7 prostych rozwiązań, które poprawiają komfort użytkowania

Komfort Klienta. Potrzebujesz więc rozwiązań internetowych, aby zapewnić klientom lepsze wrażenia. Więc trafiłeś we właściwe miejsce, ponieważ …

81% klientów dzisiaj najpierw bada online. Nawet jeśli jesteś zwykłym biznesem, pierwsza interakcja klienta z tobą jest zwykle cyfrowa.

60% osób odwiedzających stronę internetową spodziewa się kupić coś tego dnia. Jeśli nie zapewnisz bezproblemowej obsługi, zakup zostanie dokonany w innym miejscu.

Analitycy oczekują, że do 2020 r. Wrażenia użytkownika będą ważniejsze niż cena lub produkt.

Klienci nie oczekują już, że będziesz mieć tylko małą witrynę internetową. Oczekują bezproblemowo. Na szczęście zaprojektowanie tego doświadczenia nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać.

Poznajmy 7 prostych  rozwiązań internetowych, które możesz zastosować teraz, aby zwiększyć przychody, jednocześnie zachwycając klientów.

7 rozwiązań internetowych dla twojej firmy

1. Sprawdź swoją mobilność

Ponad 50% ruchu w witrynie pochodzi teraz z urządzeń mobilnych. Osiągnęliśmy punkt zwrotny, w którym ignorowanie korzystania z urządzeń mobilnych może wpłynąć na ponad połowę potencjalnych klientów.

Dlatego wielu już nie mówi, że jest „przyjazny dla urządzeń mobilnych”. Mówią, że „postaw na komórkę na pierwszym miejscu”.

rozwiązania internetowe

Według firmy badawczej ImpactBND zajmującej się marketingiem 48% osób twierdzi, że czuje się „sfrustrowanych” firmą, która nie ma witryny przystosowanej do urządzeń mobilnych. Zdumiewające 91% twierdzi, że prawdopodobnie nie będą mieli dalszych kontaktów z twoją marką.

Przetestuj swoją witrynę na wielu urządzeniach mobilnych. Dowiedz się, jak to renderuje. Nie zakładaj, że to działa. Niektóre popularne, gotowe do użycia programy do projektowania witryn internetowych twierdzą, że sprawiają, że twoja witryna jest dla Ciebie przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Nie zawsze tak jest. Z biegiem czasu jest coraz gorzej, gdy wprowadzasz zmiany.

Regularnie przeglądaj ręcznie. Następnie użyj narzędzi do dalszej identyfikacji obszarów wymagających poprawy. Oto kilka bezpłatnych witryn testowych na telefony komórkowe do wypróbowania:

rozwiązania internetowe

Czego szukać

Czy musisz przewijać w przód iw tył? Czy musisz powiększyć ekran, aby czytać? Czy obrazy są odcinane, chyba że zminimalizujesz ekran? Czy musisz robić podobne akrobacje, aby przechodzić między stronami?

Czy wiele kolumn próbuje wyświetlać się jednocześnie na ekranie?

To nie jest strona mobilna.

A co z czasem ładowania? 47% ludzi spodziewa się, że strony mobilne załadują się w ciągu 2 sekund. 40% opuszcza witrynę, której załadowanie trwa dłużej niż 3 sekundy.

Po ustaleniu, że nie masz witryny na urządzenia mobilne, nadszedł czas, aby zacząć stosować  rozwiązania witryny w  celu poprawy komfortu użytkowania. Biorąc pod uwagę znaczenie wygody użytkowników mobilnych, omówimy je szczegółowo w pozostałych 6  rozwiązaniach internetowych .

2. Uczyń go czytelnym i czytelnym

Czytelność i czytelność nie tylko wpływają na wrażenia użytkownika. Mogą wpływać na współczynnik konwersji z tego prostego powodu, że ludzie nie mogą czytać twoich stron.

Czy wiesz, że w średnim wieku przeciętna osoba straciła 50% zdolności postrzegania światła? Ekrany, tekst i obrazy wydają się nieco ciemniejsze. Trudniej jest odróżnić tekst od strony, na której siedzi. Z wiekiem wyzwanie staje się coraz większe.

1 na 10 osób, niezależnie od wieku, ma jakąś formę wizualnego wyzwania, którego soczewki korekcyjne nie mogą w pełni skorygować.

Nie ma znaczenia, na jakim urządzeniu dana strona przegląda witrynę, musi ją przeczytać, aby ją kupić. Nawet jeśli jesteś modną, ​​młodą marką, jeśli twoja strona nie jest zbyt czytelna, natychmiast zrazisz większą część swojej bazy klientów.

Czynniki czytelności obejmują:

  • Rozmiar
  • Kontrast
  • Kolor
  • Styl czcionki
  • tło

Czytelność obejmuje:

  • Formatowanie
  • Język
  • Styl pisania

Przyjrzyjmy się każdemu z nich szczegółowo.

Rozmiar

Przeciętna strona małej firmy używa czcionki o rozmiarze 12, która nie kontrastuje wyraźnie z tłem.

Uważają, że jest to wystarczająco duża, ponieważ papiery semestralne w szkole mają zazwyczaj rozmiar 12 czcionek. Prawdopodobnie uzyskasz obniżoną ocenę, jeśli użyjesz papieru o rozmiarze 14 lub 16.

Ale wyświetlanie na ekranie i wyświetlanie czarnego tekstu na wyraźnym białym tle to dwie bardzo różne rzeczy.

Badania wykazały, że ludzie „nienawidzą” małych czcionek na stronach internetowych. Tak, użyli tego słowa.

Aby zapewnić najlepszą obsługę, czcionka powinna mieć nie mniej niż 16, jeśli używasz standardowego stylu czcionki, takiego jak Arial lub Times New Roman. Jeśli zdecydujesz się na „kreatywny styl czcionki”, może być konieczne większe, aby był czytelny.

Kontrast

Niektórzy ludzie lepiej czytają jasną czcionkę na ciemnym tle. Ale większość potrafi odczytać ciemną czcionkę na jasnym tle. Zazwyczaj jest to twój najlepszy zakład.

Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że kontrast ma znaczenie. Jasnoszara czcionka na ciemnoszarym tle może wyglądać bardzo estetycznie. Ale większość ludzi będzie miała trudności z czytaniem.

Kolor

Dziwne schematy kolorów, takie jak jasny niebieski na głębokiej czerwieni, mogą utrudniać skupienie oczu.

To zabawne, że takie proste  rozwiązania internetowe są bardzo ważne. Ale robią. Możesz zabić swój współczynnik konwersji przy użyciu ohydnych schematów kolorów. W rzeczywistości ranią oczy klienta po krótkim czytaniu.

Ponadto kolory nadają ton i unifikują twoją markę. Pomaga użytkownikom w łatwym poruszaniu się po stronach internetowych i wykonywaniu czynności. W tym roku projektanci wracają do czarno-białych, aby bardziej podkreślić swoje projekty oraz podkreślić nagłówki i wezwania do działania. Badania wykazały również, że użycie tych kolorów daje lepszy efekt w połączeniu z kolorem akcentującym.

Styl czcionki

Około 13% z 20 osób ma astygmatyzm. Ten stan oczu utrudnia skupienie się na niektórych stylach czcionek. Częstość występowania wzrasta do 60% w grupie wiekowej 65+.

Unikaj stylów czcionek, które są cienkie i / lub nadmiernie zaokrąglone. Ludzie z astygmatyzmem nie potrafią ich dobrze odczytać. Coś tak prostego jak niewłaściwy styl czcionki może całkowicie zniszczyć twoje wrażenia użytkownika.

Jeśli używasz tych czcionek artystycznych, zarezerwuj je dla nagłówków, które będą znacznie większe.

Aby uzyskać najwyższą czytelność, trzymaj się Arial lub Times New Roman. Znajdziesz inne style, które sprawiają, że cięcie. Po prostu przetestuj je, zanim zrobisz w nim całą witrynę.

tło

Dzisiaj często pojawiają się słowa na tle ruchomego lub nieruchomego obrazu. Jest to w porządku, o ile obraz nie jest zasłonięty przez obraz. Ostrożnie umieść tekst, aby nie dotykał obrazu na obrazie ani nie wtapiał się w tło.

Formatowanie (dużo białej przestrzeni)

Czytanie w witrynie to nie to samo, co czytanie książki. Trudniej jest podążać za długimi akapitami – szczególnie na urządzeniach.

Ludzie nie czytają treści internetowych tak, jak czytają książki. Nie zaczynają się na górze i czytają prosto w dół.

W rzeczywistości czytają bardziej według wzoru „F”. Naukowcy wykorzystali technologię map cieplnych do śledzenia ruchów gałek ocznych czytników treści internetowych, aby to ustalić.

rozwiązania internetowe

Gość czyta nagłówek. Następnie przeczytali kilka wierszy. Ich oczy następnie skanują prosto w dół po lewej stronie strony.

Strony z krótkimi akapitami i dużymi, krótkimi nagłówkami wyrównanymi do lewej strony ułatwiają skanowanie strony.

Jeśli dana osoba znajdzie interesujący nagłówek podczas skanowania, przestanie czytać. Dzięki temu ludzie będą dłużej na stronie.

Czas przebywania jest znanym czynnikiem używanym przez wyszukiwarki do pozycjonowania witryny. Dla Google oznacza to, że zapewniasz wygodę użytkownikom. Przyjazne dla użytkownika formatowanie utrzymuje użytkowników na stronie dłużej w celu poprawy SEO ( optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ). To świetnie wpływa na widoczność witryny podczas wyszukiwania.

Język

Powinieneś pisać w języku, który jest ogólnie zrozumiały i używany przez twoich klientów. Jeśli twoi klienci są niszowymi specjalistami, możesz użyć żargonu.

Jeśli nie są wyspecjalizowani, żargon może zgubić się w tłumaczeniu.

Styl pisania

Jeśli twoja publiczność mówi bardzo formalnie, wtedy język formalny ma sens. Zwróciłbyś szczególną uwagę na zasady gramatyczne. Nigdy ich nie złamiesz.

Jeśli mówią bardziej swobodnie, prawdopodobnie wolą mniej formalny, bardziej konwersacyjny styl pisania. Może to obejmować sporadyczny fragment zdania lub zdanie kończące się na „do”. Brzmią bardziej naturalnie.

Przy opracowywaniu stylu zawsze bierz pod uwagę wizerunek marki i odbiorców. To, że na przykład reklamujesz się profesjonalistom, nie oznacza, że ​​zapięta gramatyka jest najlepszą drogą.

Używanie zbyt „swobodnej gramatyki” w celu odwołania się do grup ludzi mówiących w ten sposób wśród znajomych może wydawać się kpiną, jeśli nie pasuje do wizerunku twojej marki.

W obu przypadkach jest to zła obsługa, której można uniknąć, znając swoich klientów.

3. Zrób to szybko

Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić dzisiaj, aby przyspieszyć działanie swojej witryny. Inne  rozwiązania internetowe  będą wymagać pomocy eksperta.

Zacznijmy prosto. Następnie przyjrzymy się bardziej zaawansowanym rozwiązaniom prędkości.

Obrazy przyjazne dla Internetu

Za każdym razem, gdy umieścisz obraz na stronie internetowej, witryna ta musi pobrać obraz z zapisanej lokalizacji.

Im większy plik obrazu, tym dłużej trwa pobieranie. A większość małych firm korzysta ze zbyt dużych rozmiarów obrazów dla swojej witryny.

Możesz także dostosować rozmiar obrazu w kodzie lub w polu w tych gotowych witrynach. Ale unikaj tego. Jeśli faktycznie nie zmniejszyłeś rozmiaru obrazu, witryna musi jeszcze pobrać większy obraz przed zmianą rozmiaru, aby go wyświetlić.

To wymaga czasu.

Użyj programu Photoshop lub innych edytorów obrazów, aby zmniejszyć rozmiar zdjęć. Zasadniczo standard na obrazie strony nie powinien mieć więcej niż 600 pikseli szerokości.

Jest to naprawdę proste, otwierając plik obrazu, a następnie zmieniając rozmiar obrazu na komputerze PC lub Mac.

Często można również zmniejszyć rozdzielczość bez uszczerbku dla wygody użytkownika.

Na komputerze przejdź do „zapisz jako”. Na komputerze Mac naciskasz „eksport”.

Zobaczysz opcję, która wygląda mniej więcej tak. Zmniejsz jakość obrazu na tyle, na ile to możliwe, bez rozmywania obrazu lub pikselizacji. Byłoby to niekorzystne dla wygody użytkownika.

Zmniejsz liczbę zewnętrznych skryptów i wtyczek

Zewnętrzne skrypty są ważne dla strony internetowej. Są to narzędzia innych firm, z których korzysta twoja witryna.

Przykładami są:

  • Facebook jak liczniki
  • Google Analytics
  • Narzędzia przechwytywania potencjalnych klientów
  • Czcionki zewnętrzne
  • Zewnętrzne systemy komentarzy, takie jak Disqus

Niektóre z tych narzędzi mogą być bardzo ważne dla Twojej strategii, więc nie pozbywaj się ich wszystkich. Pamiętaj jednak, ile z tych widżetów i narzędzi ma załadować twoja witryna.

Przytnij, co możesz. Usuń je z głównych stron docelowych, aby ładowały się naprawdę szybko. W niektórych przypadkach możesz mieć te narzędzia zapisane w kodzie zamiast ładować je z lokalizacji zewnętrznej.

Regularnie sprawdzaj zewnętrzne skrypty i wtyczki. Jeśli nie zwiększają znacząco komfortu użytkowania, pozbądź się ich.

Przyspiesz swoją stronę.

Wyeliminuj powielanie kodu

Teraz przechodzimy do bardziej zaawansowanych  rozwiązań dla stron internetowych . Nie zalecamy przyjmowania tego, chyba że jesteś utalentowanym programistą.

Strony internetowe mogą się puchnąć przez powtarzający się kod. Dzieje się tak, ponieważ aplikacje są umieszczane na innych. Rzeczy nie są usuwane. Lub kod jest zapożyczony z innego miejsca.

Aby załadować stronę, twój host musi przeczytać cały kod. Kompresja i pozbycie się nadmiaru kodu może przyspieszyć witrynę.

Niech tekst zostanie załadowany przed obrazami

To kolejne z bardziej zaawansowanych  rozwiązań internetowych . Możesz zaprogramować witrynę, aby najpierw ładowała cały tekst. Następnie pobierz obrazy.

Pozwala to odwiedzającemu rozpocząć czytanie nieświadomy, że strona nie została w pełni załadowana.

4. Ułatw nawigację

Źle przemyślane menu frustruje odwiedzających. Nie mogą znaleźć tego, czego szukają. Czują, jakbyś ukrywał coś ważnego. To odstrasza ludzi, którzy faktycznie chcą odwiedzić twoją witrynę.

Zobaczmy, co sprawia, że ​​menu jest przyjazne dla użytkownika.

To proste i intuicyjne

Skuteczne menu ma jak najmniej opcji. Osoba nie powinna się zbytnio zastanawiać, gdzie pójść dalej.

Menu to nie czas na kreatywność i enigmatyczność. Witryna powinna po prostu zmusić ich do podjęcia następnej czynności.

Jest wielopoziomowy

Jeśli masz więcej niż 3–5 elementów menu, które muszą mieć, uporządkuj je w menu rozwijanym.

Zamiast umieszczać każdą z usług jako kartę menu, sensowniej jest wymienić je w menu rozwijanym. Odwiedzający będzie bardzo jasne, że jeśli klikną usługi, zobaczą twoje usługi.

Nawet jeśli używasz systemu rozwijanego, ogranicz liczbę stron tak bardzo, jak to możliwe. Paraliż wyboru jest częstym problemem wśród klientów. Jeśli dasz im zbyt wiele możliwości, będą sfrustrowani i odejdą.

Może się różnić od strony do strony

Menu zapewnia osobie na tej stronie tylko te opcje, które są dla niej najbardziej odpowiednie. Te wybory są kontynuacją podróży kupującego z twoją marką.

Na przykład umieszczenie linku do bloga na stronie kontaktowej, stronie studium przypadku,  stronie recenzji itp . Może nie mieć sensu  . Jeśli znajdują się na tych stronach, to przeszli przez etap, na który blog miałby wpływ ich decyzja.

Niektóre firmy uważają również za bardzo skuteczne, aby nie zamieszczać linków do cen, studiów przypadków lub recenzji na stronie blogu.

Brak widocznych pozycji na stronie pozwala odwiedzającemu poznać Cię najpierw za pośrednictwem bloga. Następnie mogą kliknąć stronę główną, aby uzyskać pełniejsze menu.

Ma pole wyszukiwania

Witryny z polem wyszukiwania mają współczynnik konwersji wyższy o 34%. Ludzie mogą szybko znaleźć to, czego chcą, bez konieczności przeszukiwania twojego menu.

5. Uczyń to pomocnym

Badanie Label Insights opublikowane w magazynie INC wykazało, że 73% ludzi zapłaci za coś więcej, jeśli firma będzie w 100% przejrzysta. 39% zmieni marki, jeśli stwierdzi, że inna marka jest bardziej przejrzysta.

94% będzie lojalnych wobec marki, która nadal wykazuje przejrzyste zachowanie.

Psychologia tego jest jasna. Jeśli marka wydaje się nieuchwytna, ludzie zastanawiają się, czy naprawdę dostaną to, za co zapłacili. Są gotowi zapłacić więcej, aby się upewnić.

56% twierdzi, że częściej kupuje od marki, która zapewnia im wszystkie informacje potrzebne do podjęcia decyzji online.

To jeden z powodów, dla których widzieliśmy małe firmy, które odnoszą tak duży sukces dzięki  marketingowi w mediach społecznościowych  i  content marketingowi . W tych metodach marketingowych chodzi o przejrzystość marki i pomoc. W przeważającej części są to również sposoby, w jakie klienci wolą dziś do nich dotrzeć.

Ale gdy tylko zaczniesz ukrywać ceny lub ukrywać ważne informacje o produktach, ludzie stają się podejrzliwi.

Oczywiście, istnieją firmy, w których usługi są zbyt zróżnicowane i złożone, aby można je było kupić za jeden rozmiar. Ale bądź tak otwarty i pomocny, jak tylko możesz.

Pokaż klientom, że nie masz nic do ukrycia.

Rozwiązania  takie jak ta poprawiają komfort użytkowania i poprawiają wyniki finansowe.

6. Konsekwentnie stosuj „Zasady” witryny

Jeśli znajdziesz pole wyszukiwania na stronie internetowej, 9,99 razy na 10 znajduje się w prawym górnym rogu. To nie jest prawo. Nie pójdziesz do więzienia za złamanie tej zasady.

Ale tutaj ludzie szukają pola wyszukiwania. Umieszczenie pola wyszukiwania w prawym dolnym rogu, aby było inne, negatywnie wpływa na wygodę użytkownika. Rozwiązania  takie, jak to zastosowane w  witrynie , naprawią to.

Kolejna „reguła” wchodzi w grę z wezwaniem do działania. Klienci oczekują na stronie pojedynczego, jasno zdefiniowanego przycisku wezwania do działania. Chcą wiedzieć, gdzie kliknąć.

Strony z jednym wezwaniem do działania zwiększają liczbę kliknięć o prawie 400%, a sprzedaż o 1600%. Twoje wezwanie do działania powinno być wyraźnie zdefiniowanym przyciskiem, który będzie się wyróżniał.

70% małych firm nie ma wezwania do działania na swojej stronie głównej. Ale badając  rozwiązania witryn internetowych,  takie jak te zawarte w tym artykule, możesz zapewnić lepszą obsługę i zwiększyć liczbę konwersji.

Jeśli chodzi o wszystko, od formatowania przez kategorie po aplikacje, zastanów się, czego oczekuje użytkownik. Przejrzyj witryny branżowe i zastosuj wspólne konwencje, aby zapewnić bezproblemową obsługę.

7. Bądź estetyczny

Jak wizualizacje wpływają na postrzeganie komfortu użytkowania twojej marki? Ten pozornie powierzchowny element Twojej witryny może zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają Twoją witrynę.

W 2013 roku firma czekoladowa Cadbury postanowiła zmienić kształt minibarów z prostokąta na okrągły. Lojalni klienci szybko poinformowali ich, że nie podoba im się ich nowy przepis.

Cadbury w żaden sposób nie zmienił przepisu. Zmienili jedynie kształt sztabki i jej opakowania.

W 2011 roku Coca Cola doświadczyła podobnego buntu. Wprowadzili limitowaną edycję białej puszki, aby promować świadomość zagrożonych niedźwiedzi polarnych. Klienci narzekali, że nowy przepis nie był wystarczająco słodki. Po raz kolejny Coca Cola nie zmieniła przepisu, tylko kolor puszki.

Białe puszki Coca Coli są teraz zarezerwowane na zakupy w serwisie eBay.

komfort

Kolory, kształty, rozdzielczość i położenie obrazów wpływają na to, jak widzą cię ludzie. To z kolei wpływa na to, czy zostaną twoimi klientami.

W rzeczywistości,

  • Jeśli dana osoba ma do obejrzenia dwie witryny, 66% osób wybiera atrakcyjną wizualnie stronę zamiast zwykłej.
  • 38% ludzi twierdzi, że nie będzie wchodzić w interakcje z marką, która nie ma nieatrakcyjnej strony internetowej
  • 75% początkowego postrzegania marki można przypisać wyglądowi witryny

Wyszukiwarka Bing odnotowała wzrost przychodów o 80 milionów dolarów, kiedy zmieniła stronę na konkretny kolor niebieski, który sprawdził się dobrze wśród grup fokusowych. Wygląd strony ma znaczenie.

Jak natychmiast poprawić estetykę witryny

Uprość każdą stronę. Jeśli zawiera niepotrzebne elementy, usuń je. Jeśli strona jest zbyt „zajęta”, użytkownicy nie są pewni, na czym się skupić. Czy są jakieś powtarzające się elementy? Wyświetl każdą stronę i usuń wszelkie przedmioty doraźne.

Używaj tylko wysokiej jakości zdjęć i filmów. Ziarnista, pikselowana grafika nie jest dobra dla twojej firmy.

Zwróć szczególną uwagę na elementy „nad zakładką”. Jest to około 6 cali górnej części witryny. To pierwsza rzecz, którą widzą ludzie, gdy ładują stronę. Zrób to wizualnie perfekcyjnie.

Jeśli potrzebujesz dodatków, które nie są tak atrakcyjne, zawsze umieszczaj je u dołu strony. Identyfikatory certyfikacji, najlepsi klienci, przyciski płatności itp. Zwykle znajdują się poniżej zakładki. Są to często nieregularne kształty i wiele kolorów, które kolidują ze stroną.

Rozwiązania  dla małych firm

Rozwiązania internetowe  nie muszą być skomplikowane. Czasami są to małe rzeczy, takie jak większy druk, który może zmienić wrażenia użytkownika. Czasami potrzebujesz eksperta, który może wdrożyć  rozwiązania internetowe,  które nie tylko zadowolą Twoich klientów.

Zwiększają ruch i padają na niższe zyski.

Zostaw odpowiedź