10 kreatywnych strategii marketingowych dla przedsiębiorców

10 kreatywnych strategii marketingowych dla przedsiębiorców

Czasami marketing online może wydawać się wyścigiem w kierunku dotarcia do jak największej liczby klientów. W ten sposób firmy postrzegają ciągłą walkę o pokonanie konkurencji, której ostatecznym celem jest sprzedaż swoich produktów i świadczenie usług.

Co robią przedsiębiorcy?

Korzystają z najlepszych dostępnych obecnie narzędzi w dobie mediów cyfrowych i natychmiastowej satysfakcji.

To narzędzie? Oczywiście ich strony internetowe. T.za pośrednictwem swoich stron internetowych mogą zwiększyć swoją obecność w Internecie, a dzięki temu mogą uzyskać większy ruch.

Innymi słowy, rozwiązaniem jest marketing witryny.

 

Korzystanie z kreatywnych strategii marketingowych witryny pomaga promować Twoją witrynę i zwiększać jej ruch. Nikt nie będzie kwestionował faktu, że jest to dobra strategia. Ponieważ większość firm (jeśli nie wszystkie) korzysta z Internetu, nikt nie chce pozostać w tyle.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją skuteczne metody, które pomagają zwiększyć ruch w witrynie i sprzedaż.

Dzisiaj idziemy o krok dalej i udostępniamy więcej kreatywnych strategii, o których być może jeszcze nie pomyślałeś lub nie wdrożyłeś!

Sprawdź więc 10 kreatywnych strategii marketingowych dla przedsiębiorców.

  1. SEO jest twoim przyjacielem

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Jasne, są tacy, którzy mogą nie postrzegać SEO jako czegoś, co jest naprawdę kreatywne. Ale w rzeczywistości SEO jest jedną z najbardziej kreatywnych strategii marketingowych witryny. W przeciwieństwie do tego, czego wielu się spodziewa, zastosowanie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek na stronie internetowej nie jest tak naprawdę dane. Prawda jest taka, że ​​większość małych firm z własnymi stronami internetowymi nie chętnie korzysta z SEO.

Powodem jest ogólny brak świadomości właścicieli firm na temat SEO i tego, co robi.

SEO może zdziałać cuda na każdej stronie internetowej. Ułatwia użytkownikom, którzy są potencjalnymi klientami, znalezienie Twojej witryny. Dzięki temu znalezienie Twoich produktów i usług jest łatwiejsze i szybsze.

Silna strategia SEO jest gwarancją wzrostu ruchu, a tak się stanie, upewniając się, że witryna wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli użytkownik szuka Twojego produktu lub usługi za pomocą Google, idealnym rezultatem jest umieszczenie Twojej witryny w pierwszej trójce.

Istnieje ponad 200 sposobów na zoptymalizowanie witryny i pomoc w ustaleniu pozycji słowa kluczowego w SEO, ale ogólnie celem końcowym jest pojawienie się witryny w początkowych wynikach wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych. Chodzi o to, aby ułatwić użytkownikom znalezienie Twojej witryny, prawda? SEO wyróżnia się w tym konkretnym aspekcie.

Należy jednak pamiętać, że nie można oczekiwać natychmiastowych rezultatów. W proces SEO zaangażowany jest proces i musisz być cierpliwy, aby uzyskać pożądane wyniki.

Najpierw naucz się podstaw i dowiedz się, jak mierzyć swoje postępy. Dowiedz się, które ze słów kluczowych generują największy ruch.

Na koniec poznaj docelowych odbiorców i klientów, przeprowadzając odpowiednie badania na ich temat. Na jakie słowa kluczowe odpowiadają?

Które słowa kluczowe przynoszą Ci zamknięte kontakty i sprzedaż, a nie tylko ruch?

  1. Utwórz przydatne narzędzie online

Jednym z głównych celów dobrego marketera jest uzyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Ale chcesz uzyskać to od nich dobrowolnie.

To idealny i właściwy sposób na zrobienie tego. W wielu obszarach strategii marketingowych może wystąpić luz, jeśli kupisz listę e-mailową osób, które dobrowolnie nie podały Ci swoich informacji.

Dlaczego więc nie stworzyć narzędzia online, które jest przydatne i służy jako sposób uzyskiwania informacji kontaktowych? Sztuką jest stworzenie narzędzia, które ma realne korzyści dla ludzi i coś, co ich zainteresuje.

W marketingu wiele osób określa to narzędzie jako magnes ołowiowy. Magnesy ołowiane są w zasadzie „gratisami”, które byłyby wartościowe dla rynku docelowego. Muszą jedynie podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail i wszelkie inne informacje, o które prosisz, aby je uzyskać. Magnes ołowiowy może zawierać ebook, poradnik, kod kuponu, przewodnik, wideo itp. Lista jest długa.

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Jest to jedna z kreatywnych strategii marketingowych witryny, dzięki której Twoja witryna jest w stanie skutecznie pozyskiwać potencjalnych klientów bezpośrednio z Twojej witryny.

  1. Dołącz do grup na Facebooku

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Chcesz dotrzeć do odbiorców i połączyć się z nimi. Ale aby to zrobić, musisz je najpierw znaleźć.

Gdzie oni mogą być? Gdzie potencjalni klienci zazwyczaj spędzają czas w Internecie?

Oczywiście Facebook. Lub w grupach na Facebooku, żeby być konkretnym. Wspaniałą rzeczą w grupach na Facebooku jest to, że istnieje jeden na prawie każdy temat, jaki możesz wymyślić. Wszystko, co musisz zrobić, to dołączyć do jednego lub kilku, w zależności od tego, czego szukasz.

Gdy jesteś częścią grupy, możesz spojrzeć na dyskusje prowadzone przez innych członków. Dowiesz się, czym interesują się ludzie i o czym mówią. Stopniowo poznajesz swoją grupę docelową. Kiedy sytuacja jest odpowiednia, możesz nawet dołączyć do dyskusji. Przykładem jest, gdy członek opublikuje pytanie, na które możesz odpowiedzieć.

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Odpowiadasz nie tylko na pytanie, ale także promujesz swoją stronę. Po prostu skieruj ich do niego, aby uzyskać dalsze odpowiedzi i oświecenie. Jeśli te grupy lub fora należą do najlepszych wyników w Google, przekłada się to na większy ruch w Twojej witrynie. Prosta, ale jedna z bardziej kreatywnych strategii marketingowych dla przedsiębiorców.

  1. Dodaj interaktywne treści, aby Cię wyróżnić

Chcesz wzbudzić zainteresowanie ludzi i zachęcić ich do mówienia o Twojej witrynie. To powinno być jednym z głównych celów planowania kreatywnych strategii marketingowych witryn.

Dlaczego nie dodać interaktywnej treści do swojej witryny, aby ją wyróżnić? Dodajesz do swoich kreatywnych strategii marketingowych witryny, a jednocześnie docierasz do odbiorców. Masz kilka opcji do wyboru, od rodzaju interaktywnych treści, które umieszczasz na swojej stronie. Może to być wideo, infografika, a nawet obrazy.

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Ważne jest, aby wybrać rodzaj treści, która jest zabawna dla użytkowników i konkretnego rynku docelowego. Gdy użytkownicy zaczną bawić się twoimi treściami, tym większe są szanse, że będą je udostępniać. Więcej osób będzie odwiedzać i doświadczać Twojej witryny, co doprowadzi do większej liczby konwersji.

Upewnij się tylko, że Twoja witryna zawiera solidne wezwania do działania i jest zoptymalizowana pod kątem konwersji. W ten sposób przygotujesz swoją witrynę do zwiększonego zainteresowania i ewentualnych zwrotów.

  1. Twórz świetne treści na stronie

Prawdopodobnie spodziewałeś się zobaczyć to wcześniej czy później. Cóż, oto jest. Tworzenie świetnych treści internetowych jest rzeczywiście jedną z najlepszych kreatywnych strategii marketingowych dla przedsiębiorców.

Jak to możliwe, że świetna treść jest jednym z filarów doskonałej strony internetowej. To samo dotyczy marketingu witryn internetowych. Podczas tworzenia treści witryny należy zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza jeśli chodzi o treść pisemną.

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Szczerze mówiąc, tylko kilka stron internetowych ma świetną pisaną treść. Wiele osób radzi sobie z treściami, które są po prostu „w porządku” i nie chcielibyście tego naśladować.

To, co chciałbyś mieć w swojej witrynie, to kopia, która nie tylko przyciąga uwagę ludzi, ale także zachęca ich do działania. Jeśli zachęcisz ludzi do działania, wiesz, że Twoje treści są zwycięzcami. Musi zachęcić potencjalnego klienta do dokonania zakupu po raz pierwszy.

Tworzenie świetnych treści nie może być jednorazowym ani dwukrotnym wydarzeniem. Musisz produkować go w sposób ciągły i konsekwentny. Zawsze sprawdzaj swoją witrynę. Ale rób to, mając na uwadze grupę docelową.

Gdy skupisz na nich całą uwagę, możesz naprawdę zabrać się do pracy, co oznacza, że ​​możesz zacząć sprzedawać im to, co masz do zaoferowania, niezależnie od tego, czy jest to produkt, czy usługa.

  1. Skorzystaj z istniejących ram

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Skuteczne kreatywne strategie marketingowe witryny nie wymagają nadmiernej fantazji. Strona internetowa nie musi być zbyt skomplikowana ani skomplikowana, zwłaszcza jeśli jest przeznaczona dla małej firmy lub firmy rozpoczynającej działalność. Dotyczy to większości małych firm, jeśli nie wszystkich. Kluczem jest to, że znasz przede wszystkim cel swojej witryny.

Podstawą posuwającą się naprzód jest wiedza o tym, do czego ma być używany i jak go używać. Na przykład, jeśli podstawową funkcją Twojej witryny jest służenie jako wprowadzenie dla Twojej firmy i dotarcie do nowych klientów, nie będziesz potrzebować wiele.

W tym momencie wszystko, co musi zawierać Twoja witryna, to informacje firmy, dane kontaktowe i blog. Dodanie usługi subskrypcji jest całkowicie opcjonalne. Bądź sprytny i korzystaj ze wszystkich już używanych ram. Jeśli twoja strona internetowa jest w WordPress, to zmaksymalizuj jej użycie, aby Twoja strona była szybsza i bardziej dostępna.

Ten krok pomoże Ci zaoszczędzić na kosztach marketingu. W ten sposób możesz przeznaczyć część swojego budżetu marketingowego na inne działania, takie jak SEO.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to jedna z kreatywnych strategii marketingowych witryny, która powinna odnieść sukces w Twojej witrynie.

  1. Utwórz świetną stronę FAQ

kreatywne strategie marketingowe strony internetowej

Która firma nie chciałaby mieć i realizować najwyższej jakości strategii marketingowej?

Dlatego chciałbyś stworzyć świetną stronę FAQ (często zadawane pytania). Zastosowanie tej konkretnej metody różni się od innych kreatywnych strategii marketingowych witryny.

Przede wszystkim zapewniasz doskonałą obsługę osobom odwiedzającym witrynę.

Po drugie, traktujesz je jako satysfakcjonujące i pouczające doświadczenie. Zapewnia poziom przejrzystości, który tworzy pomost zaufania między marką a rynkiem docelowym.

Zdobycie ich zaufania jest kluczem do przekształcenia ich z potencjalnego klienta w rzeczywistego klienta.

Oczywiście użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę, mają jeden wspólny powód, dla którego to robią – ponieważ chcą odpowiedzi na pytania dotyczące Twojej marki. I marketerzy zwykle odpowiadają na te pytania, pisząc o nim post na blogu lub umieszczając go w treści strony internetowej.

Jednak użytkownicy chcą teraz odpowiedzi w prostszy i szybszy sposób. I tu właśnie pojawia się strona z najczęściej zadawanymi pytaniami. W tym miejscu zainteresowani klienci mogą najczęściej się bawić, jeśli chcą dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie.

Dlatego pamiętaj, aby podać jasne, uczciwe odpowiedzi i, jeśli to możliwe, podać dodatkowe zasoby (takie jak link do postów na blogu).

Są też polecane fragmenty Google.

Fragmenty polecane przez Google

Funkcja strony wyników wyszukiwania zyskuje na znaczeniu i ważności, dlatego chcesz, aby była tam strona z najczęściej zadawanymi pytaniami. Chodzi o to, że świetna strona z najczęściej zadawanymi pytaniami może pozytywnie wpłynąć na ruch w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak szczególnie w przypadku wyszukiwania na początku ścieżki. Zostaniesz zauważony i ostatecznie zakwalifikujesz się do tej funkcji. Umieszczenie niektórych najważniejszych pytań w branży na liście, a następnie udzielenie odpowiedzi to bilet, który należy uwzględnić.

I oczywiście kwalifikuje się to jako godny dodatek do listy kreatywnych strategii marketingowych witryny.

  1. Zoptymalizuj wykorzystanie obrazów

Ludzie kochają szybkość. Im szybciej strona ładuje się, tym lepiej. Skoro tak jest, dlaczego nie wykorzystać tego w ramach kreatywnych strategii marketingowych witryny?

Przyspiesz swoją witrynę, a ludzie chętniej do niej odwiedzają i, co ważniejsze, pozostają na niej.

Szybka witryna przekłada się na to, że odwiedzający zostają dłużej i klikają więcej stron, aby poznać ofertę Twojej witryny i marki. Jednym ze sposobów na przyspieszenie witryny jest optymalizacja zdjęć. Istnieje kilka narzędzi do osiągnięcia tego celu.

Ważnym przypomnieniem jest utrzymanie małych rozmiarów zdjęć. Im większy rozmiar obrazu, tym dłużej trwa ładowanie i tego nie chcesz. Oprócz uzyskiwania aprobaty od odwiedzających witrynę, Google faworyzuje również dużą szybkość strony.

To również liczy się jako zwiększenie SEO, chociaż główną korzyścią jest uzyskanie wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. I nie musisz martwić się o zasoby, które pomogą Ci zoptymalizować zdjęcia, ponieważ jest wiele do wyboru. RIOT i ImageOptim to dwa przydatne narzędzia.

  1. Użyj angażujących filmów

wideo

Chcesz być kreatywny? Następnie użyj filmów! Ale tworzenie i używanie wideo jest zbyt łatwe. To, co chcesz zrobić, to stworzyć i wykorzystać ciekawe filmy jako jedną z kreatywnych strategii marketingowych witryny.

Jak to dokładnie robisz? Łącząc ciekawe filmy ze swoimi blogami. Można to zrobić na wiele sposobów, ale oto dwa z najlepszych:

  • Możesz po prostu oprzeć swoje filmy na pisanych treściach swojego bloga.
  • Możesz wybrać nagranie rozmowy na wideo, która nie jest oparta na żadnym blogu napisanym w Twojej witrynie.

Co do miejsca, w którym chcesz umieścić swój film, masz również wiele możliwości wyboru. Możesz to zrobić na YouTube, Vimeo lub innej podobnej stronie. Po zakończeniu pracy z filmem możesz po prostu osadzić go na swojej stronie internetowej.

10 Bądź współautorem

Istnieje kilka lepszych sposobów na wyrażenie kreatywności niż pisanie. Więc jeśli szukasz dodatku do kreatywnych strategii marketingowych witryny, pisanie jest świetną opcją. Mówiąc ściślej, możesz być pisarzem, jeśli chcesz strategii, która działa dla przedsiębiorców takich jak ty.

Ale jeśli zdecydujesz się być pisarzem przyczyniającym się do promocji swojej witryny, najpierw musisz być ekspertem w swojej dziedzinie. Skontaktuj się z innymi pisarzami lub reporterami w swojej dziedzinie, aby sprawdzić, czy są gotowi zaakceptować twoje dzieło.

Nie bój się pytać publikacji lub reporterów, czy chcą skorzystać z tego, co napisałeś.

Zapytanie ich nie zaszkodzi, a jeśli zauważą, że napisałeś coś pożytecznego i pouczającego, to osiągnąłeś to, co masz zamiar zrobić. Dzięki temu twoje imię i firma zostaną zauważone, a ty możesz przekierować ludzi z powrotem na twoją stronę.

Wniosek

Czy jesteś start-upem, czy jesteś firmą o ugruntowanej pozycji, która już wcześniej odnosiła sukcesy? Niezależnie od statusu firmy Twoja witryna jest niezbędnym elementem.

Twoja witryna to coś więcej niż tylko miejsce do prezentowania ładnych zdjęć i ekscytujących filmów. Może przyspieszyć twój wzrost i zasięg.

Zastosuj kreatywne strategie marketingowe witryny dla wymienionych przez nas przedsiębiorców i sprawdź, co będzie działać dla Ciebie i Twojej witryny.

Zostaw odpowiedź