nowych odbiorców.

Krok 3: Napisz niesamowite treści

Aby inne witryny łączyły się z Twoimi treściami, Twoje materiały muszą być po prostu niesamowite . A co ważniejsze, powinna przemawiać do odbiorców, do których dążycie, aby pozyskać swoich czytelników lub kupujących. Upewnij się, że twoje artykuły i wpisy są dobrze skonstruowane i ładnie napisane.

budowanie linków

budowanie linków

Krok 4: Dopasuj treść do stron internetowych

Jeśli napisałeś świetny wpis na blogu, powinieneś zanurkować na listę, którą zrobiłeś jako część strategii rozwoju (krok 2). Wybierz witryny z tej listy, które mogą zawierać link do artykułu, który napisałeś. Jeśli masz podejście oparte na długim słowie kluczowym (pisanie o małych i niszowych tematach), liczba stron internetowych, które będą pasować do linku do twojego posta na blogu, będzie niewielka. Postaraj się znaleźć te witryny, które naprawdę pasują do konkretnego tematu Twojego posta lub artykułu na blogu. Te strony prawdopodobnie będą bardzo skłonne do linkowania, ponieważ twój wpis na blogu naprawdę pasuje do ich treści i do budowanie linków. Co ważniejsze, odwiedzający, którzy wejdą do twojej witryny po tym linku, będą naprawdę zainteresowani tematem twojego artykułu (znacznie zwiększając szanse konwersji i powtarzające się wizyty).

Krok 5: Sięgnij

Jeśli naprawdę włożyłeś wysiłek zarówno w pisanie treści, jak i wyszukiwanie stron internetowych, które pasują do treści twojego artykułu, powinieneś skontaktować się z witryną, którą chciałbyś zamieścić w swojej witrynie. Poinformuj ich o treści lub produkcie i poproś o napisanie o nim i link do niego. Większość ludzi z przyjemnością napisze o twoim produkcie, jeśli to oznacza, że ​​otrzymają go za darmo! Państwo może korzystać z poczty elektronicznej, ale w wielu przypadkach, Twitter, a nawet telefon to świetny sposób, aby skontaktować się z ludzi, jak również. Upewnij się, że kontaktujesz się w sposób osobisty, nigdy nie wysyłaj automatycznych wiadomości e-mail.

Krok 6: Korzystaj z mediów społecznościowych!

Jeśli Twoje treści są oryginalne i mają dobrą strukturę, możesz dotrzeć do nowych odbiorców (i uzyskać linki) również za pomocą mediów społecznościowych . Upewnij się, że publikujesz tweeta na swoim blogu, może wysyłasz tweety do konkretnych osób, które Twoim zdaniem mogą go zainteresować. Facebook to także świetny sposób na ekspozycję twoich artykułów (może … nawet trochę go promować?). I jak wielu ludzi lubi, tweetować i udostępniać swoje artykuły, z pewnością otrzymasz również więcej linków.

Wniosek budowanie linków – Jest strategią wzrostu

Skuteczna strategia budowanie linków powinna zawsze mieć na celu przyciągnięcie nowych, pożądanych odbiorców do Twojej witryny. Efekt uboczny (mile widziany) będzie wtedy wyższy w rankingu Google. Jeśli uważasz, że budowanie linków jest sposobem na dotarcie do innych stron w celu uzyskania większej liczby odwiedzających z tej strony, robisz to w odpowiedni sposób.

Link Building - pozycjonowanie stron

Link Building – pozycjonowanie stron. Publikowanie świeżych treści wysokiej jakości jest nadal najważniejszym sposobem na poprawę SEO witryny. Drugim najważniejszym czynnikiem pozycjonowania stron są linki wewnętrzne jak i zewnętrzne.

Link building są to szeroko rozumiane działania mające na celu zwiększenie liczby linków zewnętrznych -przychodzących do pozycjonowanej strony. Link ma na celu przeniesienie mocy pozycjonowanej strony źródłowej na stronę docelową. Jednymi z najpopularniejszych typów linków dochodzących są: linki z forów, komentarze, wpisy w katalogach, posty na blogach, zaplecza.

Linki naturalne i nienaturalne

Osoby, które starają się poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pozycjonowania stron internetowych, prędzej czy później spotkają się z takimi określeniami jak „linki naturalne” oraz „linki nienaturalne”.

Warto zatem wyjaśnić, na czym polega różnica między nimi i w jaki sposób przekłada się ona na efekty pozycjonowania.
Linki naturalne to te, które zostały pozyskane poprzez spontaniczne reklamowanie danej strony przez innych użytkowników sieci. Dodanie tych linków nie może zatem być związane z działaniami webmasterów domeny. Linki naturalne często przybierają formę słów odsyłających, na przykład „tutaj” albo „na stronie”.

Niekiedy wykorzystywane są również frazy brandowe, czyli zawierające nazwę marki. Linkami nienaturalnymi określa się natomiast te linki, które zostały dodane w celu manipulacji przepływem PageRank.

Google zastrzegł sobie prawo nakładania kar na webmasterów, którzy wykorzystują tego typu linki. Karą może być filtr algorytmiczny albo ręczny.
Powyższe informacje stanowią wystarczającą odpowiedź na pytanie dotyczące tego, dlaczego podział linków na naturalne i nienaturalne ma tak duże znaczenie.

Zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google wartościowe są wyłącznie linki naturalne, natomiast pozyskiwanie linków w niedozwolony sposób może przynieść efekty odwrotne od oczekiwanych i zakończy budowę Link Building.

Link Building
Link Building

Link Building -Linkowanie

Przechodząc do tematu linkowania warto pamiętać o tym, że przy budowaniu zaplecza i wykorzystywaniu go do pozycjonowania serwisów, trzeba wiedzieć, że linki zwrotne muszą wyglądać naturalnie dla wyszukiwarek.

Należy być tutaj ostrożnym w działaniu, bowiem jeśli wyszukiwarki zorientują się, że duża część odsyłaczy do pozycjonowanej strony pochodzi ze stron jednego właściciela, to wtedy mogą uznać je za nienaturalne i nie liczyć ich w ocenie strony. Jakie są najczęściej popełniane błędy:

1). Należy wiedzieć, że rażącym błędem popełnianym przez wiele osób w trakcie linkowania swoich serwisów między sobą jest umieszczanie linka do jednej strony na każdej podstronie serwisu.

Warto wiedzieć, że wyszukiwarki mogą w stosunkowo prosty sposób zidentyfikować tak umieszczone linki i uznać je za nienaturalne, co ostatecznie jest dla nas stratą. Ponownie nie ma tutaj reguł, ale możemy umownie (nieformalnie) przyjąć, że 15% podstron serwisów linkujących do jednego adresu to wartość w miarę bezpieczna.

Część osób stosuje jeszcze większe bariery bezpieczeństwa i pozycjonowane serwisy linkują wyłącznie ze strony głównej, a wspomnianą wcześniej regułę 15% stosują do linkowania zaplecza między sobą.

Ponadto pamiętajmy o tym, aby odsyłacze najlepiej umieszczać w tekście, tak aby wyglądały naturalnie, a nie w stopce w ramce obok serwisu- tak nie buduje się Link Building

2). No i trzeba powiedzieć, że największym błędem popełnianym przy linkowaniu stron jest łączenie wszystkich stron między sobą. Jak nazywa się takie działanie?

Takie działanie nazywa się „crosslinking” i trzeba go się wystrzegać. Wyszukiwarki potrafią się w prosty sposób zorientować, że strony należą do jednej siatki i są dobre do pozycjonowania stron.

Niestety nie istnieje do chwili obecnej żaden prawidłowy schemat linkowania, ale nie możemy zapominać o tym, że linki mają sprawiać wrażenie naturalnych.

Czy łatwo zdobyć poleconych przez Reflinki?

Reflinki jest to nasz specjalny link/adres URL, który otrzymujemy po zarejestrowaniu się na stronę, która posiada program partnerski.

Jeśli ktoś zarejestruje się na stronę z naszego linku otrzymamy wynagrodzenie. W zależności od programu partnerskiego może to być wynagrodzenie jednorazowe lub otrzymywanie X% zarobków od naszych poleconych.

Jak zatem widać reflinki jest to kolejna metoda zarabiania przez Internet. Po krótkim wyjaśnieniu czym są reflinki czas odpowiedzieć na pytanie czy jest to łatwa metoda zarabiania i czy poleconych łatwo się zdobywa.

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo zależy to od kilku czynników. Jeśli ktoś ma rozbudowane media społecznościowe, prowadzi własną stronę lub blog regularnie odwiedzany czy posiada kanał YT, to będzie mu dużo łatwiej zdobyć poleconych.

Właściwie wystarczy dodać reflink i zacząć proces zarabiania przez Internet. Dużo trudniej mają osoby, które nie posiada wyżej wymienionych narzędzi do promowania linków.

W takim przypadku pozostaje promowanie się na różnych forach, social mediach i inne metody promocji jaki przyjdą do głowy aby budować Link Building. Efekty tego mogą być różne, na pewno trzeba być cierpliwym, ale i to nie gwarantuje sukcesu.

Wiadomo, że im lepsza promocja linku tym lepsze będą efekty. Dużo zależy też od programu partnerskiego i jakości poleconych. Wiadomo, że jeśli chce się zarabiać konkretne kwoty na bux, to potrzeba setek, a nawet tysięcy aktywnych poleconych.

Natomiast w Innych programach wystarczy zdobyć kilku, którzy będą dużo zarabiać, najlepiej trafić na tak zwanego wieloryba, który zarobkami będzie przewyższał wszystkich innych, ale nie jest to proste.

W kwestii zarabiania przez Internet reflinki mają bardzo duży potencjał, ale na pewno nie można powiedzieć, że to prosta metoda zarabiania szczególnie, gdy nie ma się własnego miejsca do ich promowania.

reflink
reflink

Własne artykuły oraz linki – ich dodawanie

Na początek warto wspomnieć, że system kar i bonusów niejako wymusza na nas posiadanie identycznej liczby artykułów i odnośników w systemie – zaczynamy od dodawania własnego artykułu. Ile powinien liczyć znaków tekst pojedynczego artykułu?

Należy wiedzieć, że tekst artykułu powinien liczyć minimalnie od 400 do 600 znaków. W jaki sposób dodać artykuł? Aby dodać artykuł, po zalogowaniu do systemu SeoDopalacz. pl kliknijmy opcję „Artykuły” i „Dodajmy artykuł”.

Natomiast w polu „Tematyka” określmy główną tematykę artykułu, a w kolejnym kroku ją doprecyzujmy. Podając przykład umieśćmy nasz artykuł w kategorii „Komputery” i „Hardware”.

Znów obok w polu „Wyłączność” możemy określić, jak długi czas będziemy mogli korzystać z artykułu sami na wyłączność. Dopiero po przekroczeniu danej wartości na przykład 25, tekst zostanie udostępniony innym uczestnikom systemu.

Znów w największym polu oznaczonym jako „Treść” wpiszmy główną treść wiadomości.

Nad tym okienkiem w prawym górnym narożniku pola tekstowego się licznik wprowadzonych i pozostałych do wprowadzenia znaków. Jak już wcześniej wspomnieliśmy tekst powinien zamykać się w 400 – 600 znakach.

Po wprowadzeniu treści i określeniu kategorii poniżej okienka „Treść” kliknijmy przycisk „Dodaj artykuł”. Natomiast sam dostęp do wprowadzonych wcześniej artykułów jest możliwy po wybraniu opcji „Artykuły” i „Twoje artykuły”.

Należy wiedzieć, że na odpowiedniej podstronie możemy przeglądać wprowadzone artykuły oraz kasować je. Mamy już wprowadzony artykuł, więc przyszedł teraz moment na dodanie linka.

Należy wiedzieć, że w tym celu po zalogowaniu się do systemu przechodzimy do menu „Linki” i wybieramy opcję „Nowy link”. Pokażą się nam widoczne pola do wypełnienia i kiedy je wypełnimy klikamy przycisk „Dodaj link”.

Natomiast podgląd dodanych linków jest możliwy po wybraniu opcji „Linki” a następnie „Twoje Linki”. Na liście ujrzymy wszystkie dodane przez nas odnośniki. Znów każdy z wpisów możemy poddać ewentualnej edycji oraz korekcie.

Jeśli macie swoje sugestie to zapraszam do komentowania.

bezpłatne-blogi

Szukasz darmowych witryn blogowych, które pomogą ci zacząć dzielić się swoim pisaniem ze światem? Niezależnie od tego, czy chcesz po prostu udostępniać aktualizacje rodzinie i znajomym, czy chcesz założyć blog i poszerzyć grono odbiorców, przygotowaliśmy dziewięć świetnych witryn, w których możesz założyć bezpłatne blogi.

Postaramy się też skierować Cię w stronę konkretnej platformy, która jest dla Ciebie najlepsza, abyś mógł łatwo utworzyć blog za darmo.

Oto, co musisz wiedzieć:

Dziewięć najlepszych bezpłatnych blogów do rozważenia w 2020 roku

1. WordPress (www.wordpress.org)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy chcą w 100% posiadać swojego bloga i go dostosować. Idealnie nadaje się do założenia poważnej witryny, nad którą planujesz pracować długoterminowo.

WordPress.org jest królem bezpłatnych stron blogowych. Jest to darmowa platforma, którą można pobrać stąd, ale później musisz zbudować stronę samodzielnie. Chociaż można znaleźć darmowy hosting WordPress, lepszą długoterminową strategią jest płacenie umiarkowanej kwoty za standardowy hosting WordPress.

Tutaj wchodzi Bluehost. Jest nie tylko bardzo tanie (zaledwie 2,95 USD miesięcznie w abonamencie podstawowym), ale zapewnia także solidne funkcje, w tym bezpłatną nazwę domeny, 50 GB miejsca na dysku, nieokreśloną przepustowość, bezpłatne SSL i 100 MB miejsca na pocztę e-mail na konto. W tej chwili Bluehost jest najtańszym rozsądnym hostingiem WordPress, jaki można tam znaleźć.

Ponieważ sam hostujesz oprogramowanie WordPress, masz pełną kontrolę nad wyglądem i funkcjami witryny, a także sposobem zarabiania na niej. Ale drugą stroną jest to, że proces konfiguracji jest nieco bardziej praktyczny.

Oto jak wygląda interfejs WordPress podczas tworzenia nowego postu:

blog

Po przeciwnej stronie jest WordPress.com, która jest drugą stroną WordPress – platformy używanej głównie do blogów osobistych, ponieważ jest łatwa w konfiguracji i bezpłatna (jeśli nie masz niestandardowej nazwy domeny). Masz jednak dość ograniczony sposób dostosowywania witryny.

A zwłaszcza jeśli planujesz zarabiać na swoim blogu w jakikolwiek sposób, WordPress.com ci to uniemożliwi. Istnieją lepsze rozwiązania do tego celu, jeśli chodzi o bezpłatne strony blogowe.

(Przeczytaj ten post, aby uzyskać więcej informacji na temat różnicy między WordPress.com i WordPress.org)

2. Wix (www.wix.com)

Najlepszy dla… Nie-technicy, którzy chcą trochę „zwykłej strony internetowej” wraz z blogiem.

Wix to darmowy program do tworzenia stron internetowych, którym można całkowicie zarządzać z poziomu interfejsu użytkownika. Główną cechą tej platformy jest to, że ma ona opcje przeciągania i upuszczania, więc nie musisz nic obsługiwać w zapleczu. Projekt jest bardzo intuicyjny i nowoczesny, z którego mogą korzystać zarówno początkujący, jak i zaawansowani.

Zaletą Wix jest to, że zawiera darmowy hosting, więc wystarczy ułożyć układy, wybrać szablon i wszystko gotowe. Zapewnia niezłą kolekcję darmowych i premium motywów i szablonów do różnych celów, w tym blogowania.

Aby uruchomić blog Wix, po prostu zarejestruj się i dokonaj wyboru: możesz pozwolić Wix AI stworzyć dla ciebie stronę na podstawie kwestionariusza lub sam zbudować swojego bloga – co obejmuje wybór szablonu i aranżację układów za pomocą edytora WYSIWYG. Jeśli wybierzesz drugą opcję, wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć piękny szablon i zacząć dostosowywać wszystko w interfejsie w trybie podglądu na żywo.

Możesz dodać wiele elementów do swoich stron, od widżetów multimedialnych po tła, menu, typografię, formularze, skrzynki wideo itp. Gdy uważasz, że strona jest gotowa, kliknij Publikuj i zacznij blogować swoje historie. Po opublikowaniu możesz wrócić w dowolnym momencie, aby edytować bloki treści.

Interfejs Wix:

wix

Przeczytaj więcej o różnicach między Wix a WordPress.

3. Weebly (www.weebly.com)

Najlepszy dla… Nie-technicy, którzy chcą trochę „zwykłej strony” wraz z blogiem (tak – tak jak Wix!)

Weebly to kolejny kreator stron internetowych, którego można używać nie tylko do blogowania, ale także do sprzedaży produktów lub prezentacji swojego portfolio. Jest nieco podobny do Wix, ponieważ zapewnia edytor WYSIWYG z elementami przeciągania i upuszczania. Jeśli chcesz dodać określony przycisk, możesz po prostu przeciągnąć go na stronę i dostosować. To samo dzieje się z galeriami zdjęć, pokazami slajdów i innymi elementami multimedialnymi.

Weebly zapewnia paski boczne, pola multimediów, formularze, przestrzenie reklamowe, ikony mediów społecznościowych, subskrypcję biuletynu i wiele innych. Ponadto platforma ma wbudowane funkcje analityczne i umożliwia korzystanie z własnej, spersonalizowanej domeny (za którą trzeba zapłacić) i otrzymać bezpłatne blogi.

W abonamencie darmowym otrzymujesz pięć niestandardowych stron, poddomenę Weebly, 500 MB miejsca i miejsca reklamowe.

Interfejs Weebly:

bezpłatne blogi
bezpłatne blogi

4. Medium (www.medium.com)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy po prostu chcą pisać, szukają dostępu do wbudowanej grupy odbiorców i nie dbają o to, by mieć „własną stronę”.

Medium to uniwersalna platforma zajmująca się różnorodnymi tematami, w której każdy z kontem może pisać. W przeciwieństwie do większości innych bezpłatne blogi, dużą zaletą Medium jest to, że twoje artykuły będą dostępne dla szerokiej publiczności, ponieważ platformę odwiedza 60 milionów czytelników miesięcznie (a liczba ta rośnie z każdym rokiem).

Jest bardzo prosty w użyciu – wystarczy się zarejestrować i zacząć pisać. Ale wadą jest to, że cała twoja treść jest na średnim poziomie. Oznacza to, że tak naprawdę nie budujesz własnej „przestrzeni”, jak w przypadku WordPress. Przeczytaj ten post, aby uzyskać więcej informacji na temat różnic między WordPress a medium.

Interfejs w Medium:

medium

5. Ghost (www.ghost.org)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy potrzebują czegoś prostego (na przykład prostszego niż WordPress), ale jednocześnie oferującego nowoczesny klimat.

To kolejna platforma blogowa podobna do WordPress. Chociaż oprogramowanie Ghost można pobrać bezpłatnie, potrzebujesz płatnego hostingu paliwa. DigitalOcean to świetna usługa, która obsługuje Ghost: jest tania i zawiera wiele fajnych funkcji na początek.

Utworzenie posta w Ghost jest łatwe po skonfigurowaniu witryny. Edytor jest prosty i minimalistyczny i oferuje podgląd na żywo tekstu po prawej stronie ekranu. Z przodu masz średnią atmosferę, więc jest ładna. W pobliżu ekranu edytora znajduje się pasek boczny z ustawieniami, w którym możesz wybrać swoje preferencje i mieć bezpłatne blogi.

Interfejs Ghost:

bezpłatne blogi
bezpłatne blogi

6. Blogger (www.blogger.com)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy chcą pisać i nie troszczą się o własną witrynę… ale też nie mieliby nic przeciwko zarabianiu!

Blogger jest jedną z najstarszych darmowych witryn blogowych, choć jego popularność spadła w ostatnich latach.

To solidne rozwiązanie dla osobistych blogów, ale nie jest najlepszym źródłem do profesjonalnego użytku. Działa tak samo jak inne hostowane platformy: musisz najpierw założyć konto, aby z niego korzystać. Po jego utworzeniu (co jest proste) musisz wybrać jeden z domyślnych motywów i możesz zacząć zapisywać swoje przemyślenia. Ta platforma ma interfejs podobny do profilu Google+, a edytor wygląda jak strona Word.

Blogger oferuje wiele motywów do wyboru, z których każdy zapewnia różne skórki, zaawansowane filtrowanie kolorów i różne minimalistyczne gadżety (inaczej widżety). Ale nic nadzwyczajnego ani żadnego zaawansowanego dostosowywania projektu. Ogólnie rzecz biorąc, Blogger ma proste opcje wyglądu, więc skupia się bardziej na części do pisania. Miłą częścią tej witryny jest to, że zawiera miejsca reklamowe, które można umieścić w swoich elementach treści.

Interfejs Bloggera:

blogger

7. Tumblr (www.tumblr.com)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy interesują się krótszymi treściami i koncentrują się na obrazach i nie potrzebują żadnej funkcji „zwykłej witryny”.

Tumblr to jedna z oryginalnych bezpłatnych witryn blogowych w sieci. Jest tylko nieco „łagodniejszy” niż inne na liście. W przeciwieństwie do pozostałych platform, które są głównie tworzone do celów publikacyjnych, ta tutaj jest bardziej zorientowana na treści multimedialne lub społecznościowe. Interfejs Tumblr jest bardziej zabawny i łatwo go rozpocząć – możesz po prostu zarejestrować się, a następnie możesz rozpocząć publikowanie.

Podobnie jak zwykła platforma blogowa, udostępnia wiele formatów postów dla różnych typów treści. Tumblr polega na tym, że jest on wyłącznie do użytku osobistego i nie byłby świetnym rozwiązaniem, jeśli masz plany biznesowe. Jest to uproszczone, oferuje podstawowe opcje dostosowywania i, jak powiedziałem wcześniej, ma więcej klimatu społecznościowego.

Mimo, że nie został stworzony dla biznesu, pozwala wyświetlać reklamy na stronie, używać linków partnerskich i integrować bloga z Google Analytics.

Interfejs Tumblr:

tumblr

8. Joomla (www.joomla.org)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy chcą założyć prosty osobisty blog, ale troszczą się o takie szczegóły, jak posiadanie własnej domeny i wsparcie ze strony hosta. Ponadto, jeśli bardziej interesują Cię oldschoolowe, podstawowe projekty stron internetowych, Joomla Ci to zaoferuje.

Joomla jest podobna do WordPress.org, ale nie jest tak oczywista, biorąc pod uwagę dostępne darmowe witryny blogów. Podobnie jak WordPress, oprogramowanie jest bezpłatne, ale wymaga hostingu i domeny. Podobnie jak w przypadku WordPress, zalecamy Bluehost, ponieważ jest zarówno bardzo tani, jak i niezawodny (i obejmuje bezpłatną domenę).

Ogólnie rzecz biorąc, Joomla ma elastyczny interfejs, którego można używać nie tylko w blogach, ale także w bardziej złożonych witrynach (możesz wybierać spośród różnych szablonów i rozszerzeń, aby dodać niestandardową funkcjonalność).

Jeśli chodzi o łatwość użycia, platforma udostępnia oldschoolowy edytor, który w jakiś sposób przypomina Microsoft Word. Pozwala wybrać czcionkę, kolor, rozmiar, emotikony, tabele lub tło. Narzędzia menu sprawiają, że czujesz się, jakbyś był w oknie programu Word.

Edytor Joomla ma zakładkę. Pierwsza karta to klasyczne okno do pisania wiadomości, a następnie musisz przełączać karty, aby wybrać kategorie postów, tagi, datę, opis meta, słowa kluczowe itp.

Interfejs Joomla:

joomla

9. Jimdo (www.jimdo.com)

Najlepszy dla… Ludzie, którzy wygodniej edytują treść bezpośrednio na froncie witryny. To plus: nie potrzebujesz bloga o dużej złożoności.

Jimdo to coś więcej niż tylko przykład bezpłatnych witryn blogowych. Jednak w wersji bezpłatne blogi są najbardziej zalecane, biorąc pod uwagę podstawowe funkcje Jimdo. Możesz więc szybko stworzyć stronę internetową z Jimdo, przechodząc przez kilka elementów (wypełniasz podstawowy kwestionariusz dotyczący celu Twojej witryny). Po sprawdzeniu tych opcji twoja strona zostanie automatycznie utworzona na podstawie wybranych przez Ciebie opcji. Minusem Jimdo jest to, że nie możesz mieć własnej domeny (przynajmniej nie za darmo) i nie możesz usunąć reklam, dopóki nie zaktualizujesz.

Ważnym aspektem Jimdo jest jednak to, że jest to narzędzie do tworzenia stron: tworzysz posty na blogu bezpośrednio za pomocą interfejsu, a nie edytora (jak robią to inne bezpłatne blogi). Oznacza to, że musisz przejść do każdego pola zawartości na aktywnej stronie i edytować go natychmiast, bez przekierowywania na inną stronę. Stopkę i logo można edytować w ten sam sposób. Jeśli chodzi o elementy treści, masz kilka opcji: prosty tekst, tekst z obrazem, galeria zdjęć, kolumny, przyciski itp.

Za pomocą lewego paska bocznego możesz wprowadzać więcej poprawek, takich jak dodawanie daty, tytułu, kategorii, statusu (opublikowanej lub roboczej), podsumowania i podglądu obrazu. Krótko mówiąc, Twój artykuł będzie w całości zbudowany z wielu pojedynczych elementów, które będziesz edytować osobno. Tekst, obraz, przycisk… kolejność należy do Ciebie.

Interfejs Jimdo:

jimdo

Jak stworzyć blog (w 6 łatwych krokach)

  1. Wybierz opisową nazwę swojego bloga. Użyj Domain Wheel, aby znaleźć idealną nazwę domeny dla swojego bloga.
  2. Kup domenę i uzyskaj hosting swojego bloga. Zalecamy zakup hostingu od Bluehost (od 2,95 USD / miesiąc) i uzyskanie nazwy domeny bezpłatnie.
  3. Zainstaluj WordPress. Możesz zainstalować WordPress za pomocą interfejsu Bluehost za pomocą kilku szybkich kliknięć.
  4. Znajdź idealny motyw lub szablon WordPress. Spersonalizuj wygląd swojego bloga, aby pasował do wojego gustu.
  5. Uzyskaj niezbędne wtyczki i dodatki WordPress. Dodaj blogowi więcej funkcji, takich jak udostępnianie społecznościowe i optymalizacja obrazu.
  6. Uruchom bloga i zacznij dzielić się swoim głosem ze światem. Zacznij pisać, udostępniać i angażować obserwujących na swój ulubiony temat.

Bezpłatne blogi. Gotowy do uruchomienia bloga za pomocą tych bezpłatnych stron blogów?

Co myślisz? Który z nich brzmi dla Ciebie jako najlepsze rozwiązanie i jako bezpłatne blogi?

Ponadto, jeśli korzystałeś kiedyś z tych bezpłatnych witryn blogowych, chcielibyśmy usłyszeć o twoich doświadczeniach. Prześlij komentarz poniżej.

 
jak-założyć-bloga

Chcesz zobaczyć świat? Nie wiesz jak założyć bloga? Dlaczego właśnie nie założyć bloga podróżniczego, aby podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi?Oprócz tego, że pisanie o swoich przygodach jest po prostu zabawne, założenie blogu podróżniczego może nawet pomóc zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby sfinansować jeszcze więcej zabawnych przygód.

W tym poście przedstawimy Ci samouczek krok po kroku dotyczący wszystkiego, co musisz zrobić, aby założyć blog podróżniczy.

5 rzeczy, których potrzebujesz, aby stworzyć niesamowitego bloga o podróżach

Oprócz wspaniałego pisania i zdjęć to 5 rzeczy, których potrzebujesz, aby zbudować swojego bloga podróżniczego.

  • hosting – jest to silnik, który zasili Twojego bloga o podróżach i udostępni go odwiedzającym na całym świecie.
  • Nazwa domeny – stały adres twojego bloga. Na przykład themeisle.com.
  • Darmowe oprogramowanie WordPress – zalecamy użycie WordPress na własnym serwerze, znajduje się w wordpress.org. To różni się od WordPress.com.
  • Motyw WordPress – po zainstalowaniu WordPress motyw kontroluje wygląd bloga podróżniczego.
  • Wtyczki WordPress – wtyczki pomagają dodawać funkcje do Twojej witryny bez konieczności posiadania wiedzy technicznej. Użyjesz ich do dodawania map podróży, galerii podróży i innych.

Gdy pokażemy Ci, jak skonfigurować te podstawy, podzielimy się również wskazówkami, jak tworzyć treści, promować je, a może nawet zarabiać na swoim blogu.

Jak założyć bloga podróżniczego: krok po kroku

jak założyć bloga

Oto przewodnik krok po kroku, jak założyć blog podróżniczy:

Krok 1: Wybierz niszę

Istnieje szeroki wybór nisz na blogach turystycznych – z konkretnego kraju lub regionu, z plecakiem, grupami docelowymi, luksusowymi podróżami, podróżami z dziećmi lub zwierzętami i nie tylko. Twoje szanse na zbudowanie bloga o dużym ruchu wzrosną, jeśli skupisz się na kilku konkretnych obszarach.

Wybierz ten, który najbardziej Cię pasjonuje, ponieważ jesteś w tym na dłuższą metę!

Krok 2: Wybierz nazwę domeny

Twoja nazwa domeny powinna być prosta i łatwa do zapamiętania.

Używanie nazwy marki w domenie może nie być opcją, gdy dopiero zaczynasz. Więc powinieneś zrobić następną najlepszą rzecz, wybrać nazwę, którą możesz wbudować w markę. Coś, co jest krótkie, łatwe do przypomnienia, a może trochę dziwaczne. Dobre są też nazwy oparte na słowach kluczowych, ale przekonasz się, że większość z nich jest już zajęta.

Możesz nawet użyć swojego imienia, jeśli chcesz zachować bardzo osobisty styl na swoim blogu. Możesz też użyć części swojego nazwiska w marce – np. nomadicmatt.com.

Mamy kilka ogólnych wskazówek, jak wybrać nazwę domeny. A jeśli naprawdę utkniesz, możesz spróbować użyć generatora nazw blogów, aby wymyślić kilka pomysłów.

Krok 3: Kup hosting WordPress i zainstaluj WordPress

Twój hosting jest ważny, ponieważ zapewnia szybkie ładowanie witryny i jest zawsze dostępny dla odwiedzających. Istnieje mnóstwo wysokiej jakości usług hostingowych WordPress, ale dobrym punktem wyjścia jest SiteGround.

Oprócz tego, że zawsze oceniamy dobrze w naszej corocznej ankiecie dotyczącej hostingu WordPress, SiteGround:

  • Jest niedrogi
  • Udostępnia kreatora instalacji, który instaluje dla Ciebie WordPress
  • Ułatwia zakup nazwy domeny
  • Ma niesamowite wsparcie, jeśli kiedykolwiek potrzebujesz pomocy
jak założyć bloga

jak założyć bloga

Możesz wybrać najtańsze uruchomienie planuj zacząć. Następnie wystarczy wykonać prosty proces rejestracji.

Po rejestracji SiteGround skonfiguruje nazwę Twojej domeny i zainstaluje WordPress dla Ciebie…co oznacza, że ​​oficjalnie masz działającego bloga podróżniczego!

Krok 4: Wybierz motyw blogu podróżniczego

Twój blog motyw określa, jak to wygląda. Jak założyć bloga? Na szczęście znajdziesz wiele darmowych i premium motywów, wiele zaprojektowanych specjalnie dla blogów turystycznych.

Po wybraniu istniejącego motywu blogu podróżniczego natychmiast otrzymasz świetnie wyglądającego bloga podróżniczego. Aby pomóc Ci znaleźć taki motyw, możesz sprawdzić listy:

Poza tymi listami znajdują się trzy konkretne opcje na początek:

Soledad

jak założyć bloga

Na przykład motyw Soledad ma:

  • Szablon podróży
  • 32 wstępnie przygotowane style suwaków
  • Stylowe galerie zdjęć z lightbox
  • Suwak widgetu na Pinterest i Twitterze

Wszystkie te wbudowane funkcje sprawiają, że bardzo łatwo jest założyć blog podróżniczy.

Aby zainstalować wybrany motyw, odwiedź pulpit WordPress i kliknij Wygląd → Tematy → Dodaj nowy.

Krok 5: Zainstaluj przydatne wtyczki do blogów podróżniczych

Wtyczki WordPress pomagają dodawać nowe funkcje do bloga podróżniczego bez twojej wiedzy technicznej. Są jedną z rzeczy, które sprawiają, że WordPress jest tak niesamowity. I prawie każda witryna WordPress dobrze wykorzystuje wtyczki.

Istnieje kilka niezbędnych wtyczek wszystko witryny, w tym blogi podróżnicze:

Oprócz tych, które musisz mieć, będziesz także potrzebować określonych wtyczek podróżnych. Chociaż może się to różnić w zależności od obszaru zainteresowania, oto kilka dobrych pomysłów:

  • Dobra wtyczka galerii zdjęć, taka jak NextGEN Gallery, do udostępniania zdjęć z podróży w galerii
  • Wtyczki ułatwiające integrację z Instagramem i Facebookiem
  • Wtyczki Slider, takie jak Nivo Slider, do wyświetlania niesamowitych zdjęć na całej szerokości
  • Wtyczka lightbox, taka jak Simple Lightbox, umożliwiająca czytelnikom przeglądanie zdjęć w dostosowywanym lightbox
  • Wtyczka map do rysowania miejsc i tras jest niezbędna, gdy chcesz założyć blog podróżniczy. Pomaga utrzymać czytelników w kontakcie z tobą podczas przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego. Wtyczka Intergeo Maps jest dostępna za darmo (i jako wtyczka premium). Wtyczka Interactive World Maps to kolejna świetna opcja
  • Wtyczki takie jak TravelPayouts pomagają dodać możliwość rezerwacji podróży na swoim blogu. Pomaga odwiedzającym znaleźć oferty dotyczące lotów i hoteli w różnych lokalizacjach, podczas gdy zarabiasz prowizję

Dowiedz się, jak zainstalować wtyczki WordPress i jak założyć bloga.

Krok 6: Utwórz i dodaj treść

Po skonfigurowaniu podstaw bloga podróżnego możesz rozpocząć dodawanie treści. Aby pisać posty na blogu w WordPress, przejdź do Posty -> Dodaj nowe na pulpicie nawigacyjnym WordPress.

Krok 7: Zbuduj grupę odbiorców swojego bloga

Istnieje kilka kanałów, dzięki którym możesz zwiększyć ruch na swoim blogu.

Dzięki milionom aktywnych użytkowników media społecznościowe mogą pomóc Twoim treściom dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Dodanie przycisków udostępniania w mediach społecznościowych ułatwia czytelnikom udostępnianie treści. Instagram i Pinterest są odpowiednimi platformami do promowania Twojego bloga i powinny stanowić część Twojej strategii mediów społecznościowych.

Poza tym powinieneś także dowiedzieć się o SEO i tematach takich jak badanie słów kluczowych.

Budowanie listy e-mail to kolejny świetny sposób na zdobycie długoterminowej widowni.

Krok 8: Jak zarabiać na swoim blogu podróżniczym

Gdy zaczniesz uzyskiwać ruch, oto kilka sposobów zarabiania na swoim blogu:

  • Marketing afiliacyjny: Możesz mieć partnerów do prawie wszystkiego – zakwaterowania, ubezpieczenia, sprzętu podróżnego, hostingu. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie link prowadzący do zakupu produktu partnera, otrzymasz (małą) prowizję.
  • Google AdSense: Google generuje reklamy związane z podróżowaniem na Twoim blogu. Gdy odwiedzający klikają oferowane reklamy, zarabiasz
  • Treści premium: Możesz sprzedawać cyfrowe przewodniki po miejscach, które odwiedziłeś, aby zaoszczędzić czas innych podróżnych.
  • Dodaj przycisk darowizny: Oczywiście może to działać tylko wtedy, gdy masz dedykowaną czytelnictwo
  • Oferuj spersonalizowane porady: Oferuj porady związane z podróżami, aby uiścić opłatę, lub oferuj spersonalizowane lub z przewodnikiem wycieczki do określonych miejsc lub organizuj wycieczki
  • Sponsorowane posty: Firmy związane z podróżami mogą płacić za pisanie o nich na swoim blogu. Tylko upewnij się, że jesteś przejrzysty.
  • Wycieczki sponsorowane: Izby turystyczne, prywatne firmy lub marki mogą poprosić o odwiedzenie ich miejsc i napisanie o tym.
  • Warsztaty: Akceptuj oferty prowadzenia warsztatów związanych z podróżowaniem

Podsumowując

To kończy nasz przewodnik. Jeśli dotarłeś tak daleko, gratuluję stworzenia własnego bloga podróżniczego! Cyba już wiesz jak założyć bloga podróżniczego?

Masz inne pytania dotyczące założenia bloga o podróżach? Zostaw komentarz, a my postaramy się pomóc.

e-mail marketing

Poszukujesz najlepsze narzędzia usług e-mail marketingu? W tym poście przedstawimy pięć najtańszych dostępnych programów e-mail marketingowych. Zbadamy, co sprawia, że ​​każdy z nich jest wyjątkowy, i pomożemy Ci znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.

1. SendinBlue (www.sendinblue.com)

sendinblue

Po pierwsze, SendinBlue jest dość znaną nazwą w e-mail marketing. Jest to w pełni funkcjonalna usługa oferująca szereg narzędzi ułatwiających tworzenie, wysyłanie i optymalizację kampanii e-mail. Jest również wyposażony w hojny, bezpłatny poziom, a także kilka niedrogich miesięcznych planów do wyboru.

Kluczowe cechy:

  • Szybko twórz i dostosowuj wiadomości e-mail za pomocą narzędzia do przeciągania i upuszczania
  • Rozpocznij projektowanie e-maili za pomocą gotowych szablonów
  • Dodaj do swojej witryny idealny formularz rejestracyjny, za pomocą kilku przydatnych narzędzi do tworzenia formularzy z niestandardowymi polami
  • Skorzystaj z różnych opcji automatyzacji marketingu e-mailowego, w tym ośmiu szablonów przepływu pracy, których możesz użyć do szybkiego konfigurowania kampanii
  • Śledź dane każdej kampanii za pomocą narzędzi analitycznych
  • Szczegółowa wtyczka WordPress, która pozwala obsłużyć wszystko od wygodnych granic pulpitu WordPress

Ceny SendinBlue

Dla osób dbających o budżet SendinBlue oferuje przydatne bezpłatne warstwy. Zawiera wszystkie kluczowe funkcje platformy i umożliwia dodawanie nieograniczonej liczby kontaktów do listy. Jedynym ograniczeniem jest limit 300 e-maili wysyłanych dziennie.

Jeśli chcesz przekroczyć dzienny limit wysyłania, następny poziom to zaledwie 25 USD miesięcznie.

SendinBlue to dobra opcja, jeśli…

Jako jedna z najtańszych opcji e-mail marketing, kluczową zaletą SendinBlue jest jego skalowalność. Jeśli chcesz wypróbować jedną lub dwie kampanie e-mailowe bez inwestowania ogromnej ilości zasobów, możesz zacząć od bezpłatnego abonamentu i rozwijać się w razie potrzeby.

Ta usługa sprawia, że ​​e-mail marketing jest bardzo usprawniony, z wieloma szablonami i przepływami pracy, które pomogą Ci szybko rozpocząć pracę.

2. Cakemail (www.cakemail.com)

Najlepsze narzędzia usług e-mail marketingowych 10

Jeśli prowadzisz małą firmę, sprytne może być poszukiwanie narzędzia do marketingu e-mailowego zaprojektowanego dla firm takich jak Twoja. Taki właśnie jest Cakemail – narzędzie zbudowane z myślą o potrzebach małych firm.

Zapewnia kilka użytecznych funkcji oszczędzających czas i jest jednym z najtańszych dostępnych programów do marketingu e-mailowego.

Kluczowe cechy:

  • Szybko twórz wiadomości e-mail, wprowadzając kilka prostych dostosowań w profesjonalnych szablonach
  • Twórz i ponownie wykorzystuj własne szablony oraz dodaj markę swojej firmy
  • Podziel swoją listę e-mail na grupy docelowe i wysyłaj różne wiadomości do każdej z nich

Cennik Cakemail

Cakemail oferuje szereg poziomów cenowych, które różnią się w zależności od liczby kontaktów, które chcesz na liście.

Najtańszy plan obejmuje do 500 kontaktów za jedyne 8 USD miesięcznie, a następny poziom pozwala na maksymalnie 1000 kontaktów po 12 USD miesięcznie.

Każdy plan pozwala wysyłać nieograniczoną liczbę e-maili i obejmuje wszystkie funkcje platformy. Istnieje również bezpłatna 30-dniowa wersja próbna, jeśli chcesz tylko przetestować usługę.

Cakemail to dobra opcja, jeśli…

Jeśli szukasz prostej i usprawnionej opcji, Cakemail może być doskonałym wyborem.

Chociaż brakuje niektórych funkcji automatyzacji, bardziej rozbudowanej oferty usług, sprawia, że ​​zarządzanie listą i tworzenie kampanii e-mail jest proste i bezbolesne.

Jest to solidna opcja dla małych firm, które potrzebują podstawowych funkcji e-mail marketingu bez wszystkich dodatkowych opłat (i związanych z nimi kosztów).

3. MailerLite (www.mailerlite.com)

mailerlite

Chociaż MailerLite jest jednym z najtańszych dostępnych programów do marketingu e-mailowego, nadal oferuje kompleksowy pakiet. Ta usługa pomaga na każdym etapie kampanii, w tym w tworzeniu i wysyłaniu wiadomości e-mail oraz projektowaniu stron docelowych dla zainteresowanych odbiorców.

Kluczowe cechy

  • Projektuj wiadomości e-mail za pomocą narzędzia do przeciągania i upuszczania, które nie wymaga programowania
  • Automatyzuj kampanie e-mailowe i twórz niestandardowe przepływy pracy
  • Śledź swoje wskaźniki zaangażowania za pomocą łatwych do zrozumienia raportów analitycznych
  • Z łatwością twórz wyskakujące okienka i strony docelowe, aby gromadzić subskrybentów i zamieniać ich w klientów

Ceny MailerLite

Jeśli chodzi o koszty, MailerLite zapewnia prostotę. Wszystkie jego plany obejmują ten sam zestaw funkcji i pozwalają na nieograniczoną liczbę e-maili miesięcznie.

Jedyną różnicą między poziomami jest liczba subskrybentów.

Bezpłatny abonament pozwala mieć do 1000 subskrybentów, a opcja 15 USD miesięcznie obejmuje do 2500 subskrybentów.

MailerLite to dobra opcja, jeśli…

Podsumowując, MailerLite jest jedną z najlepszych i najbardziej wszechstronnych dostępnych opcji.

Zapewnia wiele pomocy w tworzeniu wiadomości e-mail, zarządzaniu listą i automatyzowaniu kampanii przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.

Ponadto jest to szczególnie dobry wybór, jeśli szukasz narzędzia, które pomoże Ci zaprojektować wyskakujące okienka w Twojej witrynie, aby przyciągnąć subskrybentów, a także strony docelowe, na których możesz wysyłać osoby otwierające e-maile.

4. SendGrid (sendgrid.com) w e-mail marketing.

send-grid-website

Niektóre z narzędzi, które wprowadziliśmy do tej pory, skupiają się na usprawnieniu i usprawnieniu e-mail marketing.

Z drugiej strony SendGrid jest idealny, jeśli chcesz uzyskać jak największą kontrolę nad procesem. Pozwala to na wiele dostosowań i poprawek, zarówno w poszczególnych e-mailach, jak i kampaniach jako całości.

Kluczowe cechy:

  • Utwórz wiadomości e-mail za pomocą narzędzia przeciągnij i upuść, czystego HTML lub ich kombinacji
  • Wybierz z biblioteki responsywnych szablonów e-mail
  • Twórz niestandardowe kampanie i przepływy pracy oraz automatyzuj kluczowe części procesu marketingowego
  • Podziel listę na segmenty i spersonalizuj e-maile
  • Wykonuj testy i mierz analizy, aby udoskonalić swoje przyszłe kampanie

Cennik SendGrid

Jeśli chcesz wypróbować SendGrid, istnieje bezpłatny plan obejmujący większość podstawowych funkcji. Jednak ten plan jest nieco ograniczony, jeśli chodzi o limit wysyłania 100 wiadomości e-mail dziennie. Następny poziom to 14,95 USD miesięcznie plus 10 USD za każde 10 000 utrzymywanych kontaktów.

SendGrid to dobra opcja, jeśli…

Chociaż SendGrid jest jednym z najtańszych narzędzi do marketingu e-mailowego, wciąż może być drogo, jeśli masz dużo kontaktów.

Jest to jednak idealne rozwiązanie dla mniejszych firm, które nie muszą wysyłać dużej liczby e-maili, ale chcą mieć dostęp do mnóstwa funkcji i opcji dostosowywania. SendGrid oferuje również niestandardowy interfejs API, dzięki czemu jest dobrym wyborem dla programistów.

5. Sendy (sendy.co) i e-mail marketing

sendy-website

Na koniec spójrzmy na opcję zupełnie inną niż nasze poprzednie typy. Większość rozwiązań e-mail marketingowych, w tym wszystkie cztery jak dotąd na tej liście, to narzędzia typu „oprogramowanie jako usługa” (SaaS), które wymagają uiszczenia opłaty miesięcznej tak długo, jak długo chcesz korzystać z usługi.

Z drugiej strony Sendy to aplikacja hostowana samodzielnie, którą można zainstalować na własnym serwerze (podobnie jak WordPress). Następnie umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail za pomocą opartej na chmurze usługi Simple Email Service (SES).

Kluczowe cechy

  • Wysyłaj nieograniczoną liczbę e-maili za pośrednictwem Amazon SES
  • Skonfiguruj automatyczne wiadomości e-mail, które będą wysyłane w odpowiedzi na określone wyzwalacze
  • Podziel listę na segmenty i wysyłaj ukierunkowane e-maile do określonych odbiorców
  • Przechowuj niestandardowe informacje o swoich subskrybentach i używaj ich do personalizacji wiadomości w razie potrzeby
  • Wyświetl szczegółowe raporty analityczne dotyczące danych kampanii

Cennik Sendy

Aby kupić oprogramowanie Sendy, zapłacisz jeden raz cena 59 USD. Po tym nie będzie żadnych opłat za korzystanie z oprogramowania Sendy.

Aby jednak wysyłać wiadomości e-mail od Sendy, musisz także zarejestrować się w usłudze Amazon SES. Ta usługa jest nadal dość tania, kosztuje tylko 1 USD za 10 000 wysłanych e-maili.

Sendy to dobra opcja, jeśli…

W dłuższej perspektywie Sendy to najtańsze oprogramowanie do marketingu e-mailowego na naszej liście, co sprawia, że ​​jest to najlepszy wybór uwzględniający budżet, zwłaszcza jeśli chcesz wysłać wiele e-maili.

Zapewnia również dużą kontrolę i elastyczność, ponieważ możesz korzystać z oprogramowania w dowolny sposób i nie jesteś związany z konkretną usługą.

Jest to jednak opcja najmniej przyjazna dla początkujących i uruchomienie jej może zająć trochę pracy. Dlatego możesz potrzebować kogoś z umiejętnościami technicznymi, aby zdjąć Sendy z ziemi.

Ostatnie przemyślenia na temat najtańszego oprogramowania do e-mail marketing

E-mail marketing jest ważny, ale to nie znaczy, że musi rozbić bank.

Jeśli szukasz najtańszego oprogramowania do e-mail marketingu (które nadal zapewnia funkcje, których będziesz potrzebować), te pięć opcji jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie:

  1. SendinBlue: To w pełni funkcjonalne rozwiązanie oferuje szereg elastycznych poziomów cenowych i wiele funkcji.
  2. Cakemail: Jeśli potrzebujesz usprawnionego, bezproblemowego narzędzia do e-mail marketingu, to może być idealne.
  3. MailerLite: Dzięki tej platformie uzyskasz dobrze wyważone zestawienie kluczowych funkcji i niskich cen.
  4. SendGrid: To narzędzie zapewnia wiele opcji kontroli i dostosowywania oraz jest tanie, o ile lista jest stosunkowo niewielka.
  5. Sendy: Za jednorazową opłatą możesz zainstalować oprogramowanie Sendy na własnym serwerze, a następnie niedrogo dostarczać e-maile za pośrednictwem Amazon SES.

I pamiętaj – zawsze możesz zacząć od bezpłatnej usługi e-mail marketingu, a następnie przejść do jednego z tych narzędzi budżetowych w przyszłości.

Czy masz jakieś pytania, które pomogłyby Ci wybrać między tymi różnymi narzędziami? Daj nam znać w komentarzach!

keyword-research-tool

Badania słów kluczowych jest kluczowym elementem nowoczesnego SEO. Niezależnie od tego, czy zaczynasz pisać starego bloga, czy opracowujesz strategię dotyczącą treści na nowy; słowa kluczowe dobrej jakości to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na przyciągnięcie do witryny spójnego ruchu o wysokiej jakości. Zebraliśmy listę najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych, które pomogą Ci zdobyć treść.

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych

1. Ahrefs Keyword Explorer

badania słów kluczowych

badania słów kluczowych

Ahrefs jest obecnie jednym z najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych dostępnych dla twórców treści. Platforma zapewnia użytkownikowi szeroki raport słów kluczowych i opiera się na danych strumienia kliknięć w celu zapewnienia unikalnych wskaźników kliknięć.

Wyróżniające się funkcje

  • Dokładny wynik trudności słowa kluczowego
  • Ponad 1000 sugestii słów kluczowych
  • Obsługiwane w ponad 171 krajach
  • Dane dotyczące kliknięć w celu poprawy CTR
  • Obszerny przegląd SERP

cennik

Ahrefs ma cztery plany cenowe. Stawki dla freelancerów, marketerów internetowych, średnich firm i większych marek zaczynają się już od 82 USD miesięcznie, jeśli wybierzesz roczny plan płatności.

Mają ofertę próbną (7 USD za 7 dni) w swoich abonamentach Lite i Standard.

2. Planer słów kluczowych Google

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 11

Google Keyword Planner to prosta opcja oferująca kilka podstawowych funkcji do badania słów kluczowych. Mimo braku funkcjonalności jest to jednak jedno z najdokładniejszych źródeł danych dotyczących słów kluczowych na rynku. Dane pochodzą bezpośrednio od Google, a wyniki dobrze integrują się z monetyzacją AdSense.

Wyróżniające się funkcje

  • Znajdź komercyjne słowa kluczowe, używając zakresu stawek „u góry strony”
  • Dokładna liczba operacji wyszukiwania bezpośrednio z wyszukiwarki Google
  • Najlepszy wybór dla witryn biznesowych

cennik

Planer słów kluczowych Google jest dostępny za darmo.

3. SEMrush

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 12

SEMrush jest jak szwajcarski scyzoryk SEO. Zamiast tworzyć listę słów kluczowych, SEMrush sugeruje 5-10 bardzo szczegółowych słów kluczowych, których używają Twoi konkurenci. To kolejne narzędzie do badania słów kluczowych.

Wyróżniające się funkcje

  • Odkryj długie słowa kluczowe i propozycje grup reklam
  • Uzyskaj roczne trendy słów kluczowych
  • Światowe statystyki dystrybucji CPC
  • Dostęp do pełnego zestawu narzędzi do badania słów kluczowych
  • Analiza trudności słów kluczowych i organiczne analizy ruchu

cennik

SEMrush jest gospodarzem 7-dniowej bezpłatnej wersji próbnej usługi. Aby uzyskać dostęp do okresu próbnego, musisz podać dane karty kredytowej, ale jeśli zdecydujesz się anulować subskrypcję w ramach 7-dniowego okresu próbnego, nie zostaną naliczone żadne opłaty.

SEMrush ma cztery różne plany cenowe. Najlepsze oferty pochodzą z rozliczeniami rocznymi.

  • Pro – Plan dla witryn o ograniczonym budżecie i freelancerów zaczyna się od 83 USD miesięcznie i jest rozliczany co roku.
  • Guru – Agencje SEO oraz małe i średnie firmy uznają funkcje tego planu za idealne do codziennego zarządzania witrynami z treścią. Guru zaczyna od 166 USD miesięcznie.
  • Biznes – Jest idealny dla sklepów i agencji eCommerce, a jego cena wynosi 333 USD miesięcznie.
  • Przedsiębiorstwo – Jeśli masz rozbudowaną strategię treści, wykraczającą poza możliwości powyższych rozwiązań, SEMrush może dostosować plan do twoich potrzeb.

4. KWFinder

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 13

KWFinder to narzędzie zaprojektowane przez Mangools – programistę znanego z dostarczania najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych we wszystkich kategoriach. Aby rozpocząć, możesz skorzystać z przewodnika dla początkujących.

Platforma KWFinder ułatwia znajdowanie słów kluczowych o niskim poziomie trudności SEO, a także szereg innych przydatnych funkcji.

Wyróżniające się funkcje

  • Unikalny i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika
  • Znajdź słowa kluczowe w dowolnym języku docelowym, w dowolnym miejscu
  • Wybierz opcje z listy skutecznych słów kluczowych
  • Uzyskaj dokładne statystyki dotyczące konkurencji słów kluczowych
  • Szczegółowy przegląd SERP wraz z listą sugestii
  • Użyj filtrów, aby zawęzić listę sugestii słów kluczowych

cennik

KWFinder jest częścią pakietu Mangools, który zawiera 4 inne narzędzia SEO. Pozwala tylko na kilka bezpłatnych wyszukiwań. Wybierz abonament roczny, aby zaoszczędzić do 40% na którejkolwiek z 3 subskrypcji.

  • Podstawowy – 30 USD (freelancerzy i małe firmy)
  • Premia – 40 USD (nowe startupy i blogi)
  • Agencja – 80 USD (sklepy eCommerce i ciężkie strony)

5. Long Tail Pro

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 14

Nie jest tajemnicą, że słowa kluczowe z długim ogonem są nowym standardem SEO. Long Tail Pro generuje długie słowa kluczowe dla niszowych witryn, a nawet zyskał popularność wśród producentów treści dla witryn mikro-niszowych. Dobry do badania słów kluczowych.

Wyróżniające się funkcje

  • Potężne, szczegółowe dane dotyczące słów kluczowych
  • Łatwo znajduj słowa kluczowe z długim ogonem
  • Zawiera zalecenia dotyczące przyciągania wysoce przekształcalnego ruchu organicznego
  • Ponad 2500 przeglądów SERP co 24 godziny

cennik

Long Tail Pro to narzędzie premium i obecnie nie oferuje bezpłatnego okresu próbnego. Subskrypcje rozpoczynają się już od 25 USD miesięcznie (rozliczane co roku). Long Tail Pro oferuje obecnie trzy plany dla użytkowników.

  • Rozrusznik – 25 USD / miesiąc
  • Zawodowiec – 45 USD / miesiąc
  • Agencja – 98 USD / miesiąc

6. Majestic

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 15

Majestic to wszechstronne narzędzie SEO do monitorowania stanu Twojej witryny. Jest to idealne narzędzie dla nowych blogów i małych firm, które nie mają zasobów, aby zainwestować dużo skomplikowanego wsparcia w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Wyróżniające się funkcje

  • Wszystkie funkcje SEO są dostępne w jednym zestawie narzędzi
  • Znajdź łatwe do ukierunkowania frazy
  • Konkurs badawczy na każde słowo kluczowe
  • Wykres wiarygodności a autorytet dla analizy strony internetowej

cennik

Majestic umożliwia zarejestrowanie się i uruchomienie 3 bezpłatnych wyszukiwań, które pomogą Ci poznać tę usługę. Narzędzie sprawdzania słów kluczowych jest jednak dostępne tylko w planach PRO i API. Możesz wybrać zestaw narzędzi SEO za 83 USD / miesiąc po wybraniu opcji rozliczeń rocznych. Chyba najlepszy do badania słów kluczowych.

7. Narzędzie Keyword Tool

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 16

Jeśli masz obsesję na punkcie eksploracji danych słów kluczowych, wypróbuj Narzędzie propozycji słów kluczowych. Platforma jest uważana za jedno z najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych na rynku i oferuje analizy dla wielu wyszukiwarek, w tym Google, YouTube, Bing, Amazon i App Store.

Wyróżniające się funkcje

  • Znajdź świetne słowa kluczowe za pomocą Google Autouzupełniania
  • Uzupełnij swój marketing w mediach społecznościowych analizą słów kluczowych na Instagramie i Twitterze
  • Eksportuj wyniki do CSV
  • Prosty UX dla początkujących

cennik

Narzędzie propozycji słów kluczowych jest bardzo podobne do Narzędzia planowania słów kluczowych Google. Jest bezpłatny dla pierwszych ponad 750 słów kluczowych i bardzo łatwo zacząć. Plan „Podstawowy” Narzędzia propozycji słów kluczowych zaczyna się od 69 USD miesięcznie i jest rozliczany co roku.

8. Serpstat

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 17

Jeśli szukasz pełnego pakietu SEO, Serpstat to doskonała opcja, która łączy w sobie analitykę witryny, badanie słów kluczowych, analizę SERP, analizę linków zwrotnych, narzędzie do śledzenia pozycji i funkcje kontroli witryny oraz pozycjonowania. Jest to kompleksowe rozwiązanie mające na celu usprawnienie całej kategorii SEO.

Wyróżniające się funkcje

  • Poznaj swoją konkurencję za pomocą funkcji wykresu konkurencji
  • Znajdź trudność słowa kluczowego i trendy słów kluczowych
  • Najbardziej ekonomiczna opcja na naszej liście

cennik

Podobnie jak kilka innych opcji, które wymieniliśmy tutaj, Serpstat może być używany kilka razy za darmo, rejestrując się w celu uzyskania członkostwa próbnego. Aby jednak regularnie korzystać z usługi, musisz skonfigurować jedną z subskrypcji. Osobisty plan kosztuje już 55,20 USD miesięcznie.

Warto przeczytać:

9. Eksplorator słów kluczowych Moz

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 18

Eksplorator słów kluczowych Moz oferuje proste w użyciu, gotowe do użycia rekomendacje dotyczące słów kluczowych. Narzędzie SEO Moz zawiera wszystkie funkcje, których można oczekiwać od najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych, a także dwa unikalne punkty danych.

Organiczny wynik CTR – Ten współczynnik klikalności pokazuje liczbę kliknięć, które powinny przyciągnąć na stronie 1 Google.

Wynik za pierwszeństwo – Wynik priorytetu jest mieszanką wszystkich indywidualnych czynników typowych narzędzi używanych do sugerowania opcji słów kluczowych. Łączy dane dotyczące CTR, liczby operacji wyszukiwania i trudności słów kluczowych, aby pomóc Ci wybrać najlepsze warunki dla twojego projektu.

Wyróżniające się funkcje

  • Uzyskaj pokrewne propozycje słów kluczowych
  • Organiczny CTR i wynik priorytetowy dla inteligentnego kierowania
  • Moz oferuje miesięczny okres próbny

cennik

Zarejestruj bezpłatne konto Moz i otrzymuj 10 bezpłatnych zapytań miesięcznie. Keyword Explorer nie jest samodzielnym narzędziem badawczym, aby uzyskać pełny dostęp do tego przydatnego małego zasobu, który trzeba będzie zapłacić za cały pakiet SEO. Funkcje wyszukiwania słów kluczowych Moz można uzyskać w planie platformy „Średni”, który zaczyna się od 179 USD miesięcznie z opcją bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego.

10. SpyFu

10 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych (W tym bezpłatne opcje) 19

SpyFu to najlepszy wybór do analizy strategii SEO konkurencji. To narzędzie odkrywa cenne, praktycznie niewykorzystane słowa kluczowe i robi ogromną różnicę, jeśli pracujesz w bardzo nasyconej niszy.

Wyróżniające się funkcje

  • Porównaj różne witryny internetowe konkurujące o jedno wyszukiwane hasło
  • Odkryj poziom trudności i historyczne zmiany rang
  • Dodatkowe moduły do ​​dogłębnej analizy domen

cennik

SpyFu różni się nieco od innych narzędzi, które wymieniliśmy tutaj, ponieważ oferują miesięczne wyniki, a nie opinie w czasie rzeczywistym. Możesz zasubskrybować SpyFu za 33 USD miesięcznie, jeśli wybierzesz opcję rozliczeń rocznych.

Które narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych jest dla Ciebie najlepsze?

Są to jedne z najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych, jakie można obecnie znaleźć na rynku SEO.

Aby znaleźć ten, który działa dla Twojej firmy, zacznij od analizy swojego budżetu, a następnie rozważ główny cel strategii SEO Twojej marki.

Jeśli najważniejszy jest budżet, zawęź wyszukiwanie do Google Keyword Planner lub Serpstat. Jeśli potrzebujesz bardziej niezawodnego zestawu narzędzi, będziesz patrzeć na KWFinder, SEMrush lub Moz Keyword Explorer.

Czy masz pytania dotyczące wyboru tych narzędzi? Zapytaj w komentarzach!

Menu