Co to jest audyt strony?

Co to jest audyt strony i dlaczego jest ważny?

Audyt strony internetowej to pełna analiza wszystkiego, co jest związane z poziomem widoczności twojej strony. Kompletna i szczegółowa analiza pozwoli ci lepiej zrozumieć, dlaczego strona nie generuje ruchu, który twoim zdaniem powinien być. Dlaczego nie poprawia się sprzedaży i konwersjach.

Kompleksowa usługa audytu zapewni informacje zwrotne na każdy temat, od problemów technicznych po treść. Ten typ narzędzia do sprawdzania witryny pomoże zapewnić użytkownikom najwyższy komfort użytkowania, a wyszukiwarki – najlepsze możliwe indeksowanie.

Czy można skorzystać z zautomatyzowanego audytu?

Tak. Istnieje wiele „zautomatyzowanych” narzędzi do analizy SEO, w których można to zrobić samemu. Nie są to kontrole w pełnym zakresie i zapewnią ograniczoną pomoc w tym, co naprawdę ważne, aby uzyskać dobrą pozycję. Zazwyczaj tego rodzaju narzędzia do sprawdzania stron internetowych dają ogólny zarys wstępnie ustalonych „norm”.  Takie jak liczba posiadanych tagów H1, długość meta opisu i tego typu rzeczy – ale nie jest to prawdziwa dogłębna analiza.

Możesz odwiedzić inne strony i zobaczyć fajne narzędzie, które mówi „Jaki jest twój wynik SEO” lub „Uzyskaj bezpłatną analizę”. Następnie wstawiasz swój adres URL i w ciągu kilku minut masz  raport z kilkoma świetnymi raportami.

Ale tak naprawdę zrobiłeś tylko to że zostawiłeś swój e-mail na raport na poziomie podstawowym. Nie daje on żadnej realnej wartości a będzie wykorzystany w marketingu. Często, gdy korzystasz z tych narzędzi, będziesz musiał wprowadzić swój adres e-mail – w przeciwnym razie raport wróci, pokazując problemy i zachęcają do skontaktowania się z nimi w celu uzyskania pomocy.

Narzędzia te w żaden sposób nie odzwierciedlają stanu twojej strony. Nie zapewniają rzeczywistej wartości pod względem tego, co należy zrobić, aby poprawić ruch i konwersje.

Przykłady bezpłatnych automatów audytowych.

Jak wspomniano powyżej, nie zalecamy korzystania z tych bezpłatnych narzędzi jako zamiennika prawdziwego procesu szczegółowej oceny. Udostępniam kilka opcji, jeśli chcesz szybko sprawdzić, jak sobie radzisz ze stroną.

Bardzo popularnym, z którego korzysta wiele osób, jest  Woorank , i na pierwszy rzut oka jest to dobre narzędzie, które daje ogólny przegląd stanu strony. Należy jednak pamiętać, że pobiera dane tylko z podanego adresu URL. Jeśli więc użyjesz adresu URL strony głównej, uzyskasz tylko wyniki tej strony.

woorank

Brakuje raportu z innych stron, które znajdują się na stronie. Pamiętaj też, że na stronie, gdy pojawi się raport, zobaczysz przycisk „Rozpocznij bezpłatny okres próbny” – jest to generacja potencjalnych klientów, która sprzedaje tobie swoje usługi .

Oto kilka innych narzędzi kontroli, które możesz wypróbować:

SEOptimer
Raven Tools

Niestety nie ma bezpłatnego narzędzia , które zapewniłoby tobie kompleksowe spojrzenie na to, jak ulepszyć swoją witrynę.

Dlaczego potrzebujesz audytu?

Potrzebujesz audytu, ponieważ wymagania zmieniają się w wyszukiwarkach i ważne jest, aby upewnić się, że twój kod, treść i szybkość są na równi podczas tych zmian i aktualizacji!  Kiedyś można było po prostu dodawać słowa kluczowe do tagów tytułowych i treści oraz tagów nagłówkowych – uzyskać kilka tylnych linków i gotowe – zajmujesz pozycję w wyszukiwarkach!

Już wcale tak nie jest i jeśli chcesz zobaczyć świetne rankingi wyszukiwarek – potrzebujesz świetnej zawartości, struktury strony, technicznego SEO i linków zwrotnych, aby wszystko się udało! Wszystkie te elementy mają znaczenie aby zapewnić zadowolenie wyszukiwarek i zadowolenie użytkowników!

Co obejmuje dobry audyt SEO?

Dogłębny audyt SEO nie jest szybkim procesem. Właściwie wykonane może zająć od kilku dni do kilku tygodni, w zależności od wielkości twojej strony.

Dlaczego tak długo pytasz?

Ponieważ zależy to od znalezienia wszystkich problemów i zapewnieniu prostego i łatwego w użyciu kierunku, w jaki sposób poprawić swoją obecność w Internecie.

Audyty SEO powinny obejmować następujące elementy w zależności od twoich celów:

  • 1) Techniczne – upewniając się, że witryna jest dobrze zakodowana i działa szybko, poprawnie używa robotów txt i .htaccess
  • 2) Na stronie – pełna analiza wszystkich stron pod kątem właściwego użycia słów kluczowych we wszystkich istotnych obszarach (H1-H6, tagi tytułowe, treść itp.)
  • 3) Poza witryną – analiza linków zwrotnych i tekstu kotwicy oraz autorytetu i zaufania
  • 4) Społecznościowe – znajdź aktualne wzmianki i widoczność
  • 5) Lokalne pozycjonowanie – jeśli prowadzisz lokalną firmę, upewnianie się, że twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem lokalnych oraz że masz cytaty i inne elementy potrzebne do przechwytywania lokalnych ofert

Dobry raport końcowy może wynosić od 10-30 kart w arkuszu kalkulacyjnym!

Czy możesz przeprowadzić sam audyt własnej witryny?

Tak.Koszt szczegółowego audytu przygotowanego przez profesjonalistę może w niektórych przypadkach być wygórowany. Dostępnych jest też kilka opcji przeprowadzania własnego audytu, które mogą mieć wpływ na stronę.

Poniżej znajdują się 3 najpopularniejsze narzędzia do audytu, których używamy tutaj w 2 Dogs Media – gorąco polecamy każde z nich dla potrzeb audytu – otrzymujemy rekompensatę z linków, jeśli dokonasz zakupu.

Ahrefs

Za pomocą narzędzia do kontroli witryny Ahrefs możesz dokładnie sprawdzić swoją witrynę pod kątem ponad 110 typowych problemów technicznych na stronie, które mogą mieć wpływ na twoją pozycję w wyszukiwarkach.

Ahrefs

Przy tak szerokim zakresie są narzędzia, które sprawdzają – puste tagi, powielone treści, zepsute linki, problemy z serwerem, brak wewnętrznych linków, zbyt duże lub uszkodzone pliki itp. Pulpit nawigacyjny zawiera komentarz do każdego z nich i sposoby uporządkowania.

Są to narzędzia oparte na chmurze – więc nie musisz się martwić żadną instalacją. Wystarczy wpisać domenę lub adres URL, skonfigurować kilka parametrów i rozpocznie się indeksowanie.

 

SEMrush

Oferuje przyzwoite narzędzie do audytu, które pomoże ci uzyskać dobry przegląd problemów, które mogą wystąpić na stronie. Po wpisaniu domeny zostaniesz przeniesiony do swojej strony w SEMrush, gdzie możesz zobaczyć wiele świetnych informacji na temat swojej strony.

semrush

SEMrush jest usługą opartą na opłatach miesięcznych i jest drogie, jeśli masz małą stroną internetową lub jesteś blogerem. Tak naprawdę jest on bardziej wykorzystywany przez agencje SEO i duże marki. Ale nawet używanie go przez 1 miesiąc jest świetną inwestycją i pozwoli ci uzyskać wspaniałe dane, które pomogą Ci ulepszyć twoją stronę.

SEO Powersuite

SEO Powersuite to kolejna fantastyczna strona, którą polecam początkującym użytkownikom, którzy mogą potrzebować czegoś nieco bardziej przystępnego cenowo. Website Auditor to oprogramowanie do audytu witryny , które instalujesz na swoim komputerze i jest potężne, jeśli chodzi o funkcjonalność tego audytu.

Poniżej znajduje się zrzut ekranu z oprogramowania – to tylko niewielka część tego, co może zaoferować to oprogramowanie SEO i audytu treści. Nie tylko daje informacje na temat problemów z witryną, takich jak zepsute linki, błędy indeksowania, problemy ze schematem i wiele więcej – oferuje także sugestie dotyczące sposobu rozwiązania tych problemów.

Website Auditor to jednorazowy zakup oprogramowania – wówczas pobierana jest niewielka opłata za aktualizację oprogramowania o najnowsze algorytmy. Jest to prawdopodobnie jedna z najbardziej opłacalnych opcji przeprowadzania własnych audytów na rynku.

Posiadam pełną linię narzędzi SEO Powersuite i mogę potwierdzić ich wartość.

SEO-Powersuite

 

Dlaczego powinieneś używać profesjonalisty do przeprowadzania audytu?

Proste – strony internetowe są złożone! Jesteś ekspertem w SWOJEJ dziedzinie – dlaczego nie powierzyć ekspertom robienia tego, to co oni robią najlepiej, czyli uczynienia strony przyjaznej SEO.

Bez względu na to, ile różnych samodzielnych opcji spróbujesz, znajdziesz problemy, których nie wiesz, jak rozwiązać.

  • Problemy kanoniczne
  • Powielona treść
  • Przekierowania
  • Roboty txt pliki i tagi
  • Wewnętrzna struktura linków
  • …i wiele więcej!

Właśnie dlatego profesjonaliści robią to, co robią – wiedzą, jak rozwiązać problemy, aby zapewnić tobie najszybszą poprawę.

Co może dla ciebie zrobić udany audyt strony?

Dobrze przeprowadzony audyt SEO strony internetowej zapewni właścicielowi firmy doskonały punkt wyjścia do poprawy swojej obecności w Internecie. Obejmie wszystkie bieżące problemy, z którymi boryka się strona internetowa, które uniemożliwiają jej wykonanie tak dobrze, jak to możliwe, a także pełną ocenę tego, co właściciel firmy może zrobić, aby poprawić brakujące obszary!

Gdy klient zastosuje się do sugestii – powinien zacząć odczuwać pozytywny wpływ na swoją działalność online, może minąć kilka miesięcy, zanim zobaczysz pełny wpływ tych zmian!

 

Wniosek

Ostatecznym celem każdego dobrego audytu będzie:

  • Wzrost ukierunkowanego ruchu organicznego
  • Poprawa konwersji
  • Wzrost przychodów

 

Dyskusja

Zostaw odpowiedź