Co to jest SEO i jak to działa?

Chcesz wiedzieć, co to jest SEO i jak to działa? Stworzyliśmy dla Ciebie ten prosty przewodnik SEO.

Jednym z największych pytań, jakie otrzymujemy od naszych klientów w ramach marketingu LYFE, jest – czym jest SEO i jak działa? W przypadku firm, które dopiero zaczynają budować swoją stronę internetową lub przechodzą przez jej przeprojektowanie, optymalizacja wyszukiwarek lub SEO może być nieco zastraszające.

Ale nie musi tak być.

Nawet jeśli nie masz doświadczonego współpracownika SEO, możesz zacząć wprowadzać pozytywne zmiany, które pomogą Ci poprawić optymalizację wyszukiwarki. Mając trochę wiedzy na temat SEO, możesz błyskawicznie poprawić ranking wyszukiwarki swojej marki.

Poniżej podamy odpowiedź na pytanie za milion dolarów – co to jest SEO i jak to działa? Omówimy również niektóre podstawy SEO, abyś mógł lepiej zrozumieć, w jaki sposób wpływa to na Twoją firmę i co musisz zrobić, aby być w dobrej formie.

Jeśli tu jesteś, prawdopodobnie się zastanawiasz co to jest SEO i jak to działa. Kopnijmy głębiej.

Co to jest SEO i jak to działa

SEO to akronim oznaczający optymalizację wyszukiwarek, czyli proces optymalizacji witryny w celu uzyskania organicznego lub nieopłaconego ruchu ze strony wyników wyszukiwania.

Innymi słowy, SEO wiąże się z wprowadzeniem pewnych zmian w projekcie i treści witryny, które zwiększają atrakcyjność witryny dla wyszukiwarki. Robisz to w nadziei, że wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę jako najlepszy wynik na stronie wyników wyszukiwania.

Chociaż optymalizacja wyszukiwarek może stać się dość złożona, jeśli chodzi o wszystkie różne czynniki wpływające na ranking, podstawowy proces nie jest tak trudny do zrozumienia.

Wyszukiwarki chcą zapewnić swoim użytkownikom najlepszą obsługę. Oznacza to dostarczanie wyników na stronach wyszukiwarek, które są nie tylko wysokiej jakości, ale także dostosowane do tego, czego szuka poszukiwacz.

W tym celu wyszukiwarki skanują lub indeksują różne witryny, aby lepiej zrozumieć, o czym jest ta strona. Pomaga im to dostarczać trafniejsze wyniki tym, którzy szukają określonych tematów lub słów kluczowych.

Podobnie wyszukiwarki skanują witrynę, aby ustalić, jak łatwo jest nawigować i czytać, nagradzając przyjazne dla użytkownika witryny z wyższymi rankingami na stronie wyników wyszukiwania.

SEO to proces, przez który organizacje przechodzą, aby upewnić się, że ich witryna zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach pod względem odpowiednich słów kluczowych i fraz. Załóżmy na przykład, że masz artykuł na temat budowy ptaszarni.

Aby Twoje treści trafiały do ​​właściwych osób, spróbuj zoptymalizować ten post na blogu, aby pojawiał się jako najlepszy wynik dla każdego, kto szuka frazy „zbuduj budkę dla ptaków”.

SEO ma wiele zalet dla Twojej firmy. Poprawiając SEO, możesz pracować nad zwiększeniem widoczności w wyszukiwarkach. Pomaga to dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i zaangażować ich. Tworząc bardziej angażujące i skuteczne treści zorientowane na SEO, możesz zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie bardziej ukierunkowanego ruchu organicznego.

Czynniki wpływające na SEO

Teraz już wiesz co to jest SEO i jak to działa, rzućmy okiem na niektóre czynniki, które mogą mieć wpływ na ranking optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Gigant wyszukiwarek, Google nigdy nie poda dokładnego algorytmu, którego używają do pozycjonowania witryn.

Jednak dobrze rozumiemy niektóre czynniki wpływające na ranking stron wyników wyszukiwania (SERP). Czynniki te obejmują zarówno czynniki na stronie, jak i poza stroną, które omówimy poniżej.

Czynniki wpływające na SEO na stronie i poza nią

1. Content marketing

Zanim przejdziemy do niektórych czynników SEO i poza stroną, porozmawiajmy o treści. Treść jest skuteczna zarówno w przyciąganiu wyszukiwarek, jak i pomaganiu organizacji w nawiązywaniu kontaktów z użytkownikami witryny.

Im lepsza jakość, odpowiednie elementy treści masz w witrynie, tym bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwarki będą pozycjonować strony wyżej na stronie wyników wyszukiwania.

Podobnie, im bardziej angażujące i skuteczne treści masz na swojej stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że odwiedzający spędzą trochę czasu na Twojej stronie, a może nawet dokonają zakupu.

Sekret tworzenia treści zoptymalizowanych zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i odwiedzających twoją ludzką stronę, polega na tworzeniu różnorodnych rodzajów treści, które są dobrze napisane i dotyczą tematów najbardziej odpowiednich dla odbiorców.

Oto kilka rodzajów treści, na których możesz się skoncentrować, aby ulepszyć swoją ofertę treści, a tym samym rankingi wyszukiwarek:

  • Wpisy na blogu i artykuły
  • Treści z mediów społecznościowych
  • E-książki i oficjalne dokumenty
  • Poradniki i samouczki
  • Nagrania wideo i audio
  • Infografiki lub inne treści wizualne

Inną ważną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu treści dla swojej witryny, są słowa kluczowe i frazy SEO. Są to odpowiednie słowa i wyrażenia, które użytkownik wyszukiwarki może wpisać, szukając odpowiedzi na swoje pytania lub odpowiednie produkty i usługi.

Tworząc treść tych słów kluczowych i wyrażeń, zwiększasz swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu dla tych słów kluczowych na stronie wyników wyszukiwania.

Kolejnym czynnikiem, który może wpłynąć na twoją treść, a tym samym na pozycję w wyszukiwarkach, jest jej aktualność. Świeżość zasadniczo odnosi się do tego, jak często Twoja organizacja publikuje nowe treści w Twojej witrynie.

Jednak tworzenie zupełnie nowych treści nie jest jedynym sposobem na utrzymanie świeżości treści. Możesz także odświeżyć swoje treści, aktualizując posty, przepisując je, aby były bardziej skuteczne, lub dodając nowe informacje i statystyki w miarę upływu czasu.

Tworzenie treści wymaga czasu i zasobów, ale ostatecznie się opłaca. Wyszukiwarki uwielbiają świetne treści, a konsumenci potrzebują treści wysokiej jakości, aby lepiej zrozumieć wartość, jaką może zapewnić Twoja organizacja.

Zacznij od stworzenia kilku postów na blogu i pracuj, aby zdobyć fanów w mediach społecznościowych. Gdy masz już grupę wiernych fanów i obserwujących, Twoja organizacja może pracować nad tworzeniem różnego rodzaju mediów w celu przyciągnięcia i pozyskania nowych potencjalnych klientów.

2. SEO na stronie

Czynniki SEO na stronie to te elementy, które mają miejsce w Twojej witrynie. Są to rzeczy, nad którymi masz pełną kontrolę, co oznacza, że ​​możesz pracować nad poprawą tych czynników w czasie, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami SEO. Wykracza to poza marketing treści do głębszych poziomów HTML witryny.

co to jest SEO i jak działa

Oto tylko kilka czynników SEO na stronie, które mogą pomóc Ci poprawić ranking wyszukiwania:

  • Tag tytułu – Tag tytułowy na każdej stronie informuje wyszukiwarki, o czym jest Twoja strona. Powinien to być maksymalnie 70 znaków, w tym zarówno słowo kluczowe, na którym koncentruje się treść, jak i nazwa firmy.
  • Opis meta – Meta opis na Twojej stronie mówi wyszukiwarkom nieco więcej o tym, o co chodzi na każdej stronie. Jest to również wykorzystywane przez twoich użytkowników, aby lepiej zrozumieć, o czym jest strona i czy jest to istotne. Powinno to obejmować słowo kluczowe, a także podać wystarczające szczegóły, aby poinformować czytelnika o treści.
  • Podtytuły – Podtytuły nie tylko ułatwiają czytanie treści użytkownikom, ale mogą również pomóc w poprawie SEO. Możesz użyć tagów H1, H2 i H3, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, o czym jest twoja treść.
  • Linki wewnętrzne – Budowanie wewnętrznych linków lub hiperłączy do innych treści w Twojej witrynie może pomóc wyszukiwarkom dowiedzieć się więcej o Twojej witrynie. Na przykład, jeśli piszesz post o wartości określonego produktu lub usługi, możesz zamieścić link do strony produktu lub usługi w swoim blogu.
  • Nazwa obrazu i tagi ALT – Jeśli używasz obrazów na swojej stronie lub w treści bloga, będziesz również chciał umieścić swoje słowo kluczowe lub frazę w nazwie obrazu i tagu alt. Pomoże to wyszukiwarkom w lepszym indeksowaniu obrazów, co może się pojawić, gdy użytkownicy przeprowadzą wyszukiwanie obrazów dla określonego słowa kluczowego lub frazy.

Podczas strategicznego umieszczania słów kluczowych i wyrażeń SEO na stronach ważne jest, aby unikać nadmiernej optymalizacji. Google i inne wyszukiwarki będą karać Twoją stronę, jeśli zbyt wiele razy spróbuje użyć słów kluczowych w całej treści.

Ponadto chcesz się upewnić, że każdy element treści koncentruje się tylko na jednym lub dwóch słowach kluczowych. Pomaga to zapewnić, że treść jest konkretna i trafna. Próba rozwiązania zbyt wielu słów kluczowych naraz może negatywnie wpłynąć na optymalizację Twojej wyszukiwarki, ponieważ często powoduje to, że treści nie są skoncentrowane i cienkie.

Chociaż treść witryny odgrywa istotną rolę w rankingach wyszukiwarek, ważne jest również, aby wziąć pod uwagę architekturę witryny. Chcesz użyć projektu witryny, który ułatwia wyszukiwarkom skanowanie lub indeksowanie stron i treści.

Budowanie wewnętrznych linków między stronami, tworzenie mapy witryny i przesyłanie mapy witryny do wyszukiwarek może pomóc poprawić indeksowalność witryny i zapewnić wyszukiwarkom lepsze zrozumienie treści.

Kolejną kwestią związaną z architekturą witryny jest to, czy witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Wielu konsumentów szuka informacji i marek na swoich urządzeniach mobilnych.

Musisz upewnić się, że użytkownicy ci mogą przeglądać, czytać i nawigować w witrynie za pomocą urządzenia mobilnego. Wpływa to nie tylko na komfort użytkownika, ale może również wpływać na SEO.

3. SEO poza stroną

Oprócz elementów SEO na stronie, nad którymi Twoja organizacja ma kontrolę, istnieją również czynniki SEO poza stroną, które mogą mieć wpływ na twój ranking. Chociaż nie masz bezpośredniej kontroli nad tymi czynnikami poza stroną, istnieją sposoby, aby zwiększyć swoje szanse, aby te czynniki działały na twoją korzyść. (Ale więcej o tym później!)

co to jest SEO i jak działaOto kilka różnych czynników SEO, które mogą wpływać na pozycję w wyszukiwarkach:

  • Zaufanie – Zaufanie staje się coraz ważniejszym czynnikiem w rankingu witryny Google. W ten sposób Google określa, czy masz legalną witrynę, której odwiedzający mogą zaufać. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zaufania jest budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych z witryn posiadających uprawnienia.
  • Linki – Jednym z najpopularniejszych sposobów budowania SEO poza stroną są linki zwrotne. Chcesz być tutaj ostrożny, ponieważ spamowanie witryn z linkami to szybki i łatwy sposób na zablokowanie witryny w wyszukiwarkach. Zamiast tego poświęć czas na budowanie relacji z wpływowymi i fanami, którzy tworzą wysokiej jakości treści i będą umieszczać linki do Twojej witryny we własnych treściach.
  • Społeczny – Innym ważnym czynnikiem SEO poza stroną są sygnały społecznościowe, takie jak polubienia i udostępnienia. Jeśli chodzi o zwiększenie SEO, chcesz szukać wysokiej jakości akcji od wpływowych. Im więcej wysokiej jakości treści publikujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że zachęcisz ludzi do dzielenia się twoimi treściami z innymi.

Chociaż nie masz bezpośredniej kontroli nad tym, co dzieje się poza Twoją organizacją, możesz zwiększyć swoje szanse na poprawę SEO poza stroną, po prostu tworząc wysokiej jakości treści, które inni uznają za wartościowe.

Im bardziej trafne i interesujące są Twoje treści, tym bardziej prawdopodobne jest, że inni będą linkować do Twoich treści i udostępniać je w mediach społecznościowych. Im więcej osób zaufa Twoim treściom, tym bardziej wyszukiwarki również.

SEO Black Hat vs. White Hat

co to jest SEO i jak działa

Jeśli chodzi o SEO, istnieją dwa różne podejścia do optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek – czarny kapelusz vs. biały kapelusz SEO.

Niektóre organizacje są zainteresowane pozycjonowaniem, tak aby mogły szybko uszeregować swoje treści i zarobić trochę pieniędzy w krótkim okresie. Black Hat SEO obejmuje taktyki, które koncentrują się na optymalizacji treści tylko dla wyszukiwarek.

Oznacza to, że organizacje nie biorą pod uwagę użytkowników odwiedzających, którzy będą czytać i poruszać się na ich stronach. Organizacje te będą naginać lub łamać zasady, aby poprawić ranking witryny, aby szybko zarobić pieniądze.

W końcu takie podejście do SEO tworzy strony, które często są trudne do odczytania i wyglądają jak spam. Chociaż witryny mogą być klasyfikowane szybciej niż te, które są odpowiednio zoptymalizowane, witryny te są często karane lub banowane przez wyszukiwarki dość szybko.

Ogólnie rzecz biorąc, to szybkie i bogate podejście do SEO niweczy szansę organizacji na stworzenie witryny, która będzie zrównoważona i będzie w stanie pozyskać nowych potencjalnych klientów przez wiele lat.

Z drugiej strony, white hat SEO to skuteczne podejście do optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek i budowania zrównoważonego biznesu online. Takie podejście do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek polega na skupieniu się na ludziach, którzy będą klikać i czytać zawartość witryny.

Celem tego rodzaju SEO jest tworzenie najlepszych możliwych treści w witrynie, która jest łatwa do odczytania i nawigacji, a jednocześnie jest zgodna z zasadami optymalizacji wyszukiwarki.

Należy pamiętać, że chociaż taktyka SEO czarnego kapelusza może pomóc ci szybko awansować, nieuniknione jest, że wyszukiwarki w końcu zorientują się, co robisz, i ukarają Twoją witrynę.

W zależności od powagi przestępstwa Twoja witryna może nie być w stanie wrócić po nałożeniu kar. Jedynym sposobem na zbudowanie trwałego biznesu online, który z czasem zwiększy ruch organiczny, jest przestrzeganie najlepszych praktyk SEO i tworzenie skutecznych treści, które użytkownicy będą cenni.

Co to jest SEO i jak to działa: Final Takeaways

Po dowiedzeniu się więcej na temat co to jest SEO i jak to działa, możesz teraz pracować nad wprowadzeniem zmian w witrynie, aby poprawić SEO i poprawić swoje pozycje na stronie wyników wyszukiwania.

Pamiętaj, że na ranking SEO wpływa wiele czynników, ale najważniejszą rzeczą do rozważenia jest to, czy Twoje treści są wartościowe i odpowiednie dla docelowych odbiorców.

Pamiętaj, że optymalizacja wyszukiwarek wymaga czasu, aby wykorzystać swoją magię. Z dnia na dzień nie zobaczysz zalet SEO. W rzeczywistości efekty ciężkiej pracy mogą zająć miesiące.

Jednak przestrzeganie najlepszych praktyk SEO poprzez tworzenie wysokiej jakości treści, które koncentrują się na pomaganiu użytkownikom, jest najlepszym sposobem na zbudowanie trwałego biznesu online, który będzie nadal przyciągał nowy organiczny ruch w witrynie przez wiele lat.

Zostaw odpowiedź