4 Porady jak zoptymalizować treść.

 

Content marketing to przyszłość, bo tam zmierza Internet. Technika ta jest wykorzystywana zarówno przez duże, jak i małe firmy, aby nie tylko budować markę, ale także zwiększać zyski.

A najlepsza część? W rzeczywistości działa lepiej niż wiele przestarzałych metod marketingowych.

Dzięki rozwojowi content marketingu dzisiejsze firmy nie ograniczają się do jednego lub dwóch popularnych typów treści. Nie, eksperymentują z różnymi rodzajami treści. Ta dywersyfikacja sprawia, że ​​content marketing jest jeszcze bardziej opłacalny.

typy zawartości

Aby jednak odnieść prawdziwy sukces w content marketingu, tworzenie dobrych treści nie wystarczy. To ważny pierwszy krok, ale musisz zrobić jeszcze coś więcej.

Musisz także upewnić się, że twoje treści zostaną skonsumowane przez odbiorców docelowych. I może się to zdarzyć tylko wtedy, gdy będą w stanie znaleźć go we właściwym czasie. Dodanie kolejnych dzwonków i gwizdów do treści nie będzie działać, jeśli nie będzie widoczna.

Właśnie tutaj pojawia się optymalizacja treści. To sprawia, że ​​twoje treści wyróżniają się na tle innych i dodają życia twojemu marketingowi. Co czyni go integralną częścią każdego zorientowanego na wyniki marketingu treści o wysokiej jakości.

W kręgach marketingu wewnętrznego informacja o optymalizacji treści jest postrzegana jako trzeci ważny czynnik, który pomaga osiągnąć sukces w kampanii content marketingowej. To dźwignia popycha pozostałe dwa.

Na pierwszym miejscu jest część dotycząca tworzenia treści.

2. miejsce to promocja treści.

I wreszcie trzeci to optymalizacja treści.

Nawet jeśli brakuje jednego z tych elementów w marketingu treści, trudno będzie zmienić czytelników w klientów.marketing treści

Co tak naprawdę oznacza optymalizacja treści?

Optymalizacja treści polega na pobraniu przeciętnego fragmentu treści i przekształceniu go w coś wspaniałego. Chodzi o dodanie warstwy optymalizacji, która pomaga zdobyć więcej czytelników i uzyskać wyższy współczynnik konwersji.

Tworzenie treści

Głównym celem optymalizacji treści jest sprawienie, aby treść była jak najbardziej użyteczna dla czytelników. I w trakcie tego procesu włącz kuszące wyszukiwarki.

Google da ci więcej punktów brownie i uszereguje twoją witrynę wyżej, jeśli uszczęśliwia to użytkowników. Tak działa nowoczesny SEO. Imponowanie ludzi robi wrażenie na wyszukiwarkach.

Koncentrując się na optymalizacji treści, dajesz również Google dane, których potrzebuje, aby dowiedzieć się więcej o swoich treściach. Gdy Google będzie w stanie ustalić, o czym są twoje treści, łatwiej będzie zebrać więcej informacji o twojej firmie.

Jeśli prowadzisz witrynę firmową, powinieneś wiedzieć, jak ważne jest rankingowanie w Google. Ponieważ ma potencjał, aby uzyskać duży ruch, który faktycznie zamienia się w klientów. Jeśli tworzysz treść tylko dla niej, trudno ci będzie przekonać zarówno odwiedzających, jak i wyszukiwarki.

Kiedy inwestujesz w świetne treści (coś w rodzaju pogłębionego posta na blogu), inwestujesz w budowanie długoterminowej strategii ruchu. Konsekwentnie produkując najwyższej jakości treści, które są odpowiednie dla odbiorców docelowych, zwiększasz swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu niż konkurenci.

Właśnie dlatego dłuższe treści mają wyższą pozycję w rankingu. W oczach Google oferuje więcej wartości.

 

W przepływie pracy tworzenia treści brakuje krytycznego elementu, jeśli nie ma optymalizacji zawartości. Co nie tylko pomaga w tworzeniu autorytatywnych treści, ale także daje ludziom powód do linku do ciebie. Jak wiadomo, linki zwrotne zajmują ważne miejsce na arenie SEO.

Optymalizacja treści pozwala uczynić treść bardziej szczegółową i kompleksową. To jest dokładnie to, czego potrzebujesz, aby zwiększyć organiczny ruch SEO i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów / sprzedaż.

Optymalizacja treści a optymalizacja wyszukiwarek

Każdy, kto ma podstawową wiedzę na temat SEO, zna wartość tkania odpowiednich słów kluczowych w treści. Ponieważ słowa kluczowe to te frazy, które ostatecznie chcesz uszeregować. Są to słowa lub zapytanie, które wyszukuje twoja grupa docelowa.

Jeśli jednak przyjrzysz się ewolucji Google na przestrzeni lat, przekonasz się, że gigant wyszukiwarek powoli odchodzi od podejścia opartego wyłącznie na słowach kluczowych.

Ta zmiana zaczęła się dziać po niesławnej aktualizacji algorytmu Hummingbird. Celem tego algorytmu było przywiązanie większej wagi do zapytań w języku naturalnym oraz stosowanie kontekstu / znaczenia zamiast poszczególnych słów kluczowych.

optymalizacja treści

Co to dla ciebie znaczy? Oznacza to, że musisz skupić się na tematach zgodnych ze słowami wyszukiwanymi przez ludzi. Im bardziej szczegółowe i szczegółowe są te tematy, tym lepsze wyniki zobaczysz na dłuższą metę.

Optymalizacja treści uwzględnia rosnące znaczenie wyszukiwania semantycznego. I pomaga udzielić najbardziej znaczących odpowiedzi na wyszukiwane hasła w postaci dobrej, szczegółowej treści. Treści, które nie są cienkie jak papier, ale mają potrzebny mięsień. Treści, które dotykają tych tematów na powiązane tematy / problemy, które pomagają Ci uzyskać pozycję autorytetu w swojej branży.

Mimo że optymalizacja treści zaczyna się od słowa kluczowego, nie kończy się na nim. Ponieważ wychodzisz daleko poza to, omawiając cały temat i wchodząc głębiej. Ten rodzaj treści pozwala zaprezentować się jako ekspert w świecie rzeczywistym, a nie tylko inny pisarz artykułów SEO.

 

Jeśli piszesz na przykład o „rentowności produktu”, treść powinna oczywiście zawierać słowa i wyrażenia takie jak: biznes, strategia, koszty, ceny, firma i powiązane tematy.

Skoncentruj się mniej na gęstości słów kluczowych, a więcej na szczegółowym omówieniu tematu. Konieczne jest pokazanie, że jesteś ekspertem.

Na przykład, jeśli piszesz o „marketingu cyfrowym”, treść powinna zawierać pokrewne wyrażenia / słowa, takie jak SEO, media społecznościowe, reklama itp. Nawet jeśli powinieneś pamiętać o gęstości słów kluczowych, nie przestawaj . Staraj się poruszać temat z różnych punktów widzenia, w najlepszy możliwy sposób.

Słowa kluczowe SEO

3 typowe błędy optymalizacji treści, których należy unikać

Optymalizacja treści idzie w parze z jakością SEO. Ponieważ wyższy ranking dla słowa kluczowego ukierunkowanego nie zapewniłby dobrego ROI, jeśli Twoje treści nie przynoszą wartości odwiedzającym.

 

Gdy twoje treści nie spełniają oczekiwań i robią złe pierwsze wrażenie, odwiedzający od razu wychodzą, co prowadzi do szybkiego wskaźnika odrzuceń.

Oto 3 typowe błędy optymalizacji treści, które uniemożliwiają kontakt z użytkownikami na wyższym poziomie.

Błąd nr 1: treść nie może się wyróżnić

Kiedy ludzie chcą dowiedzieć się o temacie i Google, mają do wyboru wiele opcji. Zazwyczaj odwiedzają pierwsze 3 witryny lub czasami sprawdzają wszystkie 10 na pierwszej stronie. Niemniej jednak mogą nie zauważyć dużej różnicy przed przejściem do twojej witryny. Dopiero gdy ją odwiedzą, zaczną zauważać jakość twoich treści.

Jeśli twoje treści nie oferują prawdziwej wartości, nie wyróżniają się spośród wielu innych treści. Odwiedzający nie ma prawdziwego powodu, aby pozostać z tyłu i udostępniać swoje treści innym osobom.

Konieczne jest więc znalezienie tematów, które docelowi odbiorcy chcieliby wykorzystać. Dowiedz się, czym są zainteresowani, czasem nawet wtedy, gdy nigdy nie pomyśleli o tym pomyśle lub pytaniu. Możesz użyć „Odpowiedz publicznie”, aby znaleźć najczęściej zadawane przez użytkownika pytania dotyczące określonego słowa kluczowego. Możesz też wypróbować funkcję wyszukiwania Google „Ludzie również pytają”, aby wyświetlić więcej pomysłów na pytania do następnego tematu artykułu.

Tak samo, jak ważne jest zidentyfikowanie unikalnego punktu sprzedaży produktu, musisz zrobić to samo z treścią. Przestań próbować zaimponować wszystkim, którzy natrafią na twoją stronę.

Zamiast tego znajdź coś wyjątkowego, co może zainteresować twoją grupę docelową. W momencie, gdy znajdziesz różnicę wygranej, łatwo jest obniżyć współczynnik odrzuceń. Które Google liczy podczas rankingu stron.

Błąd nr 2: Twoje nagłówki są zbyt niejasne

Pierwszą rzeczą, którą zauważają odwiedzający, jest nagłówek. Jeśli jest to zbyt ogólne lub niejasne, tracisz szansę na utrzymanie czytelnika w czytaniu. Ludzie są zmęczeni tym samym rodzajem treści. A jeśli zobaczą, że twój nagłówek nie oferuje wyjątkowych korzyści, założą, że twoje treści też są ogólne.

Aby powstrzymać ludzi przed naciśnięciem przycisku Wstecz, nadaj swoim nagłówkom bardziej interesujący i konkretny charakter. Jeśli zidentyfikowałeś USP swoich treści, staje się to łatwe. Ponieważ wszystko, co musisz zrobić, to przekazać to przez nagłówek. Daj ludziom jasny obraz, dlaczego powinni czytać twoje treści i co czyni je przydatnymi lub lepszymi od innych.

 

Błąd nr 3: twoja treść jest publikowana bez edycji

Nie ma wątpliwości, że wypychanie większej ilości treści może pomóc w zwiększeniu ruchu. Ale czy publikacja powinna odbywać się kosztem jakości? Oczywiście nie. Opublikowanie pierwszego, wstępnego szkicu bez edycji zrobi na użytkownikach złe wrażenie. Sprawi, że będziesz wyglądać nieprofesjonalnie i sprawi, że ludzie się wycofają.

Twoim celem powinno być jasne przekazanie wiadomości za pomocą treści. Jeśli treść jest szorstka, może nie być łatwa do odczytania i zawierać błędy obniżające ogólną wartość treści.

 

Kiedy spędzasz czas na edytowaniu treści przed jej opublikowaniem, zapewnisz odwiedzającym lepsze, głębsze wrażenia. Zamiast wędrować i modyfikować treści w rant, tworzysz wciągającą prezentację, która zapewni czytelnikom zrozumienie, a może nawet rozwiązanie ich problemu.

4 porady dotyczące optymalizacji treści, aby zwiększyć ruch

Bez wątpienia optymalizacja treści sprawia, że ​​twoja strategia content marketingu jest silniejsza. Ale aby faktycznie działało, musisz upewnić się, że robisz to dobrze.

Przyjrzyjmy się kilku przydatnym wskazówkom dotyczącym optymalizacji treści, których możesz użyć, aby wyróżnić swoją witrynę biznesową i przyciągnąć bardziej ukierunkowany ruch…

Wskazówka 1: Używaj poprawnie słów kluczowych

Nawet gdy piszesz szczegółowe treści i koncentrujesz się na omawianym temacie, nie możesz i nie powinieneś ignorować znaczenia słów kluczowych.

Właściwe włączenie odpowiednich słów kluczowych pomoże Ci zwiększyć ranking tych konkretnych słów kluczowych. Musisz sporządzić listę ważnych, docelowych słów kluczowych i używać ich we właściwych miejscach. Oto jak to zrobić:

  1. Tytuł strony: Większość osób z pewną wiedzą na temat SEO wie, że musi umieścić swoje podstawowe słowo kluczowe w tytule strony. Ale czy wiesz, że umieszczając go na początku tytułu, zwiększasz swoje szanse na awans na wyższą pozycję?

    Pamiętaj też, aby ćwiczyć zwięzłość podczas pisania tytułów, ponieważ dłuższe tytuły mają tendencję do odcinania się. Długość tytułu powinna wynosić od 30 do 60 znaków.

    tytuł strony
  2. Opis meta: Metaopis jest tym, co ludzie czytają na stronach wyników wyszukiwania, zaraz po przeczytaniu tytułu. Te małe fragmenty są miejscem, w którym należy osadzić ważne słowa kluczowe, ponieważ są one pogrubione, gdy ludzie ich szukają.
    opis metaTakie postępowanie nie tylko sprawia, że ​​opis jest bardziej znaczący, ale także pomaga wyróżnić się na tle innych wyników wyszukiwania. Co zwiększa współczynnik klikalności, czynnik SEO, który może zapewnić lepszy ranking.
  3. Treść Umieszczenie znaczących słów kluczowych w tekście, szczególnie w pierwszym akapicie, może mieć istotny wpływ na pozycję w rankingu. Ale jeśli się rozejrzysz, wielu zapomni to zrobić.linki zwrotne
  4. Linki przychodzące: Słowa kluczowe w tekście kotwicy pozwalają zwiększyć wagę linków wewnętrznych i dają lepszy kierunek pająkom wyszukiwarek. Dlatego dodaj linki przychodzące z innych odpowiednich stron witryny do strony głównej, używając odpowiednich słów kluczowych w tekście kotwicy.
    Linki przychodzące
  5. Optymalizacja obrazu: Dodanie ważnych słów kluczowych do tagów alt, nazw plików, podpisów itp. W obrazie jest częścią optymalizacji treści, ponieważ twoje zdjęcia są przecież częścią zawartości witryny.obraz alt tytuł

Umieszczając słowa kluczowe w swojej witrynie, rób to naturalnie. Unikaj wypychania treści zbyt dużą liczbą słów kluczowych. Daj czytelnikowi lepsze wrażenia, pisząc dla nich, a nie tylko dla wyszukiwarek.

Wskazówka 2: Popraw organiczny CTR

Ranking stron wyników wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych to tylko jedna część równania. Inna część polega na tym, by ludzie kliknęli twoją listę wyszukiwania. Niski organiczny CTR może negatywnie wpłynąć na twoje działania SEO i wpłynąć na ROI.

organiczny CTR

Ale czy naprawdę możesz poprawić swój organiczny CTR? Oczywiście, że możesz. Skoro reklamodawcy PPC mogą spędzić czas na tworzeniu idealnego tekstu reklamy, aby zwiększyć swój CTR, dlaczego nie możesz zrobić tego samego z organicznym wyszukiwaniem?

Oto 3 sposoby, aby to zrobić:

  1. Spróbuj eksperymentować z tytułem i meta opisem pod względem długości i słów kluczowych. To pierwszy krok, który możesz zrobić, aby poprawić swój organiczny CTR. Nie zapomnij też przetestować wezwania do działania, które pojawia się w twoim opisie.
  2. Użyj znaczników strukturalnych (takich jak recenzje), aby wyróżnić się na tle innych witryn na stronach wyników wyszukiwania. Wszelkie recenzje produktu mogą zostać tutaj zaprezentowane jako dowód społecznościowy, dzięki czemu twoja witryna wygląda inaczej i może zwiększyć twój CTR.recenzje
  3. Skorzystaj z polecanych fragmentów Google, ponieważ coraz więcej osób zadaje Google pytania zamiast słów kluczowych. Jeśli utworzyłeś treść, która odpowiada na konkretne pytanie, Google może wykorzystać twoją treść jako bezpośrednią odpowiedź na to pytanie. Który automatycznie wypycha twoją witrynę na szczyt SERP.opisywany fragment kodu

Wskazówka 3: Zaktualizuj swoją starą treść

Właściwa optymalizacja treści może pomóc w maksymalnym wykorzystaniu istniejącej zawartości. Przepisywanie i aktualizowanie treści jest częścią optymalizacji treści i może pomóc zapewnić spójną wartość bez publikowania nowych treści.

Bez względu na branżę, w której działasz, będą zachodzić zmiany, o których twoi odbiorcy powinni wiedzieć. Bądź na bieżąco z tymi trendami i aktualizuj swoje treści, aby je odzwierciedlić.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest, aby twoje treści stały się nieaktualne. Chcesz z czasem zwiększyć jego wartość zarówno dla starych, jak i nowych czytelników. Możesz także ponownie promować swoją odnowioną treść i przyciągać większy ruch z powrotem do swojej witryny.

Oto niektóre dane z aktualizacji i ponownego publikowania starych postów na blogu:

wyświetlenia miesięczne

Jeśli na przykład pracujesz w branży finansowej, przekonasz się, że niektóre tematy, które omówiłeś w przeszłości, nie są już aktualne. Twoje stare treści przyniosą niewiele korzyści odbiorcom, jeśli nie otrzymają aktualnych informacji.

Podczas aktualizowania treści należy również ponownie ocenić wspomniane linki, narzędzia i zasoby. Co wtedy działało, może teraz nie działać. Takie podejście może pomóc zachować świeżość i wartość treści przez długi czas.

Wskazówka 4: Bądź przyjazny dla czytelnika

Spójrzmy prawdzie w oczy, gdy ludzie odwiedzają twoją witrynę za pośrednictwem Google, nie chcą wprowadzać zamieszania. Zapewnienie czytelności treści jest najbardziej podstawowym krokiem, który możesz zrobić, aby zapewnić odwiedzającym doskonałą obsługę.

Ludzie nie chcą patrzeć na blok tekstu, który pozbawiony jest jakichkolwiek obrazów i jest trudny do odczytania. Jeśli na twojej stronie wystąpią coś takiego, możesz mieć pewność, że nie zastanowią się dwa razy przed naciśnięciem przycisku Wstecz i przejdź do następnego wyniku (który może być twoim konkurentem).

Optymalizacja treści ma na celu zapewnienie, że treść jest dobrze prezentowana i jest przyjemna dla oczu. W ten sposób zachęcasz ludzi do spędzania więcej czasu w witrynie, a także do konwersji. Upewnij się więc, że treść jest w formacie umożliwiającym skanowanie.skanowana treść

Oto kilka sposobów, aby być przyjaznym dla czytelnika z twoimi treściami.

  1. Używaj krótszych linii i akapitów z dużą ilością białych znaków. Treści w ten sposób są nie tylko przyjemne do czytania, ale także łatwe do zrozumienia i strawienia.
  2. Podziel zawartość na odpowiednie podtytuły, aby osoby skanujące mogły szybko znaleźć część, która ich interesuje.
  3. Dodaj wizualizacje, gdziekolwiek możesz. Sprawiają, że treść wygląda atrakcyjniej i zachęcająco. Niezależnie od tego, czy są to zdjęcia, czy filmy, wszelkie użyte elementy wizualne muszą stanowić wartość dodaną do treści i nie powinny być dodawane tylko dla jasności.
  4. Upewnij się, że wszystkie strony są zoptymalizowane pod kątem bezproblemowego korzystania z urządzeń mobilnych.

Optymalizacja treści: 3 kluczowe czynniki, o których należy pamiętać

Oprócz zastosowania powyższych sprawdzonych wskazówek, powinieneś również zachować następujące 3 czynniki na pierwszym planie. Skoncentrowanie się na nich pozwoli Ci przenieść wysiłki związane z optymalizacją treści na wyższy poziom.

Czynnik 1: Częstotliwość publikacji

Różne rynki różnie reagują na treść. Dlatego ważne jest, aby znaleźć częstotliwość publikowania pasującą do odbiorców docelowych.

Niektóre firmy są w stanie zapewnić wartość dla swoich czytelników, nawet jeśli publikują tylko raz w tygodniu. Działa dla ich odbiorców, więc działa dla nich. Ale są też inne marki, które znajdują 3-4 posty na blogu w tygodniu, co jest dobrym celem, ponieważ pomaga w zapewnieniu stałej wartości.

Są też firmy, które osiągają skrajność, publikując tylko jeden post na blogu miesięcznie lub nawet kwartalnie. Koncentrują się głównie na publikowaniu treści super premium, co jest w porządku.

Chodzi o to, aby znaleźć tę równowagę, ponieważ może ona stworzyć lub przerwać kampanię content marketingową. Może to wymagać trochę eksperymentów. Ale w końcu powinieneś dowiedzieć się, jak często jest zbyt częste.

częstotliwość vs akwizycja

Najważniejsze jest to: optymalizacja treści nie ogranicza się do rodzaju publikowanych treści. Chodzi również o częstotliwość publikowania. Bo po co tworzyć świetne treści, jeśli czytelnicy nie są zadowoleni z twojego wyczucia czasu?

Czynnik nr 2: Trafność tematu

Optymalizacja treści może działać tylko wtedy, gdy wybrany temat jest odpowiedni dla odbiorców docelowych. Im bardziej zainteresowani znajdą temat, tym lepsze wyniki zobaczysz.

W tym przypadku optymalizacja treści różni się znacznie od SEO. Wpis na blogu, w którym mogą być zaznaczone wszystkie czynniki SEO na stronie i poza nią, ale nie zrobi to krzywdy, jeśli docelowi odbiorcy nie uznają jej za interesującą. Nie uda Ci się również wygenerować odpowiednich linków zwrotnych i udziałów społecznościowych z powodu braku trafności.

odpowiednia treść

Skutecznym sposobem, aby twoje treści były bardzo trafne, jest dobre poznanie odbiorców, a następnie stworzenie osobowości klientów na podstawie tej wiedzy. Gdy tworzysz treści skierowane do tych osób, będą one nie tylko odpowiednie, ale także zorientowane na wartość.

Czynnik # 3: Treść Użyteczność

Teraz znajdziesz wiele treści, które są bardzo trafne dla odbiorców docelowych, ale spora ich część nie oferuje żadnej realnej wartości czytelnikom. Trafność nie będzie działać, dopóki treści nie zostaną dostarczone pod względem wartości.

Każdy utworzony przez Ciebie materiał musi dać docelowym odbiorcom coś, co warto połączyć i udostępniać. Może to być post na blogu, studium przypadku, wideo itp. Format treści może się różnić, musi mieć wysoki poziom użyteczności.

Według badań przeprowadzonych przez Content Science, mniej szczegółów / wyrafinowania treści wpływa na niską użyteczność i trafność treści.

trafność

Wiele firm koncentruje się tak bardzo na ilości, że zapominają o znaczeniu jakości. Produkcja dużej ilości treści nie wpłynie znacząco na twoje wyniki, jeśli nie będzie miała „efektu wow”. Za każdym razem, gdy publikujesz, musisz dać coś nowego.

Wdrożyć optymalizację treści

Treść, która rozwiązuje prawdziwy problem z rozwiązaniem i jest zgodna z aktualnymi trendami, można nazwać zoptymalizowaną.

Jeśli te czynniki nie dotyczą treści, które już opublikowałeś, możesz rozważyć ich optymalizację przed opublikowaniem nowej treści. Nie pozwól marnować świetnych treści i przegapić ruch tylko dlatego, że wymaga niewielkiego ulepszenia.

Zostaw odpowiedź