10 trików SEO w google

Optymalizacja wyszukiwarek jest ważnym elementem strategii internetowej każdej firmy. W rzeczywistości, oparte na ostatnich badaniach, pokazuje, że 93% działań online rozpoczyna się od wyszukiwarek. To, jak uszeregujesz określone słowa kluczowe, będzie zależeć od twojego domain authority, na które oczywiście mają również wpływ inne czynniki SEO. Jednak Google i inne wyszukiwarki, takie jak Yahoo i Bing, nieustannie wprowadzają zmiany w swoich algorytmach, aby zapewnić użytkownikom lepszy komfort wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby właściciele małych firm i marketerzy byli na bieżąco z najnowszymi sztuczkami SEO, jeśli chcą nadal zajmować wyższą pozycję w wyszukiwarkach .

Ułatwiliśmy ci to. Poniżej znajdziesz tylko niektóre z najlepszych sztuczek SEO, których możesz użyć w 2018 roku i później, aby poprawić swoje pozycje w rankingu SEO i przynieść więcej wykwalifikowanych potencjalnych klientów do swojej witryny.

1. Przyspiesz swoją stronę internetową.

Szybkość strony to jedna z najczęściej pomijanych sztuczek SEO. Od 2010 r. Google stosuje szybkość witryny jako czynnik rankingowy SEO. Prawie 50% internautów oczekuje, że witryna załaduje się w ciągu 2 sekund, a wielu porzuci witrynę, jeśli nie załaduje się w ciągu 3 sekund. To pokazuje, że szybkość witryny jest ważna nie tylko dla wyszukiwarek, ale także dla użytkowników wyszukiwarek, którzy mogą zdecydować, aby nie wracać do twojej witryny, jeśli jej załadowanie trwa zbyt długo.

Istnieje kilka różnych elementów, które wpływają na szybkość Twojej witryny. Jednym z największych elementów witryny, który może mieć wpływ na szybkość, są twoje zdjęcia. Po kompresji zdjęć możesz zmniejszyć rozmiar strony nawet o 30 lub 40%. Powoduje to szybsze ładowanie stron dla odwiedzających witrynę.

Optymalizacja zdjęć może mieć drastyczny wpływ na szybkość witryny, ale nie jest to jedyna rzecz, którą możesz zrobić, aby zwiększyć szybkość witryny. Oto kilka innych sztuczek SEO, których możesz użyć, aby skrócić czas ładowania strony i poprawić ogólne rankingi wyszukiwarek:

  • Przejrzyj elementy strony. Przejrzyj elementy na każdej stronie witryny, aby  upewnić się  , że nie dostarczasz niepotrzebnych elementów, które zwiększają czas ładowania witryny.
  • Włącz buforowanie przeglądarki. Buforowanie przeglądarki umożliwia wielokrotnym odwiedzającym szybsze ładowanie, przechowując elementy stron witryny w pamięci podręcznej lub tymczasowym magazynie.
  • Zmniejsz wtyczki.  Innym sposobem na skrócenie czasu ładowania witryny jest dezaktywacja i usunięcie niepotrzebnych wtyczek z witryny oraz pozbycie się tych, które spowalniają szybkość witryny.

To tylko kilka sposobów, dzięki którym możesz przyspieszyć działanie swojej witryny. Należy jednak pamiętać, że istnieje wiele czynników technicznych, które wpływają na czas ładowania strony, których możesz nawet nie brać pod uwagę. Jeśli próbujesz poprawić szybkość witryny, możesz skonsultować się z  profesjonalną firmą zajmującą się projektowaniem stron internetowych . Ci, którzy specjalizują się w projektowaniu i rozwijaniu usług internetowych, wezmą pod uwagę wszystkie czynniki związane z twoją witryną, pracując nad poprawą czasu ładowania.

2. Zabezpiecz swoją stronę za pomocą HTTPS.

Kolejną z naszych najlepszych sztuczek SEO jest zapewnienie bezpieczeństwa twojej witryny. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, czas zmienić witrynę na HTTPS. HTTPS to bezpieczniejsza wersja protokołu internetowego http. Współpracuje z SSL lub Secure Sockets Layer, aby komunikować się w bezpieczniejszy sposób. Szyfruje dane dla bezpieczeństwa, nie dopuszczając do zmiany lub uszkodzenia danych podczas ich przesyłania. Zapewnia to bezpieczniejsze korzystanie z witryny.

Oprócz pomocy w poprawie bezpieczeństwa witryny, HTTPS ma również pewne zalety SEO. Po pierwsze, Google woli HTTPS. W rzeczywistości od października 2017 r. Google ostrzega użytkowników witryny Chrome, którzy przechodzą do witryn innych niż HTTPS, że strona nie jest bezpieczna. Może to spowodować, że potencjalni potencjalni klienci odwrócą się od twojej witryny, zanim jeszcze tam dotrą. Google uwzględniło to również jako czynnik rankingowy w swoim algorytmie wyszukiwarki, ponieważ wyszukiwarka chce zapewnić możliwie najbezpieczniejsze wrażenia użytkownikom wyszukiwarek.

Kolejną zaletą przejścia na HTTPS jest to, że pomaga w dostarczaniu dokładniejszych danych na temat ruchu związanego z poleceniami w Google Analytics. W witrynie HTTP ruch ze źródeł odsyłających może często pojawiać się jako ruch bezpośredni. Jednak w przypadku witryny HTTPS domena odsyłająca jest widoczna, co ułatwia dokładniejsze sprawdzenie, skąd pochodzi ruch w witrynie.

3. Zoptymalizuj mobilną wersję swojej witryny.

Chociaż wiele marek traktuje witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych jako „miłą w obsłudze”, prawda jest taka, że ​​Google czyni marką bardziej wymagającą, aby strona była przeznaczona dla użytkowników mobilnych. Począwszy od 2015 r., Google w swoich wynikach wyszukiwania nadał priorytet stronom reagującym na urządzenia mobilne. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że ostatnie   badanie BrightEdge wykazało, że 57% ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych.

Możesz użyć narzędzia Google do testów mobilnych, aby dowiedzieć się, czy twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Tworząc witrynę mobilną, pamiętaj, że istnieje różnica między pozycją słów kluczowych na urządzeniach mobilnych a komputerami. Z tego powodu ważne jest, aby pracować nad tworzeniem treści witryny mobilnej zoptymalizowanej dla użytkownika w podróży. Treści przeznaczone dla urządzeń mobilnych powinny być szybkie i łatwe do odczytania na mniejszych ekranach urządzeń. Podobnie należy upewnić się, że obrazy ładują się szybko, a strony są łatwo dostępne i przewijane z urządzeń mobilnych. Wykorzystaj jedną z najważniejszych sztuczek SEO i zacznij optymalizować swoją stronę .

4. Popraw wskaźniki ruchu i zaangażowania.

Istnieje wiele dowodów sugerujących, że Google nagradza witryny silnym zaangażowaniem użytkowników. Jeśli chodzi o SEO, zaangażowanie użytkowników jest często mierzone przez czas, jaki użytkownik spędza w witrynie. Im więcej czasu użytkownicy spędzają w witrynie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zainteresują ich znalezione tam treści.

Zazwyczaj wyższy średni czas spędzony w witrynie zapewnia wyższą ogólną pozycję organiczną na stronie wyników wyszukiwania Google.

Ostatnie badanie  Backlinko  wykazało, że istnieje również korelacja między współczynnikami odrzuceń lub odsetkiem odwiedzających, którzy opuszczają witrynę bez interakcji, a rankingami wyszukiwarek:

Współczynnik odrzuceń ma wpływ na pozycję witryny w rankingach wyszukiwania Google.

Więcej czasu spędzonego na stronie wraz z niższym współczynnikiem odrzuceń sygnalizuje Google, że użytkownicy angażują się w treść, ponieważ uważają ją za cenną. Ponieważ wyszukiwarka chce zapewnić swoim użytkownikom tylko najlepsze wyniki wyszukiwania, wynagrodzi witryny o większym zaangażowaniu.

Istnieje kilka sposobów  poprawienia wskaźników ruchu i zaangażowania w  celu zwiększenia pozycji witryny:

  • Uczyń swoje treści łatwymi do odczytania. Jeśli chcesz zatrzymać użytkowników na swojej stronie, musisz  upewnić się,  że treść jest łatwa do odczytania. Zachowaj krótkie zdania i akapity, aby poprawić czytelność. Powinieneś także używać nagłówków i wypunktowań, aby rozdzielić tekst i ułatwić skanowanie zawartości.
  • Używaj obrazów w całej treści.  Używanie wysokiej jakości i atrakcyjnych obrazów w całym tekście pomaga rozbić część tekstu, jednocześnie pracując nad zaangażowaniem odbiorców.
  • Podaj wartość na początku treści. Jeśli chcesz, aby użytkownicy nadal czytali, musisz podać najcenniejsze informacje na początku swojego posta na blogu lub na stronie. Pomoże im to ustalić, czy chcą dalej czytać.

Oprócz optymalizacji treści pod kątem zaangażowania użytkowników, powinieneś również pracować nad poprawieniem współczynnika odrzuceń. Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na współczynnik odrzuceń. Ale możesz zacząć od poprawy komfortu użytkowania, o czym powiemy więcej w następnym punkcie na naszej liście trików SEO.

5. Skoncentruj się na doświadczeniu użytkownika witryny.

triki seo

Doświadczenie użytkownika jest ważną częścią zarówno SEO, jak i działań związanych z generowaniem i konwersją. Chcesz, aby twoja witryna była łatwa w użyciu, aby odwiedzający mogli znaleźć potrzebne informacje i przejść do następnego etapu podróży kupującego. Google chce się upewnić, że zapewniają one najlepszą możliwą jakość wyników wyszukiwania, dlatego preferują witryny zapewniające pozytywne wrażenia użytkowników.

Oto kilka szybkich wskazówek na temat poprawy komfortu użytkowania (i pozycji w wyszukiwarkach):

  • Ułatw nawigację w witrynie za pomocą prostej nawigacji po menu z wyraźnie wymienionymi kategoriami. Użytkownicy witryny powinni mieć możliwość nawigowania do strony bez przeskakiwania przez obręcze.
  • Uprość projekt swojej witryny, ułatwiając użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. Obejmuje to stosowanie czystego, łatwego do odczytania schematu kolorów i czcionki.
  • Opracuj zoptymalizowaną i łatwą do odczytania treść strony. Obejmuje to używanie nagłówków (znaczników H1) i kategorii, aby pomóc użytkownikom znaleźć treść, której szukają.

Podobnie jak poprawa szybkości witryny, zapewnienie lepszej obsługi może być złożonym procesem. Jeśli jesteś gotowy do pracy z profesjonalnym zespołem projektantów stron internetowych, zapoznaj się z   często zadawanymi pytaniami dotyczącymi projektowania stron internetowych , abyś wiedział, czego się spodziewać.

6. Twórz angażujące i wartościowe treści.

Content marketing  odgrywa również ważną rolę w pomaganiu twojej firmie w poprawianiu pozycji w wyszukiwarkach. Treść nie tylko pozwala kierować reklamy na określone słowa kluczowe i tematy, których szukają Twoi idealni nabywcy, ale także stanowi istotną okazję do nawiązania kontaktu z czytelnikami i zapewnia rzeczywistą wartość, która może wyróżnić Cię na tle konkurencji.

Kluczem do tworzenia angażujących i wartościowych treści jest przeprowadzenie badań rynku docelowego, aby dowiedzieć się, które tematy są dla nich najważniejsze. Treść powinna wykraczać poza wyjaśnianie produktów lub usług i omawianie korzyści, jakie marka może zapewnić konsumentom. Jeśli naprawdę chcesz nawiązać kontakt z konsumentami na każdym etapie podróży kupującego, musisz stworzyć treść, która bada ich wyzwania i obawy, a także informuje, w jaki sposób twoja marka może zapewnić wartość w ich życiu.

Treść nadal jest najważniejsza, więc jeśli chcesz awansować w wyszukiwarkach, musisz mieć unikalną, oryginalną i wysokiej jakości treść w długim formacie. Tak, teraz 500 artykułów nie jest już polecanych. To już przeszłość. W związku z mnóstwem artykułów konkurujących o te same słowa kluczowe Google traktuje teraz liczbę słów jako treść do budowania linków.

Oprócz wybierania tematów odpowiednich dla odbiorców, warto również zwrócić uwagę na wyszukiwane hasła. Przeszukaj kilka słów kluczowych, aby dowiedzieć się, w jaki sposób kupujący szukają produktów i usług takich jak twoje, oraz jakich wyszukiwanych haseł używają, aby znaleźć najważniejsze dla nich tematy. Po przeprowadzeniu badania słów kluczowych możesz zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarek.

Kolejnym ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o treść i wyszukiwarki, jest to, jak świeże są Twoje treści. Wyszukiwarki nagradzają witryny, które regularnie dostarczają nowe treści. W tym miejscu wkracza twój blog. Konsekwentne tworzenie wysokiej jakości treści blogu pomaga tworzyć bardziej  indeksowalne  strony dla wyszukiwarek i zwiększyć możliwości dotarcia do potencjalnych klientów!

7. Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych.

To jedna z naszych sztuczek SEO, która może brzmieć bardziej jak naprawdę dobra rada marketingowa. Ale wysłuchaj nas. Media społecznościowe odgrywają ważną rolę w strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Po pierwsze, Twoje profile w mediach społecznościowych zajmują pozycję w wyszukiwarkach . W rzeczywistości dla wielu firm ich profile w mediach społecznościowych będą pojawiać się w najlepszych wynikach wyszukiwania, w tym w nazwie marki. Oznacza to, że potencjalni klienci mogą klikać strony mediów społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o swojej marce.

Inną ważną rzeczą do rozważenia jest to, w jaki sposób linki do treści twojej firmy w mediach społecznościowych mogą odegrać istotną rolę w zwiększeniu pozycji w rankingu. Dlatego tak ważne jest, aby marki udostępniały wysokiej jakości treści na swoich stronach w mediach społecznościowych. Gdy inni umieszczają linki do tych treści na swoich stronach, może to pomóc w budowaniu autorytetu dla twoich treści, pokazując wyszukiwarkom, że inni użytkownicy uważają, że treść witryny jest wystarczająco cenna, aby ją udostępnić.

Nie zapominaj, że  najlepsze kanały społecznościowe  są często wykorzystywane również jako wyszukiwarki. Później na naszej liście trików SEO zajmiemy się bardziej szczegółowo o YouTube jako wyszukiwarce. Jednak użytkownicy szukają także tematów na Facebooku , Instagramie , Twitterze ,  Pinterest i nie tylko. Oznacza to, że im bardziej jesteś obecny i zaangażowany w te kanały, tym więcej okazji będziesz musiał połączyć z wykwalifikowanymi potencjalnymi klientami.

8. Używaj słów kluczowych z długim ogonem w swojej strategii SEO.

Używanie długich słów kluczowych w strategii SEO jest jedną z najbardziej podstawowych sztuczek SEO.

Słowa kluczowe z długim ogonem to słowa kluczowe lub frazy, które są dłuższe i bardziej szczegółowe niż typowe, ogólne słowa kluczowe, które często są ograniczone do jednego lub dwóch słów. Są one ważne w strategii SEO dotyczącej słów kluczowych, ponieważ pomogą Ci zwiększyć liczbę odwiedzin i liczbę potencjalnych klientów w twojej witrynie.

Chociaż słowa kluczowe z długim ogonem zwykle generują mniejszy ruch w witrynie, ruch, który generują, jest bardziej odpowiedni. Oznacza to, że użytkownicy odwiedzający twoją witrynę są bardziej zainteresowani twoim produktem lub usługą. Co więcej, im bardziej szczegółowe są słowa kluczowe i wyrażenia, tym mniejsza będzie konkurencja dla tych słów kluczowych w wyszukiwarkach.

Skoncentrowanie się na słowach kluczowych z długim ogonem daje twojej firmie lepszą szansę na zajęcie miejsca na pierwszej stronie Google pod kątem trafnych słów kluczowych i wyrażeń. Na przykład, jeśli próbujesz ustalić pozycję w rankingu dla ogólnych słów kluczowych, które przyniosą miliony wyników w Google, będziesz miał trudniej konkurować z większymi, bardziej wiarygodnymi witrynami, które już zawierają wiele popularnych treści. Jednak dzięki mniej konkurencyjnym słowom kluczowym z długim ogonem masz szansę na dobre miejsce na stronie wyników wyszukiwania, co powoduje większy ruch w twojej witrynie.

9. Zoptymalizuj treść witryny pod kątem polecanych fragmentów Google.

Optymalizacja zawartości witryny pod kątem polecanych fragmentów Google to jedna z naszych nowszych sztuczek SEO. Polecane fragmenty w Google stały się bardzo popularne wśród użytkowników wyszukiwarek. Te krótkie odpowiedzi znajdujące się u góry strony wyników wyszukiwania pomagają wyszukiwarkom szybko i skutecznie uzyskać odpowiedzi na pytania. Idąc dalej, ważne jest, aby firmy optymalizowały zawartość, aby zwiększyć szanse na pojawienie się w tych polecanych fragmentach.

Istnieje kilka sposobów, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się we fragmencie Google u góry strony wyników wyszukiwania. Najpierw zastanów się, jakie rodzaje treści możesz opracować w formacie pytań i odpowiedzi. Dzięki temu Google może w jak najprostszy sposób wyodrębnić tę treść do swojego polecanego fragmentu. Możesz także chcieć używać list, tabel i wykresów, ponieważ tego rodzaju treści mogą się również pojawiać w tych fragmentach.

10. Utwórz bardziej zoptymalizowane treści wideo online.

Czy wiesz, że 55% wszystkich wyszukiwań słów kluczowych Google zwraca co najmniej jeden wynik wideo? Wynika to z faktu, że użytkownicy wyszukiwarek uwielbiają treści wideo , a Google chce zapewnić wyniki, które będą najbardziej cenne dla ich użytkowników. Tworząc bardziej zoptymalizowane treści wideo online, możesz zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania wideo w wyszukiwarkach Google.

Oprócz tworzenia i publikowania większej ilości treści wideo, warto również zwrócić uwagę na optymalizację, jeśli chodzi o YouTube. 82% wyników wideo na stronie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google pochodzi z YouTube. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką z ponad 3 miliardami wyszukiwań każdego miesiąca.

Podczas optymalizacji treści wideo w YouTube pod kątem wyszukiwarek należy pamiętać o kilku kwestiach:

  • Utwórz tytuł wideo, który będzie przyjazny zarówno SEO, jak i sprawi, że użytkownicy będą chcieli kliknąć. Pracuj nad dołączeniem słów kluczowych na początku tytułu filmu i upewnij się, że tytuł wyraźnie wskazuje, o czym jest film.
  • Opracuj wciągający opis filmu, który pomoże robotom Google „odczytać” twoje treści wideo. Ważne jest, aby uwzględniać słowa kluczowe, ale jednocześnie być jak najbardziej opisowe, aby zarówno Google, jak i czytelnicy wiedzieli, o czym będzie Twój film.
  • Używaj angażujących miniatur, które sprawiają, że użytkownicy chcą klikać twoje treści wideo. Chociaż Google może nie brać tego pod uwagę przy ustalaniu rankingu twoich treści, użytkownicy określą, czy chcą oglądać twoje treści na podstawie tych miniatur.

Kolejną szybką wskazówką, która pomoże zwiększyć skuteczność filmów w wyszukiwarkach YouTube i Google, jest tworzenie dłuższych treści. Chociaż niektóre tematy mogą być przydatne w krótkim 5-minutowym filmie, powinieneś również pracować nad stworzeniem dłuższych filmów, które bardziej szczegółowo omawiają niektóre tematy. Staraj się stworzyć co najmniej kilka filmów o długości od 15 do 30 minut. Możesz nawet mieć zawartość, taką jak seminaria internetowe na żądanie, które mogą trwać godzinę lub dłużej.

Dzięki tym sztuczkom SEO powinieneś być na najlepszej drodze do stworzenia bardziej zoptymalizowanej witryny w krótkim czasie.

Wiemy, że jest to dużo informacji i SEO ma wiele ruchomych części, więc jeśli masz więcej pytań na temat sztuczek SEO, zostaw je w komentarzach poniżej. Czy używałeś sztuczek SEO, których nie omawialiśmy? Bardzo chcielibyśmy je usłyszeć!

Zostaw odpowiedź