Co to jest reklama cyfrowa?

Mała firma bez cyfrowej strategii reklamowej jest jak statek bez kapitana.

Brzmi jak przesada?

Nie, gdy weźmie się pod uwagę stawki. Oczekuje się, że do 2021 r. Ponad dwa miliardy ludzi dokona zakupu online. Ta ogromna liczba obejmuje zarówno produkty, jak i usługi.

Patrząc tylko na liczby, istnieje duża publiczność online, do której może dotrzeć Twoja mała firma. Dzięki odpowiedniej strategii cyfrowej reklamy Twoja firma naprawdę może zobaczyć wzrost wyników, niezależnie od tego, czy to sprzedaż, potencjalni klienci czy coś innego.

Mała firma zaczyna od jednego głównego celu: rozwoju. Aby to zrobić, muszą uświadomić ludziom swoją markę, produkty i usługi. Aby uzyskać tam swój produkt lub usługę, potrzebują skutecznych cyfrowych strategii reklamowych. Pytanie brzmi, którą strategię reklamową zastosować. Być może najlepszą odpowiedzią jest ta, która najlepiej pasuje do wizji i celów firmy.

Za chwilę omówimy niektóre z różnych cyfrowych kampanii reklamowych, ale najważniejsze jest to, aby kampania była zgodna z celami. Na przykład nie zalecamy inwestowania całego budżetu reklamowego w kampanię, która zwiększa liczbę obserwujących, jeśli Twoim największym i najbardziej bezpośrednim celem jest sprzedaż online.

Widzisz, jak kampania i cele się nie pokrywają? Jasne cele pomogą ci uniknąć takich rozłączeń.

Przykłady cyfrowej kampanii reklamowej

Różnorodność to nazwa gry, jeśli chodzi o cyfrowe kampanie reklamowe. Dla właścicieli małych firm są to rodzaje kampanii, które mogą wybierać.

1. Kampanie e-mailowe

Kampanie e-mailowe muszą być koniecznością w przypadku małych kampanii reklamowych. Na czele znajdują się biuletyny e-mail, które są bardzo łatwe do skonfigurowania. Umieszczasz formularz rezygnacji na swojej stronie internetowej, aby potencjalni klienci znali najnowsze aktualizacje dotyczące Twojej firmy. Te rejestracje są zazwyczaj zintegrowane z witrynami dzięki uprzejmości dostawców usług e-mail.

Ale co z tymi firmami, które nie mają własnej strony internetowej? Czy nadal mogą korzystać z tego typu kampanii?

Oczywiście. Wszystko, co muszą zrobić, to użyć swojej strony na Facebooku. Jeśli mają już listę e-mail, mogą powiązać ją ze swoją stroną na Facebooku, aby rozpocząć ładną małą kampanię marketingową.

Innym rodzajem kampanii e-mail marketingowej jest kampania kroplówki, która jest nieco bardziej złożona. Ta kampania działa, jeśli masz już aktywną, istniejącą listę e-mail lub listę klientów.

Kampanie z sekwencją kroplową umożliwiają automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail na podstawie określonych działań, które użytkownik wykonał lub nie wykonał. Przykładem kampanii sekwencji kroplówki jest sytuacja, gdy ktoś dodał Twój produkt do koszyka online, ale go nie wymeldował.

E-mail może zostać automatycznie wysłany, przypominając im o produkcie i prosząc o sprawdzenie. Wybór między opartą na biuletynie e-mailową kampanią marketingową a sekwencją kroplówki zależy tylko od charakteru Twojej firmy i tego, co jest dla Ciebie najbardziej sensowne.

2. PPC (Pay-Per-Click)

Reklamy PPC stały się powszechną i skuteczną strategią reklamy cyfrowej, ale mogą być również bardzo kosztowne. Krótko mówiąc, PPC pozwala Twojej witrynie na rangę w najlepiej płatnych wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych wyszukiwanych przez Google.

reklama cyfrowa

Jeśli Twoja firma używa słów kluczowych, które są uważane za popularne (a inne firmy o nie walczą), przygotuj się na wydanie na nią najwyższej ceny. Ale jeśli chcesz tego uniknąć i nadal skutecznie korzystać z PPC, zawsze możesz użyć tańszych słów kluczowych typu longtail.

Longtail słowa kluczowe oferują więcej opcji, dzięki czemu można znaleźć słowa, które są tańsze i znacznie bardziej dostosowane do Twojego budżetu.

Jeśli chodzi o format reklam, możesz skorzystać z tworzenia reklam wideo. Na podstawie ostatniego badania przeprowadzonego przez IAB w raporcie z wydatków na reklamę wideo w 2019 r. Wydatki na reklamy wideo nadal rosną. W rzeczywistości wzrosła w tym roku do 25%. Ponadto 86% marketerów na całym świecie korzysta z reklam wideo w swoich kampaniach PPC. Tak to jest skuteczne.

3. Content marketing

Content marketing to doskonała opcja zwiększania ruchu i zaangażowania. W tej kampanii możesz używać prawie każdego rodzaju treści, które posiadasz.

W zależności od tego, co masz lub czego chcesz w tej chwili używać, możesz korzystać z blogów, infografik, filmów i innych. Twoje treści będą napędzane przez słowa kluczowe. Tak więc naprawdę potrzebujesz tutaj treści bogatej w słowa kluczowe bez utraty jakości.

reklama cyfrowa

Główną siłą napędową twoich treści jest Twój post na blogu. Dlatego każdy post potrzebuje tych wysokiej jakości słów kluczowych typu longtail, które zwiększą ruch i liczbę potencjalnych klientów. Kluczem jest wymyślenie i użycie świetnych słów kluczowych. Możesz wymyślić je samodzielnie lub użyć narzędzi do wyszukiwania świetnych słów kluczowych.

4. Media społecznościowe

Wszyscy znamy siłę mediów społecznościowych. Oferuje niezrównany zasięg, który trudno jest rywalizować z innymi platformami.

reklama cyfrowa

Wyjaśnijmy jednak jedno. Aby media społecznościowe działały, musisz mieć chęć inwestowania w nie. Mówimy tu o czasie i pieniądzach.

Ważna jest także dokładna sieć społecznościowa, na której chcesz skoncentrować swoje wysiłki.

Chcesz, żeby to było na Facebooku? A może chcesz to na Twitterze? Radzimy poświęcić trochę czasu na zbadanie grupy docelowej, aby sprawdzić, na której platformie są najbardziej aktywni!

W zależności od wybranej platformy mogą to być opcje bezpłatne (bezpłatne) lub platforma typu „pay-to-play”. Niezależnie od tego zalecamy zarezerwowanie budżetu reklamowego, aby pomóc Ci osiągnąć swoje cele w mediach społecznościowych.

Korzyści z reklamy cyfrowej

Proszę bardzo, jeśli chcesz naprawdę zwiększyć widoczność i ostatecznie sprzedaż swojej marki, możesz przejść z jedną lub więcej z tych kampanii. Aby kontynuować, najlepiej spojrzeć na 5 najważniejszych zalet reklamy cyfrowej dla małych firm realizujących jedną z tych kampanii.

Reklama cyfrowa

1. Opłacalne

Reklama cyfrowa jest opłacalna, szczególnie w porównaniu z tradycyjną reklamą, która jest znacznie droższa. Dla małych firm koszt jest, co zrozumiałe, dużą sprawą. Muszą bardzo uważać na to, w jaki sposób i na co wydają swój budżet, ponieważ ich zasoby są ograniczone.

Jeśli jesteś właścicielem małej firmy i zdecydujesz się na tradycyjne reklamy, takie jak reklamy drukowane, billboardy, reklama telewizyjna itp., Lepiej przygotuj się na wydatki.

Zatrudnienie projektanta graficznego jest oczywiste, jeśli chcesz, aby reklamy wyglądały na profesjonalnie zaprojektowane. Oprócz kosztów wynajmu projektanta istnieją również opłaty za umieszczenie reklamy w czasopiśmie lub gazecie.

Teraz możesz zaryzykować i mieć reklamy w telewizji lub radiu. To wspaniałe i otwiera możliwości, ale musisz także zrozumieć, że koszty gwałtownie wzrosną (i zwykle nie za dużo ROI, ale zajmiemy się tym później).

Nie masz takich problemów, jeśli zdecydujesz się przejść na technologię cyfrową. Jest znacznie tańszy, a są nawet przypadki, gdy może być całkowicie darmowy. Publikowanie na niektórych platformach społecznościowych nic Cię nie kosztuje. Otrzymujesz niezrównany zasięg mediów społecznościowych, oszczędzając pieniądze, które możesz wykorzystać na inne rzeczy.

Nawet jeśli inwestujesz w reklamę cyfrową za pomocą Google Ads, Facebook Ads itp., Koszt 1000 wyświetleń lub koszt kliknięcia jest nieskończenie tańszy niż płacenie za billboard lub reklamę drukowaną (która i tak może nie dotrzeć do tak wielu osób!).

2. Szybki i łatwy w planowaniu

Zaletą reklamy cyfrowej jest szybkość i łatwość planowania. Tego samego nie można powiedzieć o tradycyjnej reklamie, którą należy zaplanować z dużym wyprzedzeniem. Może to potrwać tygodnie, a nawet miesiące.

W przypadku reklamy cyfrowej tak nie jest. Czas realizacji cyfrowej kampanii reklamowej jest o wiele szybszy niż w przypadku tradycyjnego marketingu.

Załóżmy, że nagle zdecydowałeś się na sprzedaż jednego ze swoich produktów w ostatniej chwili. Jeśli korzystasz z technologii cyfrowej, możesz uruchomić kampanię reklamową niemal natychmiast, jeśli masz czas i wiesz, co robisz.

Tradycyjne sklepy marketingowe z natury nie są tak elastyczne, aby działać tak szybko. Wszystko, czego potrzebujesz, to kliknięcie kilku przycisków, a wkrótce możesz zobaczyć swoją reklamę, aby świat mógł ją zobaczyć.

Przejście na technologię cyfrową daje także możliwość wprowadzania szybkich zmian w dowolnym momencie. Czas jest tak ważnym towarem w biznesie, a tym bardziej dla małych firm i startupów. Możliwość oszczędzania czasu oznacza, że ​​istnieje lepsza szansa na uzyskanie zwrotu z inwestycji (ROI) znacznie wcześniej.

3. Łatwy do śledzenia

Ponieważ reklamy cyfrowe są łatwe do zaplanowania, można je również łatwo śledzić. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o swojej kampanii reklamowej, możesz natychmiast dowiedzieć się o swojej cyfrowej kampanii reklamowej.

Chcesz wiedzieć, co dla Ciebie działa, a co nie? Opcja cyfrowa ułatwia ci pomiar wszystkich ważnych aspektów kampanii.

Yes, mówimy tutaj o analizach. I powinieneś go użyć, aby zobaczyć, co się dzieje z wieloma aspektami kampanii reklamowej. Na przykład Twoja witryna ma regularny biuletyn e-mail, a chcesz wiedzieć, ile osób regularnie go otwiera.

Rozwiązanie? Po prostu śledzisz, ile osób znajdujących się na Twojej liście e-mail i odbierających newsletter faktycznie go otwiera.

Jeśli chodzi o Twoją reklamę, możesz po prostu śledzić, ile razy kliknięto tę reklamę. Następnie możesz porównać go z liczbą wyświetleń reklamy.

Korzystając z przykładu z billboardu, możesz zapłacić więcej za billboard niż za reklamę na Facebooku. Ale inaczej niż w przypadku reklamy na Facebooku, nie wiedziałbyś, ile osób widziało billboard, ich dane demograficzne, gdyby rezonował z nimi itp.

Spraw, aby analizy działały na Twoją korzyść, zwłaszcza że jest to jedna z głównych zalet reklamy cyfrowej.

4. Łatwy w aktualizacji

Ponieważ reklamę cyfrową można łatwo śledzić, łatwo ją również aktualizować. Jest to niezwykle pomocne, jeśli chcesz wprowadzić zmiany w kampanii, zarówno duże, jak i drobne.

Co jeśli nagle pomyślisz o lepszym przesłaniu niż ten, który opublikowałeś wczoraj? Lub ten, który wydałeś kilka godzin temu? Co jeśli prowadzisz krótką, tymczasową wyprzedaż w swojej witrynie?

Wszystko, co musisz zrobić, to zaktualizować wiadomość za pośrednictwem platformy reklamowej, niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Ads, Facebook Ads Manager itp.

W przypadku tradycyjnych reklam nie można dokonywać tego rodzaju aktualizacji. Można powiedzieć, że nie ma odwrotu po wysłaniu reklam. Jeśli utkniesz w reklamie offline, najlepszym środkiem ostrożności jest podwójne lub nawet trzykrotne sprawdzenie wszystkiego przed wysłaniem, kopiowanie, projektowanie, kolorystyka, wszystko w kampanii reklamowej.

5. Ukierunkowane

Reklama cyfrowa jest ukierunkowana. Oznacza to, że masz absolutną kontrolę nad tym, kto faktycznie widzi reklamę. A może, co ważniejsze, możesz upewnić się, że Twoja reklama jest wyświetlana tylko tym, którzy są nią naprawdę zainteresowani.

reklama cyfrowa

Co umożliwia ukierunkowanie reklamy cyfrowej?

Umożliwia to wiele narzędzi udostępnianych przez platformy takie jak sieci społecznościowe. Załóżmy na przykład, że masz linię ubrań dla dzieci. Chcesz zintensyfikować kampanię reklamową dla produktów linii przeznaczonych dla dzieci w wieku od dwóch do trzech lat.

Możesz kierować trafne słowa kluczowe, które rodzice szukaliby w Google wokół Twojego produktu, lub możesz kierować reklamy do rodziców małych dzieci bezpośrednio w mediach społecznościowych!

Kolejną oczywistą, ale dodatkową zaletą przejścia na technologię cyfrową jest nieograniczony zasięg. Po prostu nie da się tego pokonać, ponieważ możesz znajdować się w dowolnym miejscu na świecie i nadal docierać do wszystkich, którym chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi.

Wyobraź sobie, jaki wpływ może mieć taki globalny zasięg dla twojej małej firmy. Pozwoli ci wyjść poza to, co wcześniej uważałeś za granice i pozwoli ci połączyć się z większą liczbą ludzi. Ci ludzie mogą następnie stać się docelowymi odbiorcami, czyli potencjalnymi klientami.

W minionych dziesięcioleciach mała firma z ograniczonymi zasobami nie mogła mieć nadziei, że będzie czymś więcej niż zwykłym sklepem stacjonarnym. Ale teraz to już nie jest prawda.

Rewolucja cyfrowa zbliża się wielkimi krokami i nie ma powrotu dla każdej branży, która zdecyduje się być jej częścią.

Wreszcie rola reklamy cyfrowej w zwiększaniu ROI firmy. To jest ostateczny cel dla każdej firmy, dużej lub małej.

Na wynos

Nie ma tajemnicy, aby to zrobić. Potrzebny jest tylko pracowity zespół które rozumieją, czego potrzeba, aby osiągnąć sukces, w połączeniu z odpowiednią wiedzą.

Pomaga także wizja i dalekowzroczność w celu ustalenia właściwych celów. A przejście od razu do cyfrowego modemu na pewno się opłaci wcześniej niż później.

Zostaw odpowiedź