Czym jest SEO poza stroną?

„SEO poza stroną” (zwane również „poza SEO”) odnosi się do działań podejmowanych poza własną witryną w celu wpłynięcia na pozycję w rankingu na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Optymalizacja pod kątem czynników pozycjonowania poza witryną obejmuje poprawę postrzegania witryny pod względem popularności, trafności, wiarygodności i autorytetu przez wyszukiwarkę i użytkowników . Dokonują tego inne renomowane miejsca w internecie (strony, witryny, ludzie itp.), które prowadzą do twojej witryny lub ją promują, i skutecznie „gwarantują” jakość twoich treści.

 

Dlaczego SEO poza stroną ma znaczenie?

Podczas gdy algorytmy wyszukiwania i czynniki rankingowe ciągle się zmieniają, ogólny wynik w społeczności SEO jest taki, że trafność, wiarygodność i autorytet, wciąż odgrywają ważną rolę w poprawności strony do rankingu.

Chociaż nie znamy pełnego algorytmu używanego przez Google do pozycjonowania treści, dane z naszego badania czynniku rankingu w wyszukiwarkach pokazują, że są one dalej związane z witryną.

seo-zewnętrzne

seo-zewnętrzne

Linki i SEO poza stroną

Budowanie linków zwrotnych jest jednym z elementów SEO. Wyszukiwarki używają linków zwrotnych do wskazań jakości powiązanej z treścią, więc strona z wieloma linkami o wysokiej wartości zwykle ma wyższą pozycję w rankingu niż inna witryna o równej liczbie z mniejszą liczbą linków zwrotnych.

Istnieją trzy główne typy linków , zdefiniowane według sposobu ich zdobycia: linki naturalne, linki budowane ręcznie lub linki tworzone samodzielnie.

  • Naturalne linki są wydawane edytorowo bez żadnych działań ze strony właściciela strony. Na przykład bloger spożywczy, który dodaje link do postu prowadzącego do ich ulubionych gospodarstw, to naturalny link.
  • Ręcznie budowane linki są nabywane poprzez celowe budowanie linków. Obejmuje to między innymi zachęcanie klientów do linkowania do twojej strony lub proszenie wpływowych użytkowników o udostępnianie treści.
  • Własne linki są tworzone przez takie praktyki, jak dodanie linku zwrotnego w katalogu online, forum, podpis komentarza na blogu lub komunikat prasowy ze zoptymalizowanym tekstem.

Niezależnie od tego, w jaki sposób uzyskano linki, te, które oferują największy wkład w działania, są na ogół tymi, które osiągają najwyższą pozycje . Istnieje wiele sygnałów, które pozytywnie wpływają na przekazany kapitał własny, takich jak:

  • Popularność strony z linkami
  • W jaki sposób temat linkującej strony jest związany z linkiem do tej strony
  • „Świeżość” linku
  • Anchor text używane na stronie łączącej
  • Wiarygodność serwisu łączącego
  • Liczba innych linków na stronie linkującej
  • Autorytet domeny linkującej i strony

SEO niezwiązane z linkami

Podczas gdy pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron internetowych jest najczęściej praktykowaną strategią SEO poza stroną, prawie każda aktywność, która:

a) ma miejsce poza własną witryną i

b) pomaga poprawić pozycję w rankingu wyszukiwania, może być uważana za „SEO poza stroną. „ Należą do nich między innymi:

  • Marketing mediów społecznościowych
  • Blogowanie gości
  • Powiązane i niepowiązane marki
  • Marketing wpływowy

Należy jednak pamiętać, że wynikiem każdej z tych czynności jest jakość utworzenia odniesienia do twojej witryny z dowolnego miejsca w sieci – może to być link, wzmianka o twojej marce lub witrynie, lub w inny sposób.

linki-zewnętrzne

linki-zewnętrzne

Uwaga na temat lokalnego SEO poza stroną:

SEO poza stroną opiera się na ludzkich zachowaniach (a mianowicie, że ludzie odwołują się i udostępniają treści, które lubią). W związku z tym dotyczy to zarówno ekologicznych, jak i lokalnych SEO. Nawet w zwykłym biznesie wysokiej jakości produkty otrzymują wiele ustnych poleceń od obecnych klientów – osobiście odpowiednik pozapartyjnego SEO.

Jak zrobić SEO poza stroną

Na wysokim poziomie poprawa „pozapartycyjnego SEO” witryny wiąże się z poprawą wyszukiwarki i postrzegania jakości strony przez użytkownika. Odbywa się to poprzez uzyskiwanie linków z innych stron (szczególnie tych, które same są godne zaufania ), wzmianki o twojej marce, udostępnianie treści i „wotum zaufania” ze źródeł spoza własnej strony.

Zostaw odpowiedź